Aktualności komunikacyjne
Komunikacja miejska w wakacje
W wakacje linia 41 otrzyma dodatkową trasę do podbydgoskiego Borówna i Dobrcza.
Od 24 czerwca do końca sierpnia w soboty, niedziele i święta uruchomiona zostanie dodatkowy wariant linii 41 do pętli Dobrcz / Urząd Gminy przez Osielsko i Borówno.
W soboty, niedzielę i święta realizowanych będzie 6 kursów w obu kierunkach autobusami przegubowymi.
Więcej na ten temat piszemy TUTAJ
Od soboty 24.06.2023 r. do końca sierpnia w soboty, niedziele i święta uruchomione zostaną linie nr 1 (Wilczak - Las Gdański) oraz linia nr 0 (Rycerska-Las Gdański) obsługiwana zabytkowym tramwajem.
Linia nr 82 w wybranych godzinach zostanie skierowana do pętli Las Gdański.
W niedzielę 25.06.2023r. na liniach nr: 52, 54, 55, 56, 64, 65, 67, 68, 69, 71, 74, 77, 89 obowiązywać będą rozkłady przewidziane dla niedzieli handlowej.
Od 26.06.2023 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone wakacyjne rozkłady jazdy w dni powszednie na liniach nr: 3, 5, 7, 52, 55, 56, 62, 64, 65, 67, 68, 69, 71, 73/76, 74, 77, 83, 89.
Do obsługi linii międzygminnej nr 99 we wszystkie dni tygodnia będą zadysponowane wyłącznie autobusy przegubowe.
Od poniedziałku 26.06.2023r. z uwagi na prowadzone prace drogowe na ul. Stawowej linia nr 57 w obu kierunkach kursować będzie objazdem (przez ul. Szubińską i Broniewskiego) z pominięciem przejazdu ul. Schulza i Stawową (na odcinku od Schulza do r. Grażyny Kufel). W związku z tym zawieszone zostaną przystanki tej linii Schulza/Stawowa (w obu kierunkach). W kierunku Dworca Głównego linia zatrzymywać się będzie dodatkowo na przystanku Szubińska/Żwirki i Wigury (na jezdni północnej). Zmiana potrwa ok. 1 tygodnia.
W związku z robotami prowadzonymi natomiast przez miejskie wodociągi, nie wykluczamy od lipca sporych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Szczegółowe informacje w tym temacie podamy w odrębnym komunikacie.
10 nowoczesnych tramwajów - jeszcze w tym roku
W tym tygodniu przeprowadziliśmy wizytę studyjną w fabryce pojazdów szynowych PESA Bydgoszcz S.A
Sprawdzaliśmy jak postępuje budowa 10 tramwajów, które zakupiliśmy w ubiegłym roku.
W sumie zamówiliśmy aż 40 takich nowoczesnych pojazdów.
Pozwoli to w Bydgoszczy wyminieć cały tabor tramwajowy na nowy.
Wizyta studyjna u producentra pojazdów szynowych pozwoliła skontorolować postęp dotyczasowych prac przy budowie nowoczesnych tramwajów.
Weryfikowany był montaż konstrukcji członów tramwaju, zabudowa wnętrza pojazdów oraz klejenie i lakierowanie poszycia.
10 nowych "niskopodłogowców" będzie gotowa jeszcze w tym roku.
Wraz z tramwajami zamówiliśmy też specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe.
Wymieniamy cały tabor na nowy
Po Bydgoszczy kursuje nadal 46 składów typu „Konstal" 805Na. Najstarsze pojazdy mają 41 lat. Poddawano je wielu przeróbkom i modyfikacjom.
Wysłużone pojazdy rozpędzają się do około 70 km/h. Zabierają prawie 150 pasażerów.
Największym mankamentem jest wysoka podłoga wykluczająca z transportu osoby starsze oraz z niepełnosprawnościami.
W ciągu ostatniej dekady Bydgoszcz zakupiła 33 nowe tramwaje.
