• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Prace projektowe dla Węzła Wschodniego i Wiaduktów Warszawskich.

wezel-1Ogłosiliśmy przetarg na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy ważnego bydgoskiego skrzyżowania ulic Fordońskiej, Kamiennej i Spornej.
Chcemy też przygotować dokumentację dla budowy nowych Wiaduktów Warszawskich.
Powstaną ronda, nowe jezdnie, chodniki i drogi rowerowe.

Ważne skrzyżowanie po nowemu
Zlecona w przetargu dokumentacja ma wskazać dwa warianty budowy wiaduktów warszawskich i dostosowany do tego wariant przebudowy węzła Wschodniego.

Węzeł Wschodni
Zależy nam, aby docelowo upłynnić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Fordońskiej, Spornej i Kamiennej.
W ramach opracowania miałoby powstać 5 rond, przejazd (wiadukt) pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, chodniki i drogi rowerowe.

Projekt pozwoli na:
- bezkolizyjne połącznie ulic Spornej i Przemysłowej z Fordońską.
- bezkolizyjne połączenie ul. Kaplicznej z Fordońską. Zlikwidowanie skrzyżowania w tym miejscu poprawią bezpieczeństwo i ułatwią dojazd do pobliskiego cmentarza i szkoły.
- budowa wiaduktu pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, usprawni przejazd wzdłuż ulic Fordońskiej i Kamiennej oraz poprawi połączenia z ulicami bocznymi, a także wyeliminuje część punktów kolizyjnych na przecięciu tych dwóch ulic

warszawskie-wPrzyszłość Wiaduktów Warszawskich
W ramach ogłoszonego przetargu chcemy również przygotować dokumentację projektową zupełnie nowych Wiaduktów Warszawskich, które zostaną wreszcie dostosowane do obecnych warunków technicznych, obciążeń i natężeń ruchu.

Zaproponowane przez projektantów warianty mają zawierać po 3 pasy ruchu w obu kierunkach (w tym buspas), a także nowe chodniki, pełnowymiarowe drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz odwodnienie i oświetlenie.
Prace projektowe będą musiały uwzględniać też zlokalizowaną w tym miejscu infrastrukturę kolejową i dalsze inwestycje kolejowe na tym odcinku.

Przypominamy, że dwa obiekty o długości ponad 430 metrów wykonano 50 lat temu.
Zarówno czasy jaki i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i technologii.
Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi, ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji.
Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.

wwarszawski-1Dlatego też, w ubiegłym roku wykonaliśmy dalsze prace naprawcze, a na wiaduktach wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu.
Wykonane prace miały charakter zachowania funkcji przeprawy i - zgodnie z otrzymaną ekspertyzą - pozwolą użytkować obiekt jeszcze przez około 10 lat.
Zgodnie z planami zakładamy, że w najbliższych latach rozpoczną się rzeczywiste prace związane z realizacją w tym obszarze Miasta nowej i w pełni nowoczesnej przeprawy.

Raport z budowy mostów nad Brdą - czerwiec

wiadukty-6Na moście drogowym trwa zbrojenie całego obiektu i przygotowanie go pod betonowanie.
Obiekt jest zaprojektowano jako konstrukcję zespoloną stalowo-żelbetową.
Na stalowych dźwigarach wykonywana jest żelbetowa płyta pomostu o szerokości ponad 14 metrów.
Wykonywany jest też najazd na mosty od strony południowej.

wiadukty-7Wcześniej wykonawca wybudował konstrukcję most tramwajowego.
Zostały na nim ułożone i połączone szyny. Teraz trwa ich zabezpieczanie.
Następnie zostaną wmontowane w docelowe miejsce (wyżłobienia w betonowych płytach).
Płyty betonowe układane są obecnie na dojeździe na obiekt od strony ul. Fordońskiej.

wiadukty-3Wzdłuż ul. Toruńskiej na wysokości Perłowej trwa układanie ostatniego odcinka szyn tramwajowych, które są od razu łączone . Ustawione zostały słupy trakcyjne i zabetonowano rozjazdy. Obecnie na słupach montowana jest sieć trakcyjna.
Po odebraniu tych robót, ruch tramwajowy zostanie przełożony a roboty będą kontynuowane na torowisku północnym (w stronę centrum).

wiadukty-2Wykonywane są nadal chodniki i podbudowa pobliskich uliczek dojazdowych (ul. Spokojna, ul. Łuczniczki. ul. Koralowa) a także przyszła zatoka autobusowa na ul. Toruńskiej.


Wykonawca przygotowuje się do ułożenia nawierzchni na jezdni i dojazdach do posesji.


wiadukty-5  wiadukty-1

Wiadukt osadzony na przyczółkach

wiadukty-13Kontynuowane są roboty przy budowie nowego wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Nowy obiekt został już nasunięty nad tory kolejowe. Zamontowane i zespawane zostały łuki ogromnej konstrukcji.

Obiekt za pomocą siłowników został opuszczany na wykonane przyczółki. Teraz trwa jego precyzyjne posadowienie w miejscu docelowym.
Obecnie demontowane są tymczasowe podpory, którymi podtrzymywane były łuki konstrukcji.

wiadukty-9Po wykonaniu tych robót, wykonawca rozpocznie wtedy prace przy izolacji obiektu, odwodnieniu i układaniu nawierzchni oraz kap chodnikowych.

