Ogólne (Jak załatwić sprawę)
Prowadzenie robót (rozkopy)
ZDMiKP Wydział Zarządzania Pasem Drogowym
PROWADZENIE ROBÓT (ROZKOPY) – wydawanie zezwoleń na prowadzanie robót rozkopowych w pasie drogowym i naliczenie za powyższe opłat.
Podstawa Prawna Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 470), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004r., Nr 140, poz 1481), §1 ust. 1 pkt. 2 i ust. 2 uchwały XVII/318/11 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 23 listopada 2011r. publikowana w Dz. Urzędowym Wojewody Kujawsko Pomorskiego Nr 281 poz 2885.
Wymagane dokumenty
- wniosek z sprawie wydania zezwolenia na lokalizację o urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami winien zawierać :
- Imię Nazwisko (Nazwa firmy), adres, NIP, PESEL
- Termin zajęcia pasa drogowego
- Powierzchnię zajęcia pasa drogowego, rodzaj zajętego elementu pasa drogowego według załącznika (zajęcie pasa)
- Osobę odpowiedzialną za prowadzanie robót rozkopowych w pasie drogowym
- Osobą odpowiedzialną za prawidłowe oznakowanie
Do wniosku należy załączyć:
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 przewidzianego do zajęcia
- kserokopię decyzji lokalizacyjnej (uzgodnienia projektu)
- kserokopie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia
- kserokopię projektu organizacji ruchu (numer Projektu Organizacji Ruchu)
- harmonogram robót w przypadku etapowego prowadzanie robót
- oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym oraz projekt budowlany obiektu umieszczanego w pasie drogowym (w przypadku budowy zjazdu)
Opłaty
- wniosek w sprawie wolny od opłaty skarbowej, opłacie skarbowej podlega pełnomocnictwo
Termin załatwienia sprawy
- do 30 dni od daty złożenia wniosku
Jednostka odpowiedzialna
- Wydział Zarządzania Pasem Drogowym ZDMIKP, ul. Toruńska 174a, Bydgoszcz tel. (52) 582 27 78 lub 73
Tryb odwoławczy
- Od decyzji administracyjnej strona może wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje: zakończanie robót należy zgłosić pisemnie. Do odbioru pasa drogowego po robotach rozkopowych przedłożyć deklaracje zgodności wykonania z warunkami wydanymi na etapie uzgodnienia dokumentacji (oświadczenie kierownika robót).
Uzgodnienie organizacji ruchu
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (DZ.U. z 2017r poz.784)
Wymagane dokumenty:
- Projekt organizacji ruchu powinien zawierać:
- Plan orientacyjny w skali od 1:10.000 do 1:25.000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
- Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1.000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali) zawierający:
- Lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
- Parametry geometrii drogi;
- Program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
- Zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
- Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
- Przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
- Nazwisko i podpis projektanta.
Termin załatwienia sprawy:
- Do 30 dni od daty założenia projektu z możliwością przedłużenia terminu z uwagi na złożoność tematu w porozumieniu z projektantem
Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Inżynierii Ruchu Drogowego ZDMiKP ul Toruńska 174a Bydgoszcz tel. (52) 582 27 35 lub 84.
Tryb odwoławczy:
- Tryb załatwienia sprawy nie przewiduje środka odwoławczego.
Dodatkowe informacje:
- Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach.
- Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
- komendanta miejskiego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie, z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej;
- Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
- dołączenia do projektu:
- profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
- danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
- złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
- dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi;
- dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem.
- dołączenia do projektu:
Rozpatrywanie
projektów organizacji ruchu
Krok po kroku:
1. Należy pobrać Druk nr 1 i Druk nr 1a i po czytelnym ich wypełnieniu podpisać wnioski.
2. Do wniosków należy dołączyć projekt organizacji ruchu sporządzony zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz.U. z 2017r poz.784) (w liczbie co najmniej dwóch egzemplarzy) wraz z wymaganymi opiniami, przy czym wszystkie załączniki winny być oryginalne.
3. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu należy dołączyć opinię komendanta Policji w przypadku projektów obejmujących drogi o kategorii powiatowej, wojewódzkiej, krajowej; (opinia Komendanta Policji nie jest wymagana
w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne
oraz w przypadku projektu uproszczonego).
4. Należy udać się do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
w Bydgoszczy (ul. Toruńska 174a 85-844 Bydgoszcz) w celu złożenia kompletnych wniosków wraz z załącznikami. Wnioski mogą być wysłane na w/w adres pocztą.
5. Przy składaniu wniosków w siedzibie ZDMiKP wydane zostanie potwierdzenie złożenia dokumentów.
6. W sprawie rozpatrywanego złożonego projektu organizacji ruchu, należy kontaktować się telefonicznie z Wydziałem Inżynierii Ruchu ZDMiKP
tel. 52 582 27 35.
7. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu wraz z opinią należy odebrać w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy (ul. Toruńska 174a 85-844 Bydgoszcz)
8.Jednostka wdrażająca projekt organizacji ruchu przed jej wprowadzeniem zobligowana jest z, co najmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem zawiadomić
o powyższym organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz Komendanta Policji.
