Komunikacja miejska w wakacje
W wakacje linia 41 otrzyma dodatkową trasę do podbydgoskiego Borówna i Dobrcza.
Od 24 czerwca do końca sierpnia w soboty, niedziele i święta uruchomiona zostanie dodatkowy wariant linii 41 do pętli Dobrcz / Urząd Gminy przez Osielsko i Borówno.
W soboty, niedzielę i święta realizowanych będzie 6 kursów w obu kierunkach autobusami przegubowymi.
Więcej na ten temat piszemy TUTAJ
Od soboty 24.06.2023 r. do końca sierpnia w soboty, niedziele i święta uruchomione zostaną linie nr 1 (Wilczak - Las Gdański) oraz linia nr 0 (Rycerska-Las Gdański) obsługiwana zabytkowym tramwajem.
Linia nr 82 w wybranych godzinach zostanie skierowana do pętli Las Gdański.
W niedzielę 25.06.2023r. na liniach nr: 52, 54, 55, 56, 64, 65, 67, 68, 69, 71, 74, 77, 89 obowiązywać będą rozkłady przewidziane dla niedzieli handlowej.
Od 26.06.2023 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone wakacyjne rozkłady jazdy w dni powszednie na liniach nr: 3, 5, 7, 52, 55, 56, 62, 64, 65, 67, 68, 69, 71, 73/76, 74, 77, 83, 89.
Do obsługi linii międzygminnej nr 99 we wszystkie dni tygodnia będą zadysponowane wyłącznie autobusy przegubowe.
Od poniedziałku 26.06.2023r. z uwagi na prowadzone prace drogowe na ul. Stawowej linia nr 57 w obu kierunkach kursować będzie objazdem (przez ul. Szubińską i Broniewskiego) z pominięciem przejazdu ul. Schulza i Stawową (na odcinku od Schulza do r. Grażyny Kufel). W związku z tym zawieszone zostaną przystanki tej linii Schulza/Stawowa (w obu kierunkach). W kierunku Dworca Głównego linia zatrzymywać się będzie dodatkowo na przystanku Szubińska/Żwirki i Wigury (na jezdni północnej). Zmiana potrwa ok. 1 tygodnia.
W związku z robotami prowadzonymi natomiast przez miejskie wodociągi, nie wykluczamy od lipca sporych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Szczegółowe informacje w tym temacie podamy w odrębnym komunikacie.
Zmiany na linii autobusowej nr 57
Od poniedziałku 26.06.2023r. z uwagi na prowadzone prace drogowe na ul. Stawowej, linia nr 57 w obu kierunkach kursować będzie objazdem (przez ul. Szubińską i Broniewskiego) z pominięciem przejazdu ul. Schulza i Stawową (na odcinku od Schulza do r. Grażyny Kufel).
W związku z tym zawieszone zostaną przystanki tej linii Schulza/Stawowa (w obu kierunkach).
W kierunku Dworca Głównego linia zatrzymywać się będzie dodatkowo na przystanku Szubińska/Żwirki i Wigury (na jezdni północnej).
Zmiana będzie obowiązywała do 2 lipca.
Serwis i naprawa tablic pasażerskich na przystankach.
Rozpoczęliśmy prace związane z konserwacją dynamicznych tablic informacji pasażerskiej (DIP) na przystankach autobusowych i tramwajowych,
W ramach tych prac, które potrwają około miesiąca, serwisanci wymienią uszkodzone częsci, ustawią jasność i kontrast wyświetlaczy.
Obudowy tablic zostaną też dokładnie wyczyszczone a niektóre z nich pomalujemy na nowo.
Serwisanci wykonują wymiany filtrów powietrza oraz niesprawnych wentylatorów chłodzących wnętrze tablic, w celu ich dalszego sprawnego działania.
Jest to szczególnie ważne w okresie letnim.
