• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Malowanie oznakowania poziomego - lista ulic (05.06 - 09.06)

malo-2W związku z rozszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania, kontynuujemy prace przy malowaniu oznakowania poziomego nw centrum miasta.
Znika część miejsc postojowych na chodnikach, wprowadzamy kontrapasy rowerowe a część ulic przekształcamy w drogi jednokierunkowe.

Lista ulic na których będa prowadzone prace - od poniedziałku do piątku (05.06-09.06):
Al. Mickiewicza
Ul. Bocianowo
Ul. Sportowa
Ul. Krasińskiego

malo-4W trakcie prac przy malowaniu oznakowania poziomego, wprowadzamy tymczasowe zakazy parkowania.

Informacje dla mieszkańców są zamieszczone na tablicach wzdłuż konkretnych ulic oraz na katkach umieszczonych "za wycieraczkami" parkujących aut.
Kierowcy którzy nie dostosują się do zakazów parkowania, będą ukarani mandatami a ich pojazdy zostaną odholowane.




Coraz mniej czasu. Spiesz się z pomysłami. Zgłoś swój projekt do Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego

bboooJuż tylko do wtorku (6.06 godz. 12.00) można zgłaszać pomysły do Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Do tej pory ogółem zaproponowano ich już ponad 450, ale ta liczba na pewno się jeszcze zwiększy.
Na zadania z BBO przeznaczonych ma zostać blisko 16 mln zł.


Co roku dzięki Waszym głosom, realizujemy wiele nowych inwestycji drogowych w mieście.
Powstają chodniki, parkingi oraz drogi rowerowe. Przebudowujemy drogi gruntowe i doświetlamy przejści dla pieszych.


Do wyboru są 4 rodzaje projektów, wszystkie znane z poprzedniej edycji:

duże zadania ponadosiedlowe,
projekty na wybranych osiedlach,
projekty społeczne
mikroprojekty.

Projekty ponadosiedlowe wyróżniają się wartością zadania, która może wynieść nawet 1,54 mln zł. Do każdego takiego projektu niezbędne jest dołączenie trzech uchwał Rad Osiedli.

W kategorii projektów – osiedlowych – do wydania jest 13,1 mln zł. To oznacza kilkadziesiąt nowych inwestycji, które doczekają się realizacji. W przypadku projektów osiedlowych nie trzeba dołączać uchwał Rad Osiedli. Podział pieniędzy na konkretne osiedla znajduje się na stronie: www.bdgbo.pl oraz w formularzu zgłoszeniowym.

Z kolei mikroprojekty osiedlowe – tu koszt pojedynczego zadania nie może przekroczyć 10 tys. zł.

Projekty społeczne to natomiast zadania nieinwestycyjne. W tej kategorii mogą być zgłaszane przedsięwzięcia dedykowane m.in. dzieciom, młodzieży i seniorom. Z założenia mają to być działania z zakresu m.in. animacji, aktywizacji społecznej, edukacji, ekologii, integracji, sportu. 

Kalendarium BBO w 2023 roku

Zgłaszanie projektów przez mieszkańców:  do 6 czerwca godz. 12.00;
Weryfikacja przez Zespół ds. weryfikacji: do 30 października;
Dyżury konsultacyjne, warsztaty pisania wniosków: do 6 czerwca;
Weryfikacja obywatelska: do 15 września, weryfikacja Zespołu ds. weryfikacji do 30 października;
Głosowanie mieszkańców: od 2 listopada godz. 12.00 do 30 listopada godz. 12.00;
Ogłoszenie listy projektów do realizacji: 31 grudnia 2023 r.

azury-2Warto wiedzieć
Bydgoski Budżet Obywatelski to szczególna forma konsultacji społecznych.
Mieszkańcy w głosowaniu bezpośrednio wybierają zadania, które trafią do realizacji w kolejnym roku.
Na ten cel miasto zabezpiecz w 2024 roku blisko 16 mln zł.

Dzięki Waszym propozycjom i oddanym głosom w Bydgoszczy budujemy nowe parkingi, drogi rowerowe, utwardzimy ażurami kolejne ulice osiedlowe, doświetlamy przejścia dla pieszych i remontujemy chodniki. 

Rusza rywalizacja o tytuł Rowerowej Stolicy Polski 2023

rower-66Rusza rywalizacja o tytuł najbardziej rowerowego miasta w Polsce.
W tym roku w imprezie wezmą udział 62 miasta. Nowością będzie udział gmin – w sumie wystartuje ich 90. 

„Zbieranie" kilometrów potrwa od 1 do 30 czerwca.
Na najlepszych cyklistów czekają nagrody.

To już piąta edycja zabawy, którą od początku organizuje miasto Bydgoszcz. 
Dotychczas o puchar RSP mogli rywalizować jedynie rowerzyści z miast prezydenckich. Zainteresowanie zabawą na terenach pozamiejskich było jednak spore – teraz pojawiła się możliwość, by i rowerzyści z mniejszych ośrodków mogli „kręcić" kilometry.

Przejechane kilometry będą przeliczane na punkty wg specjalnego przelicznika – w zależności od liczby mieszkańców danego miasta lub gminy. Punkty będą potem decydować o pozycji w rankingu.

rower-789Pobierz bezpłatną Aplikację Aktywne Miasta
Żeby wziąć udział w Rowerowej Stolicy Polski i dołożyć swoją cegiełkę do wyniku swojego miasta/gminy wystarczy rower i smartfon.
Zainstalowanie darmowej aplikacji Aktywne Miasta z właściwego dla siebie sklepu, w której dołączamy do rywalizacji „Rowerowa Stolica Polski " wystarczy, by kręcić kilometry.

