Aktualności
Ogródki letnie za grosze. Nowe stawki za dzierżawę
W związku z kolejnym etapem znoszenia przez rząd obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa oraz wytycznymi w zakresie prowadzenia działalności gastronomicznej, Prezydent Miasta wychodząc naprzeciw oczekiwaniom lokalnej branży gastronomicznej, ustalił preferencyjne stawki opłat dzierżaw dla prowadzących lokale gastronomiczne na terenie Bydgoszczy, które obowiązują od dnia 13.05.2020 roku do końca sezonu ogródków letnich w 2020 roku.
Opata za działalność ogródków letnich dla wszystkich dzierżawców wynosić będzie symboliczny 1 grosz za 1m² za dzień.
To oznacza, że dla prowadzących ogródki letnie ze sprzedażą alkoholu opłata zostanie obniżona do 1% całej kwoty. Zmieni się także opłata pobierana za działalność ogródków letnich nie prowadzących sprzedaży alkoholu. W tym przypadku kwota dotychczas obowiązująca wynosiła 0,10 zł za 1m² za dzień. Będzie to także 1 grosz za 1m² za dzień.
Preferencyjne stawki będą obowiązywać do końca sezonu 2020.
Do wskazanej wysokości opłat z tytułu dzierżawy dodany zostanie podatek VAT, płatny zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami.
Dzierżawcy mogą od dziś występować do ZDMiKP w Bydgoszczy w sprawach związanych z podpisaniem Umów dzierżaw terenu pod ogródki sezonowe-letnie.
Przenosimy auta z chodników na jezdnie. Ruszyły pierwsze prace
Część chodników znowu będzie służyć wyłącznie pieszym. Wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa oraz komfort poruszania się po mieście. Zmiany w parkowaniu na bydgoskich ulicach, będą realizowane wszędzie tam, gdzie to jest tylko możliwe. Pierwsze zmiany zostały już wprowadzane na ulicy Konarskiego.
Na części jezdni wprowadziliśmy parkowanie skośne, co pozwoliło uporządkować ruch na parkingu pod Urzędem Wojewódzkim i zachować pieszym możliwość swobodnego przejścia. Na pozostałej części ulicy, gdzie mamy wydzielony chodnik, parkowanie samochodów będzie możliwe już tylko równolegle do krawężnika. Niebawem nowe standardy parkowania będą wprowadzane również na ul. Reja.
Należy pamiętać, że wprowadzenie tego rodzaju zmian, wymaga przygotowania organizacji ruchu, przemalowania miejsc postojowych oraz dostawienia nowych znaków. Realizowane mogą być też tylko w obrębie istniejącego pasa drogowego. Termin wprowadzania zmian może być jednak uzależniony od pozostałych prac (drogowych, wodociągowych) realizowanych na danym odcinku.
Przy planowaniu zmian w parkowaniu, braliśmy pod uwagę przede wszystkim charakter danej ulicy oraz możliwości ich wprowadzenia. Zachowane muszą zostać promienie skrętu przy wyjazdach z posesji, przejazdy dla służb ratowniczych oraz śmieciarek. Samochody dostawcze natomiast muszą mieć możliwość dojazdu do firm i sklepów. Uwzględniać trzeba również ruch rowerzystach poruszających się po jezdni oraz opinie rad osiedli.
Zmiany w parkowaniu planowane są jeszcze między innymi na ulicach: Mazowieckiej, Pomorskiej, Kwiatowej, Krasińskiego, Sienkiewicza.
Miejsca do parkowania wyznaczone w całości lub częściowo na chodniku, zabierają przestrzeń pieszym i utrudniają im poruszanie się. Trudność z ominięciem pojazdu stojącym na chodniku, mogą mieć również osoby na wózku inwalidzkim czy osób z wózkami dziecięcymi. Konstrukcja starszych chodników nie jest też przystosowana do przenoszenia obciążeń parkujących pojazdów. Chcąc więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, będziemy w ramach możliwości wyznaczać miejsca parkingowe wyłącznie na jezdni.
Obecnie prowadzimy szereg prac związanych z remontami chodników w mieście. Więcej informacji na ten temat znajduje się w TUTAJ
Załatw sprawę korespondencyjnie
W związku z zagrożeniem koronawirusem, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy swoją obsługę świadczy w oparciu o pośrednie źródła przekazu tj. pocztę tradycyjną, elektroniczną, ePUAP oraz udzielanie informacji telefonicznych.
1. Powyższe dotyczy całości spraw, wniosków, opinii jakie mieszkaniec zamierza uzyskać w ZDMiKP w tym m.in.:
• Wnioski dotyczące zajęcia pasa drogowego, uzgodnienia lokalizacji i umieszczenia urządzeń w pasie drogowym, na lokalizację zjazdu, związane z uzgadnianiem uroczystości, imprez, zawodów sportowych, dróg krzyżowych, ale także wnioski dotyczące zmian w organizacji ruchu, opiniowanie i zatwierdzanie projektów organizacji ruchu itp
• Projekty organizacji ruchu do zaopiniowania i zatwierdzenia proszę przesyłać również drogą pocztową na adres główny Zarządu. Zatwierdzone projekty wraz z opiniami będą odsyłane pocztą tradycyjną. Na życzenie projektanta jest dodatkowa możliwość przesłania skanu zatwierdzenia i opinii drogą e-mail.
