Aleja Ossolińskich - rozszerzamy zakres prac
Zmieniła się organizacja ruchu na odnowionych alejach Ossolińskich.
Po rewitalizacji traktów spacerowych i remoncie nawierzchni, wymalowaliśmy dodatkowe pasy dla rowerzystów.
Teraz prowadzimy prace, które usprawnią ruch pieszych na tym obszarze.
W maju bieżącego roku zakończył się remont spacerowego deptaku znajdującego się na reprezentacyjnej ulicy Śródmieścia, gdzie od 2002 roku sadzone są pamiątkowe dęby.
W ramach modernizacji wymieniony został trakt spacerowy.Zastosowano całkowicie przyjazną dla środowiska nawierzchnię mineralną.
Na ścieżkach ułożone zostały obrzeża z granitowej kostki.
Przebudowane zostało też skrzyżowanie, które dzieli aleję. Na całym terenie zamontowane zostały stylowe ławki i donice z kwiatami.
Prace kosztowały prawie pół miliona złotych.
Po wykonaniu powyższych prac na całej ulicy przeprowadziliśmy remont nawierzchni.
Zmiany przyjazne rowerzystom
Na wniosek bydgoskich rowerzystów wprowadziliśmy też duże zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu.
Zlikwidowaliśmy jeden pas ruchu dla samochodów. Miejsca postojowe zostały przeniesione z chodników na jezdnie.
W obu kierunkach utworzone zostały odrębne pasy dla rowerzystów, a w obrębie skrzyżowań pojawiła się czerwona nawierzchnia.
Wjazd na pasy rowerowe został dodatkowo zabezpieczony wyspami. Dla rowerzystów skręcających w lewo w ul. Kopernika i Szymanowskiego wprowadzono śluzy rowerowe.
Takie działania pozwolą zachować bezpieczeństwo i poinformują kierowców o rowerzystach poruszających się po drodze.
Dalsze zmiany na Ossolińskich
Wprowadzenie powyższych zmian (pasy rowerowe, przesunięcie przystanku autobusowego, zwężenie jezdni) wymusiło przesunięcie przejścia dla pieszych bliżej ronda Weyssenhoffa. Właśnie rozpoczęły się prace, które wydłużą centralny deptak o 12 metrów w stronę ronda, gdzie powstanie nowe przejście.
Dotychczasowa "zebra" będzie fukcjonowa w tym miejscu, do czasu zakończenia robót.
Przy sprzyjających warunkach pogodowych, prace w tym miejscu potrwają około 3 tygodnie.
Nie beda one jednak ingerowały we wcześniej wykonany zekres robót.
Wszystkie zmiany będą nieątpliwie korzystne zarówno dla pieszych, rowerzystów, kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej.
Więcej zmian na lepsze
Kończy się również przebudowa placu przed "botanikiem". Jezdnie przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Wielkopolskich i J. Niemcewicza zostały przewężone, a chodniki zyskały nowe nawierzchnie. Powstanie tam pierwszy tak zwany parklet – miejsce dedykowane pieszym wygospodarowane z jezdni. Wkrótce na skwerze rozpocznie się nasadzanie roślin i ustawianie ławek. Zadanie do realizacji wybrali bydgoszczanie w trakcie głosowania na inwestycje Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Trwają prace rozbiórkowe wiaduktu.
Postępują roboty rozbiórkowe obiektu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Znikają kolejne elementy dotychczasowej przeprawy.
Już niebawem w tym miejscu powstanie nowy obiekt z chodnikami, drogą rowerową i oświetleniem.
Ruch pojazdów na tym odcinku odbywa się bez większych zakłóceń.
Po zorganizowaniu przy wiadukcie zaplecza budowy, Wykonawca przygotował też przejazdy przez pas zieleni na ul. Wojska Polskiego i ul. Jana Pawła II (pod obiektem), po których obecnie poruszają się pojazdy. Kierowcy muszą uważać na zmiany w organizacji ruchu, zwężenia i ograniczenia prędkości.
Ruch tramwajowy na tym odcinku odbywa się natomiast na dotychczasowych zasadach.
Obecnie prowadzone są prace rozbiórkowe wiaduktu północnego (od strony Wzgórza Wolności).
W ciągu niespełna kilku dni znaczna część obiektu została już rozebrana. Zerwana została też dotychczasowa nawierzchnia i chodniki. Demontowane są słupy oswietleniowe. Pod obiektem zdemontowana została już większość stalowych podpór. Niebawem będą prowadzone też prace przy podporach betonowych wiaduktu.
