• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Bydgoski Rower Aglomeracyjny – podsumowanie sezonu

kos-1Z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego skorzystało w tym sezonie 6 tysięcy mieszkańców. Mimo rosnących cen usług i coraz większych wydatków na bieżące utrzymanie miasta, ta forma alternatywnej komunikacji będzie funkcjonowała również w przyszłym sezonie.

Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, jesteśmy zmuszeni przełożyć budowę nowego systemu BRA na następne lata.
Tym samym w 2023 roku skorzystamy po raz ostatni z systemu pomostowego, opartego o istniejące stacje i rowery.


rower-0431 października zakończył się kolejny sezon Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego.
W tym sezonie funkcjonowało 56 stacji wypożyczenia rowerów. Do dyspozycji użytkownicy mieli 400 jednośladów.
Liczba wypożyczeń była na podobnym poziomie, jak w ubiegłym roku.
Wynosiła 6 tysięcy użytkowników i ponad 54 tysiące wypożyczeń.
Średni czas jazdy rowerem BRA to 24 minuty dziennie.

W tym roku usługa została oparta wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach.
To rozwiązania wprowadziliśmy mając na uwadze spadającą liczbę wypożyczeń, trudną sytuację tej branży w innych miastach Polski oraz problemy z produkcją komponentów do takich systemów rowerowych. System BRA w tym roku obsługiwała firma Homeport Polska Sp. zo.o z Warszawy, która realizowała usługę za kwotę 1,45 mln zł.

rowe-1Obecnie rowery BRA są składowane w naszych magazynach, a my przygotowujemy postępowanie przetargowe na wyłonienie operatora systemu BRA na 2023 rok.

Przed nowym sezonem cały dotychczasowy sprzęt zostanie poddany przeglądom i niezbędnym naprawom.
Jest on mniej wyeksploatowany niż zakładano z uwagi na mniejszą liczbę wypożyczeni.

W związku z rosnącymi cenami usług i trudną sytuacją finansową miasta, w przyszłym roku – po raz ostatni – funkcjonować będzie system pomostowy oparty na istniejących stacjach i rowerach. 

W nowym sezonie dla użytkowników planujemy jednak wydłużyć okres darmowego wypożyczenia z obecnych 20 do 30 minut. Dzięki temu rowerem miejskim będzie mozna za darmo pokonywać znacznie dłuższe dystanse.

W przyszłym roku wraz z Zespołem ds. polityki rowerowej działającym przy Prezydencie Miasta Bydgoszczy, wypracujemy nowe zasady funkcjonowania systemu BRA (od 2024 roku) lub podejmiemy decyzję o wykorzystaniu środków finansowych na wzmacniania sieci dróg rowerowych w mieści.
Chcemy aby nasze działania w tym zakresie, jak najbardziej odpowiadały potrzebom mieszkanćów Bydgoszczy.
O decyzjach w tej sprawie, będziemy informować na bieżąco.

rower-530 mln na rowerowe drogi
W tym roku w budżecie miasta na rowerowe inwestycje zabezpieczonych zostało około 30 mln zł. Rowerzyści mogą już korzystać z przebudowanych ścieżek na wielu odcinkach ul. Fordońskiej, Andersa, nowej ulicy Zalew oraz kontrapasie na ul. W. Bełzy.
Zaawansowane prace prowadzone są przy rozbudowie ul. Smukalskiej, Jeździeckiej oraz ul. Promenada w Starym Fordonie.
Łącznie mamy w Bydgoszczy już ponad 120 kilometrów rowerowych dróg.

 

Przygotowania do świąt czas zacząć

switaaaa-88W przyszłym tygodniu pojawią się w mieście pierwsze iluminacje świąteczne oraz choinki.
Przyozdobimy okolice Starego Rynku, ulicy Mostowej i rynku w Starym Fordonie.
Tegoroczne iluminacje świąteczne będą jednak skromniejsze z powodu trudnej sytuacji finansowej samorządów oraz wysokich cen energii i usług.


- W związku ze znacznym wzrostem kosztów energii elektrycznej, wzrostem cen usług oraz trudną sytuacją finansową miasta podjęliśmy decyzję o ograniczeniu wydatków na iluminacje świąteczne. Ozdób w tym roku będzie mniej, ale nie zabraknie choinki i znanych mieszkańcom akcentów na Starym Rynku. W świąteczny klimat wprowadzi nas z pewnością Bydgoski Jarmark Świąteczny, który rozpocznie się 19 listopada br. Mieszkańcy Starego Fordonu po raz pierwszy zobaczą zrewitalizowany rynek w świątecznej odsłonie. Będzie choinka i iluminacje świetlne. Wierzę, że pomimo koniecznych oszczędności bydgoszczanki i bydgoszczanie poczują ducha i magię tegorocznych świąt – mówi prezydent Rafał Bruski.

swietaaa-4Świąteczne ozdoby i lampki pojawią się w okolicach Starego Rynku i na ulicy Mostowej. Ustawione zostaną anioły i gracje, dama i dżentelmen, bramy świetlne, magiczny kwiat, harfa kontrabas, trąbka, prezent. Nie zabraknie najpopularniejszego samochodu, fotelu i karety z reniferem. Na płycie Starego Rynku stanie świąteczne drzewko.
Montaż kilkunastometrowego świerku zaplanowano na 18 listopada.

