Aktualności
W tym roku doświetlimy kolejne przejścia dla pieszych
Do tej pory poprawiliśmy bezpieczeństwo już w ponad 70 punktach Bydgoszczy. Nowoczesne oświetlenie na przejściach dla pieszych pozwala kierowcom znacznie wcześniej dostrzec pieszych i odpowiednio zareagować. Jest to szczególnie ważne w okresie jesiennym i zimowym.
Dotychczasowe działania pokazały, że to bardzo skuteczny sposób na podniesienie bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg.
W tym roku doświetlimy więc kolejnych 20 przejść.
Zadanie ma być realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj.
Prace planujemy rozpocząć w połowie bieżącego roku.
Doświetlenie przejść w 2022 roku :
1 ul. Nakielska – Chłodna
2 ul. Skłodowskiej-Curie – Sportowa
3 ul. Magnuszewska (przy ul. Bohaterów Kragujewca)
4 ul. Bronikowskiego / Kanał Bydgoski
5 ul. Twardzickiego - ul. Witosa
6 ul. Kujawska przy ul. M. Konopnickiej
7 ul. Łęczycka - ul. Boczna
8 ul. Skłodowskiej-Curie /ul. Kijowska
9 ul. Twardzickiego / Kleina / Albrychta
10 ul. Twardzickiego / Bołtucia (część zachodnia) / Fiedlera
11 ul. Twardzickiego / Bołtucia (część wschodnia)
12 ul. Powstańców Warszawy / Szpital Wojskowy (wjazd wschodni)
13 ul. Pelplińska – Derdowskiego
14 ul. Twardzickiego / na wysokości posesji Twardzickiego 16
15 ul. Twardzickiego / na wysokości posesji Twardzickiego 29, po zachodniej stronie przystanku autobusowego Twardzickiego / Przybory
16 Ul. Pelplińska - pętla Tatrzańskie
17 ul. Wyzwolenia na wysokości posesji 116 (przy ul. Tuchołkowej)
18 ul. Nowotoruńska / ul. Objazdowa
19 ul. Wyzwolenia/ul. Derdowskiego
20 ul. Wyzwolenia/ul. Podgórze
Co ważne będą też prowadzone dalsze analizy dotyczące doświetlenia kolejnych przejść dla pieszych. Nie wykluczamy więc w tym roku doświetlić jeszcze dodatkowych kilku punktów w mieście.
Jeżeli zadanie zostanie wykonanie, będziemy mieli już doświetlonych blisko 100 przejść dla pieszych.
O postępach prac informować będziemy na bieżąco.
Poprawa doświetlenia wymaga zazwyczaj montażu dodatkowych słupów z odpowiednio dobranymi oprawami (z podwójną asymetrią świecenia) oraz podprowadzenia przewodów zasilających.
Dodatkowe doświetlenie przejść zostało zainicjowane w 2018 roku przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego dla Miasta Bydgoszczy i Powiatu Bydgoskiego.
Przebudowa ul. Smukalskiej - od środy zmiany w organizacji ruchu.
Prawie 3-kilometrowy odcinek łączący osiedle Piaski i Smukałę zostanie docelowo dostosowany do przejazdu autobusów oraz ruchu rowerowego.
Większość prac po stronie wschodniej została już wykonana.
12 stycznia wprowadzone zostaną dalsze zmiany w organizacji ruchu na tym odcinku.
Do tej pory na odcinku blisko 1,5 km wykonana została nawierzchnia jezdni wschodniej ul. Smukalskiej. Natomiast na pozostałym 500 metrach ułożona została nawierzchnia na całej szerokości jezdni. Na tych odcinkach do wykonania pozostanie już tylko ułożenie warstwy ścieralnej.
W ramach prowadzonych robót wykona została też kanalizacja deszczowa oraz liczne prace ziemne.
W związku jednak z pogarszającym się stanem dotychczasowej nawierzchni oraz planami dalszych prac budowlanych, w środę 12 stycznia wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu.
Ruch pojazdów zostanie przełożony na nowo wybudowaną jezdnię a dodatkowo na jego fragmencie wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.
Nadal zamknięty będzie wlot ulicy Smętowskiej.
Miejsce prowadzenia robót zostanie wygrodzone a kierowcy naprowadzeni na odpowiedni tor jazdy.
Przy sprzyjających warunkach pogodowych Wykonawca rozpocznie rozbiórkę nawierzchni jezdni zachodniej a następnie przebudowę całej infrastruktury podziemnej.
Po zakończeniu tych prac, na jezdni ułożona zostanie nowa nawierzchnia.
Przewidywany termin obowiązywania powyższych zmian na tym odcinku to około 2 miesiące.
