Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
- Details
![]()
Przebudowa torowiska tramwajowego na ul. Toruńskiej na odcinku
od ul. Kazimierza Wielkiego do zajezdni MZK
Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 w ramach działania 3.1 Rozwój i usprawnienie mobilności miejskiej i podmiejskiej BydOF-IP
Wartość projektu: 74 600 110,35 PLN
Wysokość dofinansowania: 34 269 626,12 PLN
Wkład własny Miasta: 40.330.484,23 PLN
Okres realizacji: 01.01.2024 – 31.12.2025
Zadania realizowane w projekcie:
Przedmiotem projektu jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Toruńskiej w Bydgoszczy
na odcinku od al. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego do ul. Toruńskiej 145a.
Zakres prac obejmuje ponadto budowę i przebudowę infrastruktury torowej, peronów tramwajowych, przejść przez torowisko oraz chodników i przystanków autobusowych. Z uwagi na konieczność dostosowania istniejącego układu drogowego do nowych rozwiązań w obszarze transportu zbiorowego planowana jest przebudowa istniejącej infrastruktury w niezbędnym zakresie.
W ramach zadania planuje się przebudowę podstacji trakcyjnej przy ul. Kieleckiej 5 w Bydgoszczy
Grupy docelowe:
Odbiorcami projektu będą mieszkańcy Bydgoszczy, mieszkańcy osiedli przez, które przebiega projektowy odcinek linii tramwajowej, mieszkańcy okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści. Budowa nowego odcinka trasy tramwajowej przełoży się
na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki oraz innych celów podróży. Realizacja zadań infrastrukturalnych ułatwi dostęp do infrastruktury transportu szynowego osobom
z ograniczeniami ruchowymi, osobom niedowidzącym i niedosłyszącym, a także obcokrajowcom oraz będzie sprzyjać poprawie komfortu obsługi pozostałych pasażerów transportu publicznego i poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Cel projektu:
Celem projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej miasta Bydgoszczy przez poprawę stanu infrastruktury linii tramwajowych oraz poprawę jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego prowadzące do zwiększenia udziału osób korzystających ze środków transportu szynowego w Bydgoszczy.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu:
- Długość przebudowanych lub zmodernizowanych linii tramwajowych – 2,440 km
- Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1.370 osoby (dot. lokalizacji projektu)
- Wspierane strategie zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 szt.
Wskaźnik rezultatu:
- Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – 115.000 użytkowników
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
- Details
![]()
Rozbudowa ul. Nakielskiej w Bydgoszczy – Etap I (bus pas + ścieżka rowerowa)
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Programu Funduszy Europejskich dla Kujawa i Pomorza na lata 2021 – 2027, Priorytet FEKP.03 Fundusze Europejskie na zrównoważony transport miejski, Działanie FEKP.03.01 Rozwój i usprawnienie mobilności miejskiej i podmiejskiej BydOF-IP.
Wartość projektu: 58 153 535,59 PLN
Wysokość dofinansowania: 25 236 649,78 PLN
Wkład własny Miasta: 32 916 885,81 PLN
Okres realizacji: 28.04.2023 r. – 29.08.2029 r.
Działania, które będą realizowane w projekcie:
Przedmiotem projektu jest budowa infrastruktury drogowej dla transportu publicznego (bus pas) oraz infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. Nakielskiej.
W ramach inwestycji planuje się następujący zakres robót:
- buspas w ul. Nakielskiej,
- drogi dla rowerów wzdłuż ul. Nakielskiej,
- ciągi pieszo - rowerowe wzdłuż ul. Nakielskiej,
- przebudowa zjazdów kolidujących z budową,
- przebudowa skrzyżowań w związku z budową buspasów, dróg dla rowerów i ciągów pieszo – rowerowych,
- nowe lub przebudowywane przystanki autobusowe, w tym przystanki wiedeńskie, zatoka autobusowa, wiaty,
- oświetlenie drogi dla rowerów wraz z chodnikami i ciągów pieszo rowerowych,
- oświetlenie drogi,
- kanał technologiczny,
- przebudowa chodników związana z budową drogi dla rowerów oraz bupasa,
- nowe chodniki mające ułatwić dojście do przystanków autobusowych,
- oznakowanie poziome i pionowe związane z bus pasem i drogą dla rowerów i ciągu pieszo – rowerowego.
Grupy docelowe:
Grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy Bydgoszczy, studenci oraz turyści krajowi
i zagraniczni odwiedzający Bydgoszcz, a w szczególności pasażerowie korzystający
z komunikacji miejskiej (w tym pasażerowie komunikacji autobusowej). Projekt poprawi dostępność do publicznego transportu zbiorowego dla osób ze szczególnymi potrzebami
tj. osoby z niepełnosprawnościami, osoby starsze, czy osoby z wózkami dziecięcymi.
Główną grupą docelową korzystającą z produktów projektu będą przede wszystkim mieszkańcy obszaru, przez który przebiega inwestycja.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest poprawa poziomu i jakości życia mieszkańców Miasta Bydgoszczy oraz ograniczenie zanieczyszczenia powietrza poprzez zwiększenie atrakcyjności niezmotoryzowanego transportu indywidualnego, a także zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze Bydgoszczy, poprzez rozwój i integrację systemów publicznego transportu zbiorowego.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu
Długość przebudowanych lub zmodernizowanych linii autobusowych - 5,87 km.
Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego - 11 052 osoby (dot. lokalizacji projektu).
Wspierane strategie zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 szt.
Wspierana infrastruktura rowerowa - 6,95 km.
Wskaźnik rezultatu
Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej - 30 480 użytkowników.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
- Details
![]()
Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski
Wartość projektu: 115.900.000,00PLN
Wysokość dofinansowania: 63.580.000,00PLN
Wkład własny Miasta: 52.320.000,00 PLN
Okres realizacji: 01.01.2021 – 31.12.2027
Zadania realizowane w projekcie:
Przedmiotem projektu jest budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Solskiego na odcinku od ronda Kujawskiego do ul. ks. I. Skorupki wraz z budową pętli przy ul. Bielickiej. Zakres budowy obejmuje budowę infrastruktury torowej, pętli tramwajowo-autobusowej, budowę peronów tramwajowych, chodników, dróg rowerowych oraz stanowisk postojowych „Bike&Ride”. Z uwagi na konieczność dostosowania istniejącego układu drogowego do nowych rozwiązań w obszarze transportu zbiorowego planowana jest przebudowa i rozbudowa dróg w obszarze projektu. Wybudowana pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Bielickiej będzie stanowić zintegrowany węzeł przesiadkowy, perony oraz chodniki będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Realizacja projektu przyczyni się do poprawy dostępności transportowej oraz jakości transportu
w obszarze miasta Bydgoszczy.
Grupy docelowe:
Odbiorcami projektu będą mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści. Budowa nowego odcinka trasy tramwajowej przełoży się
na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki oraz innych celów podróży. Realizacja zadań infrastrukturalnych ułatwi dostęp do infrastruktury transportu szynowego osobom
z ograniczeniami ruchowymi, osobom niedowidzącym i niedosłyszącym, a także obcokrajowcom oraz będzie sprzyjać poprawie komfortu obsługi pozostałych pasażerów transportu publicznego i poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Cel projektu:
Celem głównym przedsięwzięcia jest usprawnienie systemu miejskiej komunikacji zbiorowej, prowadzące do zwiększenia udziału osób korzystających ze środków transportu szynowego w Bydgoszczy.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu:
- Długość wybudowanych linii tramwajowych – 3,64 km toru pojedynczego
- Liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
- Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.
- Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
- Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 10 szt.
Wskaźniki rezultatu:
- Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – 1.791.497,00 użytkownicy/rok
- Emisja CO2 w transporcie pasażerskim – 1.452,6172 ton ekwiwalentu CO2/rok
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
- Details
![]()
Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski
Wartość projektu: 25.000.000,00 PLN
Wysokość dofinansowania: 17.300.000,00 PLN
Wkład własny Miasta: 7.700.000,00 PLN
Okres realizacji: 21.06.2021 – 31.12.2026
Zadania realizowane w projekcie:
Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa pętli tramwajowej Las Gdański zlokalizowanej
w północnej części miasta na terenie osiedla Myślęcinek. Zakres projektu obejmuje rozbudowę i przebudowę istniejącej infrastruktury torowej pętli, w tym budowę dodatkowych torów odstawczych, dostosowanie peronów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przebudowę sieci trakcyjnej, oświetlenia, uzbrojenia podziemnego oraz modernizację układu komunikacyjnego w obrębie pętli. Realizacja inwestycji pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania linii tramwajowych oraz zapewni sprawniejszy ruch taboru tramwajowego na pętli.
Grupy docelowe:
Odbiorcami projektu będą mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści. Modernizacja pętli tramwajowej przełoży się na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki, wypoczynku oraz innych celów podróży. Realizacja zadania ułatwi dostęp
do infrastruktury transportu szynowego osobom z ograniczeniami ruchowymi, osobom niedowidzącym i niedosłyszącym, a także obcokrajowcom oraz będzie sprzyjać poprawie komfortu obsługi pozostałych pasażerów transportu publicznego i poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Cel projektu:
Celem głównym przedsięwzięcia jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze miasta Bydgoszczy poprzez rozwój systemów publicznego transportu zbiorowego.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu:
- Długość przebudowanych lub zmodernizowanych linii tramwajowych – 1,002 km toru pojedynczego
- Liczba przebudowanych i rozbudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
- Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób
z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt. - Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
- Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 18 szt.
Wskaźniki rezultatu:
- Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – 648 695 użytkowników/rok
- Emisja CO2 w transporcie pasażerskim – 8,29 tony ekwiwalentu CO2/rok
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
- Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS)
- Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
- Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
- Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244






