Aktualności

Czytaj więcej...Przy utrzymaniu już wprowadzonych ograniczeń, z przeprawy będzie można bezpiecznie korzystać jeszcze przez około 10-15 lat. Termin ten może się zmienić, jeśli pogorszy się stan głównych elementów mostu, które będą intensywnie monitorowane. Autorem ekspertyzy jest profesor Arkadiusz Madaj.

Pod koniec zeszłego roku zleciliśmy przygotowanie szczegółowej ekspertyzy dotyczącej stanu technicznego mostu Bernardyńskiego. Eksperci potwierdzili, że bezpośrednią przyczyną awarii było uszkodzenie przegubu na połączeniu dwóch części środkowego przęsła, na co wpływ miały dodatkowe, nieuwzględnione w projekcie, warstwy betonu, niedobór w zbrojeniu podpór oraz zmieniona konstrukcja torowiska tramwajowego, do której doszło w 1999 roku przy okazji przebudowy, mającej na celu polepszenie warunków funkcjonowania obiektu.

Zakończona w styczniu naprawa pozwoli bezpiecznie korzystać z mostu jeszcze przez 10-15 lat, jednak okres ten obwarowany jest kilkoma warunkami.

Czytaj więcej...Muszą zostać utrzymane dotychczasowe ograniczenia w ruchu, takie jak ograniczenie prędkości do 30 km/h dla samochodów i tramwajów, a autobusy komunikacji publicznej muszą poruszać się jedynie prawymi pasami ruchu (skrajnymi). Utrzymane będą też zakazy wjazdu dla pojazdów ciężarowych i mijania się tramwajów na samym obiekcie.

Termin podany przez ekspertów jest zależny również od tego, czy wystąpią w tym czasie dodatkowe czynniki, których nie dało się przewidzieć lub uwzględnić sporządzając ekspertyzę. Chodzi między innymi o korozję zbrojenia i kabli sprężających wewnątrz konstrukcji betonowej do których nie ma bezpośredniego dostępu, wpływ wód gruntowych, przesączających się przez przyczółek, zmiany naprężeń w elementach przęsła wywołanych ostatnią awarią bądź naturalnymi mechanizmami dalszego starzenia się konstrukcji. Możliwość wystąpienia takich czynników została wskazana w ekspertyzie, dlatego, mając na uwadze bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu, już przystąpiliśmy do prac polegających na przygotowaniu kompleksowej przebudowy mostu Bernardyńskiego. Jeszcze w tym roku zlecimy wykonanie dokumentacji technicznej nowego obiektu.

Czytaj więcej...Zadanie do realizacji wybrali mieszkańcy w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Ulica W. Gersona zostanie otwarta jeszcze w tym tygodniu.

Odcinek od strony ul. ks. Skorupki, gdzie znajduje się kilka budynków wielorodzinnych, został utwardzony kostką brukową. Wybudowano również chodniki, zjazdy, dojścia do posesji i zatoki postojowej, przebudowano też istniejący parking z płyt ażurowych. Pomimo braku wycinki, w ramach inwestycji, zostały nasadzone nowe drzewa. Miejsca niezagospodarowane zostały obsiane trawą. 

Zadanie realizowane jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Ulica zostanie otwarta jeszcze w tym tygodniu.

Inwestycje na Górzyskowie

Czytaj więcej...W 2019 roku zrealizowano pierwszy etap inwestycji od strony ul. Grobla. Przebudowaliśmy odcinek o długości około 150 metrów. Od strony istniejącej zabudowy jednorodzinnej wybudowaliśmy chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni, zbudowaliśmy 3 zatoki postojowe, zjazdy, dojścia do posesji, próg zwalniający i elementy odwodnienia ulicy. Zasadzone zostały nowe drzewa i krzewy. Te prace pochłonęły 570 tysięcy złotych.

W poprzednich latach, na terenach rekreacyjnych pomiędzy ulicami W. Gersona i J. Kossaka, zrealizowano kilka innych inwestycji z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. To między innymi skatepark, nowe oświetlenie, alejki, plac zabaw, wybieg dla psów oraz miejsca parkingowe.

Czytaj więcej...Trwają prace na ul. Spławikowej. To kolejna ulica gruntowa, która zostanie utwardzona, a wszystkie roboty powinny zakończyć się w te wakacje.

Na ulicy Spławikowej powstanie pieszo-jezdnia o nawierzchni z ekokostki, która pozwala na odprowadzanie wody opadowej bezpośrednio do gruntu. Część dedykowana pieszym zostanie wykonana z betonowej kostki typu cegiełka. Zadanie obejmuje również budowę wjazdów oraz poboczy z geokraty, które będą odprowadzać nadmiar wody.

Czytaj więcej...Inwestycja została podzielona na dwa etapy. Pierwszy, obejmujący odcinek od wysokości ul. Głębinowej do ul. Spławikowej do numeru 11, planowo powinien zakończyć się w maju. Natomiast drugi, dotyczący pozostałej części ulicy aż do ul. Rekinowej, według planów ma być gotowy jeszcze w te wakacje.

Czytaj więcej...Zakończyła się wymiana parkomatów w Strefie Płatnego Parkowania. Na ulicach Bydgoszczy stoi już 326 nowoczesnych urządzeń, które pozwalają na płatność gotówką, kartą oraz BLIK-iem.

Od marca trwała wymiana parkomatów, znajdujących w Strefie Płatnego Parkowania. Nowoczesne i bardziej funkcjonalne urządzenia zastąpiły te starsze, dzięki czemu za postój w SPP można płacić także za pomocą karty płatniczej oraz BLIK-iem, a bilet wydawany jest na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu, co oznacza, że nie trzeba go drukować i zostawiać za szybą. Nowe parkomaty pozwalają również na wniesienie opłaty dodatkowej za brak biletu.

Czytaj więcej...Dokładną instrukcję obsługi urządzeń opisaliśmy w tekście „Nowe parkomaty – sprawdź, jak z nich korzystać”. Nadal można opłacać postój przez działające na terenie Bydgoszczy aplikacje: AnyPark, SkyCash, ePARK, mPay, CityParkApp oraz Flowbird.

Wszystkie najważniejsze informacje o strefie oraz odpowiedzi na wiele pytań związanych z jej funkcjonowaniem dostępne są m.in. na stronach:

Strona 4 z 447