Aktualności

Czytaj więcej...

Przed tygodniem przedstawialiśmy projekt rozbudowy ronda Kujawskiego. Równie duże zmiany czekają rondo Bernardyńskie i Zbożowy Rynek. To jeden z najstarszych placów w mieście.

Ulice Kujawską, Wały Jagiellońskie i Bernardyńską i Toruńską połączy nowe rondo. Wyspa centralna będzie położona w osi rozbudowywanych ulic. Są już na niej ułożone tramwajowe tory i rozjazdy. Dostępne będą wszystkie relacje: Kujawska, Bernardyńska i Babia Wieś. Przystanki tramwajowe będą zlokalizowane na Bernardyńskiej i Toruńskiej pomiędzy jezdniami. Przystanki autobusowe będą znajdowały się na początku ul. Bernardyńskiej (oba kierunki) i Toruńskiej (w stronę ronda Toruńskiego) oraz na Zbożowym Rynku. Zatoki wykonywane będą z kamiennej kostki. Warto zaznaczyć, że poziom nowego ronda będzie wyższy o około 1 metr. Pomiędzy ulicami Kujawską, Toruńską i Ustronie nadal funkcjonować ma parking.

Czytaj więcej...

Całe rondo i dochodzące do niego ulice będą wyposażone w obustronne drogi rowerowe. Na Zbożowym Rynku droga rowerowa po południowej stronie będzie łączyć się z kontrapasem na ul. Wiatrakowej zapewniając wygodny dojazd ze Szwederowa. Po północnej stronie powstanie połączenie dla rowerzystów z ulicą Długą co pozwoli na bezpieczny dojazd na Stare Miasto.

Chodniki przylegające do Starego Miasta otrzymają nawierzchnie z granitowych płyt. Taka fakturę będą posiadały też odcinki ciągów dla pieszych budowane przy placu Kościeleckich oraz na fragmencie ulicy Długiej od Zbożowego Rynku do ul. Pod Blankami. Na pozostałych chodnikach i przystankach stosowane będą płyty lub kostka betonowa. Stylową kostkę kamienną zastosujemy też na odcinku ul. Długiej  oraz drogach serwisowych obsługujących zaplecze budynku UKW przy placu Kościeleckich oraz zabudowania kościoła garnizonowego. Odcinek ul. Długiej przy Zbożowym Rynku będzie miał charakter ulicy bez przejazdu. Ten zakres inwestycji będzie uzupełnieniem wcześniejszych zadań związanych z rewitalizacją innych ulic na Starym Mieście.

Czytaj więcej...

Na osiedlu Leśnym stosujemy coraz więcej elementów poprawiających bezpieczeństwo pieszych. Remontując ulice i chodniki wybudowaliśmy kolejne wyniesione przejścia. W trakcie modernizacji znajdują się też przejścia przez ulicę S. Wyszyńskiego. W poprzednich latach zrealizowaliśmy kilka innych zadań.

W ostatnich dniach zakończyliśmy budowę dwóch wyniesionych przejść dla pieszych na ulicy Grabowej i Lelewela. Dla wielu najmłodszych mieszkańców osiedla Leśnego to droga do pobliskiej szkoły. Z naszych analiz wynikało, ze mimo objęcia obu ulic strefą ograniczonej prędkości część kierowców ignorowała oznakowanie. Dlatego zleciliśmy wyniesienie przejść dla pieszych. Wymuszają one teraz ostrożniejszą jazdę z mniejszą prędkością. Przy sprzyjającej pogodzie wykonamy jeszcze oznakowanie poziome.

Czytaj więcej...

Trwają natomiast prace przy przebudowie przejść dla pieszych na ul. S. Wyszyńskiego. To element większej inwestycji związanej z budową nowego, wschodniego wiaduktu w ciągu ul. Armii Krajowej. W ramach tego zadania powstaje nowy ciąg pieszo-rowerowy. Umożliwi on między innymi bezpieczny przejazd oraz dojście z osiedla Leśnego do Lasu Gdańskiego. Modernizowana jest też sygnalizacja świetlna. W nawierzchnię dróg rowerowych wbudowane zostaną pętle indukcyjne wzbudzające sygnalizację świetlną. Zakładamy, że na "zielonej fali" rowerzystom uda się przejechać przez wszystkie jezdnie ulicy S. Wyszyńskiego. 

W ubiegłym roku doświetliliśmy natomiast przejścia dla pieszych na Kamiennej (na wysokości Grabowej i J. Lelewela). Dzięki dodatkowym oprawom oświetleniowym piesi są teraz znacznie lepiej widoczni również w strefie dojścia do "zebry". Poza tym wraz z remontem ul. 11 Listopada powstało wyniesione skrzyżowanie z ulicą Świerkową. Przebudowaliśmy też przejścia dla pieszych dostosowując je do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W ostatnich latach przebudowaliśmy również nietypowe skrzyżowanie ulic Modrzewiowej i Sułkowskiego. Przy okazji modernizacji przystanku Bydgoszcz Leśna zbudowaliśmy w tym miejscu bezpieczne rondo z nowymi przejściami dla pieszych i przejazdami rowerowymi.

