Zmiany w zakresie abonamentów w Strefie Płatnego Parkowania
Od 1 lutego (zgodnie z uchwałą Rady Miasta) w Bydgoszczy obowiązują nowe stawki za parkowanie w centrum miasta.
Dodatkowo wprowadzone zostały również zmiany przy zakupie abonamentu mieszkańca w Strefie Płatnego Parkowania
Oprócz dotychczas wymaganych dokumentów (adres zameldowania, własność pojazdu) przy zakupie abonementu należy również udokumentować fakt rozliczania podatku dochodowego w Mieście Bydgoszczy.
Takie zasady obowązują też w wielu innych miastach w Polsce np. w Poznaniu, Warszawie, Szczecinie, Rzeszowie i Krakowie.
Zgodnie z uchwałą dokumentem potwierdzającym rozliczenie za rok poprzedni podatku dochodowego od osób fizycznych w Mieście Bydgoszczy są:
- pierwsza strona zeznania PIT za rok poprzedni poświadczona przez urząd skarbowy stosowną pieczęcią – w przypadku osobistego złożenia zeznania w urzędzie skarbowym (do wglądu) lub
- wydruk Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO), potwierdzającego złożenie zeznania PIT za rok poprzedni przez Internet, wraz z wydrukiem pierwszej strony tegoż zeznania zawierającej wygenerowany numer referencyjny zgodny z identyfikatorem UPO, lub
- zaświadczenie wydane przez urząd skarbowy, w którym wskazano obszar Miasta Bydgoszczy jako miejsce zamieszkania i składania zaznania podatkowego, potwierdzające fakt złożenia za rok poprzedni stosownego zeznania podatkowego, lub
- zaświadczenie wydane przez urząd skarbowy, w którym wskazano obszar Miasta Bydgoszczy jako miejsce zamieszkania i składania zeznania podatkowego, potwierdzające fakt nieuzyskania dochodów w roku poprzednim,
- w terminie do dnia 30 kwietnia przedkładający dokumenty może zastąpić zeznanie podatkowe za rok poprzedni zeznaniem za rok przypadający przed rokiem poprzednim,
Szczegółwe informacje dotyczące zmian w Strefie Płatnego Parkowania znajdują się TUTAJ
Więcej światła na kolejnych ulicach
Przygotowujemy się do oświetlenia kolejnych bydgoskich ulic. Na budowę nowych oraz modernizację istniejących już latarni trafi milion złotych.
Szereg nowych lamp montowanych jest w trakcie przebudowy ulic. Część zadań związanych z budową nowych latarni wybrali mieszkańcy w trakcie glosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
W tym roku w pierwszej kolejności planowane jest oświetlenie ul. Oświęcimskiej na Miedzyniu i kolejnego odcinka ul. Szamarzewskiego na Piaskach. Poprawi to przede wszystkim bezpieczeństwo mieszkańców.
Planowane są również kolejne inwestycje na obu osiedlach. Wymagają one często dodatkowych uzgodnień, regulacji własności terenu.
Równocześnie planowane jest kontynuacja prac przy zwiększeniu efektywności energetycznej istniejącego już oświetlenia. Dlatego przebudowę chodników łączymy często z ustawieniem stylowych latarni z energooszczędnymi oprawami. Takie prace przeprowadziliśmy już między innymi na odcinku ul. Śniadeckich.
Kilkadziesiąt nowych latarni ustawimy również w Starym Fordonie w ramach przebudowy ulic pomiędzy brzegiem Wisły i ulicą Bydgoską. Nowe oświetlenie zyska też fordoński Rynek. Modernizacja oświetlenia jest również częścią inwestycji związanej z budową nowych mostów nad Brdą, które połączą ulice Fordońską z Toruńską a takze budową wiaduktu w ciągu ul. Wojska Polskiego.
Poza tym wszystkie nowe ulice budowane w oparciu o wieloletni program przebudowy ulic gruntowych także zostaną wyposażame w nowe oświetlenie.
Część zadań realizowane będzie w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski.
