Aktualności

Czytaj więcej...

Wykonawca prac na ul. Grunwaldzkiej wprowadził kolejny etap tymczasowej organizacji ruchu. Na Osowej Górze przy wjeździe do Bydgoszczy przełożył ruch na jezdnię północną. W środę (30 października) ustanowił łamane pierwszeństwo na kierunku Kolbego-Grunwaldzka (w stronę centrum). Zmiany w organizacji ruchu pozwalają na układanie ostatnich warstw nawierzchni. Jeszcze w tym roku przejezdne mają być obie nowe jezdnie od Filtrowej do granicy miasta.

Na odcinku od granicy miasta do Lidla ruch został przełożony z jezdni południowej na jezdnię północną. Pozwoli to dokończyć prace na jezdni w kierunku centrum, na której ułożona zostanie ostania warstwa nawierzchni.

Łamane pierwszeństwo

W ubiegłym tygodniu zlikwidowane zostało tymczasowe rondo na skrzyżowaniu z ulicą Kolbego. Pozwala to na dokończenie budowy rozległego skrzyżowania skanalizowanego z kilkoma pasami ruchu również na ul. Kolbego (dwa do skrętu w stronę centrum i jeden do skrętu w kierunku granicy miasta). W srode w kolejnym etapie robót wykonawca wprowadził w tym miejscu łamane pierwszeństwo. Pierwszeństwo przejazdu posiadają pojazdy poruszające się na kierunku Kolbego-Grunwaldzka (w stronę centrum). Ułatwia to również przejazd miejskim autobusom linii nr 61 i 71.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie przyszłego roku. Jednak wspólnie z wykonawcą zależy nam na tym by jeszcze przed zimą zrealizować możliwie duży zakres prac i możliwie szybko zapewnić przejezdność obu nowych jezdni na odcinku od granicy miasta do ul Filtrowej.

Wygodna arteria

Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej wygodnie dojedziemy do trasy ekspresowej S5, w godzinach szczytu nie będą tworzyć się zatory, autobusy w stronę centrum pojadą wydzielonym buspasem, a rowerzyści zyskają bezpieczną drogę rowerową. Nowa dwujezdniowa ulica zapewni nie tylko bezpieczne i szybkie połączenie z trasą ekspresową S5. To również duże udogodnienie dla mieszkańców Osowej Góry. Modernizacja ul. Grunwaldzkiej obok rozbudowy ul. Kujawskiej i przygotowywanej budowy nowych mostów na Brdzie to największe przedsięwzięcia drogowe na najbliższe lata. Na wszystkie te inwestycje miasto pozyskało wysokie dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej w liczbach:

  • Koszt prac budowlanych – 75,8 mln zł
  • Długość modernizowanego odcinka – 4,55 km
  • Długość buspasa – 2,95 km
  • Długość dróg rowerowych – 4,95 km
  • Powierzchnia chodników - 14840 m2

Czytaj więcej...Zakończyliśmy budowę wydzielonych miejsc do parkowania w północnej części placu Piastowskiego. Pomogło  to uporządkować ruch i poprawiło estetykę tej części miasta. Wcześniej wyremontowaliśmy szereg chodników.

 Północna część placu przylegająca do targowiska nie miała do tej pory wydzielonych miejsc parkingowych. Część kierowców w związku z tym parkowała pojazdy na zniszczonym pasie zieleni.W ostatnich dniach zakończyliśmy w tym miejscu budowę zatoki parkingowej.Łącznie powstało 17 stanowisk, w tym jedno dedykowane osobom z niepełnosprawnościami. Zbudowany został też chodnik umożliwiający dojście do obu zatok.Zadanie zrealizowaliśmy w pakiecie z wytyczeniem miejsc parkingowych dla pojazdów zaopatrzenia przy ul. Pod Blankami oraz budową sięgacza przy ul. Osada. Koszt tych zadań to ponad 177 tysięcy złotych. Wszystkie prace są już zakończone.

Czytaj więcej...

Warto podkreślić, że w ostatnich latach wokół placu Piastowskiego wyremontowaliśmy również większość istniejących chodników. Zachowaliśmy tam, gdzie było to możliwe historyczny materiał w postaci kamiennych płyt, które otoczone są brukiem. Bierzemy również udział w rewitalizacji przyległych ulic, na których wymieniamy nawierzchnie (np. Ślusarska, Śniadeckich) , oznakowanie (np. Chrobrego) i oświetlenie (np. Fredry). W tej części miasta planujemy również poprawić bezpieczeństwo pieszych na ul. Chrobrego. Więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.

 

Czytaj więcej...

Rozpoczął się kolejny etap budowy wiaduktu wschodniego nad torami PKP w ciągu ul. Armii Krajowej. Montowana jest górna część konstrukcji nośnej – łuki wraz ze stężeniami i wieszakami. Cała konstrukcja będzie nasuwana na nowe przyczółki w przyszłym miesiącu. Przypominamy, że w dniach 1-3 listopada całkowicie zamknięta dla ruchu  będzie wschodnia łącznica  ul. Modrzewiowej biegnąca przy cmentarzu.

