Aktualności komunikacyjne

Od 9 grudnia (piątek) zmianie ulegnie rozkład jazdy linii nr 68 we wszystkie dni powszednie.

W związku z dużą liczbą Pasażerów zmierzających do pracy, linia 68 po godzinie 5 rano będzie dublowana.
 
O godzinie 5:05 z Dworca Leśne jeden autobus odjedzie w kierunku pętli Prądocińska a drugi do pętli Park Przemysłowy / Exploseum. 

Weiterlesen...Kończymy certyfikację taboru zakupionego przez firmę Mobilis. Firma od 1 stycznia będzie obsługiwać 11 linii autobusowych w Bydgoszczy. 
W ramach umowy zakupionych zostało blisko 50 nowych pojazdów.
Firma będzie świadczyć usługi przewozowe do 2031 roku.


Od 1 stycznia nowy Przewoźnik zastąpi na trasach firmę IREX - TRANS.
Będzie obsługiwał linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85.
Do obsługi tych tras nowy Wykonawca musi łącznie dysponować 45 pojazdami (plus pojazdami rezerwowymi).
Tabor liniowy będzie składał się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich.
Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów.

Weiterlesen...Obecnie trwa sprawdzanie zakupionych pojazdów, których wyposażenie musi być zgodne z zapisami zawartej umowy.
Niskopodłogowe autobusy muszą być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych.
Tabor ma być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu).
Autobusy muszą być fabrycznie nowe co oznacza, że norma spalania nie może być niższa niż Euro 6.

Weiterlesen...Przypominamy, że w Bydgoszcz 25 procent autobusowej pracy przewozowej realizowana jest na podstawie procedury przetargowej (wygrana firmy Mobilis), a 75 procent jest obsługiwane przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy (MZK).
Firma Mobilis wyceniła realizację zadania (w samym tylko roku 2023) na prawie 27 mln zł.
W kolejnych latach stawki jednostkowe będą waloryzowane o wskaźnik inflacji oraz paliwowy.

Komunikacja autobusowa w liczbach:
W Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje 2 operatorów:
• MZK Bydgoszcz – 30 linii dziennych;  6 linii nocnych oraz 13 międzygminnych
• obecnie Irex-Trans - 11 linii (od 2023 roku firma Mobilis)

Liczba linii
- 41 dziennych
- 6 nocnych

Weiterlesen...Coraz więcej kierowców korzysta z parkingu wielopoziomowego przy ulicy Grudziądzkiej.
W ostatni weekend, kiedy parkowanie jest bezpłatne, zajętych było prawie 70 procent miejsc.
Obiekt pozwolił uporządkować ważną część Śródmieścia i ograniczyć parkowanie na ulicach Starego Miasta.

Wybierając się na Jarmark czy świateczne zakupy, warto skorzystać z nowych parkingów.


Weiterlesen...Parking przy ul. Grudziądzkiej jest podzielony na dwie strefy. W części SPP (Strefa Płatnego Parkowania) parkowanie po godz. 17.00 i w weekendy jest darmowe. W czasie ostatniego weekendu w godzinach popołudniowych zajętych było około 170 z 240 dostępnych miejsc.

W tygodniu pierwsza godzina parkowania (8.00 – 17.00) kosztuje 3,80zł. W obiekcie na Grudziądzkiej można też zostawić samochód na 30 minut bez żadnych opłat. 

Weiterlesen...Wybierając się na świąteczne zakupy możesz też zostawić samochód na parkingu przy rondzie Kujawski, a pobrany bilet wykorzystać jako bilet komunikacji miejskiej. Koszt tego typu parkowania w P&R wynosi 3,80 zł za pierwszą godzinę. Parkując w tym miejscu można wybrać dalszy sposób podróży – pieszo lub tramwajem/autobusem. Opłaty ponosi się przy wyjeździe z parkingu.
W przypadku parkingu na rondzie Kujawskim przejazd tramwajem do ronda Jagiellonów zajmuje zaledwie 4 minuty.


Weiterlesen...Dokładnie 10 lat temu ( 22 listopad 2012 roku) oddano do użytku nową linię tramwajową do dworca PKP.

Skróciła ona czas dojazdu do północnej części Śródmieścia, poprawiła bezpieczeństwo kierowców i pieszych oraz podniosła estetykę tej części Bydgoszczy.
Trzy lata później powstał też nowy dworzec kolejowy.


Obszar dworca PKP obsługują obecnie trzy linie tramwajowe nr 5, 8 i 9.
Każdego dnia z tramwajów w tej części miasta korzysta ponad 9 tysięcy osób, a z linii autobusowych 12 tysięcy pasażerów.

Weiterlesen...Budowa nowej linii o długości 1,7 kilometrów trwała dwa lata.
Już na etapie prac projektowych zdecydowano się na wiele nowoczesnych rozwiązań.
Na odcinku od węzła Garbary do Dworcowej powstało nowe wydzielone torowisko.
Most im. Wł. Jagiełły zarezerwowano wyłącznie dla tramwajów, pojazdów uprzywilejowanych, rowerzystów i pieszych.

Weiterlesen...Zupełnie zmienił się wygląd placu przed dworcem.
Ograniczony został na nim ruch, zlokalizowano jedynie przystanki przelotowe, zapewniono też bezpieczne dojścia w ich kierunku.
Pętlę zlokalizowano natomiast przy ul. Rycerskiej, do której dobudowano wydzielona jezdnię dla autobusów i tramwajów (tzw. tram-bus pas).
Wraz z tą inwestycją wdrożono system ITS, który działa do dziś.

Weiterlesen...Po oddaniu trasy do użytku zrealizowano wiele kolejnych inwestycji, które zdecydowanie poprawiły estetykę tej części miasta: nowy dworzec kolejowy, remonty przyległych ulic i chodników, kamienic, modernizacja przejść podziemnych.
W ostatnich latach powstała również koncepcja wydłużenia tramwajowej trasy przez osiedle Bocianowo i ulicę Chocimska do skrzyżowania ulic Gdańskiej i Chodkiewicza.

Weiterlesen...Historia w pigułce:
• Pierwsza linia tramwajowa do dworca uruchomiona została w 1888 roku
• Obsługiwały ją początkowo tramwaje konne
• Trasa prowadziła od ul. Gdańskiej ulicą Dworcową
• Ruch zawieszono w 1990 roku ze względu na zły stan torowiska
• Tramwaje wróciły po 22 latach przerwy

Seite 42 von 246