Zwracamy się do Państwa z prośbą o szczególnie staranne wypełnianie wniosków przekazywanych pocztą tradycyjną i elektroniczną wraz z podaniem szczegółowych danych kontaktowych celem sprawnego procedowania wniosków przez naszą jednostkę.
Opinie i zatwierdzenia projektów czasowej organizacji ruchu, decyzje administracyjne będą do Państwa wysyłane za pośrednictwem poczty.
2. Informacje dla Pasażerów z zakresu funkcjonowania Wydziału Taryf i Płatnego Parkowania:
a). Bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a, można załatwiać następujące sprawy:
- Wydanie duplikatu Bydgoskiej Karty Miejskiej.
- Zakup biletów jednorazowych przez dystrybutorów.
Punkty obsługi interesantów zlokalizowane przy ul. Zygmunta Augusta 10, ul. Modrzewiowej 19 są nieczynne.
Abonamenty na parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania można zakupić bezpośrednio w punkcie ZDMiKP przy ul. Modrzewiowej 19 w godz. 08:30-15:30
b). Sprawy załatwiane wyłącznie drogą elektroniczną lub za pośrednictwem poczty:
- Wnioski o wydanie Bydgoskiej Karty Miejskiej (BKM) przyjmowane są:
• drogą elektroniczną - wniosek o wydanie karty drogą elektroniczną znajduje się pod adresem https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/card-proposal
• drogą pocztową - Wniosek do wypełnienia i przesłania znajduje się na stronie internetowej www.zdmikp.bydgoszcz.pl
Gotowe Bydgoskie Karty Miejskie są odsyłane wyłącznie drogą pocztową na wskazany we wniosku adres.
- Zakup biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem:
https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl
Przypominamy o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.
- Regulowanie opłat dodatkowych za parkowanie w SPP możliwe jest wyłącznie przelewem bankowym. Dane konta bankowego: nr 36 1240 6452 1111 0010 4816 9315
- Składanie reklamacji związanych z wezwaniem do zapłaty za przejazd komunikacją miejską, z parkowaniem w SPP oraz windykacją tych należności możliwe jest drogą elektroniczną
na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub drogą pocztową na adres:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,
ul. Toruńska 174 a,
85-844 Bydgoszcz.
c). Sprawy załatwiane bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a lub za pośrednictwem poczty:
- Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet.
Wniosek wraz z Bydgoską Kartą Miejską i paragonem można przesłać na adres ZDMiKP.
Bilet będzie anulowany od następnego dnia po nadaniu listu.
WYMAGANE DO PRZESŁANIA DOKUMENTY:
• wypełniony wniosek o zwrot pieniędzy z tytułu niewykorzystanego biletu okresowego,
• oryginał paragonu potwierdzającego zakup biletu lub wystawiona na jego podstawie faktura. Przy zakupie przez Internet (bez pobrania faktury) transakcja jest potwierdzana raportem generowanym z systemu BKM podczas rozliczania biletu,
• Bydgoska Karta Miejska– w celu usunięcia transakcji.
Karta po usunięciu biletu będzie odsyłana do Wnioskodawcy.
Ponadto informujemy, że wyznaczone przez ZDMiKP terminy składania dodatkowych dokumentów w sprawach reklamacyjnych i windykacyjnych prolonguje się o 30 dni.
Szczególne zasady załatwiania spraw obowiązują do odwołania.
3. W Strefie Płatnego Parkowania w Bydgoszczy jako alternatywa dla ogólnodostęnych parkometrów, istnieje możliwość uiszczenia opłaty poprzez aplikację w telefonie.
Lista aplikacji, które pozwalają płacić telefonem za parkowanie TUTAJ
Możecie Państwo kontaktować się z pracownikami urzędu telefonicznie lub e-mailowo
DANE KONTAKTOWE
Chronimy bydgoskie ulice
Prowadząc rozbudowę ulicę Grunwaldzkiej, pamiętaliśmy też o miejscu do ważenia pojazdów. Pozwoli to inspektorom transportu drogowego skutecznie kontrolować ciężar tirów. To sposób, by nasze drogi utrzymywać w bardzo dobrym stanie technicznym jeszcze przez wiele lat. Zatoka do ważenia pojazdów powstała przy jezdni ul. Grunwaldzkiej w kierunku miasta, przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową.
Konstrukcja o betonowej nawierzchni jest przystosowana do ustawiania wag, którymi posługują się inspektorzy transportu drogowego. Dodatkowo na Osowej Górze instalowany jest tak zwany system preselekcji wagowej. Dzięki kamerom zamontowanym nad jezdnią oraz specjalnym listwom pomiarowym rejestrowane i wstępnie ważone są wszystkie pojazdy. Dostęp do danych posiadają pracownicy Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego, dzięki czemu mogą łatwiej typować pojazdy do szczegółowych kontroli w takich miejscach jak zatoka przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową.
Dla Miasta budowa takich zatok to dodatkowy koszt, ale w dłuższej perspektywie przynosi znacznie większe oszczędności. Za degradację nawierzchni w największym stopniu odpowiadają przede wszystkim przeciążone pojazdy ciężarowe.
Warto podkreślić, że w poprzednich latach zbudowaliśmy kilka innych zatok przystosowanych do ważenia pojazdów. Takie konstrukcje powstały na ul. Szubińskiej, Nowotoruńskiej, Jana Pawła II oraz Armii Krajowej (punkty preselekcji).
Plan transportowy miasta zakłada, że po wybudowaniu kompletnej obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S5, ruch ciężarówek poruszających się tranzytem, zostanie wyprowadzony z miasta.