Od ubiegłego tygodnia na miejsce montażu zwożone były segmenty łuków nośnych, wykonane ze stalowych rur giętych. Zamocowano je już na scalanym przęśle i oparto na rusztowaniach. W ten sposób można zobaczyć docelowy kształt konstrukcji. Przęsło zostanie przemieszczone nad podpory metodą nasuwania podłużnego. Ta operacja odbędzie się jeszcze w listopadzie.

Czytaj więcej...

Ruch w dniu Wszystkich Świętych

Przypominamy również osobom, które w najbliższych dniach będą odwiedzać cmentarz przy ul. Wyszyńskiego, że wyłączana z ruchu jest  wschodnia  łącznica umożliwiająca wjazd w ulicę Modrzewiową. Dodatkowo w dniach od 1-3 listopada w celu zapewnienia płynności ruchu na ciągu ważnej drogi krajowej zamknięty zostanie również jej odcinek umożliwiający dojazd na parking przy kościele.

Samochody w dniach od  1 do 3 listopada należy pozostawiać w alternatywnych lokalizacjach. 1 listopada warto korzystać z bezpłatnej komunikacji publicznej.

Więcej informacji o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w najbliższych dniach znajduje się TUTAJ.

Czytaj więcej...

Dla pieszych i rowerzystów

Nowy obiekt nie tylko pozwoli na bezpieczny przejazd samochodom. Zarezerwowano na nim również miejsce na ciąg pieszo-rowerowy. Pozwoli to pieszym i rowerzystom bezpiecznie dotrzeć do Lasu Gdańskiego. Powstaje już zjazd z obiektu w kierunku drogi pożarowej (dawny trakt do Czarnówka, obecnie osiedle Eskulapa). Częścią inwestycji jest kompleksowa przebudowa przejść dla pieszych wraz z budową przejazdów rowerowych na wysokości ul. Czerkaskiej. Skorygowany zostanie też wlot w ulicę Modrzewiową, który zostanie zawężony, tak by zmieściły się w sąsiedztwie cmentarza chodniki  i drogi rowerowe prowadzące na wiadukt. Zmodernizowana zostanie też sygnalizacja świetlna.

Rozbiórka starego wiaduktu i budowa nowego obiektu kosztuje ponad 20 mln zł. Stalowe elementy będą objęte długą, 15-letnią gwarancją na korozję. W kolejnych latach planowana jest również przebudowa obiektu po stronie zachodniej.

Wiadukt w liczbach:

  • Długość wiaduktu: 75m
  • Koszt inwestycji – 20,44 mln zł
  • Gwarancja na korozję – 15 lat

Czytaj więcej...

Rozpoczęliśmy układanie pierwszych warstw nawierzchni bitumicznych na północnym odcinku ulicy Siedleckiej. Obecnie prace wykonujemy pomiędzy ul. Chmielną i zabudowaniami MWiK. Dzięki tej inwestycji poprawimy dojazd do posesji i skróci się droga na autobusowe przystanki. Inwestycja kosztuje 5 mln zł.

Zadanie realizowane jest w oparciu o pierwszą edycję Wieloletniego Programu Przebudowy Ulic Gruntowych. Ulica powstaje w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że wykonawca przed przystąpieniem do prac budowlanych przygotował wcześniej również projekt budowlany. Zakłada on utwardzenie odcinka o łącznej długości 1350 metrów. Nawierzchnia jezdni wykonana zostanie z mieszanek asfaltowo-betonowych,  a na chodnikach ułożymy płytki betonowe. Ulica będzie przystosowana do poruszania się autobusów. Zaplanowano na niej przystanki. W celu uspokojenia ruchu na nowym ciągu powstaną wyniesione skrzyżowania oraz progi zwalniające z kostki kamiennej dostosowane do poruszania się pojazdów komunikacji zbiorowej. Prowadzimy pierwsze analizy i rozmowy z radą osiedla związane z  obsługa tego obszaru. Wielu mieszkańców tej części Czyżkówka będzie pokonywać znacznie krótszy dystans na przystanki.

W tym tygodniu rozpoczęliśmy pierwsze prace związane z układaniem nawierzchni bitumicznych. Przy sprzyjającej pogodzie jeszcze w tym roku ułożymy również ostatnią warstwę ścieralną. Wspólnie z wykonawca zależy nam na uzyskaniu przejezdności tego odcinka przed zimą. Po zakończeniu tych prac planowane jest rozpoczęcie II etapu zadania od zabudowań MWIK w kierunku ul. Koronowskiej. W pierwszej kolejności powstanie na tym odcinku kanalizacja deszczowa.

Czytaj więcej...

Wykonawca na każdym etapie stara się zapewnić dojazd do jak największej liczby posesji.  Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie przyszłego roku. Inwestycja kosztuje blisko 5 mln zł.

W poprzednich latach na osiedlu Czyżkówko utwardzonych zostało kilka innych ulic: południowa część ul. Siedleckiej, ul. Świekatowska, ul. Byszewska, ul. Karsińska, ul. Borowiacka, ul. Okopowa, ul. Wyrzyska. Rozpoczęliśmy też prace związane z budowę ulicy Łubinowej. Więcej informacji o tym zadaniu znajduje się TUTAJ.

Nowy odcinek  Siedleckiej w liczbach:

  • Długość ulicy - 1350 m
  • Liczba miejsc parkingowych -24
  • Szerokość jezdni - 6 m
  • Dopuszczalna prędkość - 30 km/h