Aktualności

Weiterlesen...Trwają przygotowania do ważnej inwestycji rowerowej.
Powstanie nowa ścieżka łącząca osiedle Tatrzańskie z osiedlem Szybowników wzdłuż ul. Gen. W. Andersa.
Inwestycję do realizacji wybrali mieszkańcy w trakcie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Ogłosiliśmy przetarg.

Nowa droga dla rowerzystów powstanie po północnej stronie ulicy Andersa na odcinku pomiędzy ulicami Kasztelańską i S. Dubois. Będzie miała długość blisko 600 m.

Koncepcja zakłada wykonanie ciągu o szerokości 3 metrów z betonu asfaltowego. Zaprojektowano również ciąg pieszy prowadzący do centrum handlowego oraz wymianę nawierzchnia z kostki na ciągu pieszym przy skrzyżowaniu z ul. Kasztelańską na nawierzchnię bitumiczną.

Prace przy jezdniach ograniczą się do wymiany krawężników wysokich na obniżone w związku z lokalizacją przejść dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi. Do oświetlenia projektowanej infrastruktury pieszo – rowerowej posłuży oświetlenie zamontowane w ramach budowy trasy tramwajowej do Fordonu.

Obecnie trwa procedura związana z wyborem wykonawcy prac projektowych i budowlanych.
Wstępnie zakładamy, że realizacja zadania zajmie około 8 miesięcy.
Wykonawca w pierwszej kolejności będzie pracował nad projektem i uzyskaniem niezbędnych zezwoleń.

Inwestycję do realizacji wybrali mieszkańcy Fordonu w trakcie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
W rejonie ul. Kasztelańskiej nowa ścieżka połączy się z istniejącą ścieżką biegnącą do ul. P. Palińskiego.
Docelowo planowane jest połączenie tej trasy z istniejącym już ciągiem pieszo-rowerowym od ul. Wyzwolenia w kierunku Łoskonia.

Warto wiedzieć
Wszystkie nowe trasy powstają w standardach uzgodnionych ze środowiskami rowerowymi. Konsultujemy również kolejność zadań. Na rowerowe inwestycje w bieżącym roku zabezpieczamy ponad 30 mln złotych.
Łącznie mamy już prawie 120 kilometrów rowerowych dróg. Więcej informacji o tegorocznych inwestycjach w drogi rowerowe znajduje się TUTAJ

Weiterlesen...Obecnie remontowane są istniejące odcinki chodników, w sposób umożliwiający bezpieczną i wygodną jazdę rowerem.

Ogłosiliśmy właśnie przetarg na zaprojektowanie dalszych odcinków trasy rowerowej, która poprowadzi aż w rejon mostu fordońskiego.

Przypominamy, że wszystkie inwestycje związane z infrastrukturą rowerową są opiniowane przez środowiska rowerzystów.
Bierzemy również pod uwagę kolejność zadań wskazywaną przez Zespół ds. Polityki Rowerowej.
Jako jeden z priorytetów wskazał on budowę infrastruktury wzdłuż ulicy Fordońskiej.

Weiterlesen...I etap prac
Obecnie trwa przebudowa odcinków istniejących ciągów od wiaduktów warszawskich do ul. Inflanckiej.
Zostały one już poszerzane do 3 metrów, by bezpiecznie mogli korzystać nie tylko piesi ale i rowerzyści.
Wykonane zostały krawężniki.
Przy sprzyjających warunkach pogodowych wykonawca rozpocznie prace przy robotach nawierzchniowych.

Weiterlesen...Na nawierzchni zastosowany zostanie asfaltobeton. Tym samym nową nawierzchnię zyska ciąg pieszo-rowerowy o łącznej długości ponad 1300 metrów. Zadanie realizuje firma Strabag, która wyceniła wartość prac na ponad 780 tysięcy złotych.

W ramach wykonanych robót, przebudowany został również przystanek autobusowy przy ul. Kaplicznej.

Na powyższym odcinku do przebudowy pozostaną jeszcze między innymi: skrzyżowanie Fordońskiej z Sochaczewską, przebudowa infrastruktury w pobliżu węzła Fordońska – Rejewskiego - Skandynawska oraz budowa kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi. Są one ujęte w II etapie prac, który właśnie się rozpoczyna.

Weiterlesen...Właśnie ogłosiliśmy przetarg na prace koncepcyjne dla brakujących odcinków dróg rowerowych od Kaplicznej do Wiślanej (wraz z kładką pieszo-rowerową i obejściem przystanku przy ul. Wiślanej) oraz budową dalszego odcinka w kierunku Parku Milenijnego (przy moście Fordońskim).
Docelowo zadanie planowane jest do realizacji w trybie zaprojektuj i wybuduj.

Warto pamiętać, że nowe odcinki dróg rowerowych powstają obecnie w Starym Fordonie a przygotowując się do budowy nowych wiaduktów warszawskich, także uwzględnimy infrastrukturę rowerową.

