Kultowe autobusy zjechały do Bydgoszczy
21 sierpnia w Bydgoszczy odbył się kolejny zlot zabytkowych autobusów.
Tegoroczny zlot autobusów uświetniał dwie ważne rocznice w historii bydgoskiej komunikacji miejskiej.
- 85 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy,
- 40 lat Ikarusów w Bydgoszczy
Impreza była organizowana przez Miasto Bydgoszcz oraz Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.
Kolejne 100 drzew i 1000 krzewów
Miasto Bydgoszcz przygotowuje się do jesiennych nasadzeń drzew.
Zlecany jest pakiet obejmujący m.in. dosadzenie drzew przy Starym Kanale Bydgoskim, zmodernizowanym dworcu kolejowym oraz na ul. Leśnej. Uzupełnione zostaną również szpalery drzew zdobiące ulice Śródmieścia.
Jesienne drzewa i krzewy pojawią się też przy rozbudowanej ul. Kujawskiej.
W tym roku nasadzenia zaplanowano w kilku punktach miasta.
Najwięcej drzew trafi do Parku nad Starym Kanałem Bydgoskim. Po stronie Wilczaka, wzdłuż odnowionej alei, zasadzonych ma zostać prawie 50 lip i klonów.
Wzbogacona zostanie też szata roślinna wokół ul. Zygmunta Augusta. Na pasie pomiędzy parkingiem i jezdnią przy dworcu pojawi się 6 kasztanowców oraz róże okrywowe – około 1150 sztuk.
W pobliżu pętli Rycerska dosadzonych zostanie 8 lip.
W Śródmieściu uzupełnione zostaną również brakujące egzemplarze jarząbów na rewitalizowanej ul. Bolesława Chrobrego. W ostatnich latach ta ulica, za sprawą wyremontowanych kamienic, stała się jednym z ładniejszych zakątków Bydgoszczy.
Kontyntynuowane będą zmiany wizerunku ul. Leśnej, gdzie zakończył się właśnie remont chodnika. Jesienią ulica zostanie obsadzona szpalerami drobnolistnej lipy. Łącznie zasadzonych zostanie tam 25 egzemplarzy.
Dodatkowa zieleń ozdobi też ul. Władysława IV na Błoniu. Między jezdnią i chodnikiem dosadzonych będzie 10 klonów.
Obecnie trwa przetarg, w którym Miasto wybierze wykonawcę jesiennych nasadzeń. O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą cena oraz długość gwarancji.
Duży pakiet nasadzeń realizowany będzie również wokół rozbudowanej ul. Kujawskiej.
Zobowiązaliśmy wykonawcę do dokończenia tych prac jesienią, by nowe nasadzenia dobrze się przyjęły i aby zminimalizować ryzyko ich wymiany.
Szczegółowy opis nasadzeń wokół ronda Bernardyńskiego dostępny jest TUTAJ.
Ulica Smukalska - prace w toku
Prawie 3-kilometrowy odcinek łączący osiedle Piaski i Smukałę zostanie dostosowany do przejazdu autobusów oraz ruchu rowerowego. Obecnie postępują zaawansowane prace budowalne. Z każdym tygodniem zakres robót jest rozszerzany.
Uwaga kierowcy mamy zmiany w organizacji ruchu.
Do tej pory usunięta została większość drzew i krzewów oraz został wykarczowany teren.
Kontynuowana jest budowa kanalizacji deszczowej.
Na ul. Smukalskiej od ul. Błądzimskiej do ul. Drzycimskiej (ok., 400 m.) obowiązuje ruch wahadłowy sterowany za pomocą całodobowej sygnalizacji świetlnej. W związku z powyższym zamknięty został wlot ulicy Smętowskiej.
Na przedmiotowym odcinku po zakończeniu robót rozbiórkowych nawierzchni, Wykonawca prowadził przebudowę infrastruktury podziemnej oraz budowę kanału deszczowego.
Tym samym już niebawem będzie można już przystąpić do układania poszczególnych warstw nawierzchni.
Wykonawca prowadzi też prace na pozostałych odcinkach inwestycji.
Trwają roboty przy układaniu pierwszych warstw podbudowy. Ponadto sukcesywnie wykonywane są kolejne zlewnie kanalizacji deszczowej.