W kolejnym kroku wybieramy miasto lub gminę, dla której będziemy zbierać przejechane kilometry. Aby jeszcze lepiej motywować się do jazdy na rowerze, przygotowano podgrupy – zakłady pracy, osiedla, szkoły i inne.

rower-222Znajdź swoich znajomych i razem weźcie udział w rywalizacji!
Udział w zabawie jest całkowicie bezpłatny!

Miasto, które wygra rywalizację otrzyma przechodni „Puchar Rowerowej Stolicy Polski".
W przypadku wygranej trzy razy z rzędu, Puchar zostaje na stałe w posiadaniu danego miasta.
W ubiegłym roku wgrała Biała Podlaska.

Badania na moście Pomorskim

pomorski-1W Bydgoszczy mamy ponad 100 obiektów inżynierskich. Nieodzownym elementem są ich okresowe remonty i naprawy.
Na bieżąco prowadzimy prace utrzymaniowe oraz inwestujemy w budowę nowych przepraw mostowych.
Nasze działania mają na celu zachowanie ciągłości ruchu, a przede wszystkich bezpieczeństwo użytkowników dróg.

Już od pewnego czasu prowadzimy prace diagnostyczne Mostu Pomorskiego.
W ostatnich dniach wykonywane były badania specjalistyczne, polegające na pomiarach ugięć konstrukcji mostu. Do wykonania tych prac wykorzystaliśmy barkę zacumowaną bezpośrednio pod obiektem.

Most pomiędzy rondami Fordońskim i Toruńskim to wysłużona konstrukcja kablobetonowa. Obiekt w połowie lat sześćdziesiątych XX wieku zaprojektował Maksymilian Wolff z zespołem z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku.
Wtedy była to pierwsza w Polsce realizacja obiektu w tej technologii tzw. montażu nawisowego (prefabrykaty belek głównych składane były wspornikowo z obu przyczółków ku sobie, jeden po drugim, by połączyć się nad rzeką). Most oddano do użytku w roku 1970.

W ostatnim czasie zdiagnozowaliśmy jednak zarysowania 1 z 5 belek nośnych tego mostu, która może świadczyć o wyeksploatowaniu tego elementu obiektu mostowego.

pomorski-2Aby zdiagnozować przyczyny tego zarysowania i dokładnie sprawdzić elementy wysłużonego obiektu, poprosiliśmy o konsultację merytoryczną prof. Arkadiusza Madaja z Politechniki Poznańskiej.
Wstępna ocena uszkodzenia belki mostu wymusiła profilaktyczne ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych na samym obiekcie.

W ostatnich czasie zgodnie z wytycznymi specjalistów branży mostowej, zainstalowaliśmy też specjalne mierniki na belkach, które pozwolą na długotrwałe szczegółowe pomiary ugięć (obserwowanie uszkodzeń) w czasie.
Prace pod mostem wykonywaliśmy przy wykorzystaniu dużej barki zacumowanej na rz. Brdzie bezpośrednio pod mostem.
Roboty nie utrudniały ruchu pojazdów, pieszych i rowerzystów na samym obiekcie.

W międzyczasie opracowujemy plan dalszego postępowania zabezpieczenia uszkodzenia oraz analizę możliwości jak najszybszego przywrócenia mostu do pełnej sprawności.
W zależności od otrzymanych wyników badań, będziemy prowadzili kolejne działania, które w przyszłości skutkować mogą wyłączeniem niektórych pasów ruchu na moście.

pomorski-3Most Pomorski pod dużym obciążeniem 
Obiekt, który stanął w ciągu ul. Szerokiej (dzisiaj Al. Kardynała Stefana Wyszyńskiego) został zaprojektowany blisko 60 lat temu, zgodnie z ówcześnie obowiązującymi normami i prognozami ruchu. Przez większość swojego istnienia prowadziła tutaj główna trasa tranzytowa przez Bydgoszcz (droga krajowa nr 5).

Od czasu jego wybudowania niesamowicie wzrosło jednak natężenie ruchu pojazdów, a tym samym obciążenia samego obiektu.
Pojawiły się nowe i dużo cięższe samochody ciężarowe oraz nowoczesne ale też dużo cięższe tramwaje.

W latach 2004-2005, wraz z całym układem komunikacyjnym, most został zmodernizowany – zostało przeniesione torowisko tramwajowe na środek mostu pomiędzy jezdnie (kiedyś było zlokalizowane po wschodniej stronie obiektu). Konstrukcja mostu została wzmocniona taśmami z włókien węglowych  (na tamte czasu była to nowoczesna technologia).

Biorąc pod uwagę okres wybudowania mostu, wszelkie prowadzone na bieżąco działania utrzymaniowe obiekt mostowy został w 2010 roku objęty punktami szczegółowej obserwacji geodezyjnej oraz dodatkową kontrolą okresową.

  1. Raport z budowy obiektów mostowych
  2. Malowanie oznakowania poziomego - lista ulic (29.05 -02.06)
  3. Nowe oświetlenie na ul. Wyszyńskiego.
  4. Drogi rowerowe w budowie – idziemy na rekord

Seite 86 von 472

  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025