Smukalska – dla autobusów i rowerzystów
Przypominamy, że w ramach inwestycji ulica Smukalska ma zostać przebudowana na 3 km odcinku od ul. Błądzimskiej na Piaskach do ul. Rajskiej w Smukale. W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie też pętla autobusowa przy ul. Rajskiej. Pojawi się nowa nawierzchnia, chodniki, drogi rowerowe, oświetlenie a cała trasa będzie dostosowana do ruchu autobusowego.
Wykonawcą robót jest firma Strabag
Termin realizacji: I połowa 2023 r.
Koszt inwestycji to prawie 25,5 mln zł.
Inwestycja realizowana przez ZDMiKP w porozumieniu z miejskimi wodociągami.
7 stycznia - Urząd jest nieczynny
Pragniemy poinformować, że 7 stycznia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy oraz Kasy Biletowe przy ul. Toruńskie 174a będą nieczynne
Pozostałe KASY BILETOWE:
Kasa na Dworcu PKP (wcześniej Zygmunta Augusta) – kasa nr 9
6 stycznia - nieczynna
7 stycznia - godz. 7.00 – 17.00
Kasa przy ul. Modrzewiowej 19
6 stycznia – nieczynna
7 stycznia – godz. 8:30 - 15.30
Dobiegają końca prace naprawcze na Moście Uniwersyteckim – harmonogram prac - styczeń 2022
Naprawa uszkodzonych elementów mocowań mostu została już zakończona. Obecnie trwają roboty przy ponownym napięciu want oraz badania laboratoryjne wybranych elementów konstrukcji.
Po zakończeniu naciągu want, będziemy mogli przystąpić do próbnych obciążeń konstrukcji.
Po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników, udostępnimy obiekt do ruchu.
Wszystkie węzły obiektu, zostały już naprawione.
Spawanie, które było konieczne do zamocowania dodatkowych blach wzmacniających w węzłach mocujących wykonano.
Zainstalowane zostały też pierwsze z czujników nowego monitoringu.
Ekipy wykonawcy rozpoczęły ponowny naciąg want.
Harmonogram prac na moście w styczniu 2022 roku (zaplanowano z uwzględnieniem warunków atmosferycznych):
- ponowny naciąg want – do 17 stycznia 2022
- montaż i uruchomienie monitoringu na obiekcie – do 20 stycznia
- wykonanie próbnych obciążeń obiektu – 21 stycznia
Pozytywne wyniki obciążeń próbnych pozwolą udostępnić most jeszcze w styczniu.
Wykonawca intensyfikuje wszelkie niezbędne działania i zamierza dotrzymać umownego terminu zakończenia prac tj. 26.01.2022 roku.
Niezależnie od prac na moście w styczniu kontynuowane będą jeszcze laboratoryjne badania zmęczeniowe liny stalowej pobranej z jednej z want mostu.
Chcemy mieć pewność, że awaria nie wpłynęła na trwałość całego obiektu.
Badania zmęczeniowe są obecnie realizowane na Politechnice Bydgoskiej.
Podchodząc kompleksowo do prowadzonej naprawy obiektu, zleciliśmy również wykonanie symulacji obliczeniowych sytuacji krytycznych, w których awarii może ulec dowolna z lin podwieszających most. Posiadanie takich analiz pozwoli w przyszłości na szybką ocenę stopnia zagrożenia i podjęcie odpowiednich działań na wypadek np. wypadku komunikacyjnego, pożaru pojazdu w bezpośredniej bliskości wanty.
Niezależnie od prowadzonych prac naprawczych i badań mostu, korzystając z pełnej dostępności konstrukcji, wykonujemy szereg innych prac.
W styczniu zostaną jeszcze doprojektowane i zainstalowane włazy kratowe, które uniemożliwią gniazdowanie ptactwa w konstrukcji mostu. Podczas prowadzonych prac zakonserwujemy i dodatkowo zabezpieczymy strefę kotwienia mostu do filara od strony Wzgórza Wolności.
Oględziny przeprowadzone przez ekspertów przy okazji prac naprawczych potwierdziły taką konieczność.
Po dokonaniu naprawy i oddaniu mostu do ruchu Wykonawca będzie prowadził prace porządkowe pod obiektem, a w sprzyjających warunkach pogodowych wykona powłoki antykorozyjne nowych elementów mocowań want.
Nad całością zadania od samego początku czuwa grono wybitnych Naukowców z czołowych polskich uczelni technicznych – z Wrocławia, Gdańska i Bydgoszczy.
Celem ZDMiKP jako zarządcy dróg na terenie miasta Bydgoszczy, jest jak najszybsza naprawa uszkodzonej przeprawy mostowej i udostępnienie jej do ruchu.