Aktualności

⚠️Pilne! ⚠️
Dzisiaj o 9.30 w trakcie prowadzonych bieżących prac utrzymaniowych została wykryta awaria jednego z ważnych elementów mostu Bernardyńskiego. Awarii uległ stalowy przegub mostu. W trybie pilnym musimy zamknąć skrajny pas (prawy) jezdni wschodniej w kierunku Ronda Jagiellonów oraz ograniczyć znacząco prędkość pojazdów tramwajowych do 10 km/h, pojazdów samochodowych do 20 km/h oraz ograniczyć przejazd pojazdów ciężarowych. Docelowo wyłączyć także ruch autobusów komunikacji publicznej jadących w kierunku Ronda Jagiellonów. Obecnie nasze służby przygotowują niezbędne oznakowanie, które niebawem pojawi się w terenie. Służba odpowiedzialna za komunikację publiczną przygotowuje nowe trasowanie połączeń autobusowych w tym obszarze. O nowych faktach związanych z awarią, możliwych dalszych utrudnieniach będziemy informowali na bieżąco w naszych komunikatach oraz na stronie internetowej ZDMiKP.
Weiterlesen...

Weiterlesen...Trwa utwardzanie kolejnych bydgoskich ulic.
W tym roku najwięcej ulic zyska nawierzchnię z płyt ażurowych i ekokostki.
To nawierzchnie przepuszczające wody, lepiej przystosowane do zmian klimatycznych.

Technologia z wykorzystaniem płyt ażurowych stosujemy na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nienarażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych.
Inwestycje realizujemy są w standardach wypracowanych przy wcześniejszych zadaniach.
Płyty zawsze stabilizowane są opornikami betonowymi, a część utwardzanej ulicy przeznaczona dla pieszych wykładamy kostką betonową.

Weiterlesen...Część ulic utwardzana jest też z zastosowaniem ekokostki. Przepuszczalne nawierzchnie w postaci ekokrat stosujemy również na miejscach parkingowych. Obecnie trwają prace na ulicach Wieśniaczej (Miedzyń), Gołębiej (Górzyskowo) i Kolibrowej (Osowa Góra).

W ostatnim czasie wykonaliśmy natomiast prace na ul. Wodnej, Sępiej i Indyczej.  

Weiterlesen...Łącznie w tym roku zaplanowaliśmy utwardzenie ażurami ponad 3 kilometry dróg osiedlowych.
Na koniec roku będziemy mieli w Bydgoszczy już blisko 100 ulic utwardzonych płytami ażurowymi lub ekokostką.

Na miejski program utwardzania ulic gruntowych trafiają środki z budżetu miasta oraz z funduszy zewnętrznych.
Prace realizujemy też często z wykorzystaniem środków z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

Weiterlesen...Trwa gruntowna przebudowa ul. Łęczyckiej na Bartodziejach.
Układana jest nowa nawierzchnia, powstają chodniki i wjazdy na posesje.
Właśnie dobiegają końca prace na II etapie robót.

Całe zadanie realizowane przez firmę Strabag, obejmuje remont ulicy Łęczyckiej na odcinku od ulicy Kamiennej do ul. Fordońskiej. W celu minimalizowania utrudnień, prace budowlane realizowane są w 3 etapach.

Weiterlesen...Prace na odcinku od ul. Fordońskiej do ronda przy ul. Skłodowskiej-Curie  (etap I) zostały już zakończone.
Ułożona została nawierzchnia, przebudowane zostały chodniki i zjazdy na posesje.
 
Obecnie dobiegają końca prace na odcinku od ronda na ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Bocznej (II etap).

Weiterlesen...W czwartek (29 sierpnia) wykonawca planuje udostępnić przedmiotowy odcinek do ruchu i przystąpić do III etapu prac od ul. Bocznej do ul. Kamiennej.
Zakończenie wszystkich robót nastąpi jesienią bieżącego roku, 
Wykonawcą prac jest firma STRABAG Sp. z o.o.
Koszt zadania to ponad 7,5 mln zł.

Weiterlesen...Pragniemy zauważyć, że obecnie realizowane zadanie nie obejmuje przebudowy skrzyżowania na ul. Łęczyckiej z Skłodowskiej-Curie.
Docelowo planowana jest tam budowa ciągu pieszo-rowerowego, który połączy się z trasą rowerowa planowaną też w ciągu ul. Curie - Skłodowskiej.

Weiterlesen...We wtorek (20 sierpnia) otworzyliśmy oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji dla przebudowy ronda Jagiellonów.

Zainteresowanych realizacją tego zadania jest aż 7 firm projektowych.
Teraz trwa procedura sprawdzania przesłanych ofert. 


