Aktualności

Weiterlesen...Poznaliśmy wyniki konsultacji społecznych w sprawie kładki nad ulicą Wojska Polskiego.
Mieszkańcy oceniali dwa warianty rozwiązań przygotowanych przez projektantów.
Oba rozwiązania miały poprawić dostępność przystanków przy kładce na Wyżynach dla osób starszych, z niepełnosprawnościami, a także ułatwiające przejazd rowerzystom.


Kładka nad ul. Wojska Polskiego została zaprojektowana w 1981 roku.
Podobnie jak wiele innych konstrukcji budowanych kilkadziesiąt lat temu nie uwzględnia potrzeb osób starszych, z niepełnosprawnościami czy rowerzystów.
Mieszkańcy często wskazywali na ograniczenia związane z korzystaniem z tego miejsca.
Dlatego w ubiegłym roku zleciliśmy przygotowanie dokumentacji, która wskaże w jaki sposób najlepiej poprawić dostępność kładki do potrzeby wszystkich użytkowników ruchu.

Weiterlesen...Projektanci przygotowali wstępną koncepcję opartą na dwóch wariantach.
Jeden z nich zakładał rozbiórkę istniejącej kładki i budowę bezpieczne przejścia na poziomie jezdni z dodatkową sygnalizacją świetlną. Zaletami tego wariantu są między innymi zdecydowanie niższe koszty i możliwość szybszej realizacji. Pozwala na połączenie dróg rowerowych i nie wymaga dużej zajętości terenu (nie będą likwidowane miejsca parkingowe).

Drugi wariant zakłada budowę nowej kładki z pochylniami i windami Ze względu na konieczność budowy pochylni konieczna byłaby jednak likwidacja miejsc parkingowych w obrębie wejścia od strony południowej. Piesi mieliby też dłuższą drogę dojścia na przystanki. Kładka nawet z pochylniami i windami utrudniałaby przejazd rowerzystom.

Konsultacje organizowane w kwietniu wzbudziły sporo emocji i cieszyły się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Wzięło w nich udział 2700 osób.
W dyskusji ścierały się opinie kierowców i pieszych.
Zmotoryzowani byli za pozostawieniem kładki i zachowanie płynności ruchu.
Piesi opowiadali się za wyznaczeniem przejść naziemnych, które ułatwiają przekraczanie jezdni osobom starszym, z niepełnosprawnościami czy rowerzystom.

Weiterlesen...Na środowej (29 czerwca) Sesji Rady Miasta zaprezentowaliśmy wyniki konsultacji.
W głosowaniu 985 osób opowiedziało się za przejściem naziemnym, natomiast 1648 osób – za budową nowej kładki, natomiast 63 głosy były bez wskazania żadnego wariantu. Warto jednak wspomnieć, że Rady Osiedli oraz siedem bydgoskich organizacji społecznych, jednomyślnie rekomendowały wariant zakładający likwidację kładki.

- Rada Osiedla Wyżyny, a także Rada Osiedla Kapuściska po spotkaniach z mieszkańcami opowiedziały się za przejściem w pasie jezdni i likwidacją kładki, która stwarza problemy osobom z niepełnosprawnościami (np. poruszających się na wózkach inwalidzkich czy o kulach), a także osobom w podeszłym wieku.

- Stanowisko Stowarzyszenia Społeczny Rzecznik Pieszych w Bydgoszczy wskazywało, że tradycyjne przejście dla pieszych jest standardowym rozwiązaniem na ulicy Wojska Polskiego, gdzie po obu stronach znajdują się licznie zamieszkane osiedla mieszkaniowe, w znacznej części przez seniorów, dla których każde pokonanie różnicy wysokości wiąże się z dodatkowym wysiłkiem.

- Natomiast Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy jednoznacznie oceniło, że wybudowanie przejścia z pasami dla pieszych oraz przejazdu dla rowerów wraz sygnalizacją świetlną ułatwi dostęp do przystanków tramwajowych.

- Rowerowe środowisko skupione w Stowarzyszeniu Bydgoska Masa Krytyczna wytknęło, że kładka funkcjonująca w tym kształcie, od lat 80-tych, wyklucza całkowicie możliwość płynnej obsługi ruchu rowerowego. Strome i bardzo wysokie schody są często niemożliwe do pokonania przez codziennych rowerzystów, rodziny z dziećmi, rodziców z przyczepkami rowerowymi czy przez rosnąca grupę użytkowników rowerów cargo.

- Jednoznacznie za tradycyjnym przejściem dla pieszych opowiedziały się również Społeczna Powiatowa Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów koło Wyżyny.