Czytaj więcej...

W tym roku Bydgoszcz ma jeszcze piękniejsze świąteczne oświetlenie. Rozświetliliśmy ulice, place i mosty. Dużo ozdób trafiło do Starego Fordonu. Teraz walczymy o tytuł "Świetlnej Stolicy Polski". Zachęcamy do udziału w tym plebiscycie.

Bydgoszcz co roku należy to najpiękniej udekorowanych miast. W okresie świątecznym montujemy coraz więcej atrakcyjnych ozdób. Tak jest też w te święta. Nowością są między innymi zestawy świecących po zmroku anielskich skrzydeł. Równie atrakcyjny wygląd ma iluminowana dekoracja w formie starego samochodu. Nad ulicą Długą zamontowaliśmy przewieszki w kształcie bydgoskich spichrzy nad Brdą.

Czytaj więcej...

Tradycyjnie udekorowaliśmy słupy oświetleniowe m.in. na ul. Gdańskiej, Dworcowej, Focha, Jagiellońskiej Długiej, Mostowej i Wyspie Młyńskiej. Iluminacje trafiły również do Starego Fordonu. Bajkowo prezentuje się most Staromiejski im. J. Sulimy-Kamińskiego, na którym odbywa się Bydgoski Jarmark Świąteczny.

W te święta wykorzystujemy m.in. udogodnienia, które powstały w trakcie rewitalizacji Starego Rynku. Odnowione słupy dostosowaliśmy do montażu iluminacji. Ułożone przewody na płycie rynku uwzględniają już miejsce na choinkę.

Bydgoskie iluminacje świąteczne już raz zostały docenione przez internautów – w 2017 roku w konkursie „Świeć się z Energą” nasze miasto uznane zostały za najpiękniej oświetlone świątecznie w całym województwie kujawsko-pomorskim. 

Czytaj więcej...

Właśnie ruszyła XI edycja tego konkursu – o tym, które z polskich miast zostanie „Świetlną Stolicą Polski” zadecydują internauci. Głosować można TUTAJ.

Plebiscyt dzieli się na dwa etapy: wojewódzki i ogólnopolski (finał). Miasta biorące udział w konkursie oceniane są na podstawie zdjęć prezentujących świąteczny klimat. W pierwszym etapie biorą udział wszystkie zgłoszone do plebiscytu miasta – te, które w swoim województwie otrzyma najwięcej głosów, przejdzie do finału. 

Czytaj więcej...

Wykonawca prac na ul. Grunwaldzkiej jeszcze przed weekendem  odda do użytku kolejne nowe jezdnie. Tym razem na Osowej Górze. Samochody pojadą dwiema jezdniami na odcinku pomiędzy lasem i Lidlem. Włączona zostanie sygnalizacja na skrzyżowaniach z ulicami Skośną i Kolbego.

W ubiegłym tygodniu wykonawca zapewnił przejezdność obu jezdni na odcinku leśnym ulicy Grunwaldzkiej. Dziś rozpocznie wprowadzanie kolejnych zmian. Od piątku dwiema jezdniami pojedziemy też pomiędzy lasem i Lidlem. Na odcinku od ul. Skośnej w kierunku miasta jeden pas ruchu jest zarezerwowany dla autobusów. Użytkowane będą już dwa rozbudowane skrzyżowania z ulicami Kolbego oraz Skośną. Ruchem pokieruje sygnalizacja. Wykonawcę czeka jeszcze synchronizacja urządzeń na całym modernizowanym odcinku ulicy Grunwaldzkiej.

Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej wygodnie dojedziemy do trasy ekspresowej S5, w godzinach szczytu nie będą tworzyć się zatory, autobusy w stronę centrum pojadą wydzielonym buspasem, a rowerzyści zyskają bezpieczną drogę rowerową. Nowa dwujezdniowa ulica zapewni nie tylko bezpieczne i szybkie połączenie z trasą ekspresową S5. To również duże udogodnienie dla mieszkańców Osowej Góry. Modernizacja ul. Grunwaldzkiej obok rozbudowy ul. Kujawskiej i przygotowywanej budowy nowych mostów na Brdzie to największe przedsięwzięcia drogowe na najbliższe lata. Na wszystkie te  inwestycje  miasto pozyskało wysokie  dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej w liczbach:

  • Koszt prac budowlanych  – 75,8 mln zł
  • Długość modernizowanego  odcinka – 4,55 km
  • Długość buspasa – 2,95 km
  • Długość dróg rowerowych – 4,95 km
  • Powierzchnia chodników - 14840 m2