• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Rower BRA – przetarg na nowego operatora

rower-44W październiku zakończyła się umowa na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA). Mimo trudnej sytuacji w tej branży, chcemy aby rower miejski funkcjonował jeszcze w przyszłym roku.
Ogłosiliśmy właśnie przetarg na wybór wykonawcy, który będzie utrzymywał i obsługiwał rower miejski w 2023 roku.
W nowym sezonie wydłużamy jednak bezpłatne przejazdy do 30 minut.


Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, jesteśmy zmuszeni przełożyć budowę nowego systemu BRA na następne lata.
Tym samym w 2023 roku skorzystamy po raz ostatni z systemu pomostowego.
Oznacza to, że umowa zostałaby podpisana na jeden sezon a usługa oparta byłaby wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach.

rowe-1Pomimo większej liczby dróg rowerowych w mieście, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, co roku traci użytkowników.

Mając więc na uwadze spadającą liczbę wypożyczeń, trudną sytuację tej branży w innych miastach Polski oraz problemy z produkcją komponentów do takich systemów rowerowych wprowadziliśmy jednoroczny system pomostowy.

Obecnie rowery BRA są składowane w naszych magazynach, a my ogłosiliśmy przetarg na wyłonienie operatora systemu BRA na 2023 rok.
Przed nowym sezonem cały dotychczasowy sprzęt zostanie poddany przeglądom i niezbędnym naprawom. Jest on mniej wyeksploatowany niż zakładano z uwagi na mniejszą liczbę wypożyczeń.

W nowym sezonie dla użytkowników planujemy jednak wydłużyć okres darmowego wypożyczenia z obecnych 20 do 30 minut.
Dzięki temu rowerem miejskim będzie można za darmo pokonywać znacznie dłuższe dystanse.

rower-2Podsumowanie 2022 roku
Do dyspozycji użytkownicy mieli 400 jednośladów.
Liczba wypożyczeń była na podobnym poziomie, jak w ubiegłym roku.
Wynosiła 6 tysięcy użytkowników i ponad 54 tysiące wypożyczeń.
Średni czas jazdy rowerem BRA to 24 minuty dziennie.
System BRA w tym roku obsługiwała firma Homeport Polska Sp. zo.o z Warszawy, która realizowała usługę za kwotę 1,45 mln zł.

Dbamy o mosty – przygotowujemy się do kolejnych remontów i inwestycji

most-3W Bydgoszczy mamy ponad 100 obiektów mostowych.Na bieżąco prowadzimy prace remontowe i utrzymaniowe.
Rozpoczęliśmy przygotowania do gruntownej przebudowy 4 ważnych obiektów. Ogłosiliśmy przetarg na projekty budowlane. Posiadanie dokumentacji, często ułatwia uzyskanie zewnętrznego dofinansowania, od którego coraz częściej uzależnione są miejskie inwestycje.

Aktualne postępowanie przetargowe dotyczy przygotowania dokumentacji dla:
• przeprawy w ciągu ul. Biwakowej nad Brdą w Smukale – zależy nam na budowie nowego obiekt wraz z budową dróg dla rowerzystów, które połączą się z powstającą infrastrukturą rowerową w rejonie pętli autobusowej.
• mostu w ciągu ul. Toruńskiej pomiędzy Torem Regatowym i dawnym Portem Drzewnym – planowana jest budowa nowego obiektu wraz z chodnikiem i trasą rowerową w formie wspólnego ciągu pieszo-rowerowego.
• wiaduktu przy stacji Bydgoszcz Fordon - kapitalny remont obiektu równoległego do wiaduktu kolejowego wraz z przebudową konstrukcji i budową nowych schodów.
• budowy nowej kładki przez strugę Flis – zadanie zaplanowane w rejonie ul. Kanarkowej (Flisy). Planowany jest obiekt dla pieszych, o który wielokrotnie wnioskowali mieszkańcy Rada Osiedla.

