Aktualności
Otwieramy dla pieszych kładkę Esperanto
Dobiegają końca prace na moście Esperanto przy Torbydzie.
W sobotę 21 stycznia kładka w ograniczonym zakresie zostanie udostępniona pieszym.
Na obiekcie będą prowadzone już tylko prace wykończeniowe, które zakończą się do końca miesiąca.
W związku z powyższymy od 1 lutego skrócony zostanie przebieg linii ZaT8. Autobusy nie będą już zatrzymywały się na przystanku przy hali sportowo-widowiskowej "Immobilie Łuczniczka"Na kładce przeprowadziliśmy kapitalny remont.
Dokonana została korekta naciągu want w sposób umożliwiający swobodną pracę przęsła w pełnym zakresie temperatur.
Przebudowany został cały drewniany pomost oraz wyremontowana została konstrukcja stalowa i podpory obiektu. Całość zabezpieczyliśmy powłoką antykorozyjną. Schody oraz oświetlenie wymieniliśmy na nowe. Schody wyposażone zostaną jeszcze niebawem w prowadnice dla wózków i rowerów oraz wymalowane zostaną specjalną farbą dla osób słabowidzących.
Obecnie na obiekcie prowadzone są prace wykończeniowe.
Roboty realizuje firma Kormost. Wartość zadania to 1,2 mln złotych.
Historia kładki:
Obiekt trzyprzęsłowy o długości całkowitej 78 m. Przęsło nurtowe składa się z dwóch części podwieszonych pod dwa stalowe pylony za pomocą szesnastu want. Każda z części składa się z segmentów połączonych ze sobą przegubowo i ma możliwość regulacji rzędnej za pomocą specjalnych śrub zainstalowanych na wantach.
Ostatni kapitalny remont kładka przeszła w latach 1992-1993, kiedy to na podporach żelbetowych założono tzw. płaszcz ochronny, a konstrukcję stalową ponownie pokryto powłokami antykorozyjnymi.
Kładkę wybudowało Bydgoskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego „Przemysłówka" (otwarcie: 22 lipca 1979 r.), a zaprojektował ją bydgoski inżynier, wieloletni pracownik Wyższej Szkoły Inżynierskiej (późniejszej Akademii Techniczno-Rolniczej i Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, dzisiejszej Politechniki Bydgoskiej), były dziekan Wydziału Budownictwa, dr inż. Tadeusz Kabat. W okresie jej powstania uchodziła za oryginalną i nowatorską. Jej opis pojawiał się w wielu branżowych czasopismach i opracowaniach.
Ciekawostką jest fakt, że do momentu oddania do użytku w 1970 r. Mostu Pomorskiego, w tym mniej więcej miejscu funkcjonowała przeprawa promowa.
Nie żyje Marek Kowalczyk, wieloletni Dyrektor ZDMiKP
Z głębokim smutkiem i żalem pragniemy zawiadomić, że w wieku 65 lat, zmarł nasz Kolega i zarazem były Dyrektor ZDMiKP Marek Kowalczyk.
Był nie tylko bardzo dobrym Inżynierem i Dyrektorem ale też świetnym Kolegą.
Od 1994 roku tworzył podstawy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, którym przez wiele lat kierował.
Najbliższym i Przyjaciołom składamy najszczersze kondolencje i wyrazy głębokiego współczucia.
Osoby, które chciałyby towarzyszyć zmarłemu w ostatniej drodze, mogą to zrobić na cmentarzu komunalnym przy ul. Wiślanej w Bydgoszczy w piątek 20 stycznia o godzinie 10.45.
Marek Kowalczyk w 1981 roku obronił pracę magisterską na Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy w Instytucie Budownictwa Lądowego w zakresie Budownictwa o specjalności drogi, ulice i lotniska. Przez lata związany był ze środowiskiem drogowym. Pracował m.in. w Komunalnym Przedsiębiorstwie Robót Drogowych, Przedsiębiorstwie Robót Mostowych „MOSTY-ŁÓDŹ" S.A., Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy oraz Urzędzie Miejskim w Bydgoszczy.
Od 1994 roku tworzył podstawy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, którym przez wiele lat kierował. Od 2007 roku do września 2012 był Dyrektorem Oddziału GDDKiA w Bydgoszczy, gdzie zajmował się budową dróg krajowych i autostrad w naszym regionie oraz przygotowywaniem do realizacji trasy ekspresowej S5.
Ulica Grudziądzka z eleganckim chodnikiem i oszczędnym oświetleniem
Kontynuujemy prace związane z kompleksowym remontem ulicy Grudziądzkiej.
Do wymiany krawężników i chodników dodaliśmy też wymianę oświetlenia i przebudowę pobliskich miejsc postojowych.
Ta ważna ulica, stanie się niewątpliwie wizytówką bydgoskiego śródmieścia.
Roboty budowlane w tym miejscu zakończą się wiosną.
Na ul. Grudziądzkiej prace prowadzimy od placu Poznańskiego do ul. Krótkiej.
W pierwszej kolejności wymieniliśmy krawężniki. Nawierzchnia na samej jezdni miała zostać ułożona wiosną.
W związku jednak z rozpoczętymi już pracami w obrębie ciągów pieszych i sprzyjającymi warunkami pogodowymi (łagodna zima), podjęliśmy decyzję o remoncie chodników na przedmiotowym odcinku i wymianie oświetlenia na energooszczędne.
Betonowe płyty chodnikowe układamy w karo z kamienną opaską. To standard wprowadzony wraz z utworzeniem parku kulturowego obejmującego Stare Miasto i cześć Śródmieścia.
Obecnie porządkujemy i remontujemy też miejsca postojowe znajdujące się w pasie drogowym oraz dojazdy do posesji
Dopiero po zakończeniu wszystkich robót, ułożona zostanie nowa nawierzchnia na jezdni.Prace planujemy zakończyć wiosną bieżącego roku.
Obecnie na odcinku prowadzonych robót można spodziewać się zwężeń drogi i ograniczeń prędkości.
Koszt wszystkich zadań to prawie 1,5 mln zł.
Nasze obecne inwestycje przy ul. Grudziądzkiej są uzupełnieniem publicznych i prywatnych inwestycji w tej części miasta.
W 2021 roku oddano do użytku gmach nowej siedziby Instytutu Pamięci Narodowej. W ubiegłym roku natomiast zakończyła się budowa wielopoziomowego parkingu, który pozwolił uporządkować teren przy budynkach Urzędu Miasta. Przed wejściem do Urzędu Miasta zaaranżowano również deszczowy ogród. Po północnej stronie ul. Grudziądzkiej zrealizowano również inwestycje deweloperskie, które wypełniły luki w zwartej zabudowie.
[FILM] Bądź z nami na bieżąco
Przypominamy, że najświeższe informacje z inwestycji drogowych realizowanych na terenie Bydgoszczy oraz zmiany w komunikacji miejskiej, możecie Państwo śledzić również na oficjalnych kontach społecznościowych ZDMiKP (Facebook, Instagram, Twitter) oraz YouTube.
Serdecznie zapraszamy