Postęp robót na ul. Kujawskiej
Zaawansowane prace prowadzone są na całym obszarze budowy, rozciągającym się od mostu Bernardyńskiego aż do skrzyżowania ulicy Kujawskiej z Lwowską. Wykonawca prowadzi dalsze prace w wykopie, który rozdzieli dwie jezdnie ul. Kujawskiej. Kontynuowane są również prace przy murze oporowym. Zakończenie tych robót pozwoli na układanie kolejnych odcinków torowiska, posiadającego mniejsze nachylenie niż sąsiednie jezdnie.
Trwa również budowa chodników i dróg rowerowych przy rondzie Kujawskim od strony Centrum Handlowego. Kontynuowane są tez prace ziemne od strony ul. Solskiego, która docelowo zostanie dostosowana do nowego poziomu jezdni. Nadal realizowane są prace przy torowisku.
Na ul. Bernardyńskiej od strony kościoła garnizonowego kontynuowane są prace przy układaniu chodników oraz roboty wodno-kanalizacyjne. Wykonywana został też część torowiska od strony ronda Jagiellonów. Wykonawca dostarczył na plac budowy pierwsze słupy trakcyjne.
Przypominamy, że dalsze prace przy kościele, umożliwią rozpoczęcie robót drogowych na jezdni dojazdowej do nowego ronda od strony ul. Toruńskiej.
Nowa linia podmiejska
Siatka podmiejskich połączeń, z roku na rok się rozwija i cieszy coraz większym zainteresowaniem mieszkańców regionu. Pierwsza linia podmiejska nr 92 została uruchomiona w 2010 roku i obsługiwała Murowaniec oraz Białe Błota. Dziennie korzystało z niej ponad 2300 pasażerów. Każdego dnia z linii podmiejskich korzysta już prawie 7000 osób.
Od 1 marca br. zostanie uruchomiona kolejna linia międzygminna o numerze 90.
Linia ta będzie kursować od pętli Garbary do pętli w Łochowicach przy ulicy Zajęczej (Gmina Białe Błota) z wjazdem kieszeniowym przez pętlę Belma. Na tej linii planuje się uruchomić 10 kursów w dni powszednie oraz po 4 kursy w soboty, niedziele i święta. Godziny odjazdów zostały uzgodnione z Władzami Gminy Białe Błota.
Uruchomienie nowej linii międzygminnej będzie skutkowało wprowadzeniem stosownych korekt w godzinach odjazdów na liniach nr 56 i 62.
Podmiejskie linie autobusowe kursują obecnie do 4 Gmin: Białe Błota (91, 92, 96), Osielsko (linie 93,94,95,98) Nowa Wieś Wielka (linia 99) i Dobrcz (97,94,93, 95) co przekłada się na obsługę ponad 30 podbydgoskich sołectw. Trwają również zaawansowane rozmowy na temat międzygminnego porozumienia z Gminą Dąbrowa Chełmińska.
Ulica Bytowska z twardą nawierzchnią
Wkrótce rozpocznie się przebudowa ul. Bytowskiej na Wyżynach. Inwestycja finansowana będzie ze środków Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Zadanie do realizacji wytypowali mieszkańcy. W poprzednich latach przebudowaliśmy ulicę Złotowską i Człuchowską. Obecnie trwa przetarg na wybór wykonawcy.
Sama budowa ma zająć około 5 miesięcy. Termin realizacji został wydłużony ze względu na jej złożoność i cel aby uzyskać w przetargu jak najniższą cenę. Inwestycja polegać będzie na budowie pieszojezdni na odcinku od ul. Złotowskiej do ul. Człuchowskiej i sięgacza Augustowska 3 w ul. Człuchowskiej wraz z przyłączami kanalizacji deszczowej i studzienkami. W ramach przedsięwzięcia przewiduje się również budowę kanalizacji deszczowej o długości około 260 metrów oraz oświetlenia drogowego. Ulicę rozświetlać mają oprawy typu LED. W trakcie prac mieszkańcy będą musieli liczyć się z ograniczeniem ruchu na osiedlowej ulicy.
