• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Inwestycje i Projekty

Inwestycje i Projekty

Autobusy zeroemisyjne – konsultacje

Autobus elektryczny
Przedstawiamy projekt dokumentu pod nazwą: „Analiza kosztów i korzyści wykorzystania autobusów zeroemisyjnych do świadczenia usług komunikacji miejskiej na obszarze Bydgoszczy i gmin ościennych, dla których Miasto Bydgoszcz jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego - na mocy zawartych porozumień międzygminnych.”
Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią i udziału w konsultacjach społecznych dotyczących projektu.

Konsultacje społeczne odbędą się na podstawie Ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz Ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Analiza ww. projektu wskazała na następujące wnioski i zalecenia:

  1. Zaprezentowane warianty inwestycyjne, bez zewnętrznego dofinansowania, przekładają się na wzrost kosztów funkcjonowania transportu publicznego (wyższa amortyzacja taboru z uwagi na wyższe ceny zakupu), a w konsekwencji wzrost cen biletów komunikacji publicznej. Koszt może być istotnie zmniejszony poprzez otrzymanie dotacji. Realizacja przedstawionych inwestycji (tabor o napędzie zeroemisyjnym) z założeniem dofinansowania zewnętrznego przełoży się na możliwość utrzymania obecnych standardów jakościowych i taryfowych.
  2. Zgodnie z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 11 stycznia 2018r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 317), niniejsza analiza wskazuje na przewyższenie kosztów nad korzyściami wynikającymi z zakupu taboru o napędzie zeroemisyjnym.
  3. Wynik analizy nie wskazuje na konieczność wprowadzenia do eksploatacji autobusów o napędzie zeroemisyjnym.
  4. Otrzymanie dofinansowania w wysokości minimum 81,2% spowoduje obniżenie kosztów inwestycji i tym samym przyczyni się do opłacalności inwestycji w tabor o napędzie zeroemisyjnym.
  5. Struktura wielkościowa taboru nie powinna ulec znaczącym zmianom. Nowe pojazdy zeroemisyjne powinny zastąpić najbardziej wyeksploatowane autobusy o napędzie konwencjonalnym, gwarantując wciąż dopasowanie wielkości pojazdów do popytu efektywnego na przewozy w komunikacji miejskiej.
  6. Wymiana pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług komunikacji miejskiej powinna spełniać najniższe normy emisji spalin, które przyczynią się do wspierania przedsięwzięć proekologicznych.
  7. Należy zauważyć, że jeżeli wynik wskaże na brak korzyści wykorzystywania autobusów o napędzie zeroemisyjnym, wówczas organizator zgodnie z przepisem art. 37 ust. 5 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych nie będzie zobowiązany do zrealizowania poziomu liczby taboru o napędzie zeroemisyjnym określonym w ustawie.


Konsultacje społeczne będą prowadzone w dniach od 22 listopada do 13 grudnia z zastosowaniem poniższych form komunikacji:
1. w formie pisemnej,
2. w formie elektronicznej,
3. ustnie do protokołu.

Wnioski, uwagi i/lub opinie w formie pisemnej prosimy przekazywać na adres: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz z dopiskiem „Konsultacje społeczne” w terminie do dnia 13 grudnia (decyduje data wpływu). Swoje uwagi można zgłaszać także ustnie do protokołu w siedzibie ZDMIKP (pok. 302, III piętro).

Z dokumentem poddanym konsultacjom można zapoznać się w formie elektronicznej – TUTAJ, bądź w siedzibie ZDMiKP (pok. 302, III piętro).

Formularz konsultacyjny:

- w formie elektronicznej;
- w formie papierowej.

Budowa infrastruktury rowerowej na ul. Nakielskiej (na odcinku od ul. Bronikowskiego do ul. Łochowskiej) wraz z rozbudową jezdni.

