Sentymentalne zdjęcia na skrzynkach
Elektryczne rozdzielnie to niezbędny element miejskiej infrastruktury. Znajdują się przy wielu bydgoskich ulicach.
Wprowadzamy pilotażowo rozwiązanie, które pozwoli je lepiej wkomponować w otoczenie.
Wykorzystamy w tym celu historyczne zdjęcia naszego Miasta.W sprawie skrzynek zasilająco-sterujących, które towarzyszą wielu miejskim inwestycjom, odbywały się w ostatnich miesiącach spotkania między innymi z udziałem m.in Plastyka Miasta oraz miejskich spółek. Wypracowaliśmy nowe rozwiązanie, które pilotażowo realizujemy na Bartodziejach.
Skrzynki, które muszą być łatwo dostępne, będziemy wyklejać historycznymi zdjęciami.Na początek grafika z historycznym zdjęciem osiedla umieszczona została na naszej skrzynce ITS w rejonie skrzyżowania ulic Kamiennej i Wyszyńskiego. Przedstawia ona okolice Balatonu w latach 70. XX wieku.
W najbliższych tygodniach sprawdzimy czy wybrany sposób nanoszenia grafik jest trwały i jak odbierana jest ta inicjatywa wśród mieszkańców.
Będzie to podstawa do zlecania kolejnych takich prac w innych punktach miasta oraz przy realizacji kolejnych inwestycji, które wiążą się z wbudowaniem rozdzielni i liczników w reprezentacyjnych miejscach.
Wcześniej w celu ukrycia dodatkowej infrastruktury sterująco-pomiarowej, stosowaliśmy też inne rozwiązania związane na przykład z zabudową z paneli lub zmianę kolorystyki skrzynek.
Rowerowe trasy z okolic Bydgoszczy - polecają się na ciepłe dni
Trasy Rowerowe Okolic Bydgoszczy (TROBy) to społeczny projekt, który ma aktywizować rowerzystów.
Na schemacie wymyślonym na podobieństwo tablicy zegara, umieszczono dwanaście rowerowych pętli, mających swój początek i koniec w naszym mieście.
To ciekawa propozycja dla wszystkich osób, biorących udział w rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski.
Od początku maja działa internetowa strona - Trasy Rowerowe Okolic Bydgoszczy - TUTAJ
Jej głównym motywem jest mapa z wyznaczonymi propozycjami dwunastu tras wokół Bydgoszczy – jak dwanaście godzin na tablicy zegara.
To społeczny projekt, który ma być inspiracją i promocją turystki rowerowej w naszym regionie.
Bydgoszcz jak tarcza zegara
Trasy opisane na stronie są oznaczone na mapie różnymi kolorami, ponumerowane i kolejno ułożone wokół Bydgoszczy, tak jak godziny w zegarze. Wszystkie są pętlami rozpoczynającymi się i kończącymi w Bydgoszczy
Na trasach zaznaczone są różne punkty przydatne podczas wypraw rowerowych: atrakcje turystyczne, jeziora, restauracje, miejsca odpoczynku rowerzystów (MOR) i stacje PKP.
Dodatkowo znajdziemy też miejsca na przystępne noclegi dla rowerzystów: kempingi, schroniska czy leśne strefy, w których można nocować.
Atrakcje na szlakach są sukcesywnie opisywane a strona jest cały czas w rozbudowie.
Partnerem tej rowerowej inicjatywy jest między innymi miasto Bydgoszcz.
Coraz lepiej z parkowaniem elektrycznych hulajnóg.
Zasady parkowania elektrycznych hulajnóg określa Kodeks drogowy. Zasady są bardzo proste i zwykle wystarczy poświęcić tylko chwilę aby zaparkować pojazd przepisowo.
W ostatnich latach z prawidłowym parkowaniem hulajnóg bywało różnie, dlatego sprawdziliśmy jak to wygląda teraz.
Przez ostatnie miesiące dużo się zmieniło - na lepsze.
Nowe przepisy i kampanie edukacyjne miały przede wszystkim wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa użytkowników oraz uporządkować parkowanie hulajnóg w miastach.
Strażnicy Miejscy konsekwentnie konfiskowali źle zaparkowane pojazdy i nakładali mandaty na użytkowników.Rozpoczęliśmy też współpracę z operatorami, którzy wynajmują mieszkańcom hulajnogi elektryczne na terenie Bydgoszczy. Wyznaczyliśmy między innymi specjalne strefy parkingowe w ścisłym Centrum. Zostały one wyznaczone w aplikacji i tylko w tych strefach użytkownicy mogą pozostawić pojazd.