Latarnie rozświetlą ścieżkę nad Kanałem Bydgoskim w rejonie ulicy J. Bronikowskiego na Flisach. W czasie ostatniej edycji BBO bydgoszczanie zdecydowali również o uzupełnieniu oświetlenia ul. Toruńskiej od nr 372 do posesji nr 388A.
Na Zimnych Wodach oświetlenie zyskają dojściu do budynków gospodarczych w rejonie ul. Smoleńskiej 62-100. Z kolei na osiedlu Bydgoszcz Wschód oświetlenie zyska fragment ul. Inwalidów 19. Modernizację oświetlenia przy ul. Mochelskiej wybrali natomiast mieszkańcy osiedla Piaski.
Na utrzymanie oświetlenia ulic, placów i dróg w budżecie miasta zabezpieczyliśmy ponad 15 mln złotych.
Duże środki rezerwujemy również na doświetlenie przejść dla pieszych.
Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ
Kontynuujemy program utwardzania ulic gruntowych
Kogucia, Sowia, Strusia, Gradowa i Rajdowa to kolejne ulice, które zyskają twardą nawierzchnię, nowoczesne oświetlenie i elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych.
Ogłosiliśmy przetarg na ich zaprojektowanie i budowę.
Wcześniej powstały koncepcje, które konsultowaliśmy z mieszkańcami.
Pakiet składający się z kolejnych 5 zadań zlecany jest w oparciu o Wieloletni Program Przebudowy Ulic Gruntowych.
Środki na jego realizację zapewnia wyłącznie miasto. W pierwszej kolejności opracowane zostały koncepcje rozbudowy kilkunastu gruntówek, które zdobyły w trakcie oceny największą liczbę punktów. W ten sposób do realizacji trafiły m.in. 3 ulice na Osowej Górze ( Kogucia, Sowia, Strusia) a także w Smukale (ul. Rajdowa) i na Czyżkówku (Gradowa).
Inwestycje realizowane będę w trybie zaprojektuj i wybuduj. W pierwszej kolejności opracowane zostaną projekty. Następnie w ramach prac przebudowana zostanie cała infrastruktura podziemna. Wykonawcy lub wykonawca będą musieli też zrealizować zakres drogowy i wyposażyć ulice w oświetlenie, elementy poprawiające bezpieczeństwo i zagospodarować teren. Na realizację zadań będzie około 8 miesięcy od daty podpisania umowy.
Wszystkie prace realizowane będą na podstawie wcześniej przygotowanych koncepcji, które konsultowaliśmy z mieszkańcami.
Jezdnia z chodnikiem na Sowiej
Ulica Sowia, na odcinku ponad 200 metrów, została zaprojektowana jako jezdnia z betonowej kostki z chodnikiem po zachodniej stronie (przy blokach). Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojść do posesji. Po zachodniej stronie zachowane zostaną istniejące miejsca parkingowe. Żeby ograniczyć prędkość pojazdów na ulicy zaplanowano próg zwalniający. Sowia zyska nowy kolektor deszczowy i oświetlenie LED. W ramach inwestycji utwardzony zostanie też ażurowymi płytami łącznik ul. Ibisowej. Po konsultacjach zaplanowany został między innymi dodatkowy chodnik do posesji 44a oraz przesunięcie wiaty śmietnikowej
Pieszojezdnia na Strusiej, Gradowej i Rajdowej
Ulica Strusia, łącząca Ptasią i Kruszyńską, zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym ponad 220 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji.
Miejsca postojowe lokalizowano poza zjazdami do posesji w celu swobodnego wyjazdu.
Łącznik obsługujący m.in. posesje z numerami 10-16 o długości ok. 115 m zostanie wykonany z betonowych płyt ażurowych. Wzdłuż ulicy budowany będzie kolektor deszczowy oraz nowe oświetlenie.
W podobnym układzie realizowane mają być też ulice Gradowa i Rajdowa.
