Aktualności komunikacyjne

Zakończył się prace drogowe w Osielsku i Maksymilianowie.
W związku z powyższym od 10 grudnia 2020 roku (czwartek) linie 94 i 98 wrócą na swoje standardowe trasy.

Jednoczeńsnie informujemy, że zostanie przesunięty przystanek Osielsko/Leśna dla linii nr 93 kierunku Dworzec Leśne za ulicę Leśną.

W niedzielę (6 grudnia) tramwaje zaczęły kursować ulicą Kujawską. Torowiskiem łączącym centrum miasta ze Wzgórzem Wolności kursują linie nr 2,9 i 11. Na Pasażerów czekało też kilka niespodziane i upominków.

Pierwszy tramwaj linii nr 2 przyjechał na rondo Kujawskie od strony węzła Szarych Szeregów zgodnie z rozkładem o 4:38. Pokonanie nowego torowiska w wykopie i dojazd do przystanku na Zbożowym Rynku zajęło „Swingowi" około 2 minut. Całą trasę z Kapuścisk do Lasu Gdańskiego „dwójka" pokonuje w 30 minut. Nowym torowiskiem kursują również nowe linie nr 9 (Rycerska – Dworzec kolejowy - Kujawska – Wojska Polskiego- Szpitalna – Glinki) i 11 (Bielawy- Gdańska- Kujawska – Wojska Polskiego – Wyżyny).

Wielu mieszkańców górnego tarasu Bydgoszczy czekała na tę inwestycję od wielu lat. Plany związane z budową nowego torowiska powstawały wraz z pierwszymi blokami na Wyżynach na początku lat 70. XX wieku.

 

Nowe linie zapewniają mieszkańcom osiedli Wzgórze Wolności, Wyżyny, Kapuściska i Glinki szybszy dojazd do centrum i możliwość swobodnego podróżowania niemal w każdym kierunku miasta. Docelowo linia nr 11 zostanie wydłużona do Fordonu po wybudowaniu nowego mostu w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego.

Więcej informacji o wszystkich zmianach w komunikacji miejskiej obowiązujących od 6 grudnia znajduje się TUTAJ

 

Informujemy, że w dniu 06.12.2020r. komunikacja publiczna będzie funkcjonować według rozkładów dla niedzieli handlowej. 

W niedzielę 06.12.2020r. uruchomione zostanie nowe torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Kujawskiej a podróże po mieście staną się zdecydowanie wygodniejsze.

W związku z uruchomieniem nowej sieci połączeń, wprowadzone zostaną też zmiany w fukcjonowaniu komunikacji miejskiej oraz dotychczasowych rozkładach jazdy:

Tramwaje:
Linia nr 2 (zmiana przebiegu): kursować będzie na trasie Las Gdański-Kapuściska (przez r. Kujawskie);
Linia nr 9 (zmiana przebiegu):kursować będzie na trasie Glinki-Rycerska (przez r. Kujawskie);
Linia nr 11 (nowa linia) kursować będzie na trasie Bielawy-Wyżyny (przez r. Kujawskie).

Linia nr 6 w dalszym ciągu kursować będzie przez Dworzec Autobusowy (z pominięciem Babiej Wsi).

Obszar pomiędzy r. Toruńskim i Babią Wsią obsługiwać będzie autobusowa linia zastępcza „Za T6".

Czytaj więcej...Przebiegi pozostałych linii tramwajowych pozostaną bez zmian.
Zmienią się natomiast rozkłady wszystkich linii tramwajowych.
Są one dostępne TUTAJ