Większa powszechność tego środka transportu, również wpłynęła na poprawę sytuacji.
Nareszcie widać efekty.
Przeprowadziliśmy właśnie kontrole na ulicach miasta, pod względem prawidłowego parkowania hulajnóg.
Z naszych obserwacji wynika, że nie parkujemy już tych popularnych pojazdów na środku chodnika czy drogi rowerowej.
Niemal wszystkie hulajnogi były zaparkowane zgodnie z przepisami.
Jeżeli nawet pojazdy stały nie do końca prawidłowo, to i tak nie utrudniały przejścia pieszym po chodniku lub jazdy po ścieżce rowerowej.Pamiętaj o przepisach
Hulajnogę elektryczną trzeba pozostawiać jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika, najbardziej oddalonej od jezdni.
Pojazd musi być ustawiony równolegle do krawędzi chodnika a szerokość chodnika pozostawionego dla ruchu pieszych nie powinna być mniejsza niż 1,5 m.
Pamiętaj też, że kierujący hulajnogą elektryczną musi korzystać z drogi dla rowerów. Możne też wyjątkowo poruszać się chodnikiem, ale w takim przypadku jazda musi odbywa się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, który na chodniku ma zawsze pierwszeństwo.
Zmiany w przepisach zakazują również przewożenia na hulajnodze innych osób a także przedmiotów czy zwierząt.
Nowa Strefa Płatnego Parkowania - ruszają prace.
Jej rozszerzenie ma przede wszystkim ograniczać ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy. W tej części miasta więcej przestrzeni udostępniamy pieszym i rowerzystom.
Prace przy nowej organizacji ruchu zostały już wprowadzone. Ostatnim etapem będzie teraz montaż nowych parkomatów.
Właśnie podpisaliśmy umowę z Wykonawcą.
Rada Miasta podjęła decyzję o rozszerzeniu bydgoskiej Strefy Płatnego Parkowania.
Będzie w niej teraz ponad 5500 miejsc do zaparkowania aut.
Do nowej strefy włączone zostaną m.in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach i Babiej Wsi.Przed pracami przy rozszerzeniu strefy SPP, zinwentaryzowaliśmy istniejące miejsca postojowe oraz sprawdziliśmy wszystkie ulice pod względem bezpieczeństwa ruchu.
Następnie na blisko 70 ulicach miasta wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu.
Przenieśliśmy miejsca postojowe z chodników na jezdnie, wprowadziliśmy ulice jednokierunkowe a na wielu trasach ograniczyliśmy prędkość do 30 km/h. Pojawiały się też nowe rozwiązania dla rowerzystów i pieszych.Teraz ostatnim etapem prac, będzie montaż nowych i wymiana dotychczasowych parkomatów na terenie miasta.
Urządzenia pojawią się w nowej oraz istniejącej Strefie Płatnego Parkowania.
Podpisaliśmy umowę z Wykonawcą robót: City Parking Group S.A.
Koszt zadania: zamówienie podstawowe to ponad 27 mln zł. Mamy jednak możliwość rozszerzenia w przyszłości zamówienie podstawowe o kolejne parkomaty i ich serwis - za ponad 22 mln zł.
Wykonawca od daty podpisania umowy będzie miał 4 miesiące na ustawienie parkometrów w nowej strefie parkowania, a następnie 2 kolejne miesiące na wymianę istniejących w centrum miasta.
W sumie pojawi się ponad 320 nowych urządzeń.
Wykonawca będzie zobowiązany do ich utrzymania i serwisowania.
W ramach usługi przygotowany zostanie jeszcze nowy e-sklep, który pozwoli mieszkańcom w łatwiejszy i szybszy sposób zakup abonamentu w strefie płatnego parkowania.Nowe i lepsze
Nowe parkomaty będą nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne niż te działające obecnie.
Pozwolą na płacenie nie tylko gotówką ale też kartą.
Będzie w nich można również wnieść opłatę dodatkową za brak biletu.
Zasilanie będzie odbywało się przez akumulatory i panele słoneczne.
Nowe urządzenia wydadzą też bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu. To pozwoli w przyszłości na zdalne sprawdzanie, czy auta w strefie mają opłacony postój.
Nadal będzie możliwość opłacania parkowania za pomocą dotychczasowych aplikacji.
Nowe urządzenia zastąpią wysłużone parkomaty, z których niektóre mają już blisko 20 lat.
O postępach wszystkich prac będziemy informować na bieżąco.