W tygodniu rozpoczęły się prace przy nasypach.
Wykonana została też podbudowa ciągu pieszo-rowerowego, która zlokalizowana będzie po zachodniej stronie wiaduktu.


wiadukty-12           wiadukty-11


Rowerem po placu Weyssenhoffa

plac-mapa-4W ramach rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania, kolejne ulice przekształcamy w drogi jednokierunkowe a na wielu trasach wprowadzimy ograniczenia do 30 km/h.

Zmiany poprawiają nie tylko bezpieczeństwo ale umożliwiły stworzenie kolejnych tras dla rowerzystów.


W kilkunastu miejscach Bydgoszczy wprowadziliśmy już pasy, kontrapasy oraz kontraruch rowerowy.
Niestety wielu rowerzystów nie wie jeszcze jak korzystać z nowych rozwiązań, szczególnie dotyczy to zmian na placu Weyssenhoffa.

rowery-1Przypominamy, że KONTRARUCH ROWEROWY to dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na jezdniach ulic jednokierunkowych.
Ruch rowerów w kierunku przeciwnym do innych pojazdów poprawia ciągłość i spójność sieci tras rowerowych, pozwala użytkownikom rowerów na korzystanie z krótszych tras przejazdu i  sprzyja poprawie bezpieczeństwa, 

Kontraruch łatwo rozpoznać po znakach „zakaz wjazdu – nie dotyczy rowerów" oraz czerwonych krótkich pasach na wlotach w daną ulicę. Rowerem można jechać więc w obu kierunkach. Przypominamy, że rowerzyści poruszać powinni się po prawej stronie jezdni, patrząc w kierunku swojego ruchu.

bezly-4KONTRAPAS ROWEROWY jest to pas ruchu dla rowerów w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów na drogach jednokierunkowych. Kontrapas jest zawsze jednokierunkowy. Rowerzysta jadąc więc zgodnie z kierunkiem aut, MUSI poruszać się po jezdni, po prawej stronie zgodnie z zasadami ogólnymi.
Ruch w przeciwną stronę odbywa się po kontarpasie rowerowym.

Takie rozwiązanie zastosowaliśmy już na ul. Wiatrakowej i ul. Bełzy [ przykład na zdjęciu - jadąc w dół ul. Bełzy korzystamy z kontrapasu. Jadąc "pod górę", rowerzyści poruszają się po stronie samochodów ]

malo-2PAS ROWEROWY to część jezdni przeznaczona do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczona odpowiednimi znakami rowerowymi (np. czerwonym pasem na jezdni).
Takie rozwiązanie rowerzyści można napotkać już od dawna na al. Ossolińskich, ul. Gdańskiej. W ostatnim czasie pasy rowerowe domalowaliśmy na Alejach Adama Mickiewicza, Powstańców Wielkopolskich oraz Plac Józefa Weyssenhoffa.

Na tym ostatnim wielu rowerzystach nie wie jak korzystać z nowych rozwiązań i zjeżdza z pasa rowerowego bezpośrednio pod rozpędzone auta.

plac-1Przypominamy więc, że rowerzysta dojeżdża do placu Weyssenhoffa głównymi ulicami (ul. Powstańców Wielkopolskich – od strony ul. Ogińskiego, Al. Mickiewicza – od strony ul. Gdańskiej czy Al. Ossolińskich – od strony ul. Sieńki) wyznaczonymi pasami rowerowymi:

- aby skręcić rowerem w prawo (z ul. Powstańców Wielkopolskich w Al. Mickiewicza, z Al. Mickiewicza w Al. Ossolińskich lub z Al. Ossolińskich w ul. Powstańców Wielkopolskich) pozostajemy na prawym czerwonym pasie. 

- chcąc rowerem skręcić w lewo (z Powstańców Wielkopolskich w Al. Ossolińskich, z Al. Mickiewicza w Powstańców Wielkopolskich, czy z Al. Ossolińskich w Al. Mickiewicza) zmieniamy rowerem pas ruchu na ogólny - "po jezdni" (za znakiem F-19 i na wysokości symbolu poziomego typu „sierżant", a po skręcie w lewo wjeżdżamy na pas rowerowy (pomiędzy jezdniami).

plac-mapa-123Dodatkowo pragniemy poinformować, że w związku z planowanymi pracami miejskich wodociągów, przesunęliśmy termin malowania oznakowania poziomego na al. Mickiewicza w kierunku  placu Weyssenhoffa..

Więcej o różnicach między kontrapasem a kontraruchem rowerowym pisaliśmy TUTAJ

Pamiętaj:
Kontraruch rowerowy – ruch rowerów na jezdni ulicy jednokierunkowej, w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów, bez wydzielonego pasa ruchu dla rowerów.

Kontrapas ruchu dla rowerów – wydzielony pas jezdni na ulicy jednokierunkowej przeznaczony do ruchu rowerów w kierunku przeciwnym do obowiązującego pozostałe pojazdy.

Pas ruchu dla rowerów – część jezdni przeznaczona do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi.



 

  1. Salon Bydgoszczy jeszcze bardziej przyjazny pieszym i rowerzystom
  2. Malowanie oznakowania poziomego - lista ulic (12.06 -16.06)
  3. Ruszamy z budową dwóch kolejnych ulic
  4. Zlecamy przebudowę ulicy Iławskiej

Seite 84 von 472

  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025