Aktualności komunikacyjne
[FILM] Mniej utrudnień - tramwaje wracają na ul. Perłową / auta na ul. Fordońską
Z początkiem grudnia firma Trakcja SA odpowiedzialna za budowę mostów nad Brdą, udostępni do ruchu przebudowane jezdnie ulic Toruńskiej i Fordońskiej.
Nowym torowiskiem na Perłowej pojadą też tramwaje.
To znacznie ułatwi poruszanie się po mieście.
Zakończenie budowy coraz bliżej.
Od początku listopada funkcjonuje już most drogowy i tramwajowy. Dotychczasowa przeprawa została zamknięta, dzięki czemu można wykonywać drogi dojazdowe do obiektu.
W minionym tygodniu od strony ul. Fordońskiej (przy uczelni) układana była nowa nawierzchnia oraz kontynuowane były roboty kanalizacyjne od strony ul. Toruńskiej.
W obrębie skrzyżowań montowana była sygnalizacja świetlna. Trwają też prace przy chodnikach.
Wykonanie powyższych prac pozwoli w piątek 8 grudnia udostępnić do ruchu południową jezdnię ul. Fordońskiej oraz sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu z ul. Kazimierza Wielkiego.
Zlikwidowane zostaną też tymczasowe ronda przy ul. Bałtyckiej i ul. Fabrycznej a na skrzyżowaniach włączone zostanie ponownie sygnalizacja.
W minionym tygodniu przy moście prowadzone były prace na ciągach pieszych i rowerowych.
Ułożona została też nawierzchnia asfaltowa na drogach rowerowych w obrębie nowego mostu.
Tramwaje wrócą na Perłową
W ubiegłym tygodniu wykonawca ułożył ostatnią warstwę nawierzchni na północnej jezdni ul. Toruńskiej (od strony ogródków działkowych) oraz trasach rowerowych.
We wtorek (28.11) prowadzone były próbne przejazdy tramwajów po nowym torowisku ul. Perłowej.
W sobotę 2 grudnia jezdnia północna ul. Toruńskiej (od strony ogródków działkowych) zostanie udostępniona do ruchu wraz z sygnalizacją świetlną przy ul. Perłowej oraz ul. Spokojnej.
Zlikwidowane zostanie też tymczasowe rondo przy miejskich wodociągach.
9 grudnia wykonawca planuje udostępnić do ruchu linie tramwajowe z wykorzystaniem mostu nad Brdą i torowiska wzdłuż ul. Perłowej.
Wprowadzone zostaną też zmiany w siatce połączeń autobusowych i tramwajowych w obrębie realizowanej inwestycji.
Kontynuowane będą jeszcze prace przy układaniu nawierzchni przy „starym moście", roboty przy chodnikach i drogach rowerowych.
Prosimy pamiętać, że wprowadzanie powyższych zmian w ruchu w obrębie realizowanej inwestycji, uzależnione będzie od warunków pogodowych.
Warto wiedzieć
Inwestycja o wartości prawie 170 mln finansowana jest z wykorzystaniem środków unijnych. W jej ramach powstały między innymi dwa mosty (drogowy i tramwajowy) oraz modernizowane są torowiska w rejonie ulic. Toruńskiej, Perłowej i Fordońskiej.
Pakiet nasadzeń obejmuje łącznie ponad 360 drzew i 1130 krzewów.
Zakończenie wszystkich prac firma Trakcja SA planuje na początku przyszłego roku.
Trwa głosowanie na zadania z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Mieszkańcy cały czas decydują, które z projektów trafią do realizacji. Na zadania przeznaczonych zostało blisko 16 mln zł.
Co roku w ramach BBO realizowanych jest wiele zadań drogowych. Powstają nowe drogi rowerowe, chodniki, nasadzenia zieleni, utwardzamy ażurami ulice osiedlowe i doświetlamy przejścia dla pieszych. Są też tak nietypowe propozycje, jak remont 50-letniego tramwaju.
Głosowanie elektroniczne na stronie www.bydgoszcz.pl/BBO zajmuje tylko kilka minut i potrwa do południa 30 listopada.
Głosując wybieramy, aż 4 pomysły w różnych kategoriach: projekty osiedlowe, ponadosiedlowe, mikroprojekty osiedlowe i projekty społeczne.
Do końca listopada wybieramy więc spośród 473 propozycji zgłoszonych przez mieszkańców.
Wiele projektów dotyczy zadań drogowych jak budowa dróg rowerowych, nasadzenia zieleni czy przebudowa ulic gruntowych.
Są też propozycje tak nietypowe jak remont tramwaju przegubowego 803N z 1974 roku.
Bydgoski tramwaj to jeden z dwóch tego typu, które zachowały się jeszcze w Polsce.
Tramwaj jest z 1974 roku i jeździły do 1992 roku.
W latach 2000-02 kursował jeszcze jako atrakcja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Zły stan techniczny nie pozwolił na jego dalsze użytkowanie.
Koszt remontu zabytkowego pojazdu szynowego oszacowano na około 1,5 mln zł.