Po wyborze wykonawców rozpoczną się prace nad dokumentacją, które potrwają około roku.
Przygotowanie dokumentacji jest często oceniane podczas ubiegania się o zewnętrzne dofinansowanie. Skraca też czas przystąpienia do właściwych prac budowlanych.

kadka-222Trwają także prace nad dokumentacją niezbędną do przebudowy mostów „Solidarności".
Obecnie prace prowadzone są przy budowie wiaduktu w ciągu AK, nowych mostów nad Brdą oraz przy remoncie czterech bydgoskich kładek dla pieszych.
Trwają też prace nad projektem nowej kładki w ciągu ul. Fordońskiej nad magistralą węglową (w ramach rozbudowy infrastruktury rowerowej).

Zielony sygnał dla jadących przepisowo w Łęgnowie Wsi

sygnalizacja-1W Łęgnowie Wsi powstanie kolejna inteligentna sygnalizacja świetlna.
Umożliwi mieszkańcom bezpieczne przekraczanie ruchliwej jezdni na wysokości ul. Plątnowskiej.
Kierowcy jadący z dozwoloną prędkością w przypadku braku pieszych otrzymają zielony sygnał.
Właśnie ogłosiliśmy przetarg na sygnalizację, która ma powstać jeszcze w tym roku.


Nowa sygnalizacja zapewnia bezpieczne przekraczanie jezdni w sąsiedztwie skrzyżowania z ulicą Plątnowską, gdzie ulokowane są: dyskont, przystanki autobusowe oraz kościół.
Sygnalizacja zostanie zintegrowana z urządzeniami radarowymi, które zmierzą prędkość nadjeżdżającego pojazdu.

W przypadku pojazdów znacznie przekraczających dopuszczalną prędkość (obowiązuje w tym miejscu 40km/h) zmieni ona sygnał na czerwony, nawet jeśli z przejścia nie będą korzystać piesi.
Piesi chcąc przekroczyć jezdnie będą natomiast wywoływać zielony sygnał przyciskiem. 

Obecnie prowadzimy postępowanie zmierzające do wyboru wykonawcy prac budowlanych.
Wcześniej powstała niezbędna dokumentacja.
Po podpisaniu umowy prace instalacyjno-montażowe zajmą około 2 tygodni.

Wcześniej podobne rozwiązanie zastosowaliśmy na przejściu dla pieszych na ul. Toruńskiej na wysokości posesji nr 328 w pobliżu placu zabaw i siedziby Rady Osiedla.
W czasie porannego szczytu ulicą Toruńską przejeżdża nawet do 300 pojazdów na godzinę.


Akcja Zimowego Utrzymania 2022/2023

zima-2022Solarki są już gotowe a magazyny są wypełnione solą. Przygotowania do tegorocznej Akcji Zima zostały zakończone.

Działania zimowego utrzymania rozpoczęły się 1 października a zakończa na koniec marca przyszłego roku.
Zimowy czas to duże wyzwanie nie tylko dla służb drogowych ale teŻ dla kierowców i pieszych.

Przygotowania do tegorocznej zimy rozpoczęły się już w okresie wakacyjnym, gdy przeprowadzaliśmy remonty i przebudowy wielu bydgoskich ulic. Prace nie tylko miały na celu poprawę bezpieczeństwa ale i lepsze odwodnienie samej drogi. Dodatkowo dzięki naprawom nawierzchni, nie będzie ona ulegała dalszemu niszczeniu, a brak kolein i spękań ułatwi przeprowadzać akcje odśnieżne.

zima-2Do podjęcia akcji zimowej na drogach mamy zakontraktowanych 14 pługosolarek. W przypadku bardzo ciężkich warunków pogodowych, na ulice może zostać wysłanych ponad 20 pojazdów odśnieżnych. W okresie zimowym do odśnieżania wykorzystywane mogą być też trzy równiarki.

W magazynach przygotowanych zostało już 120 ton soli, 20 ton chlorku wapnia oraz blisko 300 ton piasku.