Weiterlesen...Zakończyły się konsultacje dotyczące budowy nowego układu drogowego na potrzeby nowej Akademii Muzycznej.
Bydgoszczanie zgłosili kilkadziesiąt wniosków i uwag.
Nowoczesny kampus zasługuje na sprawną obsługę komunikacyjną.

Sporo uwag dotyczyło ograniczenia ruchu na nowych drogach, wyposażenia ich w elementy podnoszące bezpieczeństwo pieszych oraz zastosowania materiałów podnoszących estetykę miejskiej przestrzeni. Bydgoszczanie dzielili się również pomysłami związanymi z zagospodarowaniem terenu dodatkową zielenią, zabezpieczeniem miejsc parkingowych oraz skomunikowania obszaru kampusu z nowym kompleksem mieszkaniowo-usługowym po drugiej stronie ul. Kamiennej.

Konsultacje odbywały się w październiku ubiegłego roku.
Uwagi zgłosiły 24 podmioty (mieszkańcy, stowarzyszenia, inwestorzy).
Przekazali ponad 60 różnych uwag i opinii.
W ramach konsultacji odbyło się również spotkanie on-line z mieszkańcami, które zgromadziło 210 wyświetleń.

Weiterlesen...Podstawowe rozwiązania
Nowoprojektowany układ drogowy mają tworzyć mają dwie nowe ulice. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego zostały one zapisane pod symbolami:
• 14.KD-D – prosta ulica o długości prawie 180 metrów zapewni połączenie terenu Akademii z ulicą Gdańską.
• 17.KD-D - ulica o łamanym przebiegu i łącznej długości około 500 metrów zapewni bezpośrednią obsługę terenu przylegającego do Akademii, a także połączenie z ulicą Kamienną.

Mają to być ulice kategorii gminnej i klasy funkcjonalnej dojazdowej. Wzdłuż obu ulic planowane są zatoki do parkowania (prostopadłego względem osi jezdni). Na Kamiennej zaplanowano prawoskręt dla pojazdów wjeżdżających na nową ulicę. Wyjazd na Kamienną możliwy ma być tylko w prawą stronę. Przebudowane zostaną krótkie odcinki istniejących chodników i dróg rowerowych wzdłuż ul. Kamiennej. Uwzględniając prestiżowy charakter przyszłej ulicy przy kampusie projektant zaproponował zróżnicowanie materiałów nawierzchniowych, podkreślających odmienne funkcje poszczególnych elementów ulicy (jezdnie bitumiczne , opaski z kostki płukanej, chodniki z płyt betonowych, drogi rowerowe bitumiczne, miejsca postojowe z kostki). Przewidziano nasadzenie pojedynczych szpalerów drzew wzdłuż obu projektowanych ulic. Drzewa będą wkomponowane w pasy parkingowe, które specjalnie w tym celu podzielono na segmenty.

Weiterlesen...Kładką przez Kamienną
Konsultacje były okazją do wprowadzenia korekt oraz wyjaśnień wielu szczegółów związanych z budową nowego układu drogowego. Nowa koncepcja uwzględnia już przygotowaną dokumentację dla rozbudowy trasy WZ , która przewiduje wykonanie kładki nad ulicą Kamienną. Układ chodników w opiniowanym projekcie został dostosowany do przyszłej lokalizacji kładki. Ponadto, na etapie wykonywania projektu organizacji ruchu rozważamy już wprowadzenie tymczasowego przejścia dla pieszych pomiędzy ulicami Sułkowskiego i Gdańską.

W trosce o estetykę
Oprócz miejsc parkingowych przy nowych ulicach – łącznie 110 stanowisk, w samym obiekcie Akademii Muzycznej ma funkcjonować podziemny parking. Nowe ulice będą miały charakter dojazdowy, dlatego nie są na nich planowane drogi rowerowe. Projektanci w maksymalnym stopniu starali się też wkomponować zieleń. Wąskie pasy uliczne, zdefiniowane w obowiązujących miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pozwalają na pogodzenie wymaganych funkcji komunikacyjnych tylko z jednym szpalerem drzew, sytuowanych pomiędzy zatokami parkingowymi. Warto jednocześnie zauważyć, że projektowane drogi będą sąsiadować bezpośrednio z terenem Akademii Muzycznej, na którym również planuje się ozdobne nasadzenia.

Zgodnie z wnioskami mieszkańców wystąpiliśmy do Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz do Rady Estetyki Miasta Bydgoszczy celem konsultacji projektu.
Zalecenia obu organów np. sposób układania chodnikowych płyt i materiały zostaną uwzględnione w koncepcji i projekcie budowlanym.
Zależy nam, by rewitalizowana część Śródmieścia z nowym kampusem wyróżniała wysoka estetyka. Poza tym koncepcja zostanie skorygowana i uzupełniona o zjazd do Szkoły Podstawowej nr 37 od strony ulicy wewnętrznej.

fot. zdjęcia Inwestora

Weiterlesen...Odrzańska, Wycieczkowa, Wejherowska i Platynowa to 4 kolejne ulice, które zyskają twardą nawierzchnię, nowoczesne oświetlenie i elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych. 
Podpisaliśmy umowy z wykonawcami, którzy już niebawem rozpoczną prace budowalne.

