Aktualności

Weiterlesen...Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami i pomimo trwającego okresu zimowego podjęliśmy działania, aby na nadchodzący sezon przygotować tor w Starym Fordonie do bezpiecznych ewolucji.

Zainteresowanie, jakim cieszy się skatepark w pobliżu nabrzeża Wisły po zachodniej stronie ulicy Frycza-Modrzejewskiego przerosło nasze oczekiwania. Niestety uszkodzeniu uległy nasypy, a dokładniej zostały odsłonięte konstrukcyjne blachy stalowe, których zadaniem jest ich zabezpieczenie w przypadku podtopień. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom, dokonujemy ulepszeń w postaci trwałych zabruków z kamienia naturalnego.      

Weiterlesen...Prace prowadzimy przy sprzyjającej pogodzie tak, aby jak najszybciej oddać skatepark miłośnikom wyczynowej jazdy na rolkach i deskorolkach. Po weryfikacji wprowadzonych ulepszeń, planujemy wykonać również podobne działania przy nasypach pobliskiego pumptracku.  

Skatepark jest jedną z atrakcji, która powstała w ramach rewitalizacji nabrzeża w Starym Fordonie. Nad brzegiem Wisły znalazły się również ścianka wspinaczkowa, plac zabaw, strefa fitnessu, profesjonalny pumptrack oraz miejsca do rozpalenia ognisk, grillowania. Samo umocnione nabrzeże Wisły, dzięki wcześniejszym działaniom, zyskało między innymi pochylnię pozwalającą na wodowanie jednostek pływających, siedziska połączone z donicami, a także przestrzenny napis „FORDON”, który jest dodatkowo podświetlany po zmroku.     

Mamy nadzieje, że wszystkie bieżące działania utrzymaniowe przyczynią się do jeszcze bardziej intensywnego wykorzystania tej przestrzeni publicznej w nadchodzących miesiącach.  

Weiterlesen...Pogoda nadal sprzyja podróżom na jednośladach, a ten środek transportu cieszy się niesłabnącą popularnością. Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa, a także lokalizację tzw. spotów, w których można pozostawić elektryczne hulajnogi w centrum miasta.

Należy jechać drogą rowerową lub pasem ruchu dla jednośladów, dopuszczalna prędkość to 20 km/h, nie wolno również przewozić innych osób oraz zwierząt - wspólnie z Komendą Miejską Policji i Strażą Miejską w Bydgoszczy przypominamy o zasadach korzystania z elektrycznych hulajnóg.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa 

Weiterlesen...Zgodnie z przepisami z 2021 roku kierujący hulajnogą elektryczną musi korzystać z drogi lub pasa ruchu dla rowerów i poruszać się z prędkością do 20 km/h. Możne też wyjątkowo poruszać się chodnikiem, ale w takim przypadku jazda musi odbywa się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, który na chodniku ma zawsze pierwszeństwo. W przypadku, gdy brakuje drogi dla rowerów lub pasa dla rowerów, kierujący hulajnogą może korzystać z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h.  

Hulajnogą elektryczną można wyjątkowo poruszać się też chodnikiem lub po drodze dla pieszych, gdy brakuje wydzielonej drogi lub pasa ruchu dla rowerów. Trzeba jednak pamiętać, że w takim przypadku jazda musi odbywać się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, który na chodniku ma zawsze pierwszeństwo.

Należy również pamiętać, że dzieci do 10 lat będą mogły korzystać z hulajnóg wyłącznie w strefie zamieszkania i pod opieką osoby dorosłej. Przepisy zakazują też przewożenia na hulajnodze innych osób, a także przedmiotów czy zwierząt.

Hulajnogę elektryczną trzeba pozostawiać jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika, najbardziej oddalonej od jezdni. Pojazd musi być ustawiony równolegle do krawędzi chodnika a szerokość chodnika pozostawionego dla ruchu pieszych nie powinna być mniejsza niż 1,5 m.

Lokalizacja spotów dla hulajnóg elektrycznych

Weiterlesen...W ścisłym centrum miasta elektryczne hulajnogi należy pozostawić w tzw. spotach, czyli specjalnie wydzielonych do tego miejscach, w których można też rozliczyć się za przejazd. W aplikacjach, działających w Bydgoszczy operatorów, są one oznaczone literką „P”. W centrum znajduje się 26 takich miejsc. Poniżej znajduje się ich lista:    

1. Plac Wolności

2. Plac Wolności

3. ul. Gdańska / Dworcowa / Pomorska

4. ul. Parkowa

5. ul. Gdańska / Plac Praw Kobiet

6. Rondo Jagiellonów przy ul. Konarskiego

7. Rondo Jagiellonów przy Banku Pocztowym

8. Plac Teatralny

9. Stary Port

10. Most Staromiejski / ul. Grodzka

11. ul. Farna

12. Stary Rynek / ul. Kręta

13. Teatr Kameralny

14. ul. Grodzka / Holiday Inn

15. ul. Podwale / ul. Magdzińskiego

16. ul. Długa / Pl. Kościeleckich

17. ul. Zbożowy Rynek

18. ul. Nowy Rynek

19. ul. Długa / ul. Jezuicka

20. ul. Długa / Wełniany Rynek

21. ul. Mennica

22. ul. Grudziądzka przy Urzędzie Miasta

23. ul. Poznańska / ul. Chwytowo

24. Plac Poznański / ul. Kordeckiego

25. ul. Focha / ul. Świętej Trójcy

26. ul. Garbary

Lokalizacja spotów dla hulajnóg elektrycznych na mapie:

Weiterlesen... Poza ścisłym centrum miasta hulajnogi nadal można pozostawiać w strefie, zgodnie z wyżej opisanymi, obowiązującymi przepisami prawa. Należy jednak pamiętać o tym, aby jadąc hulajnogą nie utrudniać poruszania się pieszym i bezpiecznie współdzielić obszar infrastruktury drogowej z innymi uczestnikami ruchu. Jednocześnie wszystkich użytkowników hulajnóg, gorąco zachęcamy do zakładania kasku w bezpiecznym podróżowaniu po Bydgoszczy. Więcej informacji znajduje się na naszej stronie w zakładce Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz.

