Aktualności

Czytaj więcej...Siatka podmiejskich połączeń, z roku na rok się rozwija i cieszy coraz większym zainteresowaniem mieszkańców regionu. Pierwsza linia podmiejska nr 92 została uruchomiona w 2010 roku i obsługiwała Murowaniec oraz Białe Błota. Dziennie korzystało z niej ponad 2300 pasażerów. Każdego dnia z linii podmiejskich korzysta już prawie 7000 osób. 
Od 1 marca br. zostanie uruchomiona kolejna linia międzygminna o numerze 90. 

Linia ta będzie kursować od pętli Garbary do pętli w Łochowicach przy ulicy Zajęczej (Gmina Białe Błota) z wjazdem kieszeniowym przez pętlę Belma. Na tej linii planuje się uruchomić 10 kursów w dni powszednie oraz po 4 kursy w soboty, niedziele i święta. Godziny odjazdów zostały uzgodnione z Władzami Gminy Białe Błota.

Uruchomienie nowej linii międzygminnej będzie skutkowało wprowadzeniem stosownych korekt w godzinach odjazdów na liniach nr 56 i 62.

Podmiejskie linie autobusowe kursują obecnie do 4 Gmin: Białe Błota (91, 92, 96), Osielsko (linie 93,94,95,98) Nowa Wieś Wielka (linia 99) i Dobrcz (97,94,93, 95) co przekłada się na obsługę ponad 30 podbydgoskich sołectw. Trwają również zaawansowane rozmowy na temat międzygminnego porozumienia z Gminą Dąbrowa Chełmińska.

Czytaj więcej...Wkrótce rozpocznie się przebudowa ul. Bytowskiej na Wyżynach. Inwestycja finansowana będzie ze środków Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Zadanie do realizacji wytypowali mieszkańcy. W poprzednich latach przebudowaliśmy ulicę Złotowską i Człuchowską. Obecnie trwa przetarg na wybór wykonawcy.  

 

Sama budowa ma zająć około 5 miesięcy. Termin realizacji został wydłużony ze względu na jej złożoność i cel aby uzyskać w przetargu jak najniższą cenę. Inwestycja polegać będzie na budowie pieszojezdni na odcinku od ul. Złotowskiej do ul. Człuchowskiej i sięgacza Augustowska 3 w ul. Człuchowskiej wraz z przyłączami kanalizacji deszczowej i studzienkami. W ramach przedsięwzięcia przewiduje się również budowę kanalizacji deszczowej o długości około 260 metrów oraz oświetlenia drogowego. Ulicę rozświetlać mają oprawy typu LED. W trakcie prac mieszkańcy będą musieli liczyć się z ograniczeniem ruchu na osiedlowej ulicy.

W poprzednich latach ze środków miasta na Bydgoski Budżet Obywatelski przebudowane zostały ulice Złotowska i Człuchowska wraz z sięgaczami. Zadanie związane z budową tej ulicy w trakcie głosowania na zadania finansowane z BBO poparło ponad 400 mieszkańców.

Przypomianmy:

Ponad 75,5 tys. głosów oddali mieszkańcy w ubiegłorocznym głosowaniu na projekty Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego (BBO). Bydgoszczanie wskazali najważniejsze przedsięwzięcia, które mają zostać zrealizowane w mieście w 2020 roku w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Miasto zagwarantowało na ten cel rekordowe 16 mln zł.

Czytaj więcej...Od 1 marca zostanie uruchomiona kolejna linia międzygminna. Nowa linia nr 90 będzie kursowała od pętli Garbary do pętli w Łochowicach (Gmina Białe Błota). Dodatkowo wprowadzone zostaną też zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.
Nie powinny być one jednak mocno odczuwalne dla pasażerów, gdyż główny nacisk w planowanych zmianach położyliśmy na niedzielnych rozkładach jazdy.

W tym roku (z kilkoma wyjątkami), handel w niedziele jest zabroniony. W związku z powyższym niedzielna oferta przewozowa jest przewymiarowana. Przy projektowaniu zmian w rozkładach jazdy, uwzględnialiśmy badania, analizy potoków pasażerskich i częstotliwości kursowania. Zależało nam aby zmiany w rozkładach jazdy były jak najmniej odczuwalne dla naszych pasażerów.

