Nowe jezdnie i chodniki na ul. Toruńskiej
Pogoda pozwala na kontynuowanie wielu prac drogowych przy rozbudowie ul. Kujawskiej. Inwestycja została uzupełniona o remont odcinka ul. Toruńskiej na wysokości kinoteatru Adria. Tam prace zostały już zakończone.
Jezdnia na odcinku prawie 300 metrów została już odnowiona. Jej poszerzenie pozwoliło wytyczyć pas do lewoskrętu na teren nowego osiedla. Przebudowaliśmy również chodniki i uporządkowaliśmy parkowanie przed budynkiem kinoteatru. Wzdłuż remontowanego odcinka ustawione zostały też nowe słupy oświetleniowe. Wkrótce zamontowane zostaną energooszczędne oprawy, co pozwoli zdemontować stare latarnie.
Inwestycja kosztowała ponad 400 tysięcy złotych.
W ubiegłym roku na ul. Toruńskiej wyremontowany został również odcinek jezdni od ul. Spokojnej do ronda Toruńskiego.Obecnie trwa natomiast przetarg, w którym wyłoniony zostanie wykonawca odpowiedzialny za modernizacje torowiska na odcinku od Spokojnej do Stomilu.
Więcej informacji poniżej:
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/pl/drogi-miejskie/5877-torunska-zmienia-sie-w-plac-budowy
Wiadukt z łukiem od stycznia przejezdny
W czwartek (2 stycznia) udostępnimy dla ruchu samochodowego zbudowany od podstaw nowy wiadukt na ul. Armii Krajowej na jezdni w kierunku Gdańska. W pierwszych tygodniach nowego roku toczyć będą się prace wykończeniowe oraz przy zagospodarowaniu przyległego terenu.
Podstawowe prace udało się zrealizować w ciągu zaledwie 7 miesięcy. Największym wyzwaniem była realizacja zadania praktycznie bez wstrzymywania ruchu kolejowego. Otwarcie wiaduktu dla ruchu poprawi płynność ruchu na ulicach dojazdowych. Zakładamy też, że pozytywnie wpłynie na przejezdność skrzyżowania ulic Wyszyńskiego i Kamiennej. W pierwszych tygodniach nowego roku ruch będzie odbywał się jednym pasem ruchu. Przy sprzyjającej pogodzie kontynuowane będą prace wykończeniowe, przy zagospodarowaniu przyległego terenu oraz na łącznicy wjazdowej w ulicę Modrzewiową. Wykonawca dokończy m.in budowę chodników i ścieżek rowerowych. Wszystkie prace zakończą się wczesną wiosną.
Rozbiórka starego wiaduktu i budowa nowego obiektu kosztuje ponad 20 mln zł. Stalowe elementy będą objęte długą, 15-letnią gwarancją na korozję. Warstwa ścieralna nawierzchni układana była rozściełaczem o szerokości dostosowanej do szerokości jezdni na obiekcie. To najlepszy sposób na to by jezdnie przez długi okres znajdowały się w bardzo dobrym stanie.
Wiadukt dla wszystkich
Nowy obiekt nie tylko pozwoli na bezpieczny przejazd samochodom. Zarezerwowaliśmy na nim również miejsce na ciąg pieszo-rowerowy. Pozwoli to pieszym i rowerzystom bezpiecznie dotrzeć do Lasu Gdańskiego. Częścią inwestycji jest kompleksowa przebudowa przejść dla pieszych wraz z budową przejazdów rowerowych na wysokości ul. Czerkaskiej. Korygujemy też wlot w ulicę Modrzewiową.
Nowe wiaty już na przystankach
Na kolejnych przystankach ustawiliśmy wiaty. Zadaszone przystanki to standard w przypadku nowych inwestycji.
Nowe wiaty ustawiliśmy w 5 lokalizacjach.
- ks. Schulza/Szubińska (dla linii 32N i 53)
- Wysoka-Koszarowa (dla linii nr 57)
- pl. Weysenhoffa (dla linii 52,59,60,64,67)
- Śniadeckich/Gdańska (dla linii 67)
- Armii Krajowej/Jeździecka (dla linii 52)
Wiaty w zależności od lokalizacji mają długość 4 lub 6 metrów. Z uwagi na ograniczoną szerokość pasa drogowego na tych przystankach, wszystkie wiaty są wyposażone w szyby z węższymi bokami. Konstrukcja wykonana jest z metalowych profili w kolorze brązowym (na obszarze Śródmieścia) lub granatowym. Panele wykonane są z hartowanego szkła. Boczne szyby są dodatkowo znakowane żółtymi pasami. To rozwiązanie stosowane z myślą o osobach słabo widzących.
Nowe zadaszenia kosztowały 27 tysięcy złotych. Wiosną we wiaty wyposażyliśmy kilka innych przystanków m.in. Szubińska/Piękna.
Wszystkie duże zadania inwestycyjne związane z przebudową dróg i torowisk też połączyliśmy z wymianą bądź ustawieniem nowych wiat. W tego typu infrastrukturę wyposażyliśmy m.in. przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej oraz węzeł Szarych Szeregów. Wiosną estetyczne przystanki zyska ulica Grunwaldzka.
Błonie z nowym rondem i bezpiecznymi przejściami
Zakończyliśmy budowę ronda na zbiegu ulic Wł. Broniewskiego oraz Stawowej. Równocześnie na Błoniu poprawialiśmy bezpieczeństwo w kilku innych punktach. W tym roku modernizowaliśmy oświetlenie, chodniki i przejścia dla pieszych.
W ramach inwestycji u zbiegu ulic Stawowej i Broniewskiego zbudowaliśmy wyspę centralną i przebudowaliśmy 4 wloty ulic. Jezdnie przed rondem rozdzieliśmy niewielkimi azylami, które umożliwiają pieszym przejście na drugą stronę ulicy w dwóch etapach. Dodatkowo odpowiedni profil wlotów wymusi ostrożniejszą jazdę. Przebudowaliśmy też chodniki przylegające do nowych jezdni. Wokół wyspy centralnej i na łukach wydzieliliśmy dodatkowe, zabrukowane powierzchnie, które ułatwią manewry szczególnie większym pojazdom, m.in. autobusom. Wykonawca sprawnie zrealizował zadanie w ciągu zaledwie 2 miesięcy. Z początkiem stycznia, po uzyskaniu odpowiednich parametrów zapraw betonowych całe nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym udostępnimy dla ruchu. Na stałą trasę wrócą autobusy linii nr 57.
W poprzednich latach rondo powstało również na połączeniu ul. Stawowej i 16 Pułku Ułanów Wlkp. Na tej drugiej ulicy w ostatnich tygodniach na wysokości ul. Waryńskiego zainstalowaliśmy również dodatkowy azyl dla pieszych. Wyremontowaliśmy też chodniki m.in. na ul. Waryńskiego.
W grudniu na Szubińskiej uruchomiliśmy też dodatkowe oświetlenie przejść dla pieszych na wysokości ul. Łabiszyńskiej i klubu „Lotnik”. Więcej informacji o inwestycjach o innych zrealizowanych inwestycjach na Szubińskiej znajduje się TUTAJ.