Aktualności

Czytaj więcej...Przy okazji zaplanowanych na czerwiec prac remontowych torowiska przy kościele Klarysek wykonamy również oczekiwane przez rowerzystów przejazdy rowerowe w obszarze skrzyżowania Jagiellońska - Focha - Gdańska. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu w tej części miasta. 

Przeprowadzenie równocześnie prac remontowych na torowisku (związanych z wymianą krzyżaków na wlocie ulicy Gdańskiej) oraz wykonanie nowych przejazdów rowerowych jest możliwe dzięki wykorzystaniu już posiadanej dokumentacji technicznej dotyczącej budowy infrastruktury rowerowej. Wykonana w latach ubiegłych dokumentacja jest wciąż ważna i umożliwia etapowe prowadzenie robót budowlanych. Została już wykorzystana między innymi przy budowie dróg rowerowych na ul. Kruszwickiej, rondzie Grunwaldzkim oraz ul. Focha.  

Czytaj więcej...W ramach planowanych prac wykonane zostaną przejazdy rowerowe przez ulice Focha i Gdańską z niewielkimi fragmentami dróg rowerowych w obrębie samego skrzyżowania. Nowe przejazdy będą wyposażone w sygnalizację świetlną oraz zlokalizowane przy już istniejących przejściach dla pieszych od wewnętrznej strony skrzyżowania (tym samym niewielkiej dyslokacji ulegną przejścia dla pieszych). Całość zadania zostanie wykończona nowym oznakowaniem pionowym i poziomym, które zapewni odpowiednią funkcjonalność nowych przejazdów rowerowych w istniejącym układzie ulic.

Podczas tych prac zostanie również zdemontowana sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Mostowej i Focha, która po zmianach zasad ruchu w obszarze bydgoskiej starówki od dłuższego czasu funkcjonuje wyłącznie w programie ostrzegawczym (sygnał żółty migowy).

Rozpoczęcie zadania zaplanowane jest na czerwiec tego roku. Planowo wszystkie prace powinny się zakończyć jeszcze przed wakacjami. O szczegółach utrudnień w ruchu będziemy informować w późniejszym terminie, po przygotowaniu harmonogramu robót.

Czytaj więcej...Ulica Piaśnicka zyskała twardą nawierzchnię. Zadanie do realizacji wybrali mieszkańcy w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

Prace prowadzone na ulicy Piaśnickiej na Czyżkówku są już na finiszu. Powstała szeroka na pięć metrów jezdnia o nawierzchni przepuszczalnej z płyt ażurowych wraz ze zjazdami oraz dojściami do posesji.

Czytaj więcej...Zadanie do realizacji wybrali mieszkańcy w głosowaniu w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim. W tym tygodniu zakończyły się także roboty na ulicy W. Gersona na Górzyskowie. Ta inwestycja również powstała w ramach BBO.

Czytaj więcej...Uzyskaliśmy niezbędne zezwolenia do rozbudowy pętli w Lesie Gdańskim. Dzięki tej inwestycji linie kursujące do Myślęcinka, będą miały własne perony, powstaną zielone torowiska i przystanki z roślinami, a cała infrastruktura zostanie dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. To jedna z kilku inwestycji tramwajowych, planowanych w najbliższych latach w Bydgoszczy.

Kluczowym elementem będzie budowa dodatkowych torów odstawczych oraz wprowadzenie rozwiązania, które umożliwi wymijanie się tramwajów bez konieczności ich wycofywania. Powstaną zielone torowiska, ustawione zostaną też wiaty, w tym rowerowa, które będą obsadzone roślinami na dachu oraz otoczone specjalnymi stelażami, oplecionymi bluszczem lub innymi pnączami. Łącznie w obrębie pętli funkcjonować mają trzy perony początkowe oraz dwa końcowe, wszystkie dostosowane do potrzeb wymienionego taboru.

Czytaj więcej...Przebudowana zostanie też przyległa do pętli część ulicy Rekreacyjnej. W wyniku tego pasy ruchu zostaną zawężone i powstaną wyniesione przejścia dla pieszych. Powstanie również nowy budynek socjalny na pętli. To miejsce, w którym motorniczowie będą mogli odpocząć czy zjeść posiłek w trakcie zaplanowanej przerwy.

Obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na prace budowlane. Inwestycję sfinansujemy z wykorzystaniem pozyskanych przez Bydgoszcz Funduszy Europejskich na Klimat, Infrastrukturę i Środowisko.

