Aktualności
„Bydgoski Bieg Urodzinowy”. Będą zmiany w organizacji ruchu
Informujemy, że na czas trwania imprezy pn. „Bydgoski Bieg Urodzinowy" planowane jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na ulicach Wrocławskiej i Bronikowskiego.
W niedzielę (27 kwietnia) od godz. 10:30 do godz. 12 ulica Wrocławska, od skrzyżowania z ul. Nakielską do Bulwarów Sebastiana Malinowskiego, zostanie zamknięta dla ruchu kołowego z wyłączeniem pojazdów uprzywilejowanych (pojazdy dojeżdżające do Park Hotelu oraz posesji przy ul. Wrocławskiej 3, 5a i 5b). Ruch pieszy wzdłuż ul. Wrocławskiej będzie sterowany przez służby organizatora imprezy. Alejki parkowe po południowej stronie Kanału Bydgoskiego oraz Bulwar Sebastiana Malinowskiego, którymi będzie odbywał się bieg, zostaną zamknięte dla ruchu pieszych.
Również w niedzielę (27 kwietnia) zostanie zamknięty dla ruchu odcinek ul. Bronikowskiego od skrzyżowania z ul. Nakielską do skrzyżowania z ul. Mińską w godzinach od 10:30 do 12. Ruch pieszy wzdłuż ul. Bronikowskiego będzie sterowany przez służby organizatora imprezy.
Ponadto od soboty, 26 kwietnia, od godz. 20 do niedzieli, 27 kwietnia, do godz. 12.00, na potrzeby wydarzenia zostanie wprowadzony całkowity zakaz zatrzymywania się na parkingu przy budynku KS Gwiazda przy ul. Bronikowskiego.
Wygodniejsze parkowanie przy ulicy Grunwaldzkiej
Wzdłuż drogi serwisowej na ul. Grunwaldzkiej powstało ponad 20 utwardzonych miejsc postojowych. Z myślą o sąsiadujących drzewach zastosowano ekologiczne rozwiązania.
Łącznie utwardzono około 23 miejsca postojowe, znajdujące się w Strefie Płatnego Parkowania, które zostały wykonane w technologii nawierzchni chłonnej, wzmocnionej geokratą, wypełnioną kamieniem. To rozwiązanie pozwala na odprowadzanie wody opadowej bezpośrednio do gruntu. Natomiast podbudowa z kruszywa nie ingeruje w system korzeniowy sąsiadujących drzew.
Dodatkowo odświeżono i wykonano nowe malowanie poziome. Aktualnie trwają prace wykończeniowe.
Prace na ulicy Gradowej na Czyżkówku zmierzają do końca
Do realizacji pozostał około stumetrowy fragment nawierzchni od strony ul. Deszczowej. Po świętach wykonawca przystąpi do montażu energooszczędnego oświetlenia LED.
Zadanie realizowane jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj” w ramach programu utwardzania ulic gruntowych, który w Bydgoszczy funkcjonuje od 2016 roku. Inwestycja obejmuje przebudowę sieci gazowej, elektrycznej i teletechnicznej, przebudowę oświetlenia i kanalizacji deszczowej oraz budowę zjazdów do posesji i wyniesionych skrzyżowań.
Ulica Gradowa zostanie utwardzona szarą kostką betonową na całym odcinku, liczącym ponad 600 metrów.
Trwają prace
Coraz więcej bydgoskich ulic zyskuje twardą nawierzchnię. W tym roku na ich budowę miasto zabezpieczyło ponad 32 mln zł. Obecnie prace trwają również na ulicach Akacjowej i Owocowej na Miedzyniu, Piaśnickiej na Czyżkówku, Gościeradzkiej na Piaskach, Spławikowej na Osowej Górze oraz Piastowej i Bortnowskiego w Fordonie.
Kolejny nowoczesny tramwaj zamówiony
Zdobyte przez Bydgoszcz europejskie środki pozwoliły, w ramach obowiązującej umowy z Pesą, uruchomić opcję na zakup kolejnego tramwaju. Na pozostałe pięć „niskopodłogowców” ogłosimy przetarg, dzięki czemu wymieniona zostanie cała tramwajowa flota.
Dodatkowy Swing będzie już 76 niskopodłogowym tramwajem jeżdżącym po bydgoskich torach. Jego zamówienie umożliwiło uruchomienie opcji w ramach już podpisanej umowy z Pesą. Termin realizacji zamówienia wynosi 24 miesiące.
Przygotowujemy się również do zamówienia 5 kolejnych składów, co pozwoli na wymianę całego taboru do końca 2027 roku. Na zakup kolejnych nowoczesnych tramwajów zostanie ogłoszony przetarg. Rozszerzenie zakupów to wynik zdobycia przez Bydgoszcz europejskiego dofinansowania na zadania związane z zeroemisyjnym transportem. Do miasta trafiło blisko 44 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy.
Warto wiedzieć
Średnia wieku naszych składów to zaledwie 11,5 roku. Flota składa się łącznie z 75 nowoczesnych pojazdów wyprodukowanych w latach 2008-2025 przez bydgoską Pesę oraz 14 składów „Konstal”. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.
Starsze pojazdy są jeszcze wykorzystywane do obsługi linii nr 6 (jesteśmy w trakcie przebudowy torowiska, które umożliwi wprowadzenie na trasę do Łęgnowa nowego taboru) oraz jako rezerwa. Średni wiek tramwajów niskopodłogowych dostarczonych przez Pesę, to nieco ponad 6 lat. Obok Olsztyna to najlepszy wynik w Polsce.
Modernizujemy i rozbudowujemy
Intensywnie przygotowujemy się do dalszego wzmacniania tego środka transportu. Najważniejsze zadania to:
- modernizacja torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej,
- modernizacja zajezdni tramwajowej,
- budowa torowiska na Szwederowo,
- rozbudowa pętli w Lesie Gdańskim,
- modernizacja ronda Jagiellonów.