Aktualności

Czytaj więcej...Wykonawca po przygotowaniu dokumentacji i dróg objazdowych oraz uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, rozpoczyna prace budowlane.

Zakres inwestycji obejmuje rozbiórkę obecnego wiaduktu w ciągu ul. Wojska Polskiego (nad al. Jana Pawła II) i budowę w tym miejscu nowego obiektu.
Prace rozpoczną się w nocy z 6 na 7 września.

W pierwszej kolejności wprowadzone zostaną zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu.
Termin prac został skoordynowany z zakończeniem rozbudowy ul. Kujawskiej.

Czytaj więcej...Zmiany dla kierowców:
Wykonawca przygotował już przejazdy przez pas zieleni na ul. Wojska Polskiego i ul. Jana Pawła II (pod obiektem). Wykonane zostało również nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Ruch pojazdów zostanie przełożony na istniejący wiadukt południowy, co wiązać się będzie z tymczasowym przejazdem przez istniejące torowisko. Zmiany zostaną wprowadzone też pod obiektem.

Ruch tramwajowy na tym odcinku będzie odbywał się na dotychczasowych zasadach.
Apelujemy do kierowców o ostrożność i uważne spoglądanie na znaki.

Wiadukt w najwyższym standardzie
W ramach inwestycji powstanie nowy obiekt z drogą rowerową, chodnikiem i oświetleniem.
Nowy wiadukt jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem, ma być przejezdny już zimą.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.
Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.

Czytaj więcej...To już kolejne prace w tym miejscu. Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego zakończyła się w maju 2017 roku. W jej ramach wymienione zostały filary, przęsła, wybudowany został prawoskręt w kierunku alei Jana Pawła II. Wykonany został też nowy chodnik z drogą rowerową, które zastąpiły prowizoryczną drogę wygrodzoną od jezdni betonowymi barierkami.

Po oddaniu nowej przeprawy, trwały dalsze prace przy dokumentacji dla wiaduktu północnego.
By ograniczyć utrudnienia na Górnym Tarasie, rozpoczęcie roboty zaplanowano po zakończeniu prac na ul. Kujawskiej.

Czytaj więcej...Historia wiaduktów
Przeprawa przez jar Niziny to tak naprawdę trzy niezależne obiekty mostowe, które powstały jako estakady nad naturalnym jarem, w którym płynie dzisiaj skanalizowana struga i przebiegała polna droga.
Estakady te były jednym z ważnych elementów projektowanej południowej trasy średnicowej przebiegającej przez cały górny taras.
Budowę obiektów – dwóch wiaduktów drogowych oraz ulokowanego między nimi tramwajowego – zakończono w 1978 roku.
Każdy z nich ma 4 przęsła i długość 112 m.

Na początku lat dziewięćdziesiątych oba wiadukty drogowe wyremontowano – był to remont kapitalny (wówczas dodano na południowej jezdni trzeci pas ruchu).
Wiadukt tramwajowy doczekał się takiego remontu pod koniec pierwszej dekady XXI wieku.
Nie był w swojej historii jednak intensywnie eksploatowany, więc posłuży mieszkańcom jeszcze kilka dobrych lat.

Czytaj więcej...Wiadukt południowy, został rozebrany i zastąpiony w roku 2017 nową konstrukcją.
Teraz przyszedł czas na wiadukt północny.

O postępach prac będziemy informować na naszej stronie internetowej oraz kontach społecznościowych.

Czytaj więcej...Rower cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Jeździmy nim nie tylko rekreacyjnie, ale też do pracy i na zakupy.
Rower jest ekologicznym i dobrym dla zdrowia środkiem transportu.

Podczas tegorocznych wakacji mieszkańcy chętnie korzystali z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego oraz rowerów cargo. Rozwijana była też sieć dróg rowerowych w mieście.

Czytaj więcej...Kilka kilometrów nowych dróg rowerowych.
Nowe szlaki dla jednośladów pojawiły się między innymi na ul. Kujawskiej, ul. Kruszwickiej, ul. Focha i ul. Gdańskiej.

W realizacji jest kolejnych blisko 10 km nowych dróg dla rowerów, które powstają przy okazji dużych inwestycji drogowych.

Nowe drogi rowerowe pojawią się już niebawem na:
ul. Kolbego - w ramach budowy buspasa,
ul. Smukalskiej - przebudowa ulicy na odcinku blisko 3 km,
ul. Wojska Polskiego - przebudowa wiaduktu,
ul. Kazimierza Wielkiego - budowa mostów nad Brdą.
ul. Promenada – rewitalizacja ulic w Starym Fordonie
ul. Jeździeckiej w Myślęcinku.

