• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Wiadukty na ulicy Wulffa po nowemu

  • Drukuj

Czytaj więcej...Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie trzech wiaduktów na ulicy T. Wulffa, biegnących nad torami kolejowymi. Za projekt będzie odpowiadać bydgoska spółka BAK. W ostatnich latach na przejętych ulicach na terenie dawnych zakładów chemicznych zleciliśmy szereg innych prac.

Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie gruntownej przebudowy ulicy T. Wulffa. Inwestycja obejmie m.in. wybudowanie trzech w pełni funkcjonalnych wiaduktów wraz z nową, szeroką na 7 metrów jezdnią, ciągu pieszo-rowerowego, a także przejścia dla pieszych. Nowa infrastruktura skomunikowana będzie z przystankami komunikacji publicznej. Planowo prace projektowe powinny się zakończyć w 2026 roku.

Ulica T. Wulffa, od skrzyżowania z ul. E. Petersona/A. Krzywca do ul. C. Eberharda, mierzy 750 metrów i umożliwia dojazd m.in. do zakładów mieszczących się po obu stronach magistrali węglowej. Ponadto trzy znajdujące się na niej wiadukty przeprowadzają ruch drogowy i pieszy nad dwiema bocznicami do zakładów przemysłowych oraz elektrociepłowni. Ulica, po przejęciu jej przez miasto w poprzedniej dekadzie, stała się popularnym skrótem pomiędzy osiedlami Kapuściska i Łęgnowo.

Trochę historii

Czytaj więcej...Ulica T. Wulffa wcześniej nosiła nazwę Zacharewicza. Trzy znajdujące się na niej wiadukty drogowe powstały w 1977 roku, a wybudowało je bydgoskie przedsiębiorstwo budowlane „Przemysłówka” na podstawie projektu gdańskiego Biura Projektów Kolejowych. Nowa infrastruktura zastąpiła inną drogę o podobnym przebiegu. Jej pozostałości, w tym wyłączony z użytkowania wiadukt nad koleją, wciąż można odnaleźć w okolicy. Inwestorem i zarządcą tych obiektów były ówczesne Zakłady Chemiczne Organika-Zachem.

Pod koniec 2015 roku miasto zakupiło od syndyka Zachemu niemal 9 km dróg, w których skład wchodziła m.in. ul. T. Wulffa. Już wówczas zwróciliśmy uwagę na zły stan techniczny obiektów. Wiadukty znajdowały się pod obserwacją i w związku z pogłębiającą się degradacją podjęto decyzję o ich przebudowie. Dla bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenia prędkości i tonażu oraz wygrodziliśmy część jezdni barierami.

Warto wiedzieć

W ostatnich latach sukcesywnie poprawiamy stan techniczny przejętych dróg. Wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu drogowego poprawiające bezpieczeństwo, regularnie przeprowadzamy także kontrole i prowadzimy prace utrzymaniowe. Przebudowaliśmy ul. Wojska Polskiego od Chemicznej do Petersona oraz ul. M. Dziatkiewicza do ronda przy ul. B. Raczkowskiego. W porozumieniu z inwestorami zewnętrznymi zmodernizowane zostały również krótsze odcinki innych ulic. Na obszar dawnych zakładów chemicznych wprowadziliśmy też transport publiczny.

Doświetlamy kolejne przejścia dla pieszych

  • Drukuj

Czytaj więcej...Nowoczesne oświetlenie zostanie zamontowane na ponad czterdziestu przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych. Rozpoczęły się już prace podziemne, związane z układaniem rur oraz kabli. Do tej pory poprawiliśmy bezpieczeństwo w ponad stu punktach Bydgoszczy.

Nowoczesne oświetlenie na przejściach pozwala kierowcom znacznie wcześniej dostrzec pieszych i odpowiednio zareagować. W ostatnich latach doświetliliśmy przejścia w ponad stu lokalizacjach, a te działania pokazały, że to bardzo skuteczny sposób na podniesienie bezpieczeństwa. Na przejściach szczególnie niebezpiecznych instalujemy też często dodatkowe znaki, progi zwalniające, azyle lub sygnalizacje świetlne.