Weiterlesen...W odpowiedzi na zgłoszenia, dotyczące tego, że coraz więcej miejsc postojowych dla taksówek nie jest intensywnie użytkowana, zorganizowaliśmy konsultacje z korporacjami taksówkarskimi i wytypowaliśmy ponad 90 miejsc postojowych, które są obecnie likwidowane i przekształcane w miejsca parkingowe dla mieszkańców.

Akcja dotycząca postojów dla taksówek jest już na finiszu. Jesteśmy w trakcie przekształcania ponad 90 miejsc postojowych dla taksówek w parkingowe dla mieszkańców bydgoskich osiedli. W zeszłym roku o różnych porach dnia kontrolowaliśmy wybrane postoje. Okazało się, że na kilkumiejscowym postoju, parkowała często, w określonym przedziale czasowym, tylko jedna taksówka. Postanowiliśmy przeprowadzić zmiany i optymalizację miejsc postojowych taxi w całej Bydgoszczy.

Dwukrotnie spotykaliśmy się z przedstawicielami bydgoskich korporacji taksówkarskich i poprosiliśmy o wskazanie miejsc postojowych, które możemy zlikwidować lub skrócić. Prosiliśmy też o ewentualne wskazanie nowych lokalizacji, które są teraz bardziej potrzebne.

Weiterlesen...Skracamy miejsca postojowe na: ul. 11 listopada ul. Chełmińska, ul. Czackiego, ul. Czerkaska, ul. Konopnickiej, ul. Łukasiewicza, ul. Modrakowej, ul. Morskiej. ul. Szarych Szeregów, ul. Traugutta, ul. Tucholskiej, ul. Swobodna, ul. Fieldorfa „Nila”, ul. Hubala-Dobrzańskiego, ul. Morcinka, ul. Nowowiejskiego. Likwidujemy postoje taxi na: ul. Gersona, ul. Kijowska, ul. Mierosławskiego, ul. Nakielska/Wiśniowa, ul. Pelplińska, ul. Płocka, ul. Opławiec – Biwakowa. W zamian powstaje siedem nowych lokalizacji między innymi: Pętla Błonie, ul. Gimnazjalna, ul. Jana Styki i ul. Kolbego.

Warto pamiętać o tym, że Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy podejmuje różnorodne działania na drogach publicznych, mające na celu łączenie potrzeb komunikacyjnych wszystkich użytkowników tych dróg.

Weiterlesen...Wykonawca zakończył dodatkowe roboty budowlane pod mostem przy przyczółkach. Obecnie jest jeszcze opracowywana szczegółowa ekspertyza, dotycząca warunków eksploatacji mostu.

Przypomnijmy. Wykryte we wrześniu 2024 roku uszkodzenie przegubu było wynikiem nieprawidłowej pracy całej konstrukcji mostu w skutek występującego obrotu przeciwległych sekcji. Dzięki pracom odkrywkowym zdiagnozowaliśmy, że ten 60-letni most został wykonany nie do końca zgodnie z dokumentacją projektową - stwierdziliśmy niedobory zbrojenia oraz dodatkowe warstwy betonu, skutkujące przeciążeniem konstrukcji. Przeciwległe części mostu (północna i południowa) ulegały obrotowi, któremu należało zapobiec, wzmacniając kotwienie poprzez zainstalowanie dodatkowych ściągów stalowych mocujących przęsła w przyczółkach. 

Weiterlesen...Roboty budowlane przebiegały w dwóch etapach. W pierwszym zamontowano nowy stalowy przegub, który zastąpił ten uszkodzony, co poprawiło statykę mostu. W drugim etapie, w związku ze stwierdzeniem przemieszczenia i niedoboru nośności w istniejących ściągach w podporach skrajnych (przyczółki), wykonano nowe ściągi stalowe w tej strefie. Prace zakończyły się szybciej niż planowano. Koszt naprawy wyniósł 1 752 750 zł.

Aby dokładnie poznać dalszą możliwość eksploatacji mostu przy wprowadzonych ograniczeniach w użytkowaniu, w tym ograniczeniu prędkości w ruchu tramwajów do 30 km/h oraz wprowadzonym zakazie wjazdu pojazdów ciężarowych zleciliśmy ekspertyzę techniczną, która jest obecnie opracowywana. Dzięki niej poznamy przedział czasowy bezpiecznego użytkowania mostu po przeprowadzonej naprawie, przy braku innych okoliczności wpływających na jego stan techniczny niż te dotychczas zdiagnozowane. O wynikach ekspertyzy poinformujemy po jej zakończeniu.

Weiterlesen...Jednak już dzisiaj wiemy, że most trzeba wybudować na nowo. Aby przygotować się do tej inwestycji, już w tym roku planujemy ogłosić przetarg na dokumentację techniczną nowego obiektu, by w kolejnych latach starać się o środki finansowe na ten cel.

Seite 1 von 434