Ogólne (Jak załatwić sprawę)

Na podstawie Uchwały Nr LXV/1334/23 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie organizacji wspólnej obsługi przez Urząd Miasta Bydgoszczy działań windykacyjnych odnoszących się do należności pieniężnych stanowiących dochody jednostek organizacyjnych Miasta Bydgoszczy zaliczanych do sektora finansów publicznych, Wydział Obsługi Wierzytelności  prowadzi windykację i egzekucję opłat dodatkowych nałożonych do dnia 31 grudnia 2023 r.

Windykacją opłat dodatkowych nałożonych od dnia 01.01.2024 r. zajmuje się Wydział Windykacji Urzędu Miasta Bydgoszczy. tel. 52 58 59 222.

Wydział Obsługi Wierzytelności realizuje zadania z zakresu:

  1. prowadzenia czynności monitorujących stan zaległości i podejmowania działań windykacyjnych,
  2. inicjowania i monitorowania postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komorników sądowych w zakresie egzekucji należności cywilnoprawnych,
  3. inicjowania i monitorowania administracyjnego postępowania egzekucyjnego,
  4. rozpatrywania wniosków o ulgę w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Miastu Bydgoszcz lub jego jednostkom organizacyjnym,
  5. rozpatrywania wniosków o ulgę w spłacie niepodatkowych należności budżetowych
    o charakterze publicznoprawnym przypadających Miastu Bydgoszcz lub jego jednostkom organizacyjnym

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Obsługi Wierzytelności, ul. Toruńska 174a, Bydgoszcz

Informacje w sprawach:

  1. złożonych wniosków o zastosowanie ulgi w spłacie opłat dodatkowych za jazdę bez ważnego biletu publicznym transportem zbiorowym, tel. 52 582 27 21,
  2. wpłat oraz komorniczych postępowań egzekucyjnych, tel. 52 582 27 06,
  3. wpłat, windykacji, egzekucji administracyjnej oraz wniosków o zastosowanie ulgi
    w spłacie
    należności za nieopłacony postój pojazdu w Strefie Płatnego Parkowania, tel. 52 582 27 19,
  4. prowadzonych postępowań sądowych, tel. 52 582 27 52 lub 21.


Ważne: Poczta e-mail nie służy do wyjaśniania zaległości.

Wszelkie pisma (wnioski, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) składane do ZDMiKP powinny być wniesione w jednej z następujących form:

  1. Ustnie do protokołu;
  2. Pisemnie – wysłane pocztą na adres: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
    w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz lub złożone w kancelarii ZDMiKP, adres j.w.;
  3. W formie elektronicznej na adres skrzynki e-doreczeń:AE:PL-16631-21247-SGARI-19
  4. W formie elektronicznej na adres skrzynki EPUAP2: /ii0jd383ws/SkrytkaESP;
  5. W formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Podstawa prawna:   art. 63 i 64 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).

Zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania wniosków w sprawie ustalania i pobierania czynszu za oddawanie w najem lub dzierżawę gruntów w pasie drogowym dróg publicznych ustanawia Zarządzenie Dyrektora ZDMiKP w Bydgoszczy nr 14/2014 z dnia 22-04-2014r.

Zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania wniosków w sprawie ustalania i pobierania czynszu za oddawanie w najem lub dzierżawę gruntów w granicach Starego Rynku w Bydgoszczy ustanawia Zarządzenie Dyrektora ZDMiKP w Bydgoszczy nr 15/2014 z dnia 22-04-2014r.

ZDMiKP Wydział Zarządzania Pasem Drogowym 

Podstawa Prawna Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 470), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004r., Nr 140, poz 1481)


Do wniosku należy załączyć:

  • plan sytuacyjny w skali 1:500
  • ksero decyzji gestora sieci
  • pełnomocnictwo inwestora
  • ksero dowodu uiszczonej opłaty skarbowej  za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł


Termin załatwienia sprawy

  • do 30 dni od daty złożenia wniosku


Jednostka odpowiedzialna

  • Wydział Zarządzania Pasem Drogowym ZDMIKP, ul. Toruńska 174a, Bydgoszcz tel. (52) 582 27 38


Tryb odwoławczy

  • Od decyzji administracyjnej strona może wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje

  • Konstrukcje odbudowy nawierzchni należy opracowywać zgodnie z załącznikami nr 1 i 2.

Zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania wniosków w sprawie przyznawania miejsc w sąsiedztwie cmentarzy w okresie "Wszystkich Świętych" w pasach drogowych miasta Bydgoszczy ustanawia Zarządzenie Dyrektora ZDMiKP w Bydgoszczy nr 30/2014 z dnia 07-11-2014r.

UWAGA: W związku z faktem, że 02 oraz 03 stycznia w roku 2016 przypada w dni wolne od pracy wnioski złożone w tym czasie będą rejestrowane z datą wpływu 04 stycznia 2016 roku.

Strona 2 z 5