Nowy asfalt i latarnie na ul. Wojska Polskiego
Trwają prace przy rozbudowie kolejnego odcinka ul. Wojska Polskiego przebiegającego przez tereny inwestycyjne. Nową nawierzchnię zyskuje m.in. odcinek przyległy do wznoszonego centrum logistycznego.
Zlecamy również oświetlenie odcinka od biurowca do ul. Petersona.
Prace budowlane prowadzone są aktualnie na odcinku około 250 metrów od ulicy Petersona w kierunku centrum. Wzmacniana jest konstrukcja drogi i układane są nowe warstwy nawierzchni. Przebudowa obejmuje też poszerzenie jezdni, budowę chodników i wybudowanie zjazdu na teren nowego centrum logistycznego.
Te prace są prowadzone są przez inwestora zewnętrznego.
Logistyczny park składać ma się docelowo z dwóch hal o powierzchni prawie 70 tysięcy metrów kwadratowych.
Obiekt zacznie działać jeszcze w tym roku.
Z myślą o poprawie bezpieczeństwa kolejny odcinek ulicy Wojska Polskiego wyposażymy też w nowoczesne oświetlenie.
Nowe latarnie na ocynkowanych słupach planujemy ustawić od biurowca (wjazd na teren dawnych zakładów chemicznych) do ul. Petersona. Łącznie powstanie 37 punktów świetlnych.
Zdemontowane zostaną równocześnie stare latarnie na słupach betonowych, które często ulegały awariom.
Obecnie trwa procedura związana z wyborem wykonawcy.
Po podpisaniu umowy, prace zajmą około miesiąca.
Miasto przejęło m.in. odcinek ulicy Wojska Polskiego położony na terenie dawnych zakładów chemicznych w 2015 roku.
Dzięki temu firmy funkcjonujące na tym terenie mają zapewnione dobre połączenie z miastem.
W ostatnich latach wyremontowano na tym odcinku jezdnię, część chodników oraz wprowadzona została obsługa terenu komunikacją miejską.
Kolejne chodniki w kształcie karo
W związku z budową osiedla mieszkaniowego, przeprowadzona zostanie rewitalizacja nawierzchni chodnika wzdłuż ulicy Królowej Jadwigi. W tym tygodniu rozpoczyna się też przebudowa chodnika na ul. Śniadeckich. Płyty nawierzchni będą układane w karo i otoczone kamienną opaską.
Nowy chodnik przy moście i basenie
W ramach budowy nowego osiedla mieszkaniowego od dziś (23.05.) na ul. Królowej Jadwigi od ul. Naruszewicza do mostu wprowadzone zostanie nowe oznakowanie, a przejście dla pieszych zostanie przesunięte w kierunku ulicy Garbary.
Prace nad budową chodnika obejmują wymianę obecnej nawierzchni na nową, w technologii analogicznej jak stosowana na terenie Starego Miasta tj. poprzez zastosowanie płytek betonowych, układanych skośnie (we wzór karo) z infułami oraz boczną opaską z drobnowymiarowej kostki kamiennej.
Prace prowadzone przez dewelopera na tym odcinku zajmą łącznie ok 20 miesięcy. Planowane oddanie ciągów pieszych przewidziane jest w I kwartale przyszłego roku.
Jeżeli ruch pieszy będzie odbywał się płynnie, to w tym roku planujemy przeprowadzić jeszcze remont dalszego odcinka chodnika przy ul. Królowej Jadwigi w kierunku ulicy Dworcowej (po obu stornach ulicy).
Nowy chodnik też na ul. Śniadeckich
Na chodniku przy siedzibie ADM (po obu stronach jezdni) zastosujemy elegancki śródmiejski wzór z płytami układanymi w karo i kamiennymi opaskami.
Od wtorku 24 maja wprowadzony zostanie odcinkowy zakaz parkowania od strony północnej a piesi będą mogli korzystać z chodnika po jednej stronie ulicy.
Prace potrwają około dwóch tygodni.
Eleganckie chodniki, place i bulwary
Ruszają prace na kolejnym odcinku ul. Śniadeckich, gdzie na chodniku zastosujemy elegancki śródmiejski wzór z płytami układanymi w karo i kamiennymi opaskami.
Niebawem ruszą też remeonty kolejnych bydgoskich chodników.
W tym roku remonty i przebudowy planujemy przeprowadzić w kilkudziesięciu miejscach Bydgoszczy.
Warto podkreślić, że wszystkie prace zaplanowaliśmy z uwzględnieniem inwestycji gestorów podziemnego uzbrojenia.