Czytaj więcej...Rozpoczęły się prace związane z doświetleniem kolejnych ponad czterdziestu przejść. Obecnie trwają roboty podziemne, polegające na układaniu rur oraz kabli. Następnie wykonawca posadowi słupy oraz zamontuje na nich oprawy doświetlające poszczególne przejścia i przejazdy rowerowe.

Zadanie podzielone zostało na cztery części. W ich ramach doświetlone zostaną następujące przejścia i przejazdy rowerowe:

  • ul. Chocimska / Kościuszki
  • ul. Nakielska / Trentowskiego
  • ul. Poznańska / Wierzbickiego
  • ul. Poznańska / Św. Trójcy
  • ul. Poznańska / przy Kwadracie
  • ul. Poznańska / Chwytowo
  • ul. Grudziądzka / Teskowej
  • ul. Szubińska / Schulza
  • ul. Filtrowa 27 przy Żabce
  • ul. Morska 4a
  • ul. Powstańców Wlkp 63
  • ul. Czerwonego Krzyża / Władysława IV
  • ul. Chemiczna / Mokra
  • ul. Szpitalna / ul. Modrakowa
  • ul. Konopnickiej / Ugory
  • ul. Brzozowa / Konopnickiej
  • ul. Brzozowa / Orzeszkowej
  • ul. Piękna / Gołębia
  • ul. Piękna / Orla
  • ul. Piękna / Strzelecka
  • ul. Piękna / Kossaka
  • ul. Ujejskiego / Polna
  • ul. Gdańska / Dwernickiego
  • ul. Gdańska / Leśna
  • ul. Skarżyńskiego 7
  • ul. Swobodna / Piłsudskiego
  • ul. Paderewskiego przy Filharmonii
  • ul. Romanowskiej przy Ośrodku Szkolno - Wychowawczym nr 2
  • ul. Fabryczna / Składowa
  • ul. Bałtycka 59
  • ul. Głowackiego 51
  • ul. Kasztelańska / Mączna
  • ul. Akademicka / Pałubickiego
  • ul. Przemysłowa 26
  • ul. Wyzwolenia / Styki
  • ul. Wyzwolenia 31

Czytaj więcej...Nowoczesne oświetlenie w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego jest również montowane na przejściach dla pieszych znajdujących się na ulicy Inowrocławskiej na odcinku od ul. Bielickiej do ul. Biedaszkowo. Dzięki BBO doświetlonych zostanie również osiem przejść dla pieszych na Górzyskowie.

Tramwajem na Szwederowo. Przetarg na budowę nowej trasy ogłoszony

  • Drukuj

Czytaj więcej...Ogłosiliśmy przetarg na budowę trasy tramwajowej na Szwederowo. W ramach tej inwestycji nowe torowisko zostanie poprowadzone po środku przebudowanej ulicy L. Solskiego. Powstaną też drogi rowerowe i kieszonkowe parki. To jedna z kilku planowanych inwestycji tramwajowych w najbliższych latach w Bydgoszczy.

Inwestycja jest pierwszym etapem działań, zmierzających do budowy trasy tramwajowej łączącej rondo Kujawskie z rondem Grunwaldzkim. Budowa nowego torowiska wymaga dostosowania ciągu ulic L. Solskiego do przekroju dwujezdniowego z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi i torowiskiem po środku wraz z budową pętli tramwajowo – autobusowej przy ul. Bielickiej. Na trasie powstaną zielone torowiska oraz przystanki z roślinami rosnącymi na dachach.

Dodatkowo:

  • węzeł przesiadkowy Rondo Kujawskie zostanie doposażony w dwa przystanki tramwajowe,
  • przebudowana zostanie podziemna infrastruktura wokół nowej tramwajowej trasy,
  • część ulic poprzecznych zostanie rozbudowana lub przebudowana w celu upłynnienia ruchu tramwajowego i samochodowego,
  • wytyczymy dodatkowe przejście dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi pomiędzy rondem Kujawskim a ul. T. Lenartowicza oraz na wysokości ul. Konopnej,
  • zamontowane zostaną elementy zmniejszające hałas i drgania,
  • powstanie zadaszony parking rowerowy w obrębie pętli przy ul. Bielickiej,
  • nowością będą kieszonkowe parki wzdłuż ul. Solskiego  (m.in. przy ul. Konopnej, Bielickiej oraz przy ul. Kossaka).
  • wybudowana zostanie nowa podstacja dla zasilania sieci trakcyjnej. Obiekt zostanie wkomponowany w obszar pętli autobusowo-tramwajowej pomiędzy ul. Bielicką i S. Leszczyńskiego i będzie również zawierał część przeznaczoną dla obsługi transportu publicznego tzw. dyżurkę.

