Przebudowa ul. Smukalskiej - zmiany w organizacji ruchu
Postępuje prace na ul. Smukalskiej. W ramach zadania powstaje nowa jezdnia, chodnik i droga rowerowa. Ten prawie 3-kilometrowy odcinek łączący osiedle Piaski i Smukałę zostanie docelowo dostosowany do przejazdu autobusów.
Do tej pory na odcinkach o łącznej długości około 1,7km wykonana została jezdnia na całej szerokości ulicy Smukalskiej – na tych odcinkach do wykonania pozostało ułożenie warstwy ścieralnej
W ramach prowadzonych robót wykona została też kanalizacja deszczowa oraz liczne prace ziemne.
Obecnie trwa też budowa ciągu pieszo-rowerowego oraz ustawiane są słupy oświetleniowe.
20 kwietnia Wykonawca przystępuje do prac na kolejnym odcinku trasy.
Wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania ul. Smukalskiej z ulicą Drzycimską.
W obrębie skrzyżowania zamknięta zostanie północna jezdnia ulicy Smukalskiej.
Ruch pojazdów skierowany zostanie na jezdnię południową.
Dodatkowo wykonane zostanie tymczasowe utwardzone pobocze południowej jezdni ulicy Smukalskiej, gdzie odbywać się będzie ruch dwukierunkowy. Ruch pieszy zostanie wygrodzony od strefy robót drogowych.
Smukalska – dla autobusów i rowerzystów
Przypominamy, że w ramach inwestycji ulica Smukalska ma zostać przebudowana na 3 km odcinku od ul. Błądzimskiej na Piaskach do ul. Rajskiej w Smukale. W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie też pętla autobusowa przy ul. Rajskiej. Pojawi się nowa nawierzchnia, chodniki, drogi rowerowe, oświetlenie a cała trasa będzie dostosowana do ruchu autobusowego.
Wykonawcą robót jest firma Strabag
Termin realizacji: I połowa 2023 r.
Koszt inwestycji to prawie 25,5 mln zł.
Inwestycja realizowana przez ZDMiKP w porozumieniu z miejskimi wodociągami.
Konsultacje społeczne w toku - spacer badawczy z mieszkańcami.
Trwają konsultacje społeczne dotyczące przyszłości kładki dla pieszych nad ul. Wojska Polskiego. Projektanci opracowali dwa warianty rozwiązań poprawiające dostępność przystanków przy kładce na Wyżynach. Teraz czekamy na Wasze opinie.
Kładka na Wyżynach została zaprojektowana w 1981 roku. Podobnie jak wiele innych konstrukcji budowanych w tamtym czasie, nie uwzględnia potrzeb osób starszych, z niepełnosprawnościami czy rowerzystów.
Projektanci przygotowali teraz wstępną koncepcję opartą na dwóch wariantach.
Jeden zakłada przebudowę istniejącej kładki. Drugi wariant przewiduje jej likwidację oraz budowę przejścia w poziomie jezdni.
Obecnie trwają konsultacje społeczne z miaszkańcami.
20 kwietnia o godzinie 17.00 odbędzie się spacer badawczy z projektantem oraz pracownikami ZDMiKP.
Na miejscu będzie też okazja aby wyrazić w ankiecie swoją opinię na temat planowanej w tym miejscu inwestycji.
Osoby chętne do udziału w spacerze badawczym mogą się jeszcze zgłaszać chęć udziału pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Swoje opinie można też wyrazić za pomocą karty konsultacyjnej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/wyzyny
Konsultacje społeczne w sprawie kładki dla pieszych nad ul. Wojska Polskiego potrwają do 28 kwietnia
Nowy parking i ulice na Osowej Górze. Zakończenie robót.
Zakończyliśmy budowę parkingu przy schronisku dla zwierząt oraz pobliskich ulic dojazdowych. Są one teraz wygodnym łącznikiem pomiędzy górnym i dolnym tarasem tego osiedla. W ramach zadania powstała też droga rowerowa, chodnik i nasadzona została zieleń.
Rozpoczynajmy prace odbiorowe wykonanych robót.
W ramach zadania powstał parkingu przy ul. Zalew z kilkunastoma miejscami parkingowymi, w tym również dla osób z niepełnosprawnościami.