Projektanci przeprowadzili też analizę wielokryterialną obu wariantów – biorąc pod uwagę inne kryteria (m.in. koszty realizacji przejścia i kładki, ich utrzymanie).
Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, zarekomendowaliśmy do realizacji przejście dla pieszych na poziomie jezdni z sygnalizacją świetlną.
Szacowany koszt budowy nowej kładki to ok. 10 milionów złotych, a przejścia ok. 1,5 milionów złotych.

Warto wiedzieć:
Konsultacje społeczne odbyły się od 7 do 28 kwietnia br. Miały zasięg ogólnomiejski, i były skierowane do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy. Opinie można było wyrazić za pomocą karty konsultacyjnej dostępnej. W ramach konsultacji przeprowadzony został również spacer badawczy z udziałem projektanta i pracowników miasta. Była to okazja do uzyskania dodatkowych informacji. Odbyło się również spotkanie konsultacyjno-informacyjne w trybie on-line.

Weiterlesen...Zakończyła się budowa ul. Nefrytowej na Prądach. Ulicę utwardzono ekokostką. Stabilizuje ona nawierzchnię i ułatwia odprowadzenie wody.
To pierwsza ulica wybudowana przez mieszkańców Bydgoszczy we współpracy z Miastem z zastosowaniem tej technologii.
Przygotowywane są kolejne zadania w ramach inicjatyw lokalnych - Program „25/75".


Ulica Nefrytowa obsługuje kilkanaście posesji. Stanowi również dojazd do sąsiedniej ulicy Szmaragdowej.

Weiterlesen...Ulicę utwardzono tak zwaną ekokostką.
Ten rodzaj nawierzchni pozwala na tworzenie powierzchni biologicznie czynnych, co poprawia odwodnienie. Kostki wyposażone są w specjalne odstępniki, a powstałe przy układaniu wolne przestrzenie zasypywane są drobnym kruszywem.

Część dedykowaną pieszym wyłożono standardową kostką. Dodatkowo ulicę wyposażono w próg zwalniający i wyniesione skrzyżowanie ze Szmaragdową. Powstały zjazdy i dojścia na posesje. Utwardzono też 20 metrowy odcinek ul. Szmaragdowej.

Koszt zadania to ponad 490 tysięcy złotych. Nowa ulica została objęta 5-letnią gwarancją.

Weiterlesen...Inwestycja realizowana była dzięki inicjatywie bydgoszczan, którzy powołali stowarzyszenie. W ramach inicjatyw lokalnych - Program „25/75" zagwarantowało ono niezbędny wkład własny na poziomie 25 procent kosztów inwestycji. Resztę środków zabezpieczyło miasto Bydgoszcz.
W przygotowaniu jest kilka innych zadań.

Program „25/75" polega na współdziałaniu mieszkańców oraz miasta.
Stowarzyszenia bydgoszczan, którym uda się zebrać część środków na realizację inwestycji na poziomie 25 procent (z możliwością obniżenia, gdy wcześniej realizowane były inne wspólne zadania przy infrastrukturze wodno-kanalizacyjnej, przedmiotowo związanych z realizacją wnioskowanego zadania), mogą liczyć na realizację inwestycji w danym roku budżetowym. W ten sposób osiedlowe ulice, o niewielkim znaczeniu dla komunikacji mogą szybciej zyskać nowe nawierzchnie lub zostać wyposażone w dodatkową infrastrukturę np. chodniki i miejsca postojowe. We współpracy z mieszkańcami Bydgoszczy zrealizowanych zostało już ponad 60 zadań.

Zadzwoń lub napisz!
Wszystkie osoby zainteresowane skorzystaniem z Programu „25/75" zapraszamy do kontaktu z pracownikami Wieloosobowego stanowiska ds. Konsultacji i Inicjatyw Lokalnych:
• tel. 52 58 58 329, 52 58 58 721 lub 52 58 58 829
• mail:Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
Więcej informacji o Programie „25/75" i realizowanych zadaniach znajduje się TUTAJ

Weiterlesen...Trwa nabór projektów do BBO.
Do 5 lipca możecie zgłaszać swoje pomysły na inwestycje i wydarzenia. Jak co roku wiele z nich dotyczy przebudowy chodników, skrzyżowań i dróg rowerowych.

Tegoroczna pula do wydania to 16 mln złotych. Masz pomysł, który chciałbyś skonsultować? Już niebawem odbędą się spotkania na osiedlach.