Budowa ul. Koguciej
Ulica Kogucia została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Oprócz podstawowego przebiegu utwardzane będą też sięgacze w kierunku posesji nr 6a, 6b, 6c, 6d i 8 oraz nr 4, 4a. Koncepcja przygotowana przez drogowców zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Dla podniesienia bezpieczeństwa skrzyżowanie z ulicą Biedronkową zaprojektowano jako wyniesione. Łączna długość projektowanego układu ulicy Koguciej wynosi ok. 215 m. Uwzględniliśmy uwagi mieszkańców związane z lokalizacją oświetlenia
Obiektywne kryteria
Nowe ulice powstaną w oparciu o II edycję wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych. Zadania są finansowane w oparciu o środki miasta.
W pierwszej kolejności realizowane są zadania, które zdobyły najwięcej punktów w takich kryteriach jak:
• gęstość zaludnienia
• ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
• wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu
W ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic.
Na ten cel miasto wydało blisko 100 mln zł.
Zadania, realizowane są w oparciu o kilka miejskich programów.
Od 1 lutego zmiana cen za parkowanie auta
Rada Miasta ze względu na wysoką inflację (drożejący prąd i paliwa) oraz ograniczone dochody Miasta, uchwaliła pod koniec ubiegłego roku nowe stawki za parkowanie w centrum. Zmiany są na poziomie zbliżonym lub niższym niż w innych dużych miastach.
Nowe stawki będą obowiązywały od 1 lutego.
Zmiana obszaru Podstrefy A i B
- do Podstrefy A dołącza parking zlokalizowany przy ul. Ustronie,
- zmiana granicy Podstrefy B w okolicach Placu Poznańskiego - obecny obszar wchodzi do Podstrefy A (ul. Grudziądzka, ul. Teskowej itp.)
Zmiana wysokości opłat za parkowanie:
- opłata za pierwszą godzinę parkowania w Podstrefie A wynosić będzie 3,80 zł (obecnie 3 zł)
Całodzienna opłata za parkowanie – 36,50 zł
- opłata za pierwszą godzinę parkowania w Podstrefie B wynosić będzie 2,60 zł (obecnie 1,50)
Całodzienna opłata za parkowanie – 25,00 zł
Zmiany w zakresie abonamentów dla mieszkańca
- zmiana obowiązywania abonamentu miesięcznego dla pojazdu mieszkańca zameldowanego na pobyt stały lub czasowy w granicach SPP ważnego dotychczas na ulicy zameldowania - rozszerza się abonament o jedną dodatkową wskazaną przy zakupie ulicę przylegającą do ulicy zameldowania zlokalizowaną w tej samej Podstrefie.
Przykład: właściciel pojazdu zameldowany przy ul. Cieszkowskiego będzie mógł wskazać jedną dodatkową ulicę np. ul. Słowackiego, ul. Pomorską bądź ul. Gdańską – warunkiem jest lokalizacja dodatkowej ulicy w tej samej podstrefie co ulica zameldowania.
Przypominamy, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta w przypadku gdy ulica zameldowania lub ulica przyległa przebiega przez dwie podstrefy, abonament upoważnia do parkowania wyłącznie na tej części ulic która znajdują się w Podstrefie zameldowania.
WAŻNE! Dodatkowo przy weryfikacji abonamentu mieszkańca, należy udokumentować fakt rozliczania podatku dochodowego w Mieście Bydgoszczy.
Ceny abonamentów nie ulegają zmianie.
Zmiana wysokości opłaty dodatkowej – 200,00 zł (obecnie 50,00 zł)
W przypadku uiszczenia opłaty dodatkowej w dniu wystawienia zawiadomienia lub w najbliższym dniu roboczym po tym dniu - opłatę pobiera się w zmniejszonej wysokości 120,00 zł (w przypadku płatności przelewem liczy się data wpływu na konto ZDMiKP).
Uruchomienie parkingu w Podstrefie C nastąpi po oddaniu jego do użytkowania (ul. Grudziądzka), a pozostałe zmiany w zakresie granic SPP zostaną wprowadzone w drugiej połowie bieżącego roku.