Aktualności komunikacyjne

Weiterlesen...Przypominamy, że w nocy z soboty 26 marca na niedzielę 27 marca 2022 r. przesuwamy wskazówki zegarków o godzinę do przodu.

W związku ze zmianą czasu na letni, nie zostaną wykonane kursy linii nocnych w godz. 02:00 - 02:59.

Informujemy, że w związku z przebudową ulicy Zabytkowej w Przyłękach linie nr 91 i 96, we wszystkich kursach, od dnia 23.03.2022r. będą kończyły trasę na przystanku Przyłęki/Kościół. Rozkład jazdy dostępny jest tutaj.

Weiterlesen...Od 1 kwietnia wzmocnione zostaną linie autobusowe 93, 94, 95.
W porozumieniu z gminami Osielsko i Dobrcz wypracowaliśmy optymalne rozwiązania.
Zmiany polegać będą na zwiększeniu liczby kursów oraz na poprowadzeniu wszystkich kursów linii 94 przez Maksymilianowo.

Zmiany wprowadzane są na podstawie przeprowadzanych corocznie pomiarów potoków pasażerskich z uwzględnieniem zgłaszanych przez gminy potrzeb przewozowych.

Od kwietnia zwiększona zostanie więc liczba kursów w dni powszednie na linii nr 93, 94 , 95. Dodatkowo dla linii nr 98 zwiększona zostanie liczba kursów do Bożenkowa. Uruchomiony zostanie też dodatkowy przystanek pn. Żołędowo/Klonowa.
W związku z powyższymi zmianami, dotacja gminy Osielsko w roku 2022 na pokrycie kosztów komunikacji międzygminnej wzrośnie o ok. 450 tys zł, a gminy Dobrcz o ok. 15 tys zł.

Weiterlesen...Duże zainteresowanie podmiejskimi liniami
Przypominamy, że już sześć gmin ościennych (obok Białych Błot, Osielska, Dobrcza, Nowej Wsi Wielkiej, Dąbrowa Chełmińska), zawarło z Miastem Bydgoszcz porozumienie o wspólnej organizacji transportu publicznego.

Siatka podmiejskich połączeń, z roku na rok się rozwija i cieszy coraz większym zainteresowaniem mieszkańców regionu. Pierwsza linia podmiejska została uruchomiona w 2006 roku i obsługiwała Lipniki oraz Białe Błota. Dziennie korzystało z niej ponad 2300 pasażerów. Dziś każdego dnia z linii podmiejskich korzysta już prawie 8000 osób.

Weiterlesen...Uruchamiamy procedurę zakupu kolejnych tramwajów. Zależy nam na zastąpieniu wszystkich starych wozów nowymi „niskopodłogowcami".
W pierwszym etapie zamawiamy 10 tramwajów. W najbliższych latach czeka nas zakup jeszcze kolejnych 36 wozów.
W poprzednich latach Bydgoszcz kupiła 33 tramwaje niskopodłogowe.


Weiterlesen...Zakończenie prac nad szczegółową dokumentacją techniczną, realizowaną wspólnie z MZK w Bydgoszczy, pozwoliło nam ogłosić przetarg na dostawę 10 szt. fabrycznie nowych tramwajów wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych w tym 6 szt. długich i 4 szt. krótkich.

Wraz z tramwajami zamawiamy specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe.
Opis przedmiotu zamówienia i dokumentacja przetargowa zostały opracowane wspólnie przez ZDMiKP oraz MZK w Bydgoszczy.  

Zakupy są ściśle powiązane z pozyskiwanym dofinansowaniem zewnętrznym. Dlatego poza podstawowym zakresem zamówienia, przewidujemy możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy 29 szt. długich i 7 szt. krótkich tramwajów wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem eksploatacyjno-naprawczym i świadczeniami dodatkowymi.

Weiterlesen...Zależy nam by wybrany producent pojazdów, podstawową część zamówienia na dostawę 10 tramwajów oraz wszystkich pozostałych elementów przedmiotu zamówienia podstawowego, zrealizował do końca listopada 2023 roku. Natomiast pozostałe zamówienie planujemy sukcesywnie realizować, w kolejnych 6 latach.

W lipcu ubiegłego roku tak jak inne miasta otrzymaliśmy zgodę na wykorzystanie kolejnych 25 mln złotych na zakup tramwajów dofinansowany ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Liczymy również na dofinansowanie zakupów tramwajów z nowej perspektywy unijnej do roku 2027.

Weiterlesen...Po Bydgoszczy kursuje nadal 46 składów typu „Konstal" 805Na. Najstarsze pojazdy mają 41 lat. To od czasów „eNek" najpopularniejsze tramwaje w Polsce (na szeroki tor produkowano model 105Na). Zarówno w wersji normalnotorowej, jak i wąskotorowej, pojawiły się we wszystkich miastach Polski. Poddawano je wielu przeróbkom i modyfikacjom.

Pojazdy rozpędzają się do około 70 km/h. Zabierają prawie 150 pasażerów. Największym mankamentem jest wysoka podłoga wykluczająca z transportu osoby starsze oraz z niepełnosprawnościami.

W ciągu ostatniej dekady Bydgoszcz zakupiła 33 nowe tramwaje. Dostawcą wszystkich jednostek była bydgoska „Pesa", która złożyła w przetargach najkorzystniejsze oferty.

Seite 77 von 260