Kolejne ulice planowane do przebudowy
W oparciu o drugą edycję wieloletniego programu budowy ulic, przygotowane zostaną koncepcje niezbędne do zaprojektowania i budowy kolejnych 16 ulic na bydgoskich osiedlach. Ulice oprócz twardej nawierzchni będą wyposażane m.in. w nowe odwodnienie i oświetlenie.
Wszystkie rozwiązania skonsultujemy z mieszkańcami. Trwa postępowanie przetargowe na dokumentacje.
Projekty koncepcyjne powstaną dla następujących ulic:
• Krynicka, (Opławiec)
• Przyłubska, (Łęgnowo Wieś)
• Kudowska, (Opławiec)
• Rajdowa, (Opławiec)
• Wejherowska, (Miedzyń)
• Gradowa, (Czyżkówko)
• Wycieczkowa, (Opławiec)
• Odrzańska, (Brdyujście)
• Platynowa, (Osowa Góra)
• Bortnowskiego, (Stary Fordon)
• Podhalańska, (Szwederowo)
• Gościeradzka, (Piaski)
• Sowia, (Osowa Góra)
• Pszczelna, (Miedzyń)
• Kogucia, (Osowa Góra)
• Strusia, (Osowa Góra)
Ulice dla których powstanie dokumentacja wytypowano w oparciu o kryteria „Wieloletniego programu utwardzenia ulic gruntowych zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy" przyjętego przez Radę Miasta. Nowy pakiet zadań do realizacji został wybrany na podstawie takich parametrów jak:
• gęstość zaludnienia
• ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
• wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu
Oprócz koncepcji (programu funkcjonalno-użytkowego) zadaniem projektantów będzie też przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami oraz wniesienie uwag do dokumentacji. Poza tym na tym etapie inwestycji uzyskane zostaną niezbędne decyzje środowiskowe. Kolejnym krokiem będzie zlecenie prac projektowo-budowlanych.
W Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta na realizację programu w latach 2016-22 zabezpieczono 131 mln zł. Co roku na budowę ulic osiedlowych gwarantowanych jest nie mniej niż 17 mln zł. Środki, których nie można wykorzystać w danym roku przechodzą na następny. Do tej pory dzięki programowi utwardzonych zostało 15 odcinków ulic. W budowie jest ulica Botaniczna na Miedzyniu. Rozpoczęły się prace na ul. Kaplicznej, o czym informowaliśmy TUTAJ.
Przypominamy, że drogi osiedlowe powstają również w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski, Inicjatywy lokalne – Program 25/75, pilotażowy program z wykorzystaniem płyt ażurowych oraz przy realizacji dużych inwestycji drogowych.
Na Grunwaldzkiej po 2 jezdniach
Od 24 kwietnia wprowadzony został ruch na obu jezdniach ul. Grunwaldzkiej od ul. Filtrowej do Flisackiej. Tym samym ruch odbywa się już po 2 jezdniach na całej długości przebudowywanej ul. Grunwaldzkiej. Kontynuowane są jeszcze roboty przy chodnikach, ścieżkach rowerowych i drogach dojazdowych. Prace na odcinku dobiegają końca.
Przypominamy, że od 20 marca udostępnione zostały kierowcom obie jezdnie ulicy Grunwaldzkiej od granicy miasta do ul. Kolbego. Na tym odcinku powstały nowe bezpieczniejsze skrzyżowania, chodniki i drogi rowerowe. Sygnalizacja świetlna poprawia bezpieczeństwo pieszych. Na tym odicnku kierowcy mogą też korzystać z ulicy Skośnej. Skrzyżowanie wyposażone zostało w sygnalizację świetlną.
Dzięki obecnie zrealizowanym pracom od ul. Filtrowej do Flisackiej, ruch może odbywać się już po dwóch jezdniach na całym odcinku ul. Grunwaldzkiej. Większość prac będzie prowadzonych już poza pasem jezdni. Kontynuowane będą roboty przy ścieżkach rowerowych i chodnikach oraz drogach dojazdowych. Realizowane będą też dalsze nasadzeniu krzewów i prace porządkowe na przyległym terenie.
Zakończenie wszystkich robót na ul. Grunwaldzkiej planowane jest do czerwca bieżącego roku. W wakacje zamierzamy wystąpić o pozwolenie na użytkowanie, które umożliwi rozliczenie całego zadania.
Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej wygodnie dojedziemy do trasy ekspresowej S5, w godzinach szczytu nie będą tworzyć się zatory, autobusy w stronę centrum od Skośnej do Węzła Zachodniego pojadą buspasem, a rowerzyści skorzystają z bezpiecznej drogi rowerowej.
Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej w liczbach:
• Koszt inwestycji – ok. 90 mln zł
• Długość modernizowanego odcinka – 4,55 km
• Długość buspasa – 2,95 km
• Długość dróg rowerowych – 4,95 km
Warto również przypomnieć, że na ul. Kolbego powstanie buspas. Teren budowy został już przekazany wykonawcy. Docelowo nowy buspas połączy się z pasem dla autobusów, który powstał w ramach rozbudowy ul. Grunwaldzkiej. Dodatkowy pas dla autobusów wraz z rozbudowanym skrzyżowaniem sprawią, że mieszkańcy Osowej Góry zdecydowanie szybciej dojadą do centrum.
Równocześnie na przedłużeniu ulicy Grunwaldzkiej poza granicą miasta, trwa budowa ronda turbinowego, które połączy ulicę z węzłem Bydgoszcz Zachód na trasie ekspresowej S5.
Koronawirus - załatw sprawę korespondencyjnie
W związku z zagrożeniem koronawirusem, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy swoją obsługę świadczy wyłącznie w oparciu o pośrednie źródła przekazu tj. pocztę tradycyjną, elektroniczną, ePUAP oraz udzielanie informacji telefonicznych.
1. Powyższe dotyczy całości spraw, wniosków, opinii jakie mieszkaniec zamierza uzyskać w ZDMiKP w tym m.in.:
• Wnioski dotyczące zajęcia pasa drogowego, uzgodnienia lokalizacji i umieszczenia urządzeń w pasie drogowym, na lokalizację zjazdu, związane z uzgadnianiem uroczystości, imprez, zawodów sportowych, dróg krzyżowych, ale także wnioski dotyczące zmian w organizacji ruchu, opiniowanie i zatwierdzanie projektów organizacji ruchu itp
• Projekty organizacji ruchu do zaopiniowania i zatwierdzenia proszę przesyłać również drogą pocztową na adres główny Zarządu. Zatwierdzone projekty wraz z opiniami będą odsyłane pocztą tradycyjną. Na życzenie projektanta jest dodatkowa możliwość przesłania skanu zatwierdzenia i opinii drogą e-mail.
Zwracamy się do Państwa z prośbą o szczególnie staranne wypełnianie wniosków przekazywanych pocztą tradycyjną i elektroniczną wraz z podaniem szczegółowych danych kontaktowych celem sprawnego procedowania wniosków przez naszą jednostkę.
Opinie i zatwierdzenia projektów czasowej organizacji ruchu, decyzje administracyjne będą do Państwa wysyłane za pośrednictwem poczty.
2. Informacje dla Pasażerów z zakresu funkcjonowania Wydziału Taryf i Płatnego Parkowania:
a). Bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a, można załatwiać następujące sprawy:
- Wydanie duplikatu Bydgoskiej Karty Miejskiej.
- Zakup biletów jednorazowych przez dystrybutorów.
Punkty obsługi interesantów zlokalizowane przy ul. Zygmunta Augusta 10, ul. Modrzewiowej 19
i ul. Gdańskiej 47 są nieczynne.
Abonamenty na parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania można zakupić bezpośrednio w punkcie ZDMiKP przy ul. Modrzewiowej 19 w godz. 08:30-15:30
b). Sprawy załatwiane wyłącznie drogą elektroniczną lub za pośrednictwem poczty:
- Wnioski o wydanie Bydgoskiej Karty Miejskiej (BKM) przyjmowane są:
• drogą elektroniczną - wniosek o wydanie karty drogą elektroniczną znajduje się pod adresem https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/card-proposal
• drogą pocztową - Wniosek do wypełnienia i przesłania znajduje się na stronie internetowej www.zdmikp.bydgoszcz.pl
Gotowe Bydgoskie Karty Miejskie są odsyłane wyłącznie drogą pocztową na wskazany we wniosku adres.
- Zakup biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem:
https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl
Przypominamy o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.
