Aktualności komunikacyjne
Plac Praw Kobiet z przystankami wiedeńskimi
Zakończyła się budowa przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej przy placu Praw Kobiet. W środę (11 grudnia) zostały udostępnione pasażerom. Trwają jeszcze prace przy kolejnej parze bezpiecznych przystanków na placu Wolności.
Na placu Praw Kobiet, ze względu na ograniczoną szerokość ulicy, do poziomu drzwi tramwajowych podniesiona została tylko część chodników w obrębie peronów. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie z pojazdów. Przy Placu Wolności zakres robót jest większy. Część jezdni po stronie wschodniej przebudowana została na podniesiony peron bez możliwości przejazdu samochodów. Pojazdy muszą korzystać z pasa ruchu, na którym funkcjonuje również torowisko. Trwa jeszcze budowa wjazdu do BWA, a po stronie zachodniej układanie kostki na przystanku. Wszystkie prace zakończą się na początku przyszłego roku. W ramach inwestycji ustawione zostaną też nowe wiaty przystankowe i oznakowanie. Zadanie uzupełni rewitalizację placu Wolności.
Koszt przystanków na placu Praw Kobiet to ponad 961 tysięcy złotych, a peronów przy placu Wolności to prawie 1,3 mln zł.
Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju, jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Ułatwia to wsiadanie do pojazdów i poprawia bezpieczeństwo. Wyniesiony peron, jeśli znajduje się na jezdni wymusza też zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku. Takie rozwiązania mamy już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy Chodkiewicza oraz na ul. Focha. Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości.
Rozkład jazdy świątecznego tramwaju
Znane są już linie, na których w najbliższych dniach pojawi się świąteczny tramwaj. Wyjątkowy Swing kursuje po Bydgoszczy od mikołajek.
9 grudnia, ozdobiony okolicznościowymi grafikami oraz kolorowymi lampkami, tramwaj jeździ na linii numer 9. W następnych dniach czerwony Swing będzie obsługiwał następujące linie:
- 10.12. - linia mieszana 2 i 8,
- 11.12. - linia 4,
- 12.12. - linia 9,
- 13.12. - linia 5,
- 14.12. - linia 3,
- 15.12. - linia mieszana 10 i 11,
- 16.12. - linia 4.
Podróżować wyjątkowym tramwajem będzie można do 6 stycznia 2025 roku, czyli do święta Trzech Króli. Szczegółowy rozkład jazdy można sprawdzić tutaj.
Świąteczny tramwaj kursuje po Bydgoszczy
Ozdobiony okolicznościowymi grafikami i kolorowymi lampkami Swing wyjechał na bydgoskie tory w Mikołajki.
Świąteczny tramwaj kursuje w piątek (6 grudnia) na trasie linii 9 (Rycerska-Glinki), a w pierwszą podróż wyruszył o godz. 10. W następnych dniach pojawi się na innych liniach. Podróżować wyjątkowym Swingiem będzie można do 6 stycznia 2025 roku, czyli do święta Trzech Króli.
Szczególnie zachęcamy do skorzystania z tego świątecznego transportu w drodze na bożonarodzeniowy jarmark. O tym, jak jeszcze można dojechać na Bydgoski Jarmark Świąteczny można przeczytać tutaj.
Autobusy wracają na most Bernardyński
Przypominamy, że od godzin porannych 16 grudnia br. przywrócimy normalne funkcjonowanie komunikacji autobusowej po trasach obowiązujących przed pracami naprawczymi na moście Bernardyńskim.
Od poniedziałku (16.12.2024r.) planowane jest przywrócenie ruchu autobusów komunikacji publicznej pomiędzy rondem Bernardyńskim, a rondem Jagiellonów. Na swoje stałe trasy powrócą linie dzienne nr: 51, 52, 55, 58, 59, 60, 61, 64, 76, 80 i 99. Tym samym linia zastępcza W1, kursująca obecnie na odcinku pl. Kościeleckich - pl. Poznański przestanie funkcjonować. Linie nocne (31N, 32N, 33N, 34N, 35N i 36N) powrócą na swoje stałe trasy w nocy z 16 na 17 grudnia br.
W nocy z 15 na 16 grudnia 2024 r. przywrócony zostanie również ruch kołowy na całym przekroju jezdni zachodniej (dwa pasy ruchu) w kierunku ronda Bernardyńskiego, na jezdni wschodniej pozostanie czynny nadal tylko jeden pas ruchu w kierunku ronda Jagiellonów. Na całym obiekcie mostowym nadal będzie obowiązywał zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych.
Wykonawca prac będzie kontynuował zakres dodatkowych robót budowlanych na jednym pasie jezdni wschodniej (przy jej połówkowym zawężeniu) oraz pod mostem. Biorąc pod uwagę rozszerzenie zakresu prac naprawczych, wszystkie roboty powodujące utrudnienia na górnej części mostu (jezdni wschodniej) powinny zostać zakończone najpóźniej do końca grudnia 2024 roku, a prace wykończeniowe realizowane pod mostem do końca stycznia 2025 roku.