Wstępna dokumentacja zakłada przebudowę Nakielskiej na odcinku od ronda, które powstanie wcześniej  przy skrzyżowaniu z Lisią do wiaduktu kolejowego. Zakłada się poszerzenie jezdni do 4 pasów ruchu. W praktyce będzie to jednak jezdnia dwupasowa z dwoma dodanymi wewnątrz buspasami.  Z buspasów dodatkowo będą mogły korzystać pojazdy skręcające w lewo. Dzięki temu nie będą one blokowały strumienia pojazdów jadących na wprost. Ponieważ autobusy będą poruszały się środkowymi pasami, obsługę pasażerską zapewnią tzw. „przystanki wiedeńskie” w postaci wyniesień na zewnętrznych pasach jezdni. Skrzyżowanie ul. Bronikowskiego i Nakielskiej ma mieć kształt ronda spiralnego.

Po obu stronach pasa drogowego zaprojektowano chodniki i ścieżki rowerowe, oddzielone od siebie marginesami bezpieczeństwa. Ścieżki rowerowe mają prowadzić ruch dwukierunkowy i zostaną usytuowane od strony jezdni w odległości ok 1,0m od krawężnika. Jedynie w obrębie przystanków autobusowych lokalizacja obu ciągów musi być zamieniona- chodniki znajdą się przy krawędzi jezdni a ścieżki rowerowe będą je „omijać” od zewnątrz.

W ramach rozbudowy ulicy proponuje się m.in. następujące elementy dodatkowe:
-pętlę awaryjna dla autobusów po zachodniej stronie wiaduktu.
- wyznaczenie miejsc postojowych
-wyznaczenie zatok postojowych
- budowę parkingu przy wlocie ul. Iglastej

Celem konsultacji jest zebranie uwag dotyczących przyjętych rozwiązań w projekcie. Może skutkować to wprowadzeniem korekt do zaprezentowanego projektu, ponieważ  znajduje się on w stadium koncepcji. Warto podkreślić, że koncepcja była omawiana już z przedstawicielami Rady Osiedla Miedzyń. Ze szczegółowymi opisem zadania, mapami i planami można zapoznać się poniżej.

Koncepcja modernizacji ul. Nakielskiej jest dostępna także  w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, przy ul. Toruńskiej 174a ( piętro III, pokój 307 ).

Bydgoszczanie mogą zgłaszać uwagi na formularzu według wzoru, który jest dostępny również na stronie ZDMiKP. Wypełnione wnioski należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein.   lub pocztą tradycyjną na adres ZDMiKP w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz od 14 września do 12 października. 

Wnioski zostaną rozpatrzone wyłącznie w przypadku uzasadnienia propozycji  oraz podania wymaganych danych osobowych wraz z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie na potrzeby konsultacji. Karty konsultacyjne można pobrać TUTAJ (doc.) i TUTAJ (pdf.)

Ankietę można wypełnić przez Internet na stronie www.bydgoskiekonsultacje.pl. 

Wnioski można również składać za pomocą poniższej ankiety: https://ankiety.um.bydgoszcz.pl/index.php/419812

Attachments:
FileDescriptionFile size
 1_0_Opis _Nakielska.pdf 138 kB
 1_1_Rys Konsult 1-1 Plan sytuacyjny 500.pdf 935 kB
 1_2_Rys Konsult 1-2 Plan sytuacyjny 500.pdf 888 kB
 1_3_Rys Konsult 1-3 Plan sytuacyjny 500.pdf 1075 kB
 1_4_Rys Konsult 1-4 Plan sytuacyjny 500.pdf 985 kB
 1_5_Rys Konsult 1-5 Plan sytuacyjny 500.pdf 1139 kB
 1_6_Rys Konsult 1-6 Plan sytuacyjny 500.pdf 899 kB
 1_7_Rys Konsult 1-7 Plan sytuacyjny 500.pdf 372 kB
 2_1_Rys Konsult 2-1 Organizacja.pdf 517 kB
 2_2_Rys Konsult 2-2 Organizacja.pdf 672 kB
 2_3_Rys Konsult 2-3 Organizacja.pdf 908 kB
 Karta konsultacji ZDMIKP_1.doc 53 kB
 Karta konsultacji ZDMIKP_1.pdf 447 kB

Konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy trasy W-Z

Konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy trasy W-Z

Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących koncepcji rozbudowy trasy Wschód-Zachód na odcinku od Węzła Zachodniego do Węzła Wschodniego w Bydgoszczy.


