Zmiany na ul. Kruszwickiej. Ruszyła budowa ścieżek rowerowych
Wykonawca prac przy drogach rowerowych wzdłuż ul. Kruszwickiej wprowadza od czwartku (19 marca) tymczasową organizację ruchu. W trakcie inwestycji wyłączona z ruchu zostanie część chodników. Zawężone zostaną wloty jezdni na plac Poznański.
Sprawdź jak poruszać się w tej części miasta.
Rozbudowa ulicy Kruszwickiej pozwoli wytyczyć nowe drogi rowerowe. W jej zakres wchodzi również m.in. przebudowa chodników oraz budowa nowych zatok z przystankami.
Zmiany dla pieszych
W pierwszym etapie prac konieczne jest całkowite zamknięcie chodnika po stronie wschodniej (Zespołu Szkół Mechanicznych) na odcinku od tunelu przy ul. Dolina do ronda Grunwaldzkiego. Ruch pieszych zostanie przekierowany na stronę zachodnią ul. Kruszwickiej (wzdłuż centrum handlowego). Przejście tunelem będzie czynne przez cały okres trwania inwestycji.
Dojście do szkół zlokalizowanych wzdłuż ul. Kruszwickiej, możliwe będzie od strony ul. Marszałka Focha i ul. Świętej Trójcy. Ponadto ruch pieszy możliwy będzie również ciągami zlokalizowanymi na terenie szkoły. Ruch pieszy na ul. Kruszwickiej po stronie zachodniej, jak i wokół placu Poznańskiego będzie odbywał się wyznaczonymi ciągami komunikacyjnymi.
Zmiany dla pasażerów
W związku z pracami budowlanymi zamknięty zostanie przystanek na ul. Kruszwickiej znajdujący się przed wjazdem na Plac Poznański. W zamian za zamknięty przystanek powstaną dwa nowe na wylotach Placu Poznańskiego tj. na ul. Szubińskiej i ul. Stromej. Pozostałe przystanki w obszarze ronda Grunwaldzkiego i Placu Poznańskiego będą funkcjonowały bez zmian.
Zmiany dla kierowców
W pierwszym etapie prac konieczne jest wyłączenie z ruchu wszystkich lewoskrętów na wlotach jezdni na plac Poznański i pasów jezdni przylegających bezpośrednio do wyspy środkowej Placu Poznańskiego. Skręt w lewo możliwy będzie z pasów do jazdy na wprost i lewo. Ruch będzie odbywać się przy czynnej sygnalizacji. Pozwoli to minimalizować utrudnienia.
18 marca - ZMIANA ROZKŁADÓW JAZDY
W związku z sytuacją epidemiologiczną i tym samym znacznie mniejszą liczbą pasażerów w środakch komunikacji miejskiej - od dnia 18 marca 2020 roku (środa) do odwołania - w dni powszednie będą obowiązywały sobotnie rozkłady jazdy na większości linii komunikacyjnych.
WYJĄTEK STANOWIĄ linie nr:
56, 59, 60, 68, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 i 98, - które będą kursowały według rozkładów dnia powszedniego
linie nr 9 i 62 - zostaną zawieszone.
Godziny odjazdów linii nocnych nie ulegają zmianie.
Po wprowadzeniu zmian w rozkładach jazdy, otrzymaliśmy od Pasażerów wiele cennych uwag i sugestii.
Chcąc dostosować tabor do natężeń pasażerskich i oczekiwań mieszkańców, wprowadzone zostały korekty w rozkładach jazdy:
od 18 marca:
- na lnii nr 6 zamiast tramwajów jednowagonowych zadysponowane zostały tramwaje dwuwagonowe
- na liniach 53, 64, 77 i 83 w miejsce autobusów krótkich skierowano do ruchu autobusy przegubowe
od 19 marca:
- na linii 76 przywrócony zostaje rozkład obowiązujący w dzień powszedni
- do obsługi linii 54 dysponowane będą 4 autobusy długie
- na liniach tramwajowych nr 4 i 7 pojawi się więcej składów dwuwagonowych.
od 20 marca:
- na liniach 61, 71 i 77 przywrócone zostają rozkłady obowiązujące w dzień powszedni
od 23 marca:
- linia nr 5 , 64 oraz 99 kursować będą zgodnie z rozkładem obowiązującym w dni powszednie
od 24 marca
- linia nr 3 kursować będzie zgodnie z rozkładem obowiązującym w dni powszednie
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszcz monitoruje sytuację komunikacyjną na bieżąco.
Reagujemy też na zgłoszenia i uwagi Pasażerów.
W razie potrzeby do rozkładów jazdy wprowadzane mogą zostać kolejne korekty, o czym informować będziemy z wyprzedzeniem.
Abonamenty na Strefę Płatnego Parkowania dostępne będą od 25.03 2020 r. w godz. 08:30-15:30 przy ul. Modrzewiowej 19.
Kolejne ulice w ażurach
Wiosną rozpoczynamy III edycję pilotażowego przedsięwzięcia, jakim jest utwardzanie ulic gruntowych płytami ażurowymi. Część jezdni zostane również utwardzona betonową kostką aby ułatwić poruszanie się pieszym.
Na podstawie własnych doświadczeń, opinii użytkowników utwardzonych ulic oraz spotkań z przedstawicielami Rad Osiedli, również w tym roku płytami ażurowymi utwardzimy kolejne bydgoskie ulice gruntowe.
Tego typu zadania nadal będziemy realizować głównie na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nie narażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych. Zależy nam też na utrzymaniu ciągłości utwardzanych ulic z innymi istniejącymi drogami twardymi oraz poprawie tą technologią dojazdu do osiedlowych obiektów użyteczności publicznej.
Przy inwestycjach utrzymamy wysoki standard. Płyty zawsze stabilizujemy opornikami betonowymi a część utwardzanej ulicy dedykowaną pieszym, wyłożymy kostką betonową. Przed ułożeniem płyt przygotujemy 20-centymetrową podbudowę.
W budżecie Miasta na III edycję realizacji nawierzchni płytami ażurowymi, zarezerwowano łącznie 3 mln zł.
Zadania realizować będziemy na osiedlach (Opławiec, Jachcice, Glinki, Miedzyń-Prądy, Szwederowo i Stary Fordon.
Obecnie przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na pierwszy pakiet prac budowlanych.
Lista ulic:
• ul. Turystyczna dł. 98 m dojazd do szkoły, Opławiec
• ul. Letniskowa dł. 80 m dojazd do szkoły, Opławiec
• ul. Partyzantów dł. 550 m (cała), Jachcice
• ul. Rozłogi dł. 360 m (cały odcinek gruntowy), Glinki
• ul. Widok dł. 380 m (cały odcinek gruntowy), Miedzyń
• ul. Siemaszkowej dł. 324 m (cały odcinek gruntowy), Stary Fordon
• ul. Jordanowska dł. 170 m (cała), Szwederowo
• ul. Agatowa dł. 180 m (odcinek od ul. Nakielskiej do ul. Malachitowej), Prądy
O kolejnych ulicach będziemy informowali na bieżąco.