Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski
Wartość projektu: 115.900.000,00PLN
Wysokość dofinansowania: 63.580.000,00PLN
Wkład własny Miasta: 52.320.000,00 PLN
Okres realizacji: 01.01.2021 – 31.12.2027
Zadania realizowane w projekcie:
Przedmiotem projektu jest budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Solskiego na odcinku od ronda Kujawskiego do ul. ks. I. Skorupki wraz z budową pętli przy ul. Bielickiej. Zakres budowy obejmuje budowę infrastruktury torowej, pętli tramwajowo-autobusowej, budowę peronów tramwajowych, chodników, dróg rowerowych oraz stanowisk postojowych „Bike&Ride”. Z uwagi na konieczność dostosowania istniejącego układu drogowego do nowych rozwiązań w obszarze transportu zbiorowego planowana jest przebudowa i rozbudowa dróg w obszarze projektu. Wybudowana pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Bielickiej będzie stanowić zintegrowany węzeł przesiadkowy, perony oraz chodniki będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Realizacja projektu przyczyni się do poprawy dostępności transportowej oraz jakości transportu
w obszarze miasta Bydgoszczy.
Grupy docelowe:
Odbiorcami projektu będą mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści. Budowa nowego odcinka trasy tramwajowej przełoży się
na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki oraz innych celów podróży. Realizacja zadań infrastrukturalnych ułatwi dostęp do infrastruktury transportu szynowego osobom
z ograniczeniami ruchowymi, osobom niedowidzącym i niedosłyszącym, a także obcokrajowcom oraz będzie sprzyjać poprawie komfortu obsługi pozostałych pasażerów transportu publicznego i poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Cel projektu:
Celem głównym przedsięwzięcia jest usprawnienie systemu miejskiej komunikacji zbiorowej, prowadzące do zwiększenia udziału osób korzystających ze środków transportu szynowego w Bydgoszczy.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu:
- Długość wybudowanych linii tramwajowych – 3,64 km toru pojedynczego
- Liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
- Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.
- Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
- Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 10 szt.
Wskaźniki rezultatu:
- Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – 1.791.497,00 użytkownicy/rok
- Emisja CO2 w transporcie pasażerskim – 1.452,6172 ton ekwiwalentu CO2/rok
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski
Wartość projektu: 25.000.000,00 PLN
Wysokość dofinansowania: 17.300.000,00 PLN
Wkład własny Miasta: 7.700.000,00 PLN
Okres realizacji: 21.06.2021 – 31.12.2026
Zadania realizowane w projekcie:
Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa pętli tramwajowej Las Gdański zlokalizowanej
w północnej części miasta na terenie osiedla Myślęcinek. Zakres projektu obejmuje rozbudowę i przebudowę istniejącej infrastruktury torowej pętli, w tym budowę dodatkowych torów odstawczych, dostosowanie peronów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przebudowę sieci trakcyjnej, oświetlenia, uzbrojenia podziemnego oraz modernizację układu komunikacyjnego w obrębie pętli. Realizacja inwestycji pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania linii tramwajowych oraz zapewni sprawniejszy ruch taboru tramwajowego na pętli.
Grupy docelowe:
Odbiorcami projektu będą mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści. Modernizacja pętli tramwajowej przełoży się na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki, wypoczynku oraz innych celów podróży. Realizacja zadania ułatwi dostęp
do infrastruktury transportu szynowego osobom z ograniczeniami ruchowymi, osobom niedowidzącym i niedosłyszącym, a także obcokrajowcom oraz będzie sprzyjać poprawie komfortu obsługi pozostałych pasażerów transportu publicznego i poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Cel projektu:
Celem głównym przedsięwzięcia jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze miasta Bydgoszczy poprzez rozwój systemów publicznego transportu zbiorowego.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu:
- Długość przebudowanych lub zmodernizowanych linii tramwajowych – 1,002 km toru pojedynczego
- Liczba przebudowanych i rozbudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
- Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób
z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt. - Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
- Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 18 szt.
Wskaźniki rezultatu:
- Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – 648 695 użytkowników/rok
- Emisja CO2 w transporcie pasażerskim – 8,29 tony ekwiwalentu CO2/rok
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS)
Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach pn.:
1. „Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy” nr FENX.03.01-IP.02-0004/24
2. „Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3” nr FENX.03.01-IP.02-0005/24
3. „Przebudowa ronda Jagiellonów w Bydgoszczy” nr FENX.03.01-IP.02-0003/24
4. „Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka” nr FENX.03.01-IP.02-0002/24,
realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS)
1.Informacja o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie
o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych
W związku z realizacją projektów w ramach FEnIKS informujemy o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych, tj. opracowanego i udostępnionego przez Ministerstwa Funduszy
i Polityki Regionalnej narzędzia informatycznego umożliwiającego przekazanie informacji
o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego w szczególności poprzez:
1) specjalny adres e-mail:
lub
2) elektroniczny system zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej.