Dodatkowo wybudowane zostały ulice dojazdowe do parkingu, od strony skrzyżowania z sygnalizacją świetlną przy Grunwaldzkiej, jak i od strony ulicy Rekinowej.
Przebudowana została infrastruktura podziemna. Powstał też chodnik i droga rowerowa.
Utwardzone zostały również dojazdy do pobliskich posesji.
Dodatkowo oprócz ul. Zalew twardą nawierzchnię zyskał też fragment ulic Łowiskowej i Jeziornej.
Wzdłuż nowej trasy nasadzone zostały liczne drzewa.
Po zakończeniu robót budowlanych, rozpoczynają się prace odbiorowe.
Koszt inwestycji to 3,8 mln zł.
Ulica Fordońska z rowerową drogą. Kolejne odcinki już w przygotowaniu
Zakończyliśmy I etap prac przy budowie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Fordońskiej od Kaplicznej do Inflanckiej.
Teraz rozpoczynamy prace projektowe dla II etapu obejmującego m.in. kładkę nad magistralą węglową i budowę dróg rowerowych aż do Starego Fordonu.
Umowa z projektantem została podpisana.
Fordońska o długości prawie 10 kilometrów to jedna z najbardziej obciążonych ruchem bydgoskich ulic. Dlatego w ocenie środowisk rowerowych budowa nowoczesnej rowerowej infrastruktury wzdłuż tej arterii jest niezbędna.
W ubiegłym roku rozpoczęliśmy inwestycje, dzieląc zadanie na dwa etapy.
ETAP I - zakończony
W ubiegłym roku zleciliśmy gruntowny remont istniejących odcinków ciągów pieszo - rowerowych, od wiaduktów Warszawskich do ul. Inflanckiej. Zostały one poszerzone do 3 metrów, by bezpiecznie mogli korzystać z nich wszyscy użytkownicy. Ustawiliśmy krawężniki, wzmocniliśmy podbudowę, a na nawierzchni ułożyliśmy asfaltobeton. Przy nowej trasie zasadzona została zieleń. Prace budowlane zostały właśnie zakończone.
Tym samym nową nawierzchnię zyskał ciąg pieszo-rowerowy o łącznej długości ponad 1300 metrów.
Zadanie kosztowało blisko 800 tysięcy złotych.
W ramach zadania, przebudowaliśmy też przystanek autobusowy przy ul. Kaplicznej.
ETAP II - prace projektowe
By cały ciąg rowerowy zyskał spójność, konieczne są jeszcze między innymi: przebudowa skrzyżowania Fordońskiej z Sochaczewską oraz budowa kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi. Dodatkowo projektanci opracują też wstępną dokumentacją dla odcinka w kierunku mostu Fordońskiego oraz wzdłuż ulicy Kasztelańskiej.
Podpisaliśmy umowę z projektantem.
Opracowanie koncepcji programowo przestrzennej wraz z PFU kosztować będzie ponad 291 tys. zł
Wykonawcą została firma JPPC POLSKA SP. Z O.O
Termin realizacji: 12 miesięcy
Już na etapie postępowania zobowiązaliśmy projektantów do uwzględnienia wielu rozwiązań zgłaszanych przez mieszkańców oraz rowerzystów.
Są wśród nich między innymi:
• wyposażenie całego skrzyżowania z ul. Sochaczewską w sygnalizację oraz dobudowanie lewoskrętu od strony Fordonu
• kładka pieszo-rowerowa nad magistralą węglową w 3 wariantach konstrukcyjnych, a także w wariantach o szerokości od 3 do 4 m.
• przy ul. Wiślanej obejście drogi dla rowerów za peronem przystankowym
• uzupełnienie przejścia dla pieszych przy ul. Traktorzystów o przejazdy rowerowe
• uzupełnienie przejść dla pieszych przy ul. Inflanckiej o przejazdy dla rowerów i korekty sygnalizacji
• nowa ścieżka pieszo-rowerowa od Inflanckiej do Kasztelańskiej
• dowiązanie się do zaprojektowanej wcześniej infrastruktury rowerowej przy ul. Andersa
Więcej o drogach rowerowych w Fordonie pisaliśmy TUTAJ