- Regulowanie opłat dodatkowych za parkowanie w SPP możliwe jest wyłącznie przelewem bankowym. Dane konta bankowego: nr 36 1240 6452 1111 0010 4816 9315
- Składanie reklamacji związanych z wezwaniem do zapłaty za przejazd komunikacją miejską, z parkowaniem w SPP oraz windykacją tych należności możliwe jest drogą elektroniczną
na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na skrzynkę EPUAP2: /ii0jd383ws/SkrytkaESP lub drogą pocztową na adres:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,
ul. Toruńska 174 a,
85-844 Bydgoszcz.
c). Sprawy załatwiane bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a lub za pośrednictwem poczty:
- Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet.
Wniosek wraz z Bydgoską Kartą Miejską i paragonem można przesłać na adres ZDMiKP.
Bilet będzie anulowany od następnego dnia po nadaniu listu.
WYMAGANE DO PRZESŁANIA DOKUMENTY:
• wypełniony wniosek o zwrot pieniędzy z tytułu niewykorzystanego biletu okresowego,
• oryginał paragonu potwierdzającego zakup biletu lub wystawiona na jego podstawie faktura. Przy zakupie przez Internet (bez pobrania faktury) transakcja jest potwierdzana raportem generowanym z systemu BKM podczas rozliczania biletu,
• Bydgoska Karta Miejska– w celu usunięcia transakcji.
Karta po usunięciu biletu będzie odsyłana do Wnioskodawcy.
Ponadto informujemy, że wyznaczone przez ZDMiKP terminy składania dodatkowych dokumentów w sprawach reklamacyjnych i windykacyjnych prolonguje się o 30 dni.
Szczególne zasady załatwiania spraw obowiązują do odwołania.
3. W Strefie Płatnego Parkowania w Bydgoszczy jako alternatywa dla ogólnodostęnych parkometrów, istnieje możliwość uiszczenia opłaty poprzez aplikację w telefonie.
Lista aplikacji, które pozwalają płacić telefonem za parkowanie TUTAJ
Możecie Państwo kontaktować się z pracownikami urzędu telefonicznie lub e-mailowo
DANE KONTAKTOWE
Asfaltowa nawierzchnia na Czyżkówku
Zakończył się I etap prace na 1 km odcinku ulicy Siedleckiej. W ramach inwestycji wykonana została nowa nawierzchnia, chodniki, uliczne oświetlenie i zatoki parkingowe. Pojawiło się nowe oznakowanie pionowe i poziome oraz progi zwalniające. Jesienią wykonane zostaną nasadzenia drzew i krzewów. Dzięki inwestycji poprawił się dojazd do posesji oraz zwiększyło bezpieczeństwo pieszych.
Zadanie zrealizowane zostało w oparciu o pierwszą edycję Wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy. Ulica powstaje w trybie „zaprojektuj i wybuduj". Oznacza to, że wykonawca przed przystąpieniem do prac budowlanych, przygotował wcześniej również projekt budowlany.
W ramach obecnie zakończonych prac, na 1 km odcinku wykonana została nawierzchnia asfaltowa, a na chodnikach ułożone zostały płyty betonowe. Ulica została przystosowana do poruszania się miejskich autobusów, dzięki czemu można było przy niej zainstalować przystanki. W celu uspokojenia ruchu na nowym ciągu powstał próg zwalniający płytowy oraz progi zwalniające wyspowe z kostki kamiennej dostosowane do poruszania się pojazdów komunikacji zbiorowej. Koszt inwestycji to 5,8 mln zł.
Obecnie zakończony został I etap prac. Docelowo planowane są jeszcze prace na ok. 300 metrowym odcinku ulicy Siedleckiej w obrębie posesji od 114 do 144. Będą one mogły zostać zrealizowane, po wybudowaniu nowej kanalizacji sanitarnej przez MWiK. Prace w przedmiotowym zakresie planowane są jeszcze w tym roku. Po ich zakończeniu, będzie można przystąpić do realizacji robót drogowych i finalnie uruchomić komunikację publiczną w tej części miasta.
Nowy odcinek Siedleckiej w liczbach:
• Długość realizowanego zadania - docelowo 1350 m (obecnie 1000 metrów)
• Liczba miejsc parkingowych -24
• Szerokość jezdni - 6 m
• Dopuszczalna prędkość - 30 km/h