Teraz wyprodukowanych zostanie kolejnych 40 nowoczesnych pojazdów.
Dzięki temu wymienimy cały tabor na nowy a wysłużone Kosntale zastapimy nowoczesnymi tramwajmi.
Intensywnie przygotowujemy się do dalszego wzmacniania tego środka transportu.
Obecnie trwa budowa mostu tramwajowego nad Brdą oraz budowa torowiska na ul. PErłowej i Toruńskiej.
Miasto pozyskało też dofinansowanie z funduszy centralnych na rozpoczęcie modernizacji zajezdni tramwajowej.
W planach jest natomiast budowa nowej linii m.in. na Szwederowie.
Przybywa użytkowników Park&Ride
Od kilku miesięcy kierowcy mogą korzystać z parkingów PArk & Ride w Bydgoszczy. Z miesiąca na miesiąc przybywa użytkowników systemu, dzięki któremu można bez problemu parkować auto i podróżować komunikacją miejską za darmo.
W maju mieliśmy ich o ponad pół tysiąca więcej niż jeszcze w kwietniu bieżącego roku.
W marcu bieżącego roku z systemu korzystało ponad 1200 osób. Prawie wszystkie pobrane bilety, były przeznaczone dla dwóch osób. Większość (prawie 1000) biletów zakupionych została na ul. Grudziądzkiej i ul. Kujawskiej (180)
Od kwietnia pojawiła się już możliwość zakupu biletów okresowych a liczba użytkowników wzrosła w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
W maju odnotowaliśmy dalszy wzrost zainteresowania parkingami Park & Ride.
W maju z systemu skorzystało już ponad 2300 osób. To prawie pół tysiąca więcej niż w kwietniu i blisko dwa razy więcej niż w marcu bieżącego roku .
W maju najwięcej parkujących mieliśmy na parkingu wielopoziomowym na ul. Grudziądzkiej ale wzrost znaczny odnotowaliśmy też w Myślęcinku (ponad 480 sprzedanych biletów w porównaniu do 140 w kwietniu). Na parkingu przy ul. Rekreacyjnej sprzedanych zostało prawie 50% wszystkich biletów okresowych.
Przypominamy, że bilet okresowy pozwala pozostawić auta na parkingu P&R i podróż komunikacją miejską na bilecie parkingowym przez dłuższy czas.
Płacisz raz i nic nie musisz robić przez cały okres rozliczeniowy.
Szlaban będzie otwierał się autmatycznie za każdym razem i to bez obowiązku pobierania biletu.
Ceny są bardzo atrakcyjne:
• Bilet 1 – dobowy– 12 zł
• Bilet 5 – dobowy– 34 zł
• Bilet 14 – dobowy – 80 zł
• Bilet 30 – dobowy– 108 zł
Oczywiście jest też możliwośc parkowania na krótszy okres czasu.
Szczegóły dotyczące bydgoskiego systemu Park & Ride znajdziesz TUTAJ
Coraz więcej aut elektrycznych w Bydgoszczy
W Bydgoszczy z roku na rok przybywa pojazdów elektrycznych.
Warto pamiętać, że właściciele "elektryków" mają w naszym mieście sporo przywilejów.
Na koniec 2022 roku w Bydgoszczy było zarejestrowanych 317 aut elektrycznych, to o ponad 200 więcej niż w 2021 roku, a ich liczba szybko wzrasta. Do grudnia 2022 roku wydano również dowody rejestracyjne 1022 samochodom hybrydowym oraz 75 motorowerom elektrycznym i 14 motocyklom elektrycznym.
W tym czasie w Polsce było około 62 tys. aut „z wtyczką", w tym ponad 31 tys. pełnych „elektryków".
Warto pamiętać, że w Bydgoszczy właściciele pojazdów elektrycznych mają sporo przywilejów.
Elektrykiem można nie tylko bezpłatnie parkować w Strefie Płatnego Parkowania ale też bez przeszkód poruszać się po miejskich buspasach.