Świąteczny klimat poczujemy także na zrewitalizowanym Rynku w Starym Fordonie i ulicach przyległych.
Do robienia pamiątkowych zdjęć zachęcać będą 2 anioły, fontanna i choinka.
Na rynku stanie żywy świerk, jego montaż został zaplanowany w pierwszych dniach grudnia.

swietaaa-2W tym roku ograniczyliśmy zakupy nowych ozdób i naprawę uszkodzonych elementów.
Nowym akcentem tegorocznych świąt będą ozdoby na choince na Starym Rynku.
Szacowany koszt montażu tegorocznych iluminacji to 300 tys. zł, w roku ubiegłym świetlne przygotowanie miasta na Boże Narodzenie wyniosło 550 tys. zł.


Miasto od kilku lat w podświetlanych dekoracjach stosowało energooszczędne LEDy, koszt oszczędności związanych ze zużyciem energii to ok 6 tys. zł.

swietaaa-3Bydgoski Jarmark Świąteczny zgodnie z planem
19 listopada rozpocznie się Bydgoski Jarmark Świąteczny, w tym roku będzie podobny do zeszłorocznego. Będzie czynny codziennie do 22 grudnia. Stoiska znajdą się na Moście Staromiejskim i Starym Rynku. Zimowe miasteczko pojawi się na Placu Teatralnym, ulicy Mostowej i Starym Rynku.
Przed bydgoskimi spichrzami stanie scena, na której występować będą lokalni artyści.
Pierwsze prace montażowe zaplanowano na 8 listopada br.

[FILM] Bądź z nami na bieżąco

Przypominamy, że najświeższe informacje z inwestycji drogowych realizowanych na terenie Bydgoszczy oraz zmiany w komunikacji miejskiej, możecie Państwo śledzić również na oficjalnych kontach społecznościowych ZDMiKP (Facebook, Instagram, Twitter) oraz YouTube.

Serdecznie polecamy

Transport węgla wstrzymuje budowę wiaduktu na Armii Krajowej

wia-pkp-1Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe z powodu specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami, wypowiedziała wykonawcy realizującemu przebudowę wiaduktu, dotychczasowe uzgodnienia.
Brak możliwości zamknięcia ruchu kolejowego pod obiektem nawet na kilka godzin, wstrzymało rozbiórkę wiaduktu.


Wykonawca, zgodnie z harmonogramem, rozebrał już nawierzchnię na jezdni i chodniku oraz bariery ochronne.
Zdemontował betonowe płyty wzmacniające nasypy oraz wykonał rozbiórkę części wiaduktu nad jezdnią pod wiaduktem.
Przygotowany był już do rozbiórki obiektu nad linią kolejową.

wia-pkp-2Spółka PKP PLK z powodu jednak „specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami", wstrzymała pozwolenia na wyłączenia kolejowe, które umożliwiłyby Wykonawcy prowadzić roboty rozbiórkowe nad torami.
Główne prace rozbiórkowe musiały zostać wstrzymane.

Przypominamy, że wyłączenia kolejowe to czas pomiędzy przejazdami pociągów, w którym wyłącza się trakcję elektryczną, by umożliwić wykonywanie robót budowlanych.

Z uwagi na intensywny ruch kolejowy (przebiegają tędy aż trzy linie kolejowe, w tym jedna do Warszawy, druga to magistrala węglowa), takie wyłączenia są możliwe jedynie w nocy.
Cofnięcie powyższych pozwoleń uniemożliwia wykonawcy kontynuowanie prac rozbiórkowych.

Dodatkowo, jako Zamawiający (ZDMiKP), jesteśmy zobligowani do końca roku wydać na realizację tej inwestycji kwotę 15 mln zł w celu pozyskania rządowego dofinansowania na budowę nowego wiaduktu. Wstrzymanie robót uniemożliwia wręcz spełnienie tego warunku. Dlatego również z tego powodu, wspólnie z wykonawcą, pracujemy nad wprowadzeniem zmian w sposobie realizacji i harmonogramie zadania.

wia-pkp-3Wykonawca będzie nadal prowadził roboty przy rozbiórce przyczółków i budowie nowych.
Jednocześnie, trwają intensywne rozmowy z firmą Mostostal Kielce, dotyczące wprowadzenia zmian technologicznych umożliwiających otwarcie tzw. frontu robót choćby poza strefą torowiska, co wymaga zaprojektowania i wykonania dodatkowych konstrukcji stabilizujących przęsła podczas rozbiórki. Kontynuowane będą też rozmowy z PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie wyłączenia trakcji elektrycznej pod obiektem.

Budowa nowego wiaduktu to koszt prawie 30 mln zł.
Wykonawcą jest firma Mostostal Kielce, która niedawno wykonywała wiadukt w ciągu ulicy Wojska Polskiego.
Zakończenie prac było planowane w połowie przyszłego roku.

  1. Zamknięcie mostu Esperanto i zmiany na linii ZaT8
  2. Jasno i bezpiecznie na kolejnych ulicach
  3. Rowerowa sieć powiększy się o kolejne kilometry
  4. [FILM] Dwie bydgoskie inwestycje - nagrodzone

Seite 112 von 472

  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025