W przeciągu dwóch tygodni wprowadzone zostanie zwężenie, które pozwoli na usunięcie kolizji sieci podziemnej, znajdującej się obecnie w istniejącej nawierzchni ulicy Smukalskiej.
Na terenie prac obowiązują przewężenia i ograniczenia prędkości.
Apelujemy więc do kierowców o ostrożność i uważne spoglądanie na znaki.
Smukalska – dla autobusów i rowerzystów
Przypominamy, że w ramach inwestycji ulica Smukalska ma zostać przebudowana na 3 km odcinku od ul. Błądzimskiej na Piaskach do ul. Rajskiej w Smukale. W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie też pętla autobusowa przy ul. Rajskiej. Pojawi się nowa nawierzchnia, chodniki, drogi rowerowe, oświetlenie a cała trasa będzie dostosowana do ruchu autobusowego.
Wykonawcą robót jest firma Strabag
Prace budowlane zajmą 2 lata.
Koszt inwestycji to prawie 25,5 mln zł.
Inwestycja realizowana przez ZDMiKP w porozumieniu z miejskimi wodociągami.
Jazda na gapę nie popłaca.
Od stycznia do końca lipca 2021 roku w Bydgoszczy wystawionych zostało ponad 5800 mandatów za jazdę bez ważnego biletu.
To zaległości na kwotę półtora miliona złotych.
Dziwi niepłacenie za przejazd szczególnie, że zakup biletu jest prosty jak nigdy dotąd a ulgi są wyjątkowo atrakcyjne.
Bilet kupisz bez problemu.
Wprowadzamy cały pakiet nowoczesnych rozwiązań, zachowując równocześnie jedne z najniższych cen biletów kraju.
Od 2018 roku w bydgoskiej komunikacji można we wszystkich autobusach i tramwajach płacić za bilet kartą płatniczą.
Dodatkowo ulgi dla uczniów są wyjątkowo atrakcyjne i za przejazd uczniowie płacą tylko 10 zł miesięcznie.
Bilet miesięczny można natomiast zakupić już bez wychodzenia z domu i tylko za pomocą karty płatniczej. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce.
Za przejazd trzeba płacić
Wielu pasażerów nadal jednak nie płaci za przejazd. Trzeba jednak pamiętać, że koszt takiego zachowania są niewspółmiernie wyższe.
Od stycznia do końca lipca tego roku wystawionych zostało już ponad 5800 wezwań na kwotę półtora miliona złotych.
Osoba taka musi zapłacić mandat w ciągu 14 dni lub może się odwoływać od decyzji. Gdy zapłata nie nastąpi lub odwołanie zostanie odrzucone, rozpoczynają się działania windykacyjne. Zmierzają one do zasądzenia przez sąd należności, celem wszczęcia postępowania egzekucyjnego. Osoby, które regularnie bez biletu korzystają z komunikacji miejskiej nie do końca zdają sobie sprawę z konsekwencji.
Osoba taka, otrzymuje nie tylko mandat ale może zostać też wpisana do Krajowego Rejestru Dłużników. Obecność w rejestrze może się stać powodem odmowy: udzielenia kredytu w banku, pożyczki czy sprzedaży na raty.
Jak podaje Krajowy Rejestr Długów w całym kraju łączny dług za brak opłat za przejazd wynosi ponad 500 mln zł. Najwięcej do spłacenia mają osoby w wieku od 26 do 35 lat, mężczyźni i mieszkańcy dużych miast. Najwięcej mandatów wystawianych jest w październiku i listopadzie.
Przez "gapowiczów" Bydgoszcz traci rocznie ponad 5 mln zł.
Trzeba mieć świadomość, że kwoty za bilety są przeznaczane na inwestycje (także komunikacyjne) w całym mieście.
Te pieniądze można byłoby zainwestowane m.in. w nowe tramwaje, chodniki, drogi rowerowe czy nasadzenia drzew.
W ostatnim czasie środki na inwestycje i tak zostały mocno uszczuplone, przez spadek liczby pasażerów w dobie pandemii.
Dodatkowo Miasto dysponuje też dochodami mniejszymi od zakładanych przez niekorzystne dla samorządów rozwiązania ustawowe.