Wykonywane jest również czyszczenie ekranów wyświetlaczy, sprawdzona zostaje ich czytelność oraz dokonywana jest regulacja jakości obrazu.
Myte są także wewnętrzna i zewnętrzna powierzchnia szyby chroniącej wyświetlacz co znacząco poprawi ich czytelność.
W kolejnym etapie zaplanowaliśmy także odświeżenie powłoki malarskiej (konstrukcji wsporczych i obudowy wyświetlaczy) dla 20 tablic DIP.
Obecnie na terenie miasta Bydgoszczy zainstalowanych jest już ponad 230 dynamicznych tablic informacji pasażerskiej (jednostronnych i dwustronnych) co daje ponad 440 punktów wyświetlających informacje o odjazdach komunikacji publicznej w czasie rzeczywistym.
Bydgoskie tablice DIP prezentują także informacje o wprowadzanych zmianach w transporcie zbiorowym, odbywających się wydarzeniach kulturalnych w mieście oraz na bieżąco informują o czasowych utrudnieniach w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.
Prace projektowe dla Węzła Wschodniego i Wiaduktów Warszawskich.
Ogłosiliśmy przetarg na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy ważnego bydgoskiego skrzyżowania ulic Fordońskiej, Kamiennej i Spornej.
Chcemy też przygotować dokumentację dla budowy nowych Wiaduktów Warszawskich.
Powstaną ronda, nowe jezdnie, chodniki i drogi rowerowe.
Ważne skrzyżowanie po nowemu
Zlecona w przetargu dokumentacja ma wskazać dwa warianty budowy wiaduktów warszawskich i dostosowany do tego wariant przebudowy węzła Wschodniego.
Węzeł Wschodni
Zależy nam, aby docelowo upłynnić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Fordońskiej, Spornej i Kamiennej.
W ramach opracowania miałoby powstać 5 rond, przejazd (wiadukt) pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, chodniki i drogi rowerowe.
Projekt pozwoli na:
- bezkolizyjne połącznie ulic Spornej i Przemysłowej z Fordońską.
- bezkolizyjne połączenie ul. Kaplicznej z Fordońską. Zlikwidowanie skrzyżowania w tym miejscu poprawią bezpieczeństwo i ułatwią dojazd do pobliskiego cmentarza i szkoły.
- budowa wiaduktu pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, usprawni przejazd wzdłuż ulic Fordońskiej i Kamiennej oraz poprawi połączenia z ulicami bocznymi, a także wyeliminuje część punktów kolizyjnych na przecięciu tych dwóch ulic
Przyszłość Wiaduktów Warszawskich
W ramach ogłoszonego przetargu chcemy również przygotować dokumentację projektową zupełnie nowych Wiaduktów Warszawskich, które zostaną wreszcie dostosowane do obecnych warunków technicznych, obciążeń i natężeń ruchu.
Zaproponowane przez projektantów warianty mają zawierać po 3 pasy ruchu w obu kierunkach (w tym buspas), a także nowe chodniki, pełnowymiarowe drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz odwodnienie i oświetlenie.
Prace projektowe będą musiały uwzględniać też zlokalizowaną w tym miejscu infrastrukturę kolejową i dalsze inwestycje kolejowe na tym odcinku.
Przypominamy, że dwa obiekty o długości ponad 430 metrów wykonano 50 lat temu.
Zarówno czasy jaki i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i technologii.
Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi, ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji.
Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.
Dlatego też, w ubiegłym roku wykonaliśmy dalsze prace naprawcze, a na wiaduktach wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu.
Wykonane prace miały charakter zachowania funkcji przeprawy i - zgodnie z otrzymaną ekspertyzą - pozwolą użytkować obiekt jeszcze przez około 10 lat.
Zgodnie z planami zakładamy, że w najbliższych latach rozpoczną się rzeczywiste prace związane z realizacją w tym obszarze Miasta nowej i w pełni nowoczesnej przeprawy.