- wszystkie linie tramwajowe oraz wybrane linie autobusowe w niedziele niehandlowe i święta będą kursowały z częstotliwością co ok. 30 minut, wyjątek stanowi linia autobusowa nr 54 kursująca co 20 minut;

- linie tramwajowe nr 5, 7 i 8 w dni powszednie będą miały zawężone szczytowe godziny kursowania

- linia nr 74 we wszystkie dni tygodnia będzie kursowała tylko na podstawowej relacji (Wyścigowa – Tatrzańskie)

- w dni powszednie: ulegną zmianie rozkłady jazdy na liniach nr 64, 69 i 89 oraz wprowadzone zostaną korekty rozkładów na liniach: 65, 68 i 79

Od 01.03.2020 r. (niedziela niehandlowa) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany:

•             Na liniach nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 51, 52, 53, 55, 58, 61, 64, 65, 67, 69, 71, 74, 77 i 89 w niedziele niehandlowe i święta zostanie wprowadzona częstotliwość kursowania, co ok. 30 minut

•             Na liniach nr 56, 68 i 79 trzydziestominutowa częstotliwość kursowania w niedziele niehandlowe i święta zostanie wprowadzona po godzinie trzynastej;

Od dnia 02.03.2020 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany stałe:

•             W powszednie dni szkolne zostaną wprowadzone zmienione rozkłady jazdy na liniach nr 64, 69 i 89;

•             Na liniach nr 5, 7, 8, 65, 68 i 79 zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy;

•             przesunięciu ulegną wybrane godziny odjazdów na linii nr 73;

W niedziele handlowe na liniach: 1,2,3,4,5,6,7,8,10,51,52,53,54,55,56,58,61,64,65,67,68,69,71,74,77,79 i 89 obowiązywać będą sobotnie rozkłady jazdy (z wyłączeniem pierwszych kursów porannych).

Czytaj więcej...Nowa linia międzygminna

Od 1 marca br. (niedziela) zostanie uruchomiona kolejna linia międzygminna do gminy Białe Błota o numerze 90. Linia ta będzie trasowana od pętli Garbary do pętli w Łochowicach (przy ulicy Zajęczej) z wjazdem kieszeniowym przez pętlę Belma. Na tej linii planuje się uruchomić 10 kursów w dni powszednie oraz po 4 kursy w soboty, niedziele i święta. Godziny odjazdów zostały uzgodnione z Władzami Gminy Białe Błota.

Uruchomienie nowej linii międzygminnej będzie skutkowało wprowadzeniem stosownych korekt w godzinach odjazdów na liniach nr 56 i 62.

Czytaj więcej...Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy na tegoroczną Akcję Zimowego Utrzymania w zakresie różnych działań prewencyjnych wydał od listopada 2019 roku ok. 1,5 mln zł. Te dotychczasowe wydatki są znacznie mniejsze niż przy mroźnej i „białej” zimie, kiedy wydatkowana jest kwota w przedziale od 4 do 6 mln zł. 
 
 
ZDMiKP realizuje swoje zadania w oparciu o podpisane wieloletnie umowy z firmami zewnętrznym, a nasza rola polega głównie na odpowiednim zarządzaniu tymi firmami oraz kontrolowaniu ich działań.  Płacimy za rzeczywiste wyjazdy sprzętu specjalistycznego na drogi, rzeczywiste odśnieżanie, posypywanie chodników oraz za obowiązkowe dyżury utrzymaniowe.
 
W przypadku braku opadów śniegu i przy występowaniu temperatur dodatnich, jak ma to miejsce w tym roku, można mówić o sporych oszczędnościach. 
Należy jednak pamiętać, że zima się jeszcze nie zakończyła i kolejne koszty zimowego utrzymania mogą jeszcze się pojawić. 
 
Jeżeli po zakończeniu tegorocznej zimy zostaną wolne środki, to mogą one zostać przeznaczone np. na przyszłoroczną Akcję Zimowego Utrzymania Ulic.