Już po raz dziesiąty pieniądze z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego mogą być wydane na inwestycje osiedlowe, społeczne, duże zadania ponadosiedlowe oraz mikroprojekty osiedlowe – pomysłów może być wiele. Decyzje podejmują sami mieszkańcy.

Jeśli chcesz porozmawiać o swoim pomyśle, skonsultować projekt - zapraszamy na spotkania na osiedlach.
Poniżej harmonogram spotkań:
czwartek (23/06) w godz. 9-11 - Fordon przy targowisku Białe
piątek (24/06) w godz. 17-18:30 - Okole, przed koncertem „Kanału Kultura" Potańcówki nad Kanałem Bydgoskim, dawny plac taneczny - polana przy wiadukcie kolejowym, dojście od ul. Nakielskiej na wysokości ul. Trentowskiego „Świętojańska potańcówka" – z muzyką na żywo
piątek (1/07) w godz. 9-11 - Błonie przy targowisku
poniedziałek (4/07) w godz. 16-18 - Wyżyny, w okolicach tężni na skwerze Aleksandra Krzyżanowskiego-Wilka.

Na miejscu pracownicy odpowiedzą na Wasze pytania i wątpliwości. Pomogą też wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Weiterlesen...O Bydgoskim Budżecie Obywatelskim
Do wyboru są cztery rodzaje projektów, wszystkie znane z poprzedniej edycji: duże zadania ponadosiedlowe, projekty na wybranych osiedlach oraz małe projekty społeczne.
Nowością są mikroprojekty osiedlowe – tu koszt pojedynczego zadania nie może przekroczyć 10 tys. zł.

Projekt może złożyć każda osoba, bez względu na wiek. Żeby zgłosić projekt wystarczy być mieszkańcem Bydgoszczy, nie ma konieczności zameldowania. Każdy mieszkaniec może zgłosić trzy projekty osiedlowe, trzy ponadosiedlowe, trzy mikroprojekty osiedlowe oraz trzy projekty społeczne.

Weiterlesen...Co roku wiele z projektów dotyczy też inwestycji drogowych realizowanych przez ZDMiKP.
W ramach BBO przebudowujemy chodniki, skrzyżowania, parkingi na osiedlach i doświetlamy przejścia dla pieszych. W ramach zaproponowanych zadań powstają też wyniesione skrzyżowania, drogi rowerowe, sygnalizacje świetlne oraz utwardzane są liczne ulice gruntowe.

Zachęcamy do zgłaszania swoich projektów.

Weiterlesen...Niebawem ruszy budowa nowego oświetlenia i remont nawierzchni trasy spacerowo-rowerowej w Jarze Czynu Społecznego na Wyżynach.
Zadanie do realizacji wskazali mieszkańcy w trakcie głosowania w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim. Podpisaliśmy umowę z wykonawcą robót.

Jar Czynu Społecznego to popularna trasa piesza łącząca osiedle Wyżyny z okolicami ronda Toruńskiego. Dopuszczony na niej jest też ruch rowerowy. Stanowi ona alternatywny szlak dla ścieżki pieszo-rowerowej biegnącej wzdłuż ul . Zdobywców Wału Pomorskiego.

Odcinek o długości około 300 metrów biegnący pomiędzy ulicami Grzymały-Siedleckiego i Ogrody był remontowany w poprzednich latach. Teraz modernizować będziemy odcinek pomiędzy ulicą A. Grzymały-Siedleckiego i W. Bełzy.

Weiterlesen...W pierwszej kolejności zaprojektowane i wybudowane zostanie nowe oświetlenie trasy. Następnie rozpoczną się prace przy nawierzchniach. Połowa liczącej ponad 400 metrów trasy ze względu na stan techniczny wymagać będzie wymiany podbudowy. Pozostała część zostanie przykryta nowym asfaltem.
W połowie trasy powstanie miejsce do odpoczynku z mineralną nawierzchnią i ławkami.
Przy okazji robót wyremontowane zostaną też schody do bloku przy ul. Ogrody 17.

Prace zajmą około 4 miesięcy.
Zadanie do realizacji wskazali mieszkańcy w trakcie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Pomysł wyremontowania trasy w Jarze Czynu Społecznego wsparło ponad 250 mieszkańców.

W ostatnich dniach podpisana została umowa o wartości 836 tysięcy złotych.
Wykonawca (BPRD Sp. z.o.o.) udzieli po zakończeniu inwestycji 5-letniej gwarancji.
W pierwszej kolejności wykonany zostanie projekt. Prace drogowe rozpoczną się latem.


Seite 87 von 433