1. Zgodnie z § 5 ust. 30, 31 i 32 Przepisów taryfowych obowiązujących w publicznym transporcie zbiorowym w Bydgoszczy zakupiony Bilet okresowy imienny można w dowolnym czasie przed upływem jego ważności anulować i uzyskać zwrot równowartości niewykorzystanej części Biletu, wyliczonej wg zasad określonych w pkt. 6 i 7.
2. Anulowanie transakcji następuje na podstawie wniosku złożonego osobiście przez Pasażera w siedzibie ZDMiKP (ul. Toruńska 174a, Wydział Taryf i Płatnego Parkowania, pokój 10, w dni robocze, w godz. 8.00 do 13.50).
3. Do wniosku należy dołączyć oryginał paragonu potwierdzającego zakup danego biletu lub wystawioną na jego podstawie fakturę. Należy także okazać Bydgoską Kartę Miejską lub ELS (jeżeli była nośnikiem biletu) w celu usunięcia transakcji. Przy zakupie Biletu przez Internet (bez pobrania faktury) transakcja jest potwierdzana raportem z systemu BKM.
4. W przypadku anulowania Biletu dotyczącego osoby niepełnoletniej wniosek może złożyć i odbierać zwracaną należność tylko rodzic lub inny opiekun prawny dziecka.
5. Dopuszcza się możliwość anulowanie transakcji, z uwzględnieniem procedur określonych w pkt. 2 i 3, przez osobę trzecią (pełnoletnią) na podstawie upoważnienia wystawionego przez właściciela karty BKM uprawniającego do złożenia wniosku w tej sprawie i odbioru należności podlegającej zwrotowi.
6. Jeżeli Bilet zostanie anulowany przed rozpoczęciem okresu jego ważności Pasażer otrzymuje zwrot całej kwoty stanowiącej równowartość Biletu.
7. Jeżeli Bilet zostanie anulowany w okresie jego ważności Pasażer otrzymuje zwrot części jego wartości, obliczoną proporcjonalnie do okresu jego niewykorzystania i po potraceniu 10% zwracanej kwoty, stanowiącej opłatę manipulacyjną.
8. Do okresu wykorzystania biletu zalicza się także dzień w którym anulowano transakcję.