Aktualności
Rowerowy pumptrack i sportowe atrakcje w Starym Fordonie
Miłośnicy wyczynowej jazdy wkrótce będą mogli skorzystać z nowego pumptracka. Betonowy tor z hopkami i zakrętami powstaje w Starym Fordonie.
To jedna z atrakcji realizowanych w ramach rewitalizacji tej części Bydgoszczy.
Powstają też ścieżki dydaktyczne, ścianka wspinaczkowa i boisko do siatkówki plażowej.
Pumptrack powstaje w pobliżu nabrzeża po wschodniej stronie ul. Frycza-Modrzewskiego.
Na torze będą mogli bezpiecznie jeździć rowerzyści, miłośnicy jazdy na BMX, skaterzy, rolkarze i longboarderzy, o każdym stopniu umiejętności.
Uformowane zostały już nasypy i tak zwane hopki.
Wykonywana jest podbudowa.
W tym tygodniu wykonawca ułoży docelową betonową nawierzchnię. Rowerowy park zyska też oświetlenie.
Rozwiązania konstrukcyjne uwzględniają to, że obiekt może czasowo znajdować się pod wodą ( na czas fali powodziowej na Wiśle).
W okolicach placu dla rowerzystów (bliżej Wisły), powstaje też boisko do siatkówki plażowej i ścieżka dydaktyczna.
Po drugiej stronie ul. Frycza Modrzewskiego (strona zachodnia - bliżej mostu) przy ul. Promenada powstaje plac zabaw, ścianka wspinaczkowa, skatepark i strefa fitnees.
W stronę rzeki poprowadzi też ścieżka dydaktyczna.
Pojawi się również łąka kwietna.
Dojazd do pumptracka zapewnią nowe ścieżki rowerowe wzdłuż ul. Promenada oraz łączące nabrzeże z ul. Promenada.
Cały ciąg pieszo-rowerowy w Fordonie, na którym jest układana asfaltowa nawierzchnia będzie miał około 800 metrów długości.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest po wakacjach.
W skrócie, „pumptrack" to jazda rowerem bez napędu i bez konieczności pedałowania po torze o zróżnicowanej wysokościowo trasie. Co ciekawe, jazda odbywa się wyłącznie dzięki balansowi i skoordynowaniu ciała rowerzysty. Wybierając się na pumptrack warto pamiętać o kaskach na głowę.
Przed trzema laty w Bydgoszczy powstał pierwszy profesjonalny pumptrack na Miedzyniu.
Trwają przygotowania do budowy dwóch kolejnych rowerowych parków w rejonie ul. Unii Lubelskiej oraz Gajowej.
Malowanie oznakowania poziomego - lista ulic (17 - 31.07)
W związku z rozszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania, kontynuujemy prace przy malowaniu oznakowania poziomego w centrum miasta.
Znika część miejsc postojowych na chodnikach, wprowadzamy kontrapasy rowerowe a część ulic przekształcamy w drogi jednokierunkowe.
Do tej pory wykonanych zostało ponad 70 % wszystkich zaplanowanych robót.
Lista ulic na których będa prowadzone prace - od poniedziałku do piątku (17.07-31.07):
od 17 lipca:
- ul. księdza St. Konarskiego
- ul. Emila Warmińskiego
- ul. T. Kościuszki
od 24 lipca:
- ul. Jana Kilińskiego
- ul. Zduny
- ul. Karola Kurpińskiego
- ul. Łużycka
- ul. Sielanka
W trakcie prac przy malowaniu oznakowania poziomego, wprowadzamy tymczasowe zakazy parkowania.
Informacje dla mieszkańców są zamieszczone na tablicach wzdłuż konkretnych ulic oraz na katkach umieszczonych "za wycieraczkami" parkujących aut.
Kierowcy którzy nie dostosują się do zakazów parkowania, będą ukarani mandatami a ich pojazdy zostaną odholowane.
Bezpieczna ulica łączy Piaski i Smukałę
Zakończyliśmy gruntowną przebudowę ul. Smukalskiej.
Ważnym elementem inwestycji, była budowa nowej 3-kilometrowej drogi rowerowej łączącej osiedla Piaski ze Smukałą.
Zakończona inwestycja zdecydowanie poprawiła też bezpieczeństwo i wygodę pieszych oraz pasażerów komunikacji miejskiej.
Przebudowa ulicy Smukalskiej objęła 3-kilometrowy odcinek od ul. Błądzimskiej na Piaskach aż do ul. Rajskiej w Smukałę. W ramach inwestycji powstała nowa jezdnia, chodniki, zmodernizowana została też pętla autobusowa oraz oświetlenie.
Cała trasa jest przystosowana do ruchu autobusowego.
Powstały zatoki autobusowe, perony, na których ustawiono wiaty oraz ławki.
Obecnie wykonawca prowadzi prace porządkowe.
Rowerowa droga
Na całym odcinku ul. Smukalska zyskała nową drogę rowerową biegnącą przez malowniczą część Bydgoszczy położona na lewym brzegu Brdy, graniczącą z lasem.
Tę część inwestycji zrealizowaliśmy z unijnym wsparciem.
W połowie nowej ulicy powstało również miejsce do odpoczynku dla rowerzystów ze stolikami i ławkami
Cała trasa stała się kolejnym bezpiecznym szlakiem rowerowym dla osób podróżujących w kierunku terenów rekreacyjnych w Smukale, Janowie oraz nad Zalewem Koronowskim.
Nowa ścieżka rowerowa na Piaskach połączyła się m.in. z duktem leśnym biegnącym do Myślecinka oraz ze ścieżką rowerową wybudowaną w wąwozie ul. Smukalskiej.
Dużo zieleni, tysiące krzewów
Dzięki rozbudowie infrastruktury wody deszczowe nie trafiają już z ulicy bezpośrednio do Brdy tylko są oczyszczane. W pierwszej kolejności spływają do separatorów, a następnie do jednego z 4 zbiorników retencyjno- rozsączających.
W nowym pasie drogowym nasadziliśmy 130 drzew i ponad 10 tysięcy krzewów.
Ulicę zdobią przede wszystkim dorodne egzemplarze brzóz i dębów szypułkowych. Drzewa pojawiły się między innymi w okolicy parkingu przy ul. Błądzimskiej, pętli na Piaskach, skrzyżowania z ulicą Agrestową. Krzewy pomogły zazielenić skarpy przyległe do nowej jezdni oraz pętlę w Smukale.
Inwestycja kosztowała 25,5 mln zł i była zrealizowana z unijnym wsparciem.
W poprzednich latach na całym 7-kilometrowym ciągu łączącym Jachcice, Piaski i Smukałę zrealizowaliśmy kilka innych inwestycji:
• Zmodernizowaliśmy ulicę Saperów
• Przebudowaliśmy odcinek ul. Smukalskiej w wąwozie na Piaskach
• Odnowiliśmy nawierzchnię ul. Smukalskiej pomiędzy ul. Szamarzewskiego i wąwozem
• Doświetliliśmy część przejść dla pieszych na ul. Saperów