Aktualności
Akcja Zimowego Utrzymania 2024/2025
12 pługosolarek, 20 mikrociągników, ponad 100 pracowników do utrzymania chodników, a w magazynach zostało przygotowanych około 2500 ton soli oraz blisko 200 ton piasku.
Tak jak w ubiegłym roku akcję zimowego utrzymania jezdni będą prowadziły firmy Remondis oraz Corimp (w zakresie utrzymania mechanicznego). Natomiast 4 mniejsze firmy będą odpowiadać za odśnieżanie i posypywanie piaskiem chodników, przystanków komunikacji miejskiej, schodów, Strefy Płatnego Parkowania oraz parkingów P&R (tzw. utrzymanie ręczne).
Mamy również zakontraktowanych 12 pługosolarek, 20 mikrociągników oraz ponad 100 pracowników do utrzymania chodników. W przypadku bardzo trudnych warunków pogodowych, na ulice może zostać wysłanych ponad 40 pojazdów odśnieżnych oraz dodatkowo trzy równiarki będące w zasobach ZDMiKP.
W I standardzie utrzymania ujęte są wszystkie ulice wykazane w „Planie Zimowego Utrzymania Ulic na rok 2024/2025”, czyli blisko 357 kilometrów dróg. W II standardzie utrzymywane są pozostałe ulice, w tym drogi gruntowe. Zakładamy, że zakontraktowany sprzęt jest w stanie przejechać i posypać wyznaczone trasy w ciągu 4 godzin. Na wniosek bydgoskich środowisk rowerowych od kilku lat wybrane trasy rowerowe (ok. 13 km) są włączone do systematycznego odśnieżania i posypywania piaskiem.
W magazynach przygotowanych zostało około 2500 ton soli, 40 ton chlorku wapnia oraz blisko 200 ton piasku. W ciągu roku na akcję zimowego utrzymania bydgoskich ulic wydajemy około 9 milionów złotych.
Przypominamy, że działania służb drogowych mają na celu łagodzenie skutków zimy na drogach, a nie ich całkowitą likwidację.
W związku z powyższym prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze.
Dyżury całą dobę
Podczas wystąpienia złych warunków atmosferycznych dyżury są pełnione przez całą dobę przez wyznaczonych pracowników ZDMiKP.
Wszelkie uwagi i interwencje związane z prowadzoną akcją Zima można zgłaszać telefonicznie:
tel. 52 582 27 14 lub 15
Mailowo: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!, Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
Nowe schody połączą ulicę Ku Młynom i nabrzeże Wenecji Bydgoskiej
We wtorek (19.11.2024) rozpoczęły się prace przy montażu schodów prowadzących z ul. Ku Młynom na nabrzeże Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy wzdłuż Młynówki. Powstanie także chodnik, który połączy schody z obecnym bulwarem.
Inwestycja umożliwi sprawne przedostanie się na drugą stronę rzeki i tym samym skrócenie drogi do lokali gastronomicznych położonych naprzeciwko Wyspy Młyńskiej.
Wykonawcą jest firma BETPOL. S.A. w ramach zadania „Przebudowa ulic w obszarze Starego Rynku wraz z przebudową Rybiego Rynku w Bydgoszczy”. Planowy termin zakończenia prac to 15 grudnia br. Prace budowlane nie powinny być uciążliwe dla mieszkańców.
Bydgoski Rower Aglomeracyjny po kolejnym sezonie. Z systemu skorzystało ponad siedem tysięcy cyklistów
W październiku dobiegł końca kolejny sezon funkcjonowania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Od marca do października 2024 roku rowery wypożyczono 29 623 razy, a w systemie zapisanych było 7333 użytkowników.
Bydgoski Rower Aglomeracyjny w 2024 roku funkcjonował jako „system pomostowy”, który polegał na kontynuacji rozwiązań z lat 2018 – 2023 i bazował na stacjach oraz jednośladach.
Do dyspozycji użytkowników przeznaczonych było 380 rowerów miejskich oraz 9 sponsorskich. Z systemu można było korzystać przez 8 miesięcy (1 marca – 31 października). Wypożyczalnie czynne były przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia, a pierwsze 30 minut korzystania z roweru odbywało się bezpłatnie. To właśnie ta opcja stanowiła około 81% ogólnej liczby wypożyczeń.