Weiterlesen...W pierwszej kolejności opracowana została koncepcja nowych rozwiązań. Była ona przedmiotem szerokich konsultacji społecznych. W ich trakcie wprowadzonych zostało wiele ważnych zmian proponowanych przez mieszkańców.

Teraz planujemy zlecić wykonanie dokumentacji projektowej.

Projektant będzie zobowiązany m.in. do przygotowania projektu budowlanego, projektów wykonawczych, kosztorysów i z uzyskania wszystkich wymaganych decyzji administracyjnych. Wstępnie zakładamy, że kompletną dokumentacją będziemy dysponować do końca 2026 roku.

Do przetargu na przygotowanie dokumentacji - zgłosiło się 7 firm.
Teraz prowadzona będzie procedura sprawdzania przesłanych ofert. 

Weiterlesen...Rozwiązania wypracowane z mieszkańcami
Przygotowana koncepcja, która będzie teraz podstawą dla dalszych prac projektowych, zakłada wykonanie ośmiu wind.
Kabiny mają umożliwiać także swobodny transport rowerów czy wózków dziecięcych.

Weiterlesen...W ramach inwestycji wybudowane zostaną łagodne zjazdy (pochylnie bez schodów) na dwóch przeciwległych ćwiartkach skrzyżowania: północny-wschód (przy Banku Pocztowym) oraz południowy-zachód (budynki pocztowe). Poprawi to komfort poruszania się na ważnym kierunku i będzie stanowiło alternatywę dla wind w sytuacjach kryzysowych. 

Zdecydowanie odrzucone zostały pomysły zakładające jakiekolwiek wyburzenia w celu wygospodarowania terenu na dodatkową infrastrukturę.
Dla bezpieczeństwa skorygowane zostaną jezdnie na wszystkich wlotach i wylotach skrzyżowania. Na każdym dojeździe do ronda wytyczone będą po trzy pasy ruchu.

Weiterlesen...Dodatkowe wyjścia w postaci schodów i wind na perony tramwajowe po wschodniej stronie skrzyżowania, ułatwi w przyszłości wprowadzanie zmian w siatce połączeń - na przykład kursowanie linii od strony dworca PKS w kierunku Szwederowa.
Wszystkie schody zostaną po konsultacjach wyposażone w tak zwane rynny dla rowerów.

Nad schodami prowadzącymi do przejścia podziemnego zaplanowano zadaszenia ze szklanymi okładzinami i załamaniami konstrukcji.
Na peronach tramwajowych, założono proste rozwiązania z częściowym zadaszeniem w postaci zieleni.

Weiterlesen...Przewiduje się remont istniejących schodów oraz samego przejścia podziemnego wraz ze zmianą zagospodarowania jego przestrzeni. Obszar skrzyżowania zostanie uporządkowany architektonicznie oraz uzupełniony o elementy zieleni.

Nowością będzie wyznaczenie pasów dla rowerzystów wzdłuż ul. Jagiellońskiej. 
W ocenie ekspertów to lepsze rozwiązania niż fragmenty wydzielonych dróg bez przejazdów. Decydujący głos w tej sprawie oddaliśmy Zespołowi ds. Polityki Rowerowej, który analizował również to rozwiązanie pod kątem bezpieczeństwa.

Weiterlesen...Warto podkreślić, że projektanci po uzgodnieniach i rozmowach z organizacjami społecznymi oraz przedstawicielami miejskich wydziałów, już na wstępnym etapie rozszerzyli zakres opracowania.
Umożliwi to na przykład połączenie nowej infrastruktury na rondzie ze zrealizowanymi lub trwającymi zadaniami wokół tego węzła komunikacyjnego - np. dowiązanie się do traktu spacerowego w kierunku bulwarów.

Weiterlesen...Dokładnie analizowany był także pomysł wyznaczenia przejść naziemnych. Przy obecnych przepisach wymagałoby to zastosowania sygnalizacji świetlnej, co przy braku rozbudowanej trasy WZ mogłoby istotnie utrudnić ruch w centrum. W konsultacjach projektanci jednocześnie spotykali się z propozycjami budowy przejść naziemnych jak i głosami krytykującymi takie rozwiązanie.


Projektanci na etapie koncepcji podkreślali również, że należy mieć na uwadze, że wokół placu Teatralnego i na ul. Gdańskiej (plac Praw Kobiet) powstają kolejne przystanki wiedeńskie, które jeszcze bardziej poprawią komunikacyjną dostępność analizowanego obszaru, bez konieczności korzystania z wind. Bydgoszcz zdecydowała się również na całkowitą wymianę taboru tramwajowego.

Weiterlesen...Pomogą nam unijne fundusze
Na prace projektowe i budowlane planujemy wykorzystać między innymi Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

Wartość unijnego dofinansowania na ten cel szacowana jest na ponad 40 mln zł.

Seite 7 von 431