Aktualności

Czytaj więcej...Rusza budowa nowej sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Kruszyńskiej, Sowiej i Puszczykowej. Umowa z Wykonawcą została podpisana. Inwestycja zostanie zrealizowana w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski.

Zielony sygnał wywoływać będą, na żądanie, piesi. Z przejścia w tej części Osowej Góry korzystają m.in. uczniowie Zespołu Szkół nr 24 oraz pasażerowie podróżujący linią nr 77.
Propozycję budowy sygnalizacji wzbudzanej w tym miejscu zgłosili mieszkańcy. Pomysł w trakcie głosowania na zadania finansowane w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski uzyskał wsparcie ponad 300 bydgoszczan.

Czytaj więcej...Umowa z wykonawcą prac projektowych i budowlanych została podpisana.  Roboty realizowane w systemie projektuj i wubuduje zakończą się w połowie sierpnia bieżącego roku.  

Koszt zadania to ponad 270 tysięcy złotych.

Czytaj więcej...14 maja odbyło się spotkanie dotyczące rewitalizacji Rynku w Starego Fordonu. Uczestniczyli w nim m.in. przedstawiciele miasta, Rady Osiedla Stary Fordon, Stowarzyszenia Miłośników Starego Fordonu, Społecznej Rady ds. Estetyki Miasta, ZDMiKP oraz przedstawiciele firmy, która wygrała przetarg na projekt i przebudowę Rynku.


Wykonawca robót, z którym w marcu bieżącego roku podpisaliśmy umowę, może pochwalić się dużym dorobkiem i doświadczeniem w projektowaniu tego rodzaju przestrzeni publicznych. Brał udział w przygotowaniu między innymi takich inwestycji jak: rewitalizacja Rynku w Jeleniej Górze, Polkowicach, Starówki w Wałbrzychu czy Rynku w Wągrowcu.

Czytaj więcej...Na spotkaniu Wykonawca zaproponował kilka rozwiązań uzupełniających dotychczasową koncepcję Rynku w Starym Fordonie, m.in. umieszczenie herbu w płycie rynku. Fordon do 1973 jako oddzielne miasto posiadał własny herb przedstawiający białą różę na czerwonym tle. Dużo rozmawiano również o fontannie, która uzupełni projekt. Wspólnie zależy nam, by projekt był jak najlepiej dopracowany i spełnił oczekiwania mieszkańców.

Przypominamy, że cała inwestycja pochłonie ponad 7 mln zł. Dużo zieleni, nawierzchnie z kamiennej kostki, eleganckie oświetlenie, fontanna to najważniejsze założenia opracowanej wcześniej koncepcji. Wybraliśmy ją w drodze konkursu i konsultowaliśmy z mieszkańcami. Prace budowlane potrwają około dwóch lat. Rynek po rewitalizacji stanie się niewątpliwie wizytówką Starego Fordonu.

Czytaj więcej...Ruch ograniczony
Ważnym elementem projektu są ograniczenie ruchu kołowego oraz wprowadzenie rozwiązań sprzyjających ruchowi pieszemu, w tym poprawę dostępności dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Strefa rynku ma być bezpieczną przestrzenią pieszą, deptakiem z warunkowym i uspokojonym dostępem dla ruchu kołowego.

Naturalne materiały
Dominującym materiałem posadzek będzie szara kostka granitowa. Wykorzystamy do rewitalizacji Rynku między innymi część kostki z ul. Bydgoskiej oraz Starego Rynku. Różne sposoby jej układania oraz odcienie wyznaczą poszczególne strefy Rynku. Ciemniejszy odcień i podział z użyciem gładkich granitowych płyt nawiązujący do bryły kościoła zostanie zaakcentowany przed świątynią.
Kostka w układzie koncentrycznym pojawi się też w centralnej części placu, gdzie funkcjonować ma fontanna.
Wokół lipowej alei, która zdobić ma południowa część placu i prowadzi w kierunku dawnego kościoła ewangelickiego pojawi się ceramiczny bruk. Ławki i siedziska wykonane zostaną z drewna. To nawiązanie do faktu, że aż do XIX wieku fordońska synagoga była drewniana.