W pierwszej kolejności pojawimy się na ul. Śniadeckich. Przebudujemy kolejny fragment chodnika na wysokości siedziby ADM (po obu stronach jezdni).
Początek prac planowany jest już w przyszłym tygodniu.
Dalszy odcinek chodnika w kierunku ul. Gdańskiej będzie realizowany już po zakończeniu zaplanowanych prac przez miejskie wodociągi.
W trackie robót usuniemy asfaltową nawierzchnię, wymienimy podbudowę, a na nawierzchni zastosujemy nowy materiał rekomendowany przez Społeczną Radę ds. Estetyki: płyty układane w karo otoczone kamienną opaską.
Tego typu prace planujemy przeprowadzić w kolejnych punktach miasta, między innymi na ul. Królowej Jadwigi pomiędzy zrewitalizowaną ulicą Dworcową i nowym basenem Astoria. Zależy nam, by ta część Bydgoszczy nabrała równie eleganckiego charakteru co Stare Miasto.
W tym roku wyremontowanych zostanie wiele innych chodników. Na liście znajduje się kilkadziesiąt odcinków. Warto podkreślić, że część prac zlecona została na podstawie zgłoszeń mieszkańców korzystających z aplikacji „Dbamy o Bydgoszcz".
Kilka nowych inwestycji chodnikowych wybrali też mieszkańcy w trakcie ostatniego głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Ważniejsze zadania remontowe:
• Powstańców Wielkopolskich
• S. Leszczyńskiego,
• Królowej Jadwigi,
• Garbary,
• Bielickiej,
• Jagiellońskiej,
• Toruńskiej
• L. Kaczyńskiego.
• J.J. Śniadeckich
Bydgoszczanie wracają do komunikacji publicznej po pandemii
Liczba sprzedanych biletów na miejską komunikację wróciła do stanu sprzed epidemii. Wraz z zakończeniem kilku dużych inwestycji transport publiczny w Bydgoszczy stał się bardziej konkurencyjny w stosunku do własnego samochodu. Wprowadzamy też kolejne rozwiązania zachęcające do korzystania z tramwajów i autobusów.
W pierwszym okresie obostrzeń liczba pasażerów a co z tym związane, poziom sprzedaży biletów spadł do ok. 20% w porównaniu do wartości bazowe występującej w warunkach normalnych tj. roku 2019. Obecny poziom sprzedaży biletów i tym samy liczba pasażerów znacznie wzrosły, w stosunku do okresu największych obostrzeń.
Bydgoszczanie każdego miesiąca kupują teraz ponad 5 mln biletów. Z tego obcokrajowcy w miesiący kwietniu zakupili ponad 2,5 tysiąca biletów. W większości byli to obywatele Ukrainy.
- Obecnie trudno jednoznacznie przewidzieć jakie zmiany nastąpią w jeszcze w tym i przyszłym roku oraz jakie ostatecznie skutki pozostawił po sobie czas pandemii. W porównaniu z 2021 r. widać już jednak odbudowywanie się ruchu pasażerskiego w komunikacji miejskiej, co nas bardzo cieszy. - mówi Rafał Grzegorzewski Z-ca Dyrektora ds. Transportu ZDMiKP w Bydgoszczy.
Mimo drastycznego ograniczenia wpływów ze sprzedaży biletów w czasie pandemii, Bydgoszcz należała do miast, które nie ograniczyły z tego powodu kursowania komunikacji miejskiej. Kontynuowaliśmy też szereg projektów wzmacniających transport publiczny. Wśród najważniejszych znajdują się m.in.
• budowa nowych torowisk (Kujawska, nowe mosty)
• budowa systemu P+R
• budowa systemu buspasów
• ograniczanie ruchu kołowego w ścisłym centrum
• rozpoczęcie kolejnego etapu wymiany taboru tramwajowego
• wprowadzenie usługi Google Transit
• wprowadzenie mobilnych płatności
• rozwój komunikacji podmiejskiej
Sprzedaż biletów komunikacji miejskiej w Bydgoszczy w poszczególnych miesiącach:
Rok 2020
• I 5 645 513,54
• II 5 736 154,37
• III 3 542 624,48
• IV 1 512 920,43
• V 2 539 223,62
Rok 2021
• I 3 507 835,31
• II 3 647 675,21
• III 3 527 147,13
• IV 3 528 940,63
• V 3 737 307,61
Rok 2022
• I 4 846 566,51
• II 4 353 090,81
• III 5 591 296,92
• IV 5 158 954,84