Autobusy:
Linia nr 56 (zmiana przebiegu): kursować będzie na trasie Glinki BFM-Belma (bez obsługi terenu BPP-T);
Linia nr 61 (zmiana przebiegu): kursować będzie na trasie Rekinowa-r. Kujawskie-r. Jagiellonów- pl. Kościeleckich (bez obsługi ul. Wojska Polskiego i ul. Mokrej);
Linia nr 66 zostanie zlikwidowana;
Linia nr 68: (zmiana przebiegu): kursować będzie na trasie Dworzec Leśne-pętla Glinki (z obsługą w wybranych kursach BPP-T, bez wjazdu na pętlę Glinki BFM);
Linia nr 73 (zmiana przebiegu): linia kursować będzie na trasie Kapuściska-Łęgnowo-os. Eskulapa (bez wjazdu w ul. Mokrą);
Linia nr 79 (zmiana przebiegu): linia kursować będzie na trasie pętla Glinki-Trasa Uniwersytecka (z obsługą w wybranych kursach ul. Cmentarnej)-r. Kujawskie-Rycerska;
Linia 84 (nowa linia): kursować będzie na trasie pętla Glinki-Glinki -Paciorkiewicza-Raczkowskiego-Dziatkiewicza-Bydgoskich Przemysłowców-Petersona-Wojska Polskiego-petla Kapuściska;
Linia nr 85 (nowa linia): kursować będzie na trasie pętla Kapuściska-Chemiczna (z obsługą ul. Mokrej w wybranych kursach)-Szczerby-Nowotoruńska-Hutnicza-pęlta Łęgnowo;
Linia 86 zostanie zlikwidowana.

Przebiegi pozostałych linii autobusowych pozostaną bez zmian.
Na liniach autobusowych nr 53, 56, 57, 61, 62, 64, 65, 68, 69, 73, 79, 80 i 89 nastąpią zmiany rozkładów jazdy.
Są one dostępne w zakładce "Rozlłady jazdy"na interntowej stronie głównej.

Czytaj więcej...Schemat obsługi Górnego Tarasu

Czytaj więcej...Schemat obsługi BPP-T

 

 


 

Uruchomione zostaną nowe przystanki:
Tramwajowe:
- w obrębie ronda Kujawskiego;
- w obrębie Zbożowego Rynku (przy ul. Bernardyńskiej).

Autobusowe:
- w obrębie Zbożowego Rynku (przy ul. Bernardyńskiej);
- na trasie dojazdowej i w obrębie BPP-T (Glinki/Polon, Park Przemysłowy/Biurowiec, Park Przemysłowy/Frankego, Park Przemysłowy/Falkowskiego, Park Przemysłowy/Michałowskiego, Park Przemysłowy/Trzecia)
- w obrębie skrzyżowania Chemiczna/Szczerby.

Nazwę zmienią następujące przystanki:
- autobusowe o dotychczasowej nazwie „Glinki/Dąbrowa" na „Stadion BKS Chemik";
- autobusowe o dotychczasowej nazwie Glinki/Szpitalna" na „Glinki".

Od niedzieli 06.12.2020r. otwarty dla ruchu komunikacji publicznej zostanie pl. Kościeleckich.
W związku z tym linie autobusowe nr: 51, 58, 99, 31N, 32N, 33N, 34N, 35N, 36N powrócą do obsługi pl. Kościeleckich.
Przesiadki pomiędzy liniami nocnymi, zamiast na r. Jagiellonów, realizowane będą w obrębie pl. Kościeleckich.

Czytaj więcej...Nowe ustawienia sygnalizacji w mieście.
W związku z faktem, że od 6 grudnia zmienią się trasy linii tramwajowych, w tym dniu będą wprowadzane również zmiany w systemie ITS w zakresie związanym z przydzielaniem priorytetów przejazdów tramwajów (dla każdej z linii tramwajowych na starych trasach będą one likwidowane, na nowych przydzielane). Zadanie to wymaga dużej częstotliwości przejazdów tramwajów przez sygnalizacje świetlne na górnym tarasie miasta. Taka okazja będzie dopiero w dniu otwarcia nowej trasy tramwajowej.

W związku z powyższym, w pierwszych 2-3 dniach po wprowadzeniu zmian w systemie ITS, mogą nieznacznie okresowo wydłużyć się czasy przejazdu tramwajów przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną z uwagi na możliwy brak priorytetu. Opisana sytuacja będzie miała charakter krótkotrwały i wynika z konieczności aktualizacji poszczególnych priorytetów w systemie ITS.

Pracownicy ZDMiKP będą od 6 grudnia sukcesywnie wprowadzać zmiany oraz usuwać na bieżąco wszelkie możliwe problemy techniczne. Tego rodzaju działania w ustawianiach priorytetów sygnalizacji świetlnej mogą być prowadzone wyłącznie „pod ruchem" tramwajowym.



Czytaj więcej...