Zmodernizowana dwujezdniowa trasa ma spełniać funkcję ulicy głównej ruchu przyspieszonego, po której będzie można poruszać się z prędkością do 70 km/h. Inwestycja będzie wiązać się też z rozbudową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej, w tym m.in. oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej z systemem odwodnienia, elementami związanymi z transportem publicznym ruchem rowerowym i pieszym, rozbudowę systemu ITS oraz ekrany akustyczne. Opracowanie zakłada m.in. budowę drugiego mostu na Brdzie na Jachcicach oraz wiaduktów nad torami kolejowymi w rejonie zakładu Pesa i nad ul. Wyszyńskiego. Z kolei przy Gdańskiej i Sułkowskiego trasa biec ma w wykopie. Poza tym opracowanie objęło także węzeł wschodni, czyli połączenie drogowe ulic Kamiennej i Lewińskiego wraz z przyległymi ulicami. Dzięki tej inwestycji kierowcy korzystający z Trasy WZ z ulicy Lewińskiego nie będą musieli pokonywać przejazdów kolejowych. Projektowany węzeł zdecydowanie ułatwi wyjazd z ul. Spornej na Fordońską.


W ubiegłym roku zaprezentowana została wielowariantowa koncepcja programowo-przestrzenna rozbudowy trasy Wschód – Zachód do układu dwujezdniowego. Bydgoszczanie mogli wówczas wskazać preferowany wariant i zgłaszać pierwsze uwagi. Na tej podstawie oraz po dodatkowych uzgodnieniach stworzony został jeden wariant rozbudowy, który zostanie teraz poddany konsultacjom społecznym. To dobry moment na składanie uwag do przygotowanej koncepcji.


Projekt jest dostępny w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, przy ul. Toruńskiej 174a, piętro III, pokój 310 w dni robocze w godzinach pracy ZDMiKP. Wersja elektroniczna opracowania dostępna w załącznikach poniżej.

 

Uwagi do projektu można składać od 8 czerwca do 29 czerwca 2017r., pisemnie na adres Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy lub mailem na adres: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein.. Wnioski zostaną rozpatrzone wyłącznie w przypadku uzasadnienia propozycji  oraz podania wymaganych danych osobowych wraz z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie na potrzeby konsultacji. Karty konsultacyjne można pobrać TUTAJ (docx) i TUTAJ (pdf)

Ankietę można wypełnić przez Internet na stronie www.bydgoskiekonsultacje.pl. 

Ankieta dostępna jest TUTAJ 

 

 

Attachments:
File / URLDescriptionFile size
 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/Karta konsultacji ZDMIKP_1.docxKarta konsultacji ZDMIKP_1.docx0 kB
 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/Karta konsultacji ZDMIKP_1.pdfKarta konsultacji ZDMIKP_1.pdf0 kB
 W-Z Bydgoszcz KP_opis - WYCIĄG WARIANT 4.pdf 4643 kB
 WARIANT 4 ark2.pdf 11728 kB
 WARIANT 4 ark3.pdf 11006 kB
 WARIANT 4 ark4.pdf 8317 kB
 WARIANT 4 ark5.pdf 9459 kB
 WARIANT 4 ark6.pdf 2455 kB
 WARIANT 4 ark1.pdf 7977 kB
 WARIANT 4_RAPORT KOŃCOWY.pdf 844 kB

Projekty bieżące

INWESTYCJE:

 


  1. Prace poprawkowe
  2. Ulica Nowokielecka już pod ruchem
  3. Nowa nawierzchnia na ulicy Hetmańskiej
  4. Jesienią remont Chodkiewicza

Unterkategorien

Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027 Beitragsanzahl:  8

Seite 1 von 16

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025