Sporo osób skorzystało też z taryf turystycznych: prawie 1500 wypożyczeń dokonanych zostało w dwunastogodzinnej taryfie turystycznej, a 95 wynajmów odbyło się w dwudziestoczterogodzinnej.
W minionym sezonie system tworzyły 62 samoobsługowe wypożyczalnie rowerów, z których:
- 53 stacje były własnością miasta – powierzone operatorowi,
- 3 stacje były sponsorskie – właścicielami były podmioty zewnętrzne: Ikea – przy
ul. Skandynawskiej, Galeria Pomorska – przy ul. Fordońskiej i Bydgoszcz Business Park – przy ul. Toruńskiej,
- 6 stacji było sponsorskich, a ich właścicielem był operator systemu – firma BikeU Sp. z o.o. (Rondo Maczka, ul. Nad Torem / Karolewska, ul. Modrzewiowa / Sułkowskiego, Rondo Toruńskie, ul. Grunwaldzka / Filtrowa i ul. Inowrocławska / Bielicka.
Stacją, która cieszyła się największą popularnością jest ta zlokalizowana przy Dworcu PKP. W sezonie 2024 dokonano na niej ponad 1,3 tys. wypożyczeń i ponad 1,2 tys. zwrotów rowerów. Na drugim miejscu uplasowała się stacja Wojska Polskiego / Lecha Kaczyńskiego. Łącznie wypożyczono tam rowery ponad 1,2 tys. razy. Trzecią najpopularniejszą stacją jest ta znajdująca się przy ul. Szubińskiej / Żwirki i Wigury, na której wypożyczono rowery ponad 1,1 tys. razy.
Użytkownicy wybierali zarówno przejazdy na dłuższych dystansach, jak i pomiędzy stacjami zlokalizowanymi w bezpośrednim sąsiedztwie W sezonie 2024 najpopularniejszą trasą była Solskiego / Ugory - Dworzec PKP. Na kolejnych miejscach uplasowały się Rondo Jagiellonów - Wojska Polskiego / Lecha Kaczyńskiego, Szubińska / Połtyna - Dworzec PKP, Myślęcinek - Gdańska / Stadion i Plac Teatralny – Rondo Grunwaldzkie.
Średnia liczba wypożyczeń BRA w ciągu tygodnia wyniosła 120. Najwięcej wypożyczeń realizowanych było w niedziele (143). Z zestawienia wynika, że najpopularniejsze godziny wypożyczeń w dniach powszednich to od 14.00 do 20.00. Rower BRA cieszył się największą popularnością w maju (5475) i czerwcu (4 695), najmniejszą w październiku (1 177).
Trwają prace na ulicy Pod Skarpą
Inwestycja pn. „Przebudowa ul. Pod Skarpą w Bydgoszczy”, by minimalizować utrudnienia, podzielona została na dwa realizowane po sobie etapy: pierwszy objął odcinek na zachód od ulicy Matki Teresy z Kalkuty (328 m), a drugi dotyczy odcinka zlokalizowanego po wschodniej stronie od tej ulicy (359 m).
Etap I został wybudowany i oddany do ruchu, natomiast nadal trwają prace na drugim odcinku. Aktualnie są prowadzone roboty drogowe i roboty związane z przepustem. Do wykonania pozostają jeszcze prace przełączeniowe na sieci gazowej. Na przyszły tydzień, przy sprzyjających warunkach pogodowych, zaplanowano układanie pierwszych warstw bitumicznych.
Wykonawca planuje zakończenie prac do końca listopada 2024r. W związku z powyższym na dzień dzisiejszy większe utrudnienia na ul. Pod Skarpą planowane są do końca tego miesiąca.
Wykonawcą inwestycji jest firma CZiLL Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością. Wartość zadania to ponad 4,4 mln zł.
To jeden z ostatnich etapów przebudowy całego ciągu łączącego Fordon z Myślęcinkiem (ul. Zamczysko i Pod Skarpą). W ostatnich latach przebudowaliśmy odcinki trasy pomiędzy ulicami Armii Krajowej i Sybiraków o łącznej długości 3,6 kilometrów. Na trasie wprowadziliśmy też elementy poprawiające bezpieczeństwo, o które apelowali mieszkańcy (progi zwalniające, wysepki, rondo na połączeniu z ul. Matki Teresy z Kalkuty, nowe oznakowanie). Nowe ulice i nawierzchnie pozwoliły też w ten rejon miasta skierować autobusy komunikacji miejskiej.