W ostatniej dekadzie miasto odrestaurowało kilka innych wagonów tramwajowych: czerwoną enkę (5N) z doczepą (5ND) oraz Herbranda (VNB-125).
Do 30 listopada masz jeszcze czas aby oddać głos na swoje inwestycje z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego
Zapraszamy na stronę: TUTAJ
[FILM] Park & Ride - przed Świętami warto skorzystać
Bydgoski Jarmark Świąteczny potrwa do 22 grudnia.
To coroczne wydarzenie, które każdego dnia przyciąga tłumy mieszkańców i turystów.
Wybierając się autem na Jarmark czy świąteczne zakupy, warto skorzystać z parkingów Park & Ride.
Dzięki temu unikniesz problemów z parkowaniem auta a do celu dojedziesz komunikacją miejską za darmo.
Do wykorzystania są 4 parkingi PArk&Ride, na których można zakupić bilet jednorazowy lub okresowy.
W sumie do wykorzystania jest ponad 1000 miejsc parkingowych.
Cały system można monitorować na bieżąco za pomocą specjalnej aplikacji na telefon komórkowy.
Parkując na P&R możesz zakupić bilet jednorazowy lub okresowy.
Ceny biletów okresowych są bardzo atrakcyjne:
• Bilet 1 – dobowy– 12 zł
• Bilet 5 – dobowy– 34 zł
• Bilet 14 – dobowy – 80 zł
• Bilet 30 – dobowy– 108 zł
Pamiętaj, że za parking Park&Ride zapłacisz gotówką lub kartą.
Parkingi Park & Ride to świetna propozycja dla osób, które wybierają się na Jarmark Świąteczny czy zakupy w centrach handlowych.
Dzięki temu nie będzie problemu z parkowaniem auta a na zakupy można podjechać za darmo komunikacją miejską.
Chcąc sprawdzić informacje o parkingach, zawsze możesz skorzystać z bezpłatnej aplikacji na telefon „Park & Ride Bydgoszcz".
Znajdziesz tam informacje dotyczące zasad parkowania, zajętości parkingów, cen za parkowanie oraz rozkłady jazdy.
Bezpłatna aplikacja „Park & Ride Bydgoszcz" już do pobrania w sklepach Google Play i App Store.
Wszystkie informacje dotyczące funkcjonowania systemu Park & Ride znajdziesz TUTAJ
10 na 10 - mamy komplet
Wszystkie 10 nowych i niskopodłogowych tramwajów mamy na zajezdni.
Pierwsze już kursują z pasażerami po Bydgoszczy.
Kolejnych 30 pojazdów zostanie dostarczonych w przyszłym roku.
Tak duże zamówienie, na które pozyskaliśmy unijne fundusze, pozwoli wymienić nam cały tabor tramwajowy na nowy.
Wszystkie zamówione pojazdy są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, wi-fi i ładowarki do urządzeń mobilnych. Wraz z tramwajami zamówiliśmy też specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe.
W tym roku zgodnie z kontraktem PESA dostarczyła 10 nowych "niskopodłogowców" (6 długich i 4 krótkie) Pojazdy były dostarczane na ogromnej lawecie do zajezdni MZK przy ul. Toruńskiej.
Nowe tramwaje są na początku dokładnie sprawdzane zgodnie z zapisami umowy a następnie są testowane przez motorniczych i pracowników ZDMiKP na ulicach miasta.
Dopiero pozytywne wyniki pozwalają wyjechać na bydgoskie torowiska z Pasażerami.
Pierwsze pojazdy już zastąpiły wysłużone Konstale. Do końca roku wszystkie 10 będzie już kursować po mieście.
Kolejnych 30 pojazdów będzie sukcesywnie dostarczana na zajezdnie w kolejnych miesiącach.
Cały kontrakt sfinalizujemy w 2025 roku.
Dzięki temu przedsięwzięciu wymienimy cały tabor na nowy, a 30-letnie „Kosntale" zastąpimy nowoczesnymi tramwajami.
Nadrabiamy zaległości
Do 2010 roku w Bydgoszczy mieliśmy tylko dwa nowoczesne tramwaje.
W ciągu ostatniej dekady zakupiliśmy 33 nowe niskopodłogowce.
Teraz zakupionych zostało 40 kolejnych pojazdów z czego 10 już mamy w zajezdni.
Zbudowaliśmy też nowe linie tramwajowe do dworca kolejowego, Fordonu oraz wzdłuż ul. Kujawskiej.
Obecnie dobiega końca budowa mostu tramwajowego nad Brdą oraz torowiska na ul. Perłowej i ul. Toruńskiej.
Trwa przetarg na rozpoczęcie modernizacji zajezdni tramwajowej.
Projektujemy też nową linię tramwajową na Szwederowie.
Nowe Swingi w liczbach:
• Żywotność pojazdu - do 35 lat
• Prędkość maksymalna - do 80 km/h
• Niska podłoga - 100 %
• Liczba zakupionych pojazdów – 40 sztuk
• Wartość całego kontraktu – 431,2 mln zł