Ostatnie prace na nowej drodze rowerowej w Myślęcinku
Trwają ostatnie prace przy budowie drogi rowerowej wzdłuż ul. Jeździeckiej.
Gotowy jest odcinek od skrzyżowania z ulicą Hippiczną do osiedla Podkowa. Przy dobrej pogodzie wykonawca ułoży jeszcze nawierzchnię na odcinku od ul. Gdańskiej do ronda u zbiegu z ul. J. Słowackiego.
Nowe droga rowerowa pozwoli w bezpieczny sposób poruszać się po parkowej obwodnicy otaczającej od Leśny Park Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku.
Łączna długość projektowanego ciągu pieszo-rowerowego wynosi około 2,3 km, a typowa szerokość to 3 m.
Inwestycję zleciliśmy w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Wykonawca wcześniej opracował dokumentację i uzyskał pozwolenia. Prace rozpoczęły się latem.
Gotowy jest już odcinek od skrzyżowania z ulicą Hippiczną do osiedla Podkowa.
Wykonawca wstrzymał tylko układanie nawierzchni bitumicznej na początkowym odcinku ze względu na ujemne temperatury i opady. Dokończy te roboty przy bardziej sprzyjających warunkach pogodowych.
Inwestycja obejmuje budowę ciągu pieszo – rowerowego na odcinku od ul. Podkowa do ul. Gdańskiej, z nawiązaniem do istniejącego fragmentu pomiędzy ulicą Bydgoską a ul. Słowackiego w Niemczu. Zależał nam, by nowa infrastruktura pozwalała na bezpieczne poruszanie się nie tylko rowerzystom, ale również pieszym.
Wszystkie rozwiązania skonsultowaliśmy na etapie prac nad koncepcją z mieszkańcami. Nowa infrastruktura powstaje na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Miastem Bydgoszcz i Gminą Osielsko. Zakłada ono sfinansowanie zadania po połowie.
Wartość inwestycji to ok. 5 mln zł.
[FILM] Raport z budowy wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej
Zakończyła się rozbiórka wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej nad torami kolejowymi.
Wykonawca w tym roku zdemontuje jeszcze belki poza linią PKP i rozpocznie budowę przyczółków.
Wiosną montowany będzie już nowy obiekt. Jego poszczególne elementy są obecnie montowane w Kielcach.
Nowy obiekt będzie wyglądał podobnie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe.
Obiekt nadal będzie posiadał 2 pasy ruchu, ale dostosujemy go też do potrzeb pieszych i rowerzystów.
To już kolejne prace budowlane w tym miejscu.
Ponad rok temu przebudowaliśmy obiekt znajdujący się po stronie wschodniej tej ważnej drogi wylotowej z miasta.
Remont 4 kładek dla pieszych dobiega końca.
Wyremontowane kładki dla pieszych jeszcze lepiej połączą brzegi Brdy i Kanału Bydgoskiego.
Część z nich dostosowaliśmy do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi czy rowerzystów.
Większość robót zakończymy jeszcze przed świętami.
Dobiegają końca prace na moście Kiepury.
Zabezpieczyliśmy stalową konstrukcję i wzmocniliśmy jego poszczególne elementy.
Musiały one zostać dostosowane do nowego deskowania. Belki są teraz ułożone w poprzek, a nie jak dotychczas wzdłuż kładki.
Dzięki temu konstrukcja będzie trwała i szybciej będzie z niej spływać woda.
Przebudowa kładki przez Stary Kanał Bydgoski w ciągu ul. Czarna Droga przy śluzie nr V.
W ramach zadania wykonaliśmy już zabezpieczenia antykorozyjne obiektu, stylowe balustrady oraz nową nawierzchnię.
Remont kapitalny mostu Esperanto przez Brdę w rejonie Torbydu.
To największe z wszystkich zadań i mocno uzależnione od warunków pogodowych. W ramach zadania przebudowany zostanie drewniany pomost, dokonana zostanie korekta want oraz remont konstrukcji stalowej i istniejących podpór obiektu. Wykonane zostaną też nowe schody i oświetlenie. Dodatkowo schody wyposażone zostaną w prowadnice dla wózków i rowerów oraz wymalowane specjalną farbą dla osób słabowidzących.
Większość prac została już wykonana. W związku jednak z ograniczeniami Wód Polskich co do zachowania żeglowności pod obiektem, prace mogły być prowadzone tylko na części obiektu. Dodatkowo też listopadowe opady śniegu uniemożliwiły prowadzenie części robót uzależnionych od pogody.
W związku z powyższym termin zakończenia robót został przesunięty na koniec stycznia przyszłego roku.
Usunięcie schodów z kładki przez Brdę w rejonie ul. Opławiec.
Wykonany został już nasyp. Obecnie kończą się prace brukarskie.
Obiekt poprowadzeni ruchu dla użytkowników wózków oraz rowerów pomiędzy ulicami Baranowskiego i Opławiec przez rzekę Brdę z pominięciem schodów na północnej skarpie doliny Brdy.
Kładka na Wyżynach do rozbiórki.
Zakończyliśmy wstępne prace projektowe niezbędne do wybudowania nowego przejścia dla pieszych na Wyżynach i likwidacji kładki nad ul. Wojska Polskiego.
Nowe rozwiązanie pozwoli korzystać osobom starszym i z niepełnosprawnościami z przystanków tramwajowych. Zyskają też rowerzyści – nowy przejazd połączy drogi rowerowe wybudowane po obu stronach ulicy Wojska Polskiego. W przyszłym roku planujemy ogłosić przetarg na prace projektowe i rozbiórkowe.
Ostatni moment na głosowanie
Na Bielawach zakończyliśmy rozbudowę infrastruktury rowerowej przy ul. Powstańców Wielkopolskich.
Inwestycję do realizacji wybrali mieszkańcy w głosowaniu na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Przypominamy, że do 15 grudnia macie jeszcze czas aby oddać głos na projekty, które będą realizowane w przyszłym roku.
Nowy chodnik i wydzielona, asfaltowa droga rowerowa powstały na wysokości stadionu „Polonii" od ronda Wielkopolskiego w kierunku ul. Jastrzębiej.
Na Bielawach planowana jest także budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. M. Curie Składowskiej. Przygotowana koncepcja zakłada wyposażenie tych ulic odcinku od M. Ogińskiego–S. Wyszyńskiego w pasy rowerowe dla obu kierunków. Przetarg na prace projektowo-budowlane ma zostać ogłoszony w przyszłym roku.
Więcej zadań w przyszły roku
Mieszkańcy decydują, które z projektów trafią do realizacji w 2023 roku. Na zadania z BBO przeznaczonych zostało 16 mln zł.
Co roku w ramach projektu realizujemy wiele zadań drogowych.
Powstają nowe parkingi, utwardzamy ażurami ulice osiedlowe, powstają drogi rowerowe, doświetlamy przejścia dla pieszych i remontujem chodniki.
Głosowanie elektroniczne na stronie www.bydgoszcz.pl/BBO zajmuje tylko kilka minut i potrwa do 15 grudnia.
Głosując wybieramy, aż 4 pomysły w różnych kategoriach: projekty osiedlowe, ponadosiedlowe, mikroprojekty osiedlowe i projekty społeczne.