Średnio w ciągu roku na akcję zimowego utrzymania bydgoskich ulic wydajemy ponad 6 milionów złotych
Warto jednak przypomnieć, że podczas ubiegłorocznej i bardzo śnieżnej zimy, wydaliśmy na odśnieżanie dwa razy więcej środków finansowych niż w latach poprzednich (ok. 12 mln. zł).
Za tą kwotę można byłoby: doświetlić 150 przejść dla pieszych, utwardzić ażurami 40 ulic gruntowych, wybudować kilkadziesiąt nowych parkingów na osiedlach, utrzymać rower miejski przez 8 lat, wybudować kilka kilometrów dróg rowerowych albo poprawić bezpieczeństwo na blisko 100 bydgoskich ulicach.

Odśnieżamy nie tylko jezdnie i chodniki
W I standardzie utrzymania znajduje się blisko 350 kilometrów bydgoskich ulic, które odśnieżane są w pierwszej kolejności. W większości są to drogi krajowej i wojewódzkie. W tym standardzie odśnieżane będą od tego roku parkingi Park&Ride.

W II standardzie są niektóre drogi gminne oraz trasy powiatowe i gruntowe

Posypywanie solą, odbywa się jeszcze przed wystąpieniem opadów śniegu.
Zakładamy, że zakontraktowany sprzęt jest w stanie przejechać wyznaczone trasy ciągu 4 godzin.

zima-1Przypominamy, że działania służb drogowych mają na celu łagodzenie skutków zimy na drogach, a nie ich całkowitą likwidację.

W związku z powyższym prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze.


zima-2023Za odśnieżanie jezdni odpowiedzialne są dwie firmy : Remondis oraz Corimp
Utrzymanie chodników i miejsc w strefach płatnego parkowania podzielone jest na kilka zadań, które powierzyliśmy 5 mniejszym firmom zatrudniających w zimowych sezonie ponad 100 osób i wyposażonych w 20 mikrociągników.

To łącznie prawie pół miliona metrów kwadratowych chodników, które wymagają przede wszystkim ręcznego utrzymania.
Do utrzymania zimowego chodników (posypywanie piaskiem) zaliczamy ciągi chodników, schody na głównych ciągach pieszych, strefy płatnego parkowania „A" i „B", przystanki tramwajowe i autobusowe.

zima-5Dodatkowo Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) utrzymywać będą torowiska, zwrotnice oraz pętle tramwajowe.

Od kilku lat na wniosek bydgoskich środowisk rowerowych włączyliśmy wybrane trasy rowerowe (ok. 9 km) do systematycznego odśnieżania i posypywania solą.


Dyżury całą dobę
Podczas wystąpienia złych warunków atmosferycznych dyżury są pełnione przez całą dobę przez wyznaczonych pracowników Zarządu.
Wszelkie uwagi i interwencje związane z prowadzoną akcją Zima można zgłaszać telefonicznie:
tel. 52 582 27 14 lub 15
kom. 783 931 717
Mailowo: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein.

zima-3Zadbaj o swój samochód i bezpieczeństwo
Prosimy również kierowców o przygotowanie samochodów do zimy. Wymiana opon na zimowe ułatwi poruszanie się po jezdniach w trakcie opadów i skróci drogę hamowania. Warto również sprawdzić poziom wszystkich płynów oraz stan akumulatora.
Dostosujmy również prędkość do szybko zmieniających się warunków na drodze. Warto również śledzić komunikaty o warunkach pogodowych.
Podczas intensywnych opadów śniegu, warto zrezygnować z jazdy samochodem i skorzystać z komunikacji miejskiej.

  1. [FILM] Raport z budowy dwóch ważnych kładek dla pieszych
  2. Bydgoski Jarmark Świąteczny. Nie będzie problemu z parkowaniem.
  3. Estetyczne zmiany wokół ulicy Grudziądzkiej i Jagiellońskiej
  4. Ażurowe ulice w budowie

Seite 108 von 472

  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025