W tym celu należy wybrać odpowiedni druk zawiadomienia (Druk nr 2, Druk nr 3, Druk nr 4)
9. W przypadku planowanego wprowadzenia zmian w organizacji ruchu
na podstawie projektu uproszczonego, o terminie wprowadzenia organizacji ruchu jednostka wdrażająca musi zawiadomić organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz Komendanta Policji, co najmniej na 24 h przed ich rozpoczęciem. Taka organizacja ruchu może być wprowadzona pod warunkiem braku sprzeciwu ze strony organu zarządzającego ruchem. W tym celu należy wybrać odpowiedni druk zawiadomienia.
Druki:
1. Druk nr 1 – wniosek o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu
2. Druk nr 1a – wniosek o zaopiniowanie projektu organizacji ruchu
3. Druk nr 2 – zawiadomienie o wprowadzeniu stałej organizacji ruchu
4. Druk nr 3 – zawiadomienie o wprowadzeniu czasowej organizacji ruchu
5. Druk nr 4 – zawiadomienie o przywróceniu /wprowadzeniu stałej organizacji
ruchu po likwidacji czasowej organizacji ruchu
Reklama
ZDMiKP Wydział Zarządzania Pasem Drogowym
REKLAMY – wydawanie zezwoleń na lokalizację reklam w pasie drogowym i naliczenie opłat za umieszczenie reklamy w pasie drogowym.
Podstawa Prawna
Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 470), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004r., Nr 140, poz. 1481), Uchwała Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie stawek opłat za zajęcie pasa drogowego z dnia 23 listopada 2011r. Nr XVII/318/11 publikowana w Dz. Urzędowym Wojewody Kujawsko Pomorskiego Nr 281 poz. 2885.
Wymagane dokumenty
- wniosek z sprawie wydania zezwolenia na lokalizację reklamy i naliczenie opłat winien zawierać :
- Imię Nazwisko (Nazwa firmy), adres, NIP, PESEL
- termin zajęcia pasa drogowego
- powierzchnią reklamy
- kontakt telefoniczny z osobą odpowiedzialną za reklamę
Do wniosku należy załączyć:
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczeniem lokalizacji reklamy
- opinię Plastyka Miejskiego w sprawie grafiki reklamy
- opinię konserwatora zabytków (dla obszaru objetego ochroną zabytków
Opłaty
- wniosek w sprawie wolny od opłaty skarbowej
Termin załatwienia sprawy
- do 30 dni od daty złożenia wniosku
Jednostka odpowiedzialna Wydział Zarządzania Pasem Drogowym ZDMIKP, ul. Toruńska 174a, Bydgoszcz tel. (52) 582 27 24 lub 73
Tryb odwoławczy
- Od decyzji administracyjnej strona może wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje
- 14 dni przed upływem ważności zezwolenia strona winna złożyć nowy wniosek i uzyskać zezwolenie na wnioskowany okres.
Handel
ZDMiKP Wydział Zarządzania Pasem Drogowym
HANDEL – wydawanie zezwoleń na lokalizację obiektów budowlanych (kiosków), stoisk handlowych, w pasie drogowym i naliczenie opłat za umieszczenie w pasie drogowym obiektów budowlanych (kiosków), stoisk handlowych .
Podstawa Prawna
Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 470), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004r, Nr 140, poz. 1481), Uchwała Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie stawek opłat za zajęcie pasa drogowego z dnia 23 listopada 2011r. Nr XVII/318/11 publikowana w Dz. Urzędowym Wojewody Kujawsko Pomorskiego Nr 281 poz. 2885.
Wymagane dokumenty
- wniosek z sprawie wydania zezwolenia na lokalizację obiektów budowlanych (kiosków), stoisk handlowych i naliczenie opłat winien zawierać :
- Imię Nazwisko (Nazwa firmy), adres, NIP, PESEL
- termin zajęcia pasa drogowego
- powierzchnią obiektu budowlanego (kiosku), stoiska handlowego
- kontakt telefoniczny z osobą odpowiedzialną za obiekt budowlany (kiosk), stoisko handlowe
Do wniosku należy załączyć:
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczeniem lokalizacji obiektu budowlanego (kiosku), stoiska handlowego
- opinię Plastyka Miejskiego w sprawie estetyki
- opinię konserwatora zabytków (dla obszaru objetego ochroną zabytków)
Opłaty
- wniosek w sprawie wolny od opłaty skarbowej
Termin załatwienia sprawy
- do 30 dni od daty złożenia wniosku
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Zarządzania Pasem Drogowym ZDMIKP, ul. Toruńska 174a, Bydgoszcz tel. (52) 582 27 24 lub 73.
Tryb odwoławczy
- Od decyzji administracyjnej strona może wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za po pośrednictwem Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje
- 14 dni przed upływem ważności zezwolenia strona winna złożyć nowy wniosek i uzyskać zezwolenie na wnioskowany okres.