Jednocześnie informujemy ze Centrum Unijnych Projektów Transportowychudostępnił narzędzie do zgłaszania podejrzeń wystąpienia nieprawidłowości we wdrażaniu projektów
z zakresu transportu będących pod nadzorem CUPT lub w realizowanych w CUPT procesach. Nieprawidłowość można zgłosić:
- w postaci elektronicznej - za pośrednictwem dedykowanego formularza zgłoszeniowego: https://sygnalista.cupt.gov.pl/, który zapewnia anonimowość oraz umożliwia przekazywanie korespondencji lub dedykowanego adresu poczty elektronicznej:
Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein. lub - w postaci papierowej - zgłoszenie należy przesłać na adres: CUPT, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa, a na kopercie umieścić dopisek: „Zgłoszenie nieprawidłowości” lub
- ustnie - telefonicznie pod nr telefonu +48 532 357 393 lub za pośrednictwem bezpośrednich spotkań po wcześniejszym umówieniu spotkania,
2. Informacja o możliwości zgłaszania do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych podejrzenia o niezgodności Projektów realizowanych w ramach Programu lub działań Miasta Bydgoszcz z KPON lub KPP.
Sygnały, zgłoszenia i lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektów realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) z postanowieniami KPP (Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 6 czerwca 2016 r.) lub KPON (Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.) mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (zgłoszenie w każdej
z poniższych form odnosi takie skutki, jakby było przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej - w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej ePUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie
z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.),
3) formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,
4) mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail:
5) doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej,
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa.
ponadto:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy Zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Zamawiający wdrożył procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, która opisana została w Zarządzeniu nr 20/2024 Dyrektora ZDMiKP w Bydgoszczy z dnia 18 września 2024r. z załącznikami dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Zarządu Dróg Miejskich
i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy https://bip.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.php/procedura-zgloszen-w-zdmikp
W Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wprowadzono następujący sposób przekazywania zgłoszeń wewnętrznych przez sygnalistę:
1.wrzucenie pisemnego zgłoszenia do specjalnej skrzynki zgłoszeniowej usytuowanej na korytarzu budynku przy ul. Toruńska 174a, I piętro (przy windzie) oznaczonej jako „WEWNĘTRZNY KANAŁ DOKONYWANIA ZGŁOSZEŃ NARUSZENIA PRAWA”,
2.wysłanie listu na adres pracodawcy: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, w którym w zaklejonej dodatkowej kopercie z napisem: „Sygnalista”,
3.na wniosek sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku. W takim przypadku za zgodą sygnalisty zgłoszenie jest dokumentowane w formie protokołu spotkania, odtwarzającego jego dokładny przebieg, przygotowanego przez osobę upoważnioną do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych takiego zgłoszenia.
Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski
Wartość projektu: 218 285 036,54 PLN
Wysokość dofinansowania: 116 500 000,00 PLN
Wkład własny Miasta: 101 785 036,54 PLN
Okres realizacji: 03.04.2023 r. – 31.12.2027 r.
Zadania realizowane w projekcie:
Projekt obejmuje zakup 19 szt. (18 długich i 1 krótki) nowoczesnych tramwajów z 100% udziałem niskiej podłogi. W ramach projektu dostarczone będzie również specjalistyczne wyposażenie obsługowe i pakiet naprawczo-eksploatacyjny.
Grupy docelowe:
Odbiorcami projektu są mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści, w tym również osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym osoby z ograniczeniami ruchowymi, osoby niewidome i z dysfunkcjami wzroku. Zakup nowego taboru przełoży się na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki oraz innych celów podróży.
Cel projektu:
Celem głównym przedsięwzięcia jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze miasta Bydgoszczy poprzez zakup nowego taboru.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu:
Pojemność ekologicznego taboru do zbiorowego transportu publicznego: 3 738 osób
Liczba zakupionych jednostek taboru tramwajowego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej i metropolitarnej: 19 szt.
Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS): 1 szt.
Wskaźnik rezultatu
Emisja CO2 w transporcie pasażerskim: 221,34 tona ekwiwalentu CO2/rok
Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra:
2 702 952 użytkowników
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
- Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
- Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
- Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
- Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2