Aktualności
Trwa budowa kolejnego parkingu na Błoniu.
Trwa budowa dodatkowych miejsc postojowych w sąsiedztwie pętli autobusowej na Błoniu.
To kolejny parking, który powstaje w tej części osiedla.
Zadanie do realizacji wybrali mieszkańcy w czasie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Nowe miejsca postojowe powstają pomiędzy pętlą a ulicą S. Okrzei na wysokości pawilonu handlowego.
Lokalizacja w żaden sposób nie utrudnia manewrów autobusów.
W ramach zadania utworzymy 14 stanowisk postojowych, w tym jedno dedykowane osobom z niepełnosprawnościami.
Wykonane zostały już prace ziemne. Teraz wykonawca rozpocznie roboty przy układaniu podbudowy.
Prace zakończą się po wakacjach.
W poprzednich latach na Błoniu zbudowaliśmy kilka innych parkingów, na których parkować może ponad 200 pojazdów.
Miejsca postojowe powstały w następujących lokalizacjach:
• przy ul. 16 Pułku Ułanów Wielkopolskich
• przy ul. L. Waryńskiego
• w rejonie ul. R. Abrahama
• przy ul. W. Broniewskiego
• przy ul. A. Madalińskiego
Rowerowe trasy z okolic Bydgoszczy - polecają się na ciepłe dni
Trasy Rowerowe Okolic Bydgoszczy (TROBy) to społeczny projekt, który ma aktywizować rowerzystów.
Na schemacie wymyślonym na podobieństwo tablicy zegara, umieszczono dwanaście rowerowych pętli, mających swój początek i koniec w naszym mieście.
To ciekawa propozycja na wakacje, dla wszystkich miłośników jednośładów.
Od początku maja działa internetowa strona - Trasy Rowerowe Okolic Bydgoszczy - TUTAJ
Jej głównym motywem jest mapa z wyznaczonymi propozycjami dwunastu tras wokół Bydgoszczy – jak dwanaście godzin na tablicy zegara.
To społeczny projekt, który ma być inspiracją i promocją turystki rowerowej w naszym regionie.
Bydgoszcz jak tarcza zegara
Trasy opisane na stronie są oznaczone na mapie różnymi kolorami, ponumerowane i kolejno ułożone wokół Bydgoszczy, tak jak godziny w zegarze. Wszystkie są pętlami rozpoczynającymi się i kończącymi w Bydgoszczy
Na trasach zaznaczone są różne punkty przydatne podczas wypraw rowerowych: atrakcje turystyczne, jeziora, restauracje, miejsca odpoczynku rowerzystów (MOR) i stacje PKP.
Dodatkowo znajdziemy też miejsca na przystępne noclegi dla rowerzystów: kempingi, schroniska czy leśne strefy, w których można nocować.
Atrakcje na szlakach są sukcesywnie opisywane a strona jest cały czas w rozbudowie.
Partnerem tej rowerowej inicjatywy jest między innymi miasto Bydgoszcz.
Bydgoskie ulice przyjazne dla kierowców.
W rankingu miast przyjaznych kierowcom Bydgoszcz zajęła 2. miejsce.
Po naszych ulicach kierowcy poruszają się coraz płynniej i co najważniejsze bezpieczniej.
Sprzyja temu niewątpliwie zakończenie największych inwestycji drogowych i korzystanie z nowoczesnych rozwiązań.
Mała liczba kolizji w przeliczeniu na 1000 mieszkańców, płynność i dynamika jazdy po mieście czy też niskie koszty eksploatacyjne samochodu - to tylko część wymagań, które należało spełnić, aby móc znaleźć się na szczycie rankingu miast najbardziej przyjaznych dla zmotoryzowanych.
Sprawdzane były też inne, ważne aspekty dla kierujących, takie jak infrastruktura dla samochodów elektrycznych, system carsharingu czy abonamenty i systemy parkingowe.
W poszczególnych kategoriach przyznawane były punkty, które finalnie składały się na końcową ocenę miasta.
Został on opracowany przez specjalistów firmy z branży oponiarskiej i nawigacji dla kierowców.
Bydgoszcz zajęła w rankingu drugą lokatę.
Nasze miasto wypadło wyjątkowo korzystnie pod kątem szybkości poruszania się samochodem (około 38 km/h poza centrum i 29 km/h w centrum). Na taki wynik wpływa między innymi sprawne funkcjonowanie systemu ITS.
W Bydgoszczy notowany jest również jeden z najniższych współczynników kolizji na 1000 mieszkańców. Taki wynik pomagają osiągać między innymi inwestycje związane z rozbudową infrastruktury drogowej.
W ostatnich latach zakończyliśmy m.in. rozbudowę ul. Kujawskiej, Grunwaldzkiej, Trasy Uniwersyteckiej oraz budowę nowych mostów nad Brdą. Trwa też przebudowa ul. Pod Skarpą.
Oprócz dużych inwestycji realizujemy też wiele mniejszych zadań poprawiających bezpieczeństwo:
- doświetlanie przejść,
- budowa chodników, dróg rowerowych, kontrapasów,
- budowa wyniesionych skrzyżowań, przejść, przystanków wiedeńskich i progów zwalniających,
- budowa sygnalizacji i przebudowa skrzyżowań,
- nowoczesne oznakowanie ulic
Link do pełnych wyników rankingu.
Historyczne ulice, stylowe oświetlenie
Kontynuujemy wymianę oświetlenia na śródmiejskich ulicach.
Wkrótce stylowe oprawy na eleganckich słupach rozświetlą ul. Czartoryskiego oraz przyległy skwer dochodzący do Młynówki.
Po wymianie nawierzchni chodników, zaplanowaliśmy też montaż stylowego oświetlenia na odcinku ul. Królowej Jadwigi.
Wymianę oświetlenia zaplanowaliśmy wzdłuż całej ul. Czartoryskiego oraz na krótkim odcinku ul. Świętej Trójcy do ul. Poznańskiej.
Do oświetlenia ulic zaprojektowane są słupy stalowe typy „bydgoskiego" o wysokości 9 m z wysięgnikiem ozdobnym w kształcie pastorału.
Dodatkowo nowe oświetlenie zyska też skwer połączony pomiędzy ulicą Czartoryskiego i Młynówką sąsiadujący ze szkołą podstawową.
Do jego oświetlenia chcemy użyć stylowe słupy parkowe o wysokości 5 metrów.
Obecnie trwa przetarg, który wyłoni wykonawcę prac budowlanych.
Po podpisaniu umowy prace zajmą około 3 miesięcy.
W tym roku zaplanowaliśmy także wymianę oświetlenia na przebudowywanym odcinku ul. Królowej Jadwigi pomiędzy ul. Garbary i mostem Królowej Jadwigi (od strony Okola).
Asfalt ustępuje tam miejsca płytom chodnikowym oraz ozdobnym kamiennym opaskom. To zadanie z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. W chodnik od razu wbudowaliśmy fundamenty, które pozwolą zamontować latarnie.