To już się udało

Czytaj więcej...Obecnie do pętli Las Gdański docierają trzy linie tramwajowe (nr 1, 2 i 10). Jedynie dwa perony dla osób wsiadających utrudniają koordynację odjazdów poszczególnych linii, dlatego przygotowujemy się do tej przebudowy. Z myślą o wzmocnieniu atrakcyjności komunikacji publicznej w tej części miasta, w ostatnich latach ulica Gdańska została rozbudowana o nowe rondo przy ul. Rekreacyjnej, powstał również buspas. Zmodernizowaliśmy także pętlę autobusową Myślęcinek i wybudowaliśmy parking P+R.

Modernizujemy i rozbudowujemy dalej

Intensywnie przygotowujemy się do dalszego wzmacniania komunikacji tramwajowej. Najważniejsze zadania to:

Czytaj więcej...Kontynuujemy wymianę oświetlenia na śródmiejskich ulicach. Wkrótce stylowe oprawy na eleganckich słupach rozświetlą ul. Św. Trójcy. Prace obejmą też odcinek ul. Królowej Jadwigi.

Wymianę oświetlenia zaplanowano wzdłuż ul. Świętej Trójcy na odcinku od ul. Czartoryskiego do Kordeckiego oraz na ul. Królowej Jadwigi od mostu do skrzyżowania z ul. Garbary. Do oświetlenia ulic zaprojektowano stalowe słupy typu „bydgoskiego” o wysokości 9 metrów z ozdobnym wysięgnikiem w kształcie pastorału. Na każdej ulicy montowanych będzie po 8 słupów.

To kolejny etap estetycznych zmian w ważnej części Śródmieścia, należącej do naszego parku kulturowego. Trwa przetarg, który wyłoni wykonawcę prac budowlanych. Po podpisaniu umowy, zajmą one około 4 miesięcy.

Czytaj więcej...Zadanie finansowane będzie ze środków europejskich, pozyskanych przez miasto na całkowitą wymianę oświetlenia. Projekt sfinansowaliśmy z programu ELENA, a wykonanie prac z preferencyjnej pożyczki z KPO. Więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.

Nowe energooszczędne słupy i oprawy będą własnością miasta. Stare latarnie spółki ENEA Oświetlenie, które zużywały więcej energii i często ulegały awariom, zostaną rozebrane.

W ubiegłym roku na terenie Śródmieścia wymieniliśmy oświetlenie m.in. wzdłuż ul. A. Czartoryskiego oraz na pl. Kościeleckich. W tym planujemy kontynuować prace również wzdłuż ul. Poznańskiej.

Trochę historii

Czytaj więcej...Ulica Świętej Trójcy to jedna z najstarszych bydgoskich ulic. Już w średniowieczu jej śladem przebiegał trakt w kierunku Koronowa. W czasach zaborów nosiła nazwę Berlińskiej (Berliner Strasse). W latach 1898-1969 ulicą Świętej Trójcy kursowały tramwaje na Okole. Jej ważna rola w układzie komunikacyjnym skończyła się wraz z oddaniem do użytku ulicy Kruszwickiej i przebudową węzła Grunwaldzkiego pod koniec lat 90.XX wieku. Decyzją Rady Miasta ten obszar Śródmieścia stał się częścią naszego bydgoskiego parku kulturowego.

Ulica Królowej Jadwigi wytyczona została w roku 1860. W latach 1861-1865 w osi ulicy powstał pierwszy łukowy, trójprzęsłowy ceglany most na Brdzie, któremu nadano nazwę Viktoriabrücke, zmienioną w 1920 roku na most Królowej Jadwigi. W latach 1912-1913 most przebudowano i nadano mu formę obiektu jednoprzęsłowego. Początkowo ulica prowadziła od ul. Dworcowej do ul. Garbary. Dopiero w latach 70. XX wieku, po zasypaniu części Starego Kanału Bydgoskiego, wydłużono ją do ul. F. Focha. Zabudowana jest przede wszystkim cennymi kamienicami z przełomu XIX i XX wieku. W ostatnich latach wyremontowaliśmy część chodników. Klasyczne płyty ułożone w karo z kamiennymi opaskami zyskał odcinek od mostu do skrzyżowania z ul. W. Łokietka.

Strona 3 z 447