Po zakończeniu wszystkich robót, ruch pod obiektem (na al. Jana Pawła II) zostanie przełożony na jezdnię zachodnią i rozpocznie się rozbiórka dalszej części wiaduktu (od strony Wyżyn).
Dalsze prace nie wpłyną jednak na dotychczasową organizację ruchu na obiekcie w ciągu ul. Wojska Polskiego.
Wiadukt w najwyższym standardzie
W ramach inwestycji powstanie nowy obiekt z drogą rowerową, chodnikiem i oświetleniem.
Nowy wiadukt jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem ma być przejezdny już zimą.
Całość prac zakończy się do połowy przyszłego roku.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.
Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.
To już kolejne prace w tym miejscu.
Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego zakończyła się w maju 2017 roku. W jej ramach wymienione zostały filary, przęsła, wybudowany został prawoskręt w kierunku alei Jana Pawła II. Wykonany został też nowy chodnik z drogą rowerową, które zastąpiły prowizoryczną drogę wygrodzoną od jezdni betonowymi barierkami.
Po oddaniu nowej przeprawy, trwały dalsze prace przy dokumentacji dla wiaduktu północnego. Teraz przyszedł czas na wiadukt północny.
Prace w toku.
Kolejne ulice gruntowe z twardą nawierzchnią
Trwa budowa ulicy Żnińskiej, która otrzyma ażurową nawierzchnie.
W tygodniu przekazaliśmy też plac budowy Wykonawcy na ul. Chmurnej, gdzie układana będzie betonowa kostka.
W przyszłym rozpoczną się prace na ul. Sztormowej i Hożej. Zadania realizowane w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego
W budowie znajduje się już odcinek ul. Żnińskiej o długości około 100 metrów pomiędzy Siedlecką i Byszewską, które wcześniej zyskały twardą nawierzchnię dzięki Wieloletniemu Programowi Utwardzania Ulic Gruntowych. Przebudowany zostanie również istniejący chodnik na tym odcinku. Zadanie kosztuje prawie 110 tysięcy złotych.
Przekazany został również plac budowy na ul. Chmurnej. Nawierzchnię z betonowej kostki zyska odcinek pomiędzy Siedlecką i Byszewską. Zaplanowano budowę nowego odwodnienia (w osi pieszojezdni) oraz energooszczędnego oświetlenia. Pieszojezdnia o szerokości 5 metrów, ma stanowić przede wszystkim dojazd do posesji położonych po obu stronach ulicy. Budowa pochłonie ponad 270 tysięcy złotych.
W przyszłym tygodniu rozpoczną się prace na ul. Sztormowej i Hożej. Te ulice gruntowe również zyskają twardą nawierzchnię.
Wszystkie prace zakończą się jeszcze w tym roku.
Metropolia Bydgoszcz ma już 5 lat.
Samorządy zrzeszone w ramach Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz już od 5 lat pogłębiają współpracę w zakresie edukacji, gospodarki, promocji, ekologii czy inwestycji.
Ważnym elementem współpracy Bydgoszczy z sąsiednimi gminami jest też budowa sprawnej komunikacji podmiejskiej.
Obecnie w naszym mieście funkcjonuje już 11 podmiejskich linii autobusowych.
Rozmawiamy z partnerami o kolejnych wspólnych połączeniach i ulgach za przejazd bydgoską komunikacją.
Siatka podmiejskich połączeń, z roku na rok się rozwija i cieszy coraz większym zainteresowaniem mieszkańców regionu. Pierwsza linia podmiejska nr 92 została uruchomiona w 2010 roku i obsługiwała Murowaniec oraz Białe Błota. Dziennie korzystało z niej ponad 2300 pasażerów.
Dziś z linii podmiejskich korzysta już prawie 7000 osób.
Podmiejskie linie autobusowe kursują obecnie do 5 ościennych Gmin: Białe Błota (90, 91, 92, 96), Osielsko (linie 93,94,95,98) Nowa Wieś Wielka (linia 99) Dobrcz (97,94,93,95) i Dąbrowa Chełmińska (linia nr 40).
Porozumienia z ościennymi gminami, umożliwiają też pasażerom korzystanie z atrakcyjnych ulg biletowych.
Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zamieszkali na terenie Gmin Nowa Wieś Wielka, Sicienko, Dobrcz, Osielsko, Białe Błota, Dąbrowa Chełmińska, Mrocza mogą tak jak Bydgoszczanie korzystać z biletów „uczniowskich" w atrakcyjnych cenach (10 zł -miesięczne lub 100 zł -roczne).
Pisaliśmy o tym TUTAJ