Dużo zieleni
Zachowane zostaną lipy rosnące po południowej stronie Rynku. Szpaler tych drzew podkreślony zostanie innym rodzajem nawierzchni. Pomiędzy fontanną i wschodnią pierzeją sadzone będą drzewa w dużych donicach. Dodatkowo planowane jest zasadzenie bezpośrednio do gruntu w sąsiedztwie wlotu ul. Sikorskiego klonu, którego sąsiedztwo zabezpieczy ochronna krata. W małych donicach betonowych sadzone będą begonie.

Czytaj więcej...Wykonawca przystąpił do układania nawierzchni na nowym rondzie u zbiegu ulic Gdańskiej i Rekreacyjnej w Myślęcinku. Na nowym rondzie ułożone zostały już krawężniki i przygotowana została podbudowa na wlotach od strony ulicy Gdańskiej oraz wokół wyspy centralnej. Teraz rozpoczęło się układanie nawierzchni.

Czytaj więcej...W przyszłym tygodniu rozpocznie się natomiast  frezowanie nawierzchni, po której obecnie poruszają się pojazdy. Po zakończeniu tych prac wykonawca przystąpi do układania docelowej nawierzchni na całej szerokości jezdni. Warto w tym miejscu zwolnić i zachować większą ostrożność.


Buspasy na ul. Gdańskiej ułatwią przejazd autobusom szczególnie w czasie dużych imprez organizowanych w Myślęcinku. Nowe rondo będzie posiadało 3 wloty. Skrzyżowanie z wyspą centralną zagwarantuje wszystkim uczestnikom ruchu większe bezpieczeństwo. Wokół niego dobudujemy nowe chodniki i drogi rowerowe. Łatwiej będzie też wyjechać z ul. Rekreacyjnej.

Warto podkreślić, że w bezpośrednim sąsiedztwie ronda w ramach innego projektu, powstanie parking typu P+R (parkuj i jedź) umożliwiający wygodną przesiadkę na tramwaj.
Budowa buspasów na Gdańskiej kosztuje ponad 10 mln zł. Inwestycja finansowana jest w oparciu o środki unijne ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT).

Czytaj więcej...W mijającym tygodniu zainstalowaliśmy dwie nowe wiaty na przystankach autobusowych. Zadaszenia pojawił się na moście Kazimierza Wielkiego (w kierunku Błonia) oraz ul. Glinki / Dąbrowa (w kierunku Glinek). W przyszłym tygodniu dostawiona zostanie wiata na przystanku Smoleńska / Pińczowska w kierunku ronda Toruńskiego.


W I kwartale bieżącego roku nowe wiaty przystankowe pojawiły się również na: ul. Glinki / Dąbrowa w kierunku Centrum, most Kazimierza Wielkiego w stronę Kapuścisk, ul. Witebskiej (oś. Brdyujście).

W Bydgoszczy mamy prawie 550 wiat przystankowych a kolejne sukcesywnie dostawiamy w różnych częściach miasta. Stawiane są one zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku. Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika, który w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości ( w zależności od typu wiaty). Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy.
Obecnie na terenie miasta już ponad 92,5 % pasażerów korzysta z wiat przystankowych.

Czytaj więcej...Na utrzymanie wiat składają się: mycie (poza okresem zimowym), naprawy, wymiana uszkodzeń i malowanie. Wszystkie wymagane prace utrzymaniowe w tym zakresie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy realizuje na bieżąco. Obecnie  w całym mieście trwa dokładne czyszczenie i mycie istniejącej infrastruktury przystankowej. Prace w tym zakresie potrwają około dwóch tygodni.