Aktualności

Weiterlesen...W tym roku rowerzyści skorzystają z ponad 10 kilometrów nowych dróg rowerowych m.in. wzdłuż ul. Smukalskiej i Jeździeckiej. Wkrótce ogłosimy przetarg na budowę trasy łączącej Śródmieście z Bartodziejami.

Trwają przygotowania do kolejnych rowerowych inwestycji.


Najbardziej zawansowane prace prowadzone są przy budowie drogi rowerowej na ul. Jeździeckiej. Trasa zyskała już nawierzchnię na odcinku od Hipicznej do osiedla Podkowa.
Przy sprzyjających warunkach asfalt układny będzie też pomiędzy ul. Słowckiego i ul. Gdańską.
W ten sposób powstanie spójny ciąg rowerowy od ul. Gdańskiej do ul. Podkowa o długości 2,3 km.

Weiterlesen...Na ostatniej prostej są również prace przy rozbudowie ul. Smukalskiej. Ważną częścią zadania jest budowa wydzielonej drogi rowerowej od ul. Błądzimskiej aż do pętli autobusowej w Smukale.

W ten sposób rowerzyści zyskają bezpieczną 3-kilometrową trasę łączącą Piaski ze Smukałą.
Leśne dukty zapewniają jej połączenie między innymi z ul. Jeździecką w Myślęcinku.

W sercu Bydgoszczy, wiosną zakończą się prace przy rewitalizacji kolejnego odcinka bulwarów.
Trasa o długości 0,3 km ma zapewniać bezpieczny i komfortowy przejazd pomiędzy mostem Bernardyńskim i ulicą Uroczą.
Podczas realizacji tej inwestycji konieczna była między innymi przebudowa kładki.

Trwa przetarg na kolejny etap tego zadania obejmujący przebudowę bulwarów na 2,5-kilometrowym odcinku od ul. Krakowskiej do mostu Kazimierza Wielkiego.

Weiterlesen...Kolejne trasy w budowie i przygotowaniu
W wakacje planowany jest finisz prac nad drogą rowerową w Starym Fordonie od ul. Promenada do wału wiślanego z dojazdami do nowego nabrzeża.

Szeroka trasa o długości około 600 metrów ma umożliwiać poruszanie się rowerzystom i pieszym.


Weiterlesen...Kontynuowane są prace związane z budową nowych mostów na Brdzie.
Cześcią zadania jest również wytyczenie rowerowej drogi wokół skrzyżowań ul. Kazimierza Wielkiego z Fordońską i Toruńską.
Trasa ma też zapewnić komunikację z planowanym na Bartodziejach bulwarem nad Brdą.
To infrastruktura rowerowa o łącznej długości ok. 1,8 km.

Weiterlesen...Intensywnie przygotowujemy się także do dużej inwestycji polegającej na budowie drogi rowerowej pomiędzy Śródmieściem i Bartodziejami. Nowa infrastruktura dla rowerów o długości 4,5 km przebiegać będzie przez obszary o bardzo dużej liczbie mieszkańców. Na osiedle Bartodzieje mieszka ponad 20 tysięcy bydgoszczan, a w Śródmieściu około 30 tysięcy osób. Większość trasy zbudowana zostanie w formie pasów rowerowych wyznaczonych na jezdni oznakowaniem. 

Na finiszu są prace związane z nową organizacją ruchu w centrum Bydgoszczy co związane jest z rozszerzeniem strefy płatnego parkowania. Uwzględnimy w niej postulaty środowisk rowerowych związane między innymi z wprowadzeniem na kolejnych ulicach kontraruchu oraz kontrapasów.

Weiterlesen...Zadana wybrane przez mieszkańców
Rozpoczęliśmy prace przy kolejnym odcinku drogi rowerowej wzdłuż ul. Andersa na odcinku od ul. Kasztelańskiej do S. Duboisa.
Ścieżka o długości 0,6 km ma połączyć osiedle Tatrzańskie z Szybowników.
To zadanie do realizacji wybrali mieszkańcy w czasie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.

Do realizacji jeszcze w tym roku trafić ma pomysł mieszkańców związany z remontem rowerowych pasów wzdłuż ul. Pelplińskiej. To ciąg o długości ok. 1,5km wytyczony w poprzednim wieku na szerokich chodnikach po obu stronach ulicy.

Weiterlesen...W Fordonie ruszyć ma budowa Wielkiej Pętli Fordonu.
To duży projekt, który zwyciężał w ostatnich edycjach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Każdy etap wymaga jednak przygotowania kompleksowej dokumentacji. Kolejne odcinki trasy są jednak sukcesywnie przygotowywane do realizacji. W pierwszym etapie realizowany ma być odcinek od Doliny Śmierci do ul. Orlińskiego 1,2 km. Cała trasa docelowa osiągnie długość 21 kilometrów.
Bydgoski Budżet Obywatelski zabezpiecza środki na kilka etapów tej trasy u