• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Bezpieczna ulica łączy Piaski i Smukałę

smuk-4Zakończyliśmy gruntowną przebudowę ul. Smukalskiej.
Ważnym elementem inwestycji, była budowa nowej 3-kilometrowej drogi rowerowej łączącej osiedla Piaski ze Smukałą.
Zakończona inwestycja zdecydowanie poprawiła też bezpieczeństwo i wygodę pieszych oraz pasażerów komunikacji miejskiej.

smuk-3Przebudowa ulicy Smukalskiej objęła 3-kilometrowy odcinek od ul. Błądzimskiej na Piaskach aż do ul. Rajskiej w Smukałę. W ramach inwestycji powstała nowa jezdnia, chodniki, zmodernizowana została też pętla autobusowa oraz oświetlenie. 
Cała trasa jest przystosowana do ruchu autobusowego.
Powstały zatoki autobusowe, perony, na których ustawiono wiaty oraz ławki.
Obecnie wykonawca prowadzi prace porządkowe.

smuk-2Rowerowa droga 
Na całym odcinku ul. Smukalska zyskała nową drogę rowerową biegnącą przez malowniczą część Bydgoszczy położona na lewym brzegu Brdy, graniczącą z lasem.
Tę część inwestycji zrealizowaliśmy z unijnym wsparciem.

W połowie nowej ulicy powstało również miejsce do odpoczynku dla rowerzystów ze stolikami i ławkami 

smuk-1Cała trasa stała się kolejnym bezpiecznym szlakiem rowerowym dla osób podróżujących w kierunku terenów rekreacyjnych w Smukale, Janowie oraz nad Zalewem Koronowskim.

Nowa ścieżka rowerowa na Piaskach połączyła się m.in. z duktem leśnym biegnącym do Myślecinka oraz ze ścieżką rowerową wybudowaną w wąwozie ul. Smukalskiej.

smuk-5Dużo zieleni, tysiące krzewów
Dzięki rozbudowie infrastruktury wody deszczowe nie trafiają już z ulicy bezpośrednio do Brdy tylko są oczyszczane. W pierwszej kolejności spływają do separatorów, a następnie do jednego z 4 zbiorników retencyjno- rozsączających.

W nowym pasie drogowym nasadziliśmy 130 drzew i ponad 10 tysięcy krzewów.
Ulicę zdobią przede wszystkim dorodne egzemplarze brzóz i dębów szypułkowych. Drzewa pojawiły się między innymi w okolicy parkingu przy ul. Błądzimskiej, pętli na Piaskach, skrzyżowania z ulicą Agrestową. Krzewy pomogły zazielenić skarpy przyległe do nowej jezdni oraz pętlę w Smukale.

Inwestycja kosztowała 25,5 mln zł i była zrealizowana z unijnym wsparciem.

W poprzednich latach na całym 7-kilometrowym ciągu łączącym Jachcice, Piaski i Smukałę zrealizowaliśmy kilka innych inwestycji:
• Zmodernizowaliśmy ulicę Saperów
• Przebudowaliśmy odcinek ul. Smukalskiej w wąwozie na Piaskach
• Odnowiliśmy nawierzchnię ul. Smukalskiej pomiędzy ul. Szamarzewskiego i wąwozem
• Doświetliliśmy część przejść dla pieszych na ul. Saperów

 

[FILM] Raport z budowy mostów nad Brdą - lipiec 2023

Bezpieczne skrzyżowanie na Leśnym - umowa podpisana

swiatla-2Nowa sygnalizacja świetlna poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic J. Sułkowskiego i Czerkaskiej.
Pozwoli też kierowcom płynniej włączyć się do ruchu.

Właśnie podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę sygnalizacji na tym ważnym skrzyżowaniu. 


kot-1Nowa sygnalizacja ma przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo pieszych na tym ruchliwym skrzyżowaniu.
Światła mają ułatwić również wyjazd w ulicę Sułkowskiego od storny ul. Czerkaskiej. W godzinach szczytu skręt w lewo, potrafi być bardzo czasochłonnym manewrem, ze względu na duże natężenia ruchu pojazdów i pieszych.
O rozwiązanie tego problemu apelowali wcześniej mieszkańcy osiedla.

kot-2Podpisaliśmy umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i wykonanie montażu sygnalizacji.
Wykonawca będzie musiał też przenieść dwie lampy doświetlonych przejść dla pieszych w nowe lokalizacje.
Roboty zajmą około 4 miesięcy.
Koszt zadania to ponad 840 tys. zł.
Wykonawca: konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Instalacyjne oraz PISJ Sp. z.o.o

Warto podkreślić, że nowa sygnalizacja będzie już uwzględniać rozbudowę ulicy Sułkowskiego o drogę rowerową. Ustawienie masztów i lokalizacja przejść dla pieszych zostały tak dobrane aby bez zmian uzupełnić infrastrukturę o drogę rowerową. 
Obecnie dla tego zadania powstaje koncepcja programowo-przestrzenna.

kot-3W poprzednich latach zrealizowaliśmy wiele innych zadań związanych z poprawą bezpieczeństwa na osiedlu Leśnym.
Powstały nowe ronda na skrzyżowaniach ulic Sułkowskiego i Modrzewiowej, Gdańskiej i Rekreacyjnej.
Wyremontowane zostały fragmenty chodników i jezdni na ulicach Czerkaskiej i Powstania Listopadowego.
Część skrzyżowań zyskało formę wyniesioną. Dobudowaliśmy również progi zwalniające w rejonie szkół i dodatkowe parkingi między blokami.

Pół roku do końca prac przy budowie mostów.

nawi-3Wykonawca budowanych mostów nad Brdą, prowadzi prace na torowisku.
Zamontowane zostały wszystkie słupy trakcyjne i montowana jest sieć trakcyjna. Układane są nowe tory na ul. Toruńskiej i ul. Perłowej. Kontynuowane są roboty przy zbrojeniu mostu drogowego. Trwają też dalsze prace przy układaniu nawierzchni na ul. Fordońskiej.
Zgodnie z zawartym aneksem do umowy, pierwsze prace zakończą się jeszcze w tym roku.

Umową z firmą Trakcja Spółka Akcyjna została podpisana w lipcu 2021 roku i zakładała zakończenie inwestycji w dwa lata czyli do lipca bieżącego roku.
W związku jednak pandemią i wojną w Ukrainie, które zakłóciły ciągłość budowy, Wykonawca wniósł do Zamawiającego (ZDMiKP) wniosek o zmianę i wydłużenie terminu realizacji zadania o 6 miesięcy.

nawi-4Dodatkowo napotkane przez Wykonawcę utrudnienia związane z odmiennymi warunkami hydrologicznymi pod obiekty mostowe i komory kanalizacji deszczowej, również wpłynęły na termin końcowy zadania.
Wobec powyższego konieczne stało się wydłużenie terminu na realizację całej inwestycji.

Most tramwajowy, torowisko na ul. Toruńskiej i Perłowej mają być wykonane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie do 15 grudnia 2023 roku

Roboty drogowe wraz z budową mostu drogowego mają zostać zrealizowane do 29 lutego 2024 roku (z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie).

Aktualnie jesteśmy w trakcie zawarcia aneksu do umowy na wydłużenie terminu realizacji zgodnie z powyższymi ustaleniami.

  1. Zmiany w centrum miasta korzystne dla pieszych i rowerzystów
  2. Rowerowa ścieżka w Myślęcinku gotowa
  3. Nowe drogi rowerowe - zapraszamy na konsultacje
  4. Malowanie oznakowania poziomego - lista ulic 26.06 - 30.06

Seite 82 von 472

  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025