Czytaj więcej...Za ul. ks. I. Skorupki planowane torowisko zakończy się ślepo, a ulica Solskiego zostanie sprowadzona do istniejącego przekroju jednojezdniowego. To rozwiązanie z myślą o realizacji II etapu inwestycji w kolejnych latach – tj. trasy tramwajowej wzdłuż ul. Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej aż do ronda Grunwaldzkiego, dla której posiadamy gotową koncepcję. W tym newralgicznym miejscu wprowadzone zostaną też tymczasowo buspasy, które usprawnią przejazd autobusom.

Prace projektowe realizowała firma Progreg Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Na realizację inwestycji zdobyliśmy dofinansowanie z funduszy europejskich. Prace budowlane zajmą około dwóch lat. Nie będą one w żaden sposób wpływać na funkcjonowanie istniejącej sieci tramwajowej – wraz z budową ul. Kujawskiej na rondzie Kujawskim od razu powstały niezbędne rozjazdy.

Trwa remont kładki łączącej Wyżyny ze Wzgórzem Wolności

  • Drukuj

Czytaj więcej...Konstrukcja zyskuje nowy, szary kolor, wymieniono także podwieszenie prętowe, czyli tzw. wieszaki. Remont kładki pieszo-rowerowej nad Alejami Jana Pawła II, pomiędzy ulicami Czeską a Niziny, zbliża się do półmetka. 

Kładka od czasu jej powstania, czyli 1991 roku, pełni dla mieszkańców pobliskich osiedli bardzo ważną rolę komunikacyjną i pozwala na skrócenie drogi do szkół czy przedszkoli. Stała się niezbędna po wybudowaniu trasy Północ-Południe, czyli obecnych Alei Jana Pawła II. Była to jedna z pierwszych konstrukcji tego typu w Polsce.

Za remont odpowiada firma Kormost S.A. Część elementów kładki została już pomalowana na szary kolor, który zastąpi charakterystyczną żółtą barwę. Oprócz podwieszenia prętowego, wymienione zostaną także balustrady, nawierzchnia i dylatacje, a elementy konstrukcyjne tzw. skrzydełka, odwodnienia oraz umocnienia skarp czeka przebudowa.

Na czas prac kładka została zamknięta dla ruchu. Planowo remont powinien zakończyć się w połowie listopada.

Warto wiedzieć

Czytaj więcej...Przez cały czas dotychczasowego, standardowego użytkowania kładka nie sprawiała żadnych problemów eksploatacyjnych, a wykonany w latach poprzednich remont polegał wyłącznie na odnowieniu powłoki malarskiej. W 2018 roku kładka została uszkodzona przez ciężarówkę jednego z wykonawców przebudowy ul. Glinki, który przejeżdżając Al. Jana Pawła II z podniesioną częścią ładunkową, uderzył w pomost kładki w sąsiedztwie jednego z wieszaków. Powypadkowa ekspertyza, zamówiona przez ZDMiKP, nie wykazała zagrożenia dla konstrukcji i sprawa zakończyła się tylko na miejscowej naprawie obiektu.

Kładkę wybudowała nieistniejąca już bydgoska firma Rawex. Jej całkowita długość to niespełna 70 metrów, rozpiętość osiowa łuku wynosi 55 metrów, a szerokość około 5 metrów. Kładka odegrała też rolę w literaturze kryminalnej i „wystąpiła” w jednym z epizodów w książce pt. „Węże na ziemi, węże na niebie” autorstwa Hanny Szczukowskiej-Białys, czyli serii opowiadań o komisarzu Bondysie.

  1. Tramwajem przez Bartodzieje
  2. Trwają prace nad budową kładki rowerowej, która będzie przebiegać nad magistralą węglową
  3. Rowerowa rewolucja w Fordonie
  4. Połączymy rowerowe drogi na Osowej Górze

Strona 1 z 455

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP