• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Inwestycje i Projekty
  4. Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027

Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027

Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka

LOGO

Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka

 

Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski

Wartość projektu: 115.900.000,00PLN

Wysokość dofinansowania: 63.580.000,00PLN

Wkład własny Miasta: 52.320.000,00 PLN

Okres realizacji: 01.01.2021 – 31.12.2027


Zadania realizowane w projekcie:

Przedmiotem projektu jest budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Solskiego na odcinku od ronda  Kujawskiego do ul. ks. I. Skorupki wraz z budową pętli przy ul. Bielickiej. Zakres budowy obejmuje budowę infrastruktury torowej, pętli tramwajowo-autobusowej, budowę peronów tramwajowych, chodników, dróg rowerowych oraz stanowisk postojowych „Bike&Ride”. Z uwagi na konieczność dostosowania istniejącego układu drogowego do nowych rozwiązań w obszarze transportu zbiorowego planowana jest przebudowa i rozbudowa dróg w obszarze projektu. Wybudowana pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Bielickiej będzie stanowić zintegrowany węzeł przesiadkowy, perony oraz chodniki będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Realizacja projektu przyczyni się do poprawy dostępności transportowej oraz jakości transportu
w obszarze miasta Bydgoszczy.

Grupy docelowe:

Odbiorcami projektu będą mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści. Budowa nowego odcinka trasy tramwajowej przełoży się
na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki oraz innych celów podróży. Realizacja zadań infrastrukturalnych ułatwi dostęp do infrastruktury transportu szynowego osobom
z ograniczeniami ruchowymi, osobom niedowidzącym i niedosłyszącym, a także obcokrajowcom oraz będzie sprzyjać poprawie komfortu obsługi pozostałych pasażerów transportu publicznego i poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

 

Cel projektu:

Celem głównym przedsięwzięcia jest usprawnienie systemu miejskiej komunikacji zbiorowej, prowadzące do zwiększenia udziału osób korzystających ze środków transportu szynowego w Bydgoszczy.

 

Rezultaty projektu:

Wskaźniki produktu:

  1. Długość wybudowanych linii tramwajowych – 3,64 km toru pojedynczego
  2. Liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
  3. Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.
  4. Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
  5. Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 10 szt.

Wskaźniki rezultatu:

  1. Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – 1.791.497,00 użytkownicy/rok
  2. Emisja CO2 w transporcie pasażerskim – 1.452,6172 ton ekwiwalentu CO2/rok

 

 #FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy

LOGO

Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy

Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski

Wartość projektu: 25.000.000,00 PLN

Wysokość dofinansowania: 17.300.000,00 PLN

Wkład własny Miasta: 7.700.000,00 PLN

Okres realizacji: 21.06.2021 – 31.12.2026


Zadania realizowane w projekcie:

Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa pętli tramwajowej Las Gdański zlokalizowanej
w północnej części miasta na terenie osiedla Myślęcinek. Zakres projektu obejmuje rozbudowę i przebudowę istniejącej infrastruktury torowej pętli, w tym budowę dodatkowych torów odstawczych, dostosowanie peronów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przebudowę sieci trakcyjnej, oświetlenia, uzbrojenia podziemnego oraz modernizację układu komunikacyjnego w obrębie pętli. Realizacja inwestycji pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania linii tramwajowych oraz zapewni sprawniejszy ruch taboru tramwajowego na pętli.


Grupy docelowe:

Odbiorcami projektu będą mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści. Modernizacja pętli tramwajowej przełoży się na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki, wypoczynku oraz innych celów podróży. Realizacja zadania ułatwi dostęp
do infrastruktury transportu szynowego osobom z ograniczeniami ruchowymi, osobom niedowidzącym i niedosłyszącym, a także obcokrajowcom oraz będzie sprzyjać poprawie komfortu obsługi pozostałych pasażerów transportu publicznego i poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Cel projektu:

Celem głównym przedsięwzięcia jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze miasta Bydgoszczy poprzez rozwój systemów publicznego transportu zbiorowego.

Rezultaty projektu:

Wskaźniki produktu:

  1. Długość przebudowanych lub zmodernizowanych linii tramwajowych – 1,002 km toru pojedynczego
  2. Liczba przebudowanych i rozbudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
  3. Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób
    z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.
  4. Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
  5. Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 18 szt.

Wskaźniki rezultatu:

  1. Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – 648 695 użytkowników/rok
  2. Emisja CO2 w transporcie pasażerskim – 8,29 tony ekwiwalentu CO2/rok

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS)

LOGO

Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach pn.:

1. „Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy” nr FENX.03.01-IP.02-0004/24

2. „Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3” nr FENX.03.01-IP.02-0005/24

3. „Przebudowa ronda Jagiellonów w Bydgoszczy” nr FENX.03.01-IP.02-0003/24

4. „Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka” nr FENX.03.01-IP.02-0002/24,

realizowanych w ramach  Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS)

1.Informacja o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie
o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych

W związku z realizacją projektów w ramach FEnIKS informujemy o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych, tj. opracowanego i udostępnionego przez Ministerstwa Funduszy
i Polityki Regionalnej narzędzia informatycznego umożliwiającego przekazanie informacji
o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego w szczególności poprzez:

1) specjalny adres e-mail:

Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein.

Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein.

lub

2) elektroniczny system zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej.

https://nieprawidlowosci.mfipr.gov.pl/bazy/konsultacje-spoleczne/eaplikacja-konsultacje.nsf/document.xsp?unid=9B0502CE55377495C1257C0D0026120B&titleMenu=Dokument&uniddoc=ADA9C402D35F17C2C125899800204273

Jednocześnie informujemy ze Centrum Unijnych Projektów Transportowychudostępnił narzędzie do zgłaszania podejrzeń wystąpienia nieprawidłowości we wdrażaniu projektów 
z zakresu transportu będących pod nadzorem CUPT lub w realizowanych w CUPT procesach. Nieprawidłowość można zgłosić:

  • w postaci elektronicznej - za pośrednictwem dedykowanego formularza zgłoszeniowego: https://sygnalista.cupt.gov.pl/, który zapewnia anonimowość oraz umożliwia przekazywanie korespondencji lub dedykowanego adresu poczty elektronicznej: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein. lub
  • w postaci papierowej - zgłoszenie należy przesłać na adres: CUPT, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa, a na kopercie umieścić dopisek: „Zgłoszenie nieprawidłowości” lub
  • ustnie - telefonicznie pod nr telefonu +48 532 357 393 lub za pośrednictwem bezpośrednich spotkań po wcześniejszym umówieniu spotkania,

2. Informacja o możliwości zgłaszania do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych podejrzenia o niezgodności Projektów realizowanych w ramach Programu lub działań Miasta Bydgoszcz z KPON lub KPP.

 

 

Sygnały, zgłoszenia i lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektów realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) z postanowieniami KPP (Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 6 czerwca 2016 r.) lub KPON (Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.) mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (zgłoszenie w każdej
z poniższych form odnosi takie skutki, jakby było przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej ePUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie
z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.),

3) formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,

4) mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein. lub Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein.,

5) doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej,
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa.

ponadto:

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy Zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Zamawiający wdrożył procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, która opisana została w Zarządzeniu nr 20/2024 Dyrektora ZDMiKP w Bydgoszczy z dnia 18 września 2024r. z załącznikami dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Zarządu Dróg Miejskich
i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy 
https://bip.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.php/procedura-zgloszen-w-zdmikp

W Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wprowadzono następujący sposób przekazywania zgłoszeń wewnętrznych przez sygnalistę:

1.wrzucenie pisemnego zgłoszenia do specjalnej skrzynki zgłoszeniowej usytuowanej na korytarzu budynku przy ul. Toruńska 174a, I piętro (przy windzie) oznaczonej jako „WEWNĘTRZNY KANAŁ DOKONYWANIA ZGŁOSZEŃ NARUSZENIA PRAWA”,

2.wysłanie listu na adres pracodawcy: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, w którym w zaklejonej dodatkowej kopercie z napisem: „Sygnalista”,

3.na wniosek sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku. W takim przypadku za zgodą sygnalisty zgłoszenie jest dokumentowane w formie protokołu spotkania, odtwarzającego jego dokładny przebieg, przygotowanego przez osobę upoważnioną do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych takiego zgłoszenia.

Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3

FENIKS RP UE RGB-1

 

 

Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3

 

Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski

 

Wartość projektu: 218 285 036,54 PLN

 

Wysokość dofinansowania: 116 500 000,00 PLN

  

Wkład własny Miasta: 101 785 036,54 PLN

 

Okres realizacji: 03.04.2023 r. – 31.12.2027 r.

 


Zadania realizowane w projekcie:

 

Projekt obejmuje zakup 19 szt. (18 długich i 1 krótki) nowoczesnych tramwajów z 100% udziałem niskiej podłogi. W ramach projektu dostarczone będzie również specjalistyczne wyposażenie obsługowe i pakiet naprawczo-eksploatacyjny.


Grupy docelowe:

 

Odbiorcami projektu są mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści, w tym również osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym osoby z ograniczeniami ruchowymi, osoby niewidome i z dysfunkcjami wzroku. Zakup nowego taboru przełoży się na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki oraz innych celów podróży.

 

Cel projektu:

  

Celem głównym przedsięwzięcia jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze miasta Bydgoszczy poprzez zakup nowego taboru.


Rezultaty projektu:

 

Wskaźniki produktu:

 

Pojemność ekologicznego taboru do zbiorowego transportu publicznego: 3 738 osób

 

Liczba zakupionych jednostek taboru tramwajowego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej i metropolitarnej: 19 szt.

  

Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS): 1 szt.

 

 

Wskaźnik rezultatu

 

Emisja CO2 w transporcie pasażerskim: 221,34 tona ekwiwalentu CO2/rok

 

Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra:
2 702 952 użytkowników


  

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

  1. Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
  2. Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
  3. Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
  4. Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2

Seite 1 von 2

  • 1
  • 2
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025