W poprzednich latach ze środków miasta na Bydgoski Budżet Obywatelski przebudowane zostały ulice Złotowska i Człuchowska wraz z sięgaczami. Zadanie związane z budową tej ulicy w trakcie głosowania na zadania finansowane z BBO poparło ponad 400 mieszkańców.
Przypomianmy:
Ponad 75,5 tys. głosów oddali mieszkańcy w ubiegłorocznym głosowaniu na projekty Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego (BBO). Bydgoszczanie wskazali najważniejsze przedsięwzięcia, które mają zostać zrealizowane w mieście w 2020 roku w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Miasto zagwarantowało na ten cel rekordowe 16 mln zł.
Nowa linia podmiejska i zmiany w rozkładach jazdy
Od 1 marca zostanie uruchomiona kolejna linia międzygminna. Nowa linia nr 90 będzie kursowała od pętli Garbary do pętli w Łochowicach (Gmina Białe Błota). Dodatkowo wprowadzone zostaną też zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.
Nie powinny być one jednak mocno odczuwalne dla pasażerów, gdyż główny nacisk w planowanych zmianach położyliśmy na niedzielnych rozkładach jazdy.
W tym roku (z kilkoma wyjątkami), handel w niedziele jest zabroniony. W związku z powyższym niedzielna oferta przewozowa jest przewymiarowana. Przy projektowaniu zmian w rozkładach jazdy, uwzględnialiśmy badania, analizy potoków pasażerskich i częstotliwości kursowania. Zależało nam aby zmiany w rozkładach jazdy były jak najmniej odczuwalne dla naszych pasażerów.
- wszystkie linie tramwajowe oraz wybrane linie autobusowe w niedziele niehandlowe i święta będą kursowały z częstotliwością co ok. 30 minut, wyjątek stanowi linia autobusowa nr 54 kursująca co 20 minut;
- linie tramwajowe nr 5, 7 i 8 w dni powszednie będą miały zawężone szczytowe godziny kursowania
- linia nr 74 we wszystkie dni tygodnia będzie kursowała tylko na podstawowej relacji (Wyścigowa – Tatrzańskie)
- w dni powszednie: ulegną zmianie rozkłady jazdy na liniach nr 64, 69 i 89 oraz wprowadzone zostaną korekty rozkładów na liniach: 65, 68 i 79
Od 01.03.2020 r. (niedziela niehandlowa) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany:
• Na liniach nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 51, 52, 53, 55, 58, 61, 64, 65, 67, 69, 71, 74, 77 i 89 w niedziele niehandlowe i święta zostanie wprowadzona częstotliwość kursowania, co ok. 30 minut
• Na liniach nr 56, 68 i 79 trzydziestominutowa częstotliwość kursowania w niedziele niehandlowe i święta zostanie wprowadzona po godzinie trzynastej;
Od dnia 02.03.2020 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany stałe:
• W powszednie dni szkolne zostaną wprowadzone zmienione rozkłady jazdy na liniach nr 64, 69 i 89;
• Na liniach nr 5, 7, 8, 65, 68 i 79 zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy;
• przesunięciu ulegną wybrane godziny odjazdów na linii nr 73;
W niedziele handlowe na liniach: 1,2,3,4,5,6,7,8,10,51,52,53,54,55,56,58,61,64,65,67,68,69,71,74,77,79 i 89 obowiązywać będą sobotnie rozkłady jazdy (z wyłączeniem pierwszych kursów porannych).
Od 1 marca br. (niedziela) zostanie uruchomiona kolejna linia międzygminna do gminy Białe Błota o numerze 90. Linia ta będzie trasowana od pętli Garbary do pętli w Łochowicach (przy ulicy Zajęczej) z wjazdem kieszeniowym przez pętlę Belma. Na tej linii planuje się uruchomić 10 kursów w dni powszednie oraz po 4 kursy w soboty, niedziele i święta. Godziny odjazdów zostały uzgodnione z Władzami Gminy Białe Błota.
Uruchomienie nowej linii międzygminnej będzie skutkowało wprowadzeniem stosownych korekt w godzinach odjazdów na liniach nr 56 i 62.