Czytaj więcej...BRA - rower dla mieszkańców
W tym roku Bydgoski Rower Aglomeracyjny działa w systemie pomostowym.
Bydgoszczanie mają do dyspozycji prawie 500 rowerów, które można wypożyczyć w 56 stacjach.
Podczas tegorocznych wakacji (lipiec/sierpień) rower wypożyczono blisko 16 tysięcy razy. Średni czas wypożyczenia to 24 minuty.

Najdłużej na rowerach BRA jeździliśmy zazwyczaj w wakacyjne weekendy - w godzinach 12-18 (średnio 40 minut). Rekordziści potrafili jeździć na rowerze ponad godzinę.

Czytaj więcej...Rowery cargo – nowa bydgoska atrakcja
Od kwietnia jest też okazja wypożyczyć na Starym Rynku holenderskie rowery cargo. 

Na mieszkańców i turystów czeka 10 rowerów wyposażonych w skrzynie z ławkami, do przewozu dzieci czy drobnych towarów. Wszystkie rowery są wspomaganie elektryczne, więc śmiało mogą z nich korzystać nawet osoby ze słabszą kondycją.

W lipcu i sierpniu rowery cargo wypożyczono ok. 100 razy.
Taka liczba nie powinna jednak dziwić, gdyż rowery były zabierane przez użytkowników średnio na okres 6 dni.

Rowery cargo będą jeszcze dostępne dla wszystkich chętnych, tak długo jak pozwoli na to pogoda. Żeby wypożyczyć rower, wystarczy wejść na stronę visitbydgoszcz.pl i wypełnić formularz rezerwacyjny.


Czytaj więcej...Utwardzanie osiedlowych ulic płytami ażurowymi zdaje doskonale egzamin na drogach o niskim obciążeniu ruchem. W tym roku uruchamiamy kolejny pakiet takich zadań. Niektóre będziemy realizować też w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

Zadania realizujemy głównie na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nie narażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych. Zależy nam też na utrzymaniu ciągłości utwardzanych ulic z innymi istniejącymi drogami twardymi oraz poprawie tą technologią dojazdu do osiedlowych obiektów użyteczności publicznej.

W tym roku w ramach proramu  wytypowanych do budowy zostało 7 odcinków ulic.
Na ten cel zabezpieczyliśmy ponad 2 mln zł.

Na przełomie sierpnia i września rozpoczynamy prace na:
- ul. 2 Października – Lądowa – Kameralna – Stary Fordon - w realizacji
- ul. Sztormowa - sięgacz ( tzn. ulica bez przejazdu) – Osowa Góra,
- ul. Wierzbowa od ul. Maciaszka do nr 49 - Miedzyń

Lista pozostałych ulic zaplanowanych do realizacji w 2021 roku:
ul. Widok – sięgacz ( tzn. ulica bez przejazdu)
ul. Zawodzie od ul. Świętopełka do ul. Karsińskiej
ul. Średzka od ul. Czerwonego Krzyża do ul. J. Ostroroga
ul. Widok od ul. Leszczyna do ul. Kłosowej (prace uzależnione od postępu robót gazowych)

Poprawa nawierzchni dzięki BBO
Utwardzanie ulic gruntowych na terenie miasta jest realizowana również w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Prowadzone są już prace na ul. Żnińskiej (Czyżkówko) a od 7 września rozpoczną się roboty na ul. Hożej (Jary)

Czytaj więcej...Nie tylko ażury
W ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic. Na ten cel miasto wydało blisko 100 mln zł.
Zadania, realizowane są w oparciu o kilka miejskich programów.
Najważniejszy z nich to wieloletni program utwardzanie ulic gruntowych.

Lokalne ulice powstają również w ramach BBO, przy okazji przebudowy najważniejszych bydgoskich arterii oraz dzięki współpracy z inwestorami zewnętrznymi.

W Nowym Fordonie już wktórtce  powstanie parking Park&Ride.
Budowa systemu P+R to projekt, który ma ograniczyć ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy i wzmocnić transport publiczny.

31 sierpnia rozpoczynają się prace budowlane przy ul. Korfantego, Prejsa i Akademickiej.
Przed rozpoczęciem robót, każdym mógł jednak przyjść i zabrać sobie drzewko z terenu przyszłej inwestycji.

Akcja spotkała z bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców.
Przez cały dzień zabranych zostało i przesadzonych ponad 300 młodych drzewek.

Dziękujemy za udział we wspólnej akcji.

O budowie parkingu P+R w Nowym Fordonie pisaliśmy więcej TUTAJ