Aktualności komunikacyjne
Bilety 20-minutowe okazały się strzałem w dziesiątkę.
Od 1 stycznia 2022 roku obowiązują w Bydgoszczy nowe stawki za przejazd komunikacją miejską. Wystarczyło tylko kilka dni aby wielu pasażerów zmieniło swoje dotychczasowe przyzwyczajenia.
Coraz więcej osób korzysta z biletów dobowych i 20 minutowych.
Niesłabnącą popularnością cieszy się też zakup biletu przez aplikację w telefonie
Obecnie za bilet normalny płacimy 3,80 zł (1,90 ulgowy) a za godzinny bilet normalny 4,80 zł (2,40 ulgowy). Nowością są bilety 20-minutowe za 3 zł (1,5 ulgowy) które cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców.
W miesiącu styczniu czyli po wprowadzeniu zmian, w porównaniu do listopada ubiegłego roku, w Open Payment System (płatnośc kartą za przejazd) o blisko 72 tysiące spadła sprzedaż biletów jednorazowych normalnych i ulgowych. O tyle samo wzrosła natomiast sprzedaż biletów 20 minutowych.
O ponad tysiąc spadła też sprzedaż biletów godzinnych.
Wielu pasażerów jak widać z przeprowadzonych statystyk, zaczęła korzystać z biletów dobowych (wzrost o ok. 1000 szt.).W chwili obecnej najbardziej popularne w Bydgoszczy są bilety jednorazowe i 20-minutowe.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się natomiast bilety dobowe.
Coraz rzadziej kupujemy bilety w papierze.
Wpływ na to ma niewątpliwie coraz bardziej ograniczona liczba punktów ze sprzedażą biletów (kioski). Innowacje technologiczne cieszą się natomiast coraz większą popularnością wśród bydgoszczan i wypierają dotychczasowe rozwiązania w postaci papierowych biletów.
Każdego dnia aplikacją za bilet jednorazowy płaci już blisko 1000 osób.
W ubiegłym roku zakup biletu za pomocą karty płatniczej wykonano już ponad 3 mln płatności. To o 50% więcej niż jeszcze dwa lata wcześniej.
Coraz więcej Pasażerów płaci za przejazd przy pomocy aplikacji w telefonie.
Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ
94 - czsowa zmiana trasy na terenie gm. Niemcz.
Informujemy, że z powodu awarii studni kanalizacyjnej na skrzyżowaniu Bydgoska/Teligi w Niemczu, od godziny 9:00 w czwartek (10 lutego) zmianie ulega trasa autobusu linii nr 94. Przez okres usuwania awarii, będzie on kursował ulicą Słowackiego omijając odcinek Bydgoskiej i Al. Mickiewicza. Tym samym wyłączone z użytkowania będą przystanki Niemcz/Urocza oraz Niemcz/Pod Wierzbami. Zamiast nich należy korzystać z przystanków Niemcz/Mickiewicza zlokalizowanych w rejonie skrzyżowania Al. Mickiewicza/Słowackiego. Zmieniona trasa linii 94 obowiązywać będzie przez okres około dwóch tygodni, tj. do czasu usunięcia awarii.
Protest rolników w Bydgoszczy – możliwe utrudnienia w ruchu
W najbliższą środę 9 lutego br. odbędzie się protest rolników przed Urzędem Wojewódzkim w Bydgoszczy.
Przez cały dzień kierowcy mogą spodziewać się utrudnień w ruchu w ścisłym centrum naszego miasta.
9 lutego około godziny 11.00 ponad sto ciągników rolniczych wjedzie do Bydgoszczy od strony Koronowa.
Kolumna pojazdów z prędkością ok. 15km/h będzie poruszać się ulicami:
DK25 – ul. Kornowska – ul. Nad Torem – ul. Grunwaldzka – ul. Focha – ul. Jagiellońska / Urząd Wojewódzki.
Kolumna będzie prowadzona i nadzorowana przez Policję, która sterować będzie też ruchem na skrzyżowaniach znajdujących się na trasie przejazdu.
Około godziny 11:30-11:45 pojazdy protestujących mają zostać ustawione na prawym pasie ul. Jagiellońskiej od ul. Focha do ronda Jagiellonów.
W związku z planowaną dużą liczbą pojazdów (ok. 150) będą one ustawiane również na ul. Jagiellońskiej od ronda w kierunku PKS-u (w obu kierunkach).
Według zapewnień organizatorów protestu, ruch pojazdów na tym odcinku (w tym tramwajowy i autobusowy) ma odbywać się bez zakłóceń a uczestnicy protestu nie będą tamować ruchu na całej szerokości jezdni.
Protest, w którym może wziąć udział ok. 250 osób, ma potrwać przed Urzędem Wojewódzkim maksymalnie do godziny 17.00.
Organizatorzy nie wykluczają jednak wydłużenia protestu do godziny 22.00 w zależności od wyniku rozmów z Wojewodą Kujawsko-Pomorskim.
O sytuacji drogowej w trakcie protestu informować będziemy na bieżąco.
Apelujemy jednak do kierowców o omijanie w środę 9 lutego w ciągu dnia obszaru ronda Jagiellonów, ul. Focha i ul. Jagiellońskiej
Na tym odcinku można spodziewać się dużych utrudnień i znacznego spowolnienia ruchu.
Wydłuży się również czas przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej.
Utrudnienia w godzinach porannych i wieczornych wystąpią również w innych częściach miasta, w trakcie przejazdu kolumny pojazdów rolnych.
Testujemy kolejnego elektryka
Od 7 do 15 lutego 2022 roku Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) będą testować na bydgoskich trasach autobus elektryczny.
Testy będą przeprowadzane na wybranych liniach autobusowych.
To kolejny sprawdzian dla tego typu pojazdu i dobra okazja aby samemu sprawdzić i ocenić zastosowane tam rozwiązania.
Testowany elektryk to model Solaris Urbino 12 electric
Autobus będzie kursował na liniach nr: 54, 57, 80, 84, 92 i 99.
Funkcjonowanie i przebieg pojazdu mogą być jednak uzależnione od wielu czynników np. dodatkowego ładowania w ciągu dnia.
Rozkład jazdy dla autobusu elektrycznego [pdf]
Autobus posiada 24 miejsca siedzące z czego 8 z niskiej podłogi. Wyposażony jest w szerokie drzwi, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, przestronne okna oraz LED-owe oświetlenie wnętrza.
Autobus jest wyposażony w baterie, które umieszczono z tyłu pojazdu, a także na dachu, nad pierwszą osią.
Rozkład baterii gwarantuje odpowiednie rozłożenie nacisków na obie osie i dodatkowo umożliwia zwiększenie przestrzeni pasażerskiej.
Wyposażenie dodatkowe autobusu stanowią automatyczne systemy wspierające pracę kierowcy.
Dzięki kamerom umieszczonym po bokach autobusu, kierowca otrzymuje ostrzeżenia o pieszych lub rowerzystach znajdujących się w pobliżu.
Autobus posiada też system kamer zastępujących lusterka wsteczne oraz boczne, co zmniejsza całkowitą szerokość autobusu. Jest to szczególnie ważne w przypadku węższych ulic o dużym natężeniu ruchu.
Na pokładzie pojazdu znajduje się nawet urządzenie liczące pasażerów, które pozwala przewoźnikowi zbierać dane o przepływie pasażerów w autobusie na danej linii.Należy jednak pamiętać, że w autobusie nie będzie możliwości zakupu biletu kartą kredytową oraz nie będą odtwarzane zapowiedzi głosowe.
Autobus nie będzie posiadał też barw miejskich, dostępu do WiFi i gniazd ładowania USB.
W pojeździe brak będzie też tablicy bocznej z nr linii i wielu przydatnych informacji wewnątrz.
W związku z powyższym, przejazd autobusem trzeba będzie opłacić za pomocą tradycyjnego biletu papierowego.
Autobus elektryczny jest pomalowany na szaro z żółtymi pasami, więc rozpoznanie go nie sprawi większego problemu.
Zapraszamy do przejażdżki.
To kolejny sprawdzwian dla elektrycznego autobusu.
Pod koniec grudnia tetowany był na bydgoskich trasach MAN Lion's City o czym więcej pisaliśmy TUTAJ