Pakiet składający się z 4 zadań zlecony został w oparciu o Wieloletni Program Przebudowy Ulic Gruntowych. Środki na jego realizację zapewnia wyłącznie Miasto.
W pierwszej kolejności opracowane zostały koncepcje rozbudowy kilkunastu gruntówek, które zdobyły w trakcie oceny największą liczbę punktów.
W ten sposób do realizacji trafiły ulice: Odrzańska w Brdyujściu, Wycieczkowa w Opławcu, Wejherowska na Miedzyniu i Platynowa na Osowej Górze.

Podpisaliśmy właśnie umowę z firmą Affabre, która zrealizuje ul. Wycieczkową (kwota ponad 1,6 mln zł.) oraz ul. Odrzańską (916 tys. zł).
W tym tygodniu planujemy podpisać umowę z kolejnym wykonawcą na realizację ulic Wejherowskiej (prawie 2 mln zł) i Platynowej (ponad 1,8 mln zł).
Wykonawcy będą mieli 10 miesięcy na realizację swojego zadania od daty podpisania umowy.

Weiterlesen...W pierwszej kolejności opracowane zostaną projekty.
Następnie w ramach prac przebudowana zostanie cała infrastruktura podziemna.
Wykonawcy będą musieli zrealizować też zakres drogowy i wyposażyć ulice w oświetlenie, elementy poprawiające bezpieczeństwo i zagospodarować teren.


Pieszojezdnia do bloków na ul. Odrzańskiej
W Brdyujściu planowana jest budowa pieszojezdni. Wzdłuż ulicy o długości prawie 170 metrów powstanie 10 miejsc postojowych. Ukształtowanie terenu wiąże się z umocnienie skarp przylegających do ulicy płytami ażurowymi. Przebudowane zostanie oświetlenie, a deszczówka będzie odprowadzana do istniejącej kanalizacji deszczowej. Nowa ulica ułatwi m.in. dojazd do zespołu budynków komunalnych wybudowanych w ciągu ostatnich lat. Końcowy fragment ulicy umożliwi w przyszłości dobudowanie nowej ulicy również w kierunku ul. Łowickiej.

Budowa ul. Wycieczkowej
Ulica Wycieczkowa została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Natomiast łączniki równoległe do ul. Sanatoryjnej obsługujące posesje oddalone od głównego przebiegu drogi ustabilizuje geokrata. Wzdłuż jezdni zaplanowano 12 miejsc postojowych. Skrzyżowanie z ul. Letniskową będzie funkcjonować jako wyniesione. Zaplanowano również przebudowę oświetlenia i budowę wpustów odprowadzających deszczówkę do kanalizacji. Łączna długość utwardzonej jezdni i łączników to ponad 400 metrów. Obie ulice: Wycieczkowa i Rajdowa łączą się z utwardzoną wcześniej ul. Sanatoryjną ułatwiając dojazd do dużej liczby posesji.

Ul. Wejherowska dla pieszych i samochodów
Ulica Wejherowska łącząca Nakielską ze Spacerową zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym około 280 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Przy skrzyżowaniu z ul. Spacerową powstanie parking, wyznaczonych zostanie również kilka miejsc parkingowych wzdłuż ulicy. Ulica będzie wyposażona w progi zwalniające, nowe oświetlenie oraz wpusty do kanalizacji deszczowej

Ul. Platynowa z wyniesionymi skrzyżowaniami
Na Osowej Górze planowane jest utwardzenie ul. Platynowej pomiędzy ulicami Kruszyńską i Ptasią, która została zbudowana w poprzedniej edycji wieloletniego programu utwardzania ulic. Pieszojezdnia powstanie na długości 210 metrów. Skrzyżowania z ul. Kanarkową oraz łącznikiem w kierunku ul. Złotej będą miały formę wyniesioną, co poprawi bezpieczeństwo. Chodnik pomiędzy posesjami 19 i 21 zyska nawierzchnię mineralną. Ulica zyska nowe energooszczędne oświetlenie oraz odwodnienie.

Obiektywne kryteria
Nowe ulice powstaną w oparciu o II edycję wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych.
Zadania są finansowane w oparciu o środki miasta.
Realizowane są zadania, które zdobyły najwięcej punktów w takich kryteriach:
- gęstość zaludnienia
- ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
- wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu

Przypominamy, że w ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic.
Na ten cel miasto wydało blisko 100 mln zł.

Seite 97 von 427