• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Rowery miejskie w zupełnie nowej odsłonie

rowery-BRA-2Koniec stacji dokujących, nowe rowery i możliwość wypożyczenia jednośladów z napędem elektrycznym. Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na Bydgoski Rower Aglomeracyjny. Ostateczną decyzję o realizacji przedsięwzięcia podejmie na najbliższej sesji Rada Miasta, która rozpatrzy ujęcie zadania w Wieloletniej Prognozie Finansowej. 

BRA wpisał się trwale w krajobraz Bydgoszczy. Na początku cieszył się olbrzymią popularnością, o czym świadczy rekordowy pierwszy sezon jego funkcjonowania. W 2015 roku rowery wypożyczono aż 396 099 razy, a w systemie zarejestrowanych było ponad 52 tys. użytkowników.

Wspólnie z bydgoskim środowiskiem rowerowym wypracowaliśmy główne założenia nowego systemu, a w przyszłym sezonie mieszkańcy będą mogli przesiąść się na rowery czwartej generacji. Koncepcja zakłada, że rozwiązanie będzie opierało się na zwiększeniu liczby miejsc do wypożyczenia (tzw. stacji wirtualnych). Na terenie miasta będzie funkcjonować od 70 do maksymalnie 100 stacji. Przygotowywane zamówienie będzie realizowane z możliwością jego rozszerzenia dodatkowe stacje oraz obszar działania. Nowy system umożliwi dołączenie chętnych do współpracy gmin ościennych. 

Bra-stacje1Nowe rowery będą wyposażone w nadajnik GPS oraz mechanizm blokowania, dzięki czemu nie będzie już konieczności wypinania ich ze stacji (wszystko będzie na rowerze), a wypożyczenie będzie umożliwiała aplikacja. Część jednośladów będzie posiadała również  napęd elektryczny.

Trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu. Ostateczną decyzję o realizacji przedsięwzięcia podejmie na najbliższej sesji Rada Miasta, która rozpatrzy ujęcie zadania w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Wstępnie szacujemy, że wdrożenie i funkcjonowanie nowego Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego będzie kosztowało od 4 do 5 mln zł rocznie. Umowa ma zostać podpisana na cztery lata. Dzięki temu miasto, zamiast kupowania rowerów i infrastruktury, nabędzie prawo do korzystania z niego według własnych potrzeb bez ponoszenia kosztów konserwacji, przechowywania i parkowania roweru.

Sukowskiego4W tym sezonie w systemie BRA zarejestrowanych jest prawie 8 tysięcy użytkowników, którzy korzystać mogą z 62 samoobsługowych stacji. Największą popularnością cieszą się te zlokalizowane w Myślęcinku, na placu Teatralnym, przy dworcu PKP oraz na ul. Wojska Polskiego/Al. L. Kaczyńskiego. Konsekwentnie rozbudowujemy też rowerową infrastrukturę. Więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.

Trwa remont ulicy Spokojnej na Kapuściskach

Ulica-SpokojnaW poniedziałek (22 września) rozpoczną się kolejne prace na ul. Spokojnej. Oznacza to, że nie będzie można wjechać w nią od strony ul. Bełzy. Wcześniejsze roboty, prowadzone w wakacje, polegały na remoncie chodnika. Teraz nową nawierzchnię zyska również ulica.

Prace będą przebiegały w dwóch etapach. W pierwszym z ruchu zostanie wyłączony odcinek ulicy Spokojnej od strony ul. Bełzy do wysokości garaży. Dojazd do nieruchomości oraz garaży zostanie zachowany od strony ul. Toruńskiej poprzez wprowadzenie na tym odcinku ruchu dwukierunkowego.

W drugim etapie inwestycji zamknięty dla ruchu zostanie odcinek ul. Spokojnej od strony ul. Toruńskiej. Planowo obydwa etapy prac zakończą się pod koniec października.

Prosimy mieszkańców oraz kierowców o wyrozumiałość i zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót. Alternatywnymi trasami są Al. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego oraz ul. Zdobywców Wału Pomorskiego.  

 

Attachments:
FileDescriptionFile size
 Spokojna.png 5105 kB

Wiadukty na ulicy Wulffa po nowemu

f8304c5f-a60a-4fab-8843-89ac9aa962d2Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie trzech wiaduktów na ulicy T. Wulffa, biegnących nad torami kolejowymi. Za projekt będzie odpowiadać bydgoska spółka BAK. W ostatnich latach na przejętych ulicach na terenie dawnych zakładów chemicznych zleciliśmy szereg innych prac.

Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie gruntownej przebudowy ulicy T. Wulffa. Inwestycja obejmie m.in. wybudowanie trzech w pełni funkcjonalnych wiaduktów wraz z nową, szeroką na 7 metrów jezdnią, ciągu pieszo-rowerowego, a także przejścia dla pieszych. Nowa infrastruktura skomunikowana będzie z przystankami komunikacji publicznej. Planowo prace projektowe powinny się zakończyć w 2026 roku.

Ulica T. Wulffa, od skrzyżowania z ul. E. Petersona/A. Krzywca do ul. C. Eberharda, mierzy 750 metrów i umożliwia dojazd m.in. do zakładów mieszczących się po obu stronach magistrali węglowej. Ponadto trzy znajdujące się na niej wiadukty przeprowadzają ruch drogowy i pieszy nad dwiema bocznicami do zakładów przemysłowych oraz elektrociepłowni. Ulica, po przejęciu jej przez miasto w poprzedniej dekadzie, stała się popularnym skrótem pomiędzy osiedlami Kapuściska i Łęgnowo.

Trochę historii

a9c847b0-bec6-4c27-9244-f6209a8e3d5eUlica T. Wulffa wcześniej nosiła nazwę Zacharewicza. Trzy znajdujące się na niej wiadukty drogowe powstały w 1977 roku, a wybudowało je bydgoskie przedsiębiorstwo budowlane „Przemysłówka” na podstawie projektu gdańskiego Biura Projektów Kolejowych. Nowa infrastruktura zastąpiła inną drogę o podobnym przebiegu. Jej pozostałości, w tym wyłączony z użytkowania wiadukt nad koleją, wciąż można odnaleźć w okolicy. Inwestorem i zarządcą tych obiektów były ówczesne Zakłady Chemiczne Organika-Zachem.

Pod koniec 2015 roku miasto zakupiło od syndyka Zachemu niemal 9 km dróg, w których skład wchodziła m.in. ul. T. Wulffa. Już wówczas zwróciliśmy uwagę na zły stan techniczny obiektów. Wiadukty znajdowały się pod obserwacją i w związku z pogłębiającą się degradacją podjęto decyzję o ich przebudowie. Dla bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenia prędkości i tonażu oraz wygrodziliśmy część jezdni barierami.

Warto wiedzieć

W ostatnich latach sukcesywnie poprawiamy stan techniczny przejętych dróg. Wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu drogowego poprawiające bezpieczeństwo, regularnie przeprowadzamy także kontrole i prowadzimy prace utrzymaniowe. Przebudowaliśmy ul. Wojska Polskiego od Chemicznej do Petersona oraz ul. M. Dziatkiewicza do ronda przy ul. B. Raczkowskiego. W porozumieniu z inwestorami zewnętrznymi zmodernizowane zostały również krótsze odcinki innych ulic. Na obszar dawnych zakładów chemicznych wprowadziliśmy też transport publiczny.

Ulica Maciejowicka na Miedzyniu z nową nawierzchnią

akacjowa14Podpisaliśmy umowę na budowę ul. Maciejowickiej. Wykonawcą została firma PPU Affabre, a prace budowlane powinny zająć około pół roku. Zadanie jest częścią naszego programu utwardzania ulic gruntowych. Tylko w tym roku zabezpieczyliśmy na ten cel ponad 32 mln zł.

Inwestycja zakłada przebudowę całego odcinka ulicy Maciejowickiej wraz z fragmentem ulicy Gliwickiej. Łącznie to ok. 400 metrów nowych twardych dróg. W zakres robót wchodzi wykonanie nawierzchni ulicy wraz z chodnikami, zjazdami i dojściami do posesji. Ulicę Maciejowicką zaprojektowano jako pieszojezdnię, a w celu spowolnienia ruchu pojazdów skrzyżowanie z ul. Jeleniogórską zostanie wyniesione.

akacjowa11Plac budowy został już przekazany wykonawcy, a roboty budowlane zajmą około pół roku. Zadanie jest częścią naszego programu utwardzania ulic gruntowych. W ostatnich latach na Miedzyniu-Prądach utwardziliśmy szereg innych ulic. Twardą nawierzchnię zyskały m.in. ulice Owocowa, Akacjowa, Wieśniacza, Iglasta, Młynarska, Orzechowa, Czorsztyńska, Tragerów, Przemyska, Janowiecka. 

Warto wiedzieć

W tym roku w budżecie miasta na program utwardzania ulic gruntowych zabezpieczyliśmy 32 mln zł. W ostatnich latach liczba mieszkańców, którzy są zameldowani przy drogach gruntowych zmniejszyła się o połowę.

  1. Doświetlamy kolejne przejścia dla pieszych
  2. Rozpoczęły się prace na ulicy Agrestowej
  3. Tramwajem na Szwederowo. Przetarg na budowę nowej trasy ogłoszony
  4. Trwa remont kładki łączącej Wyżyny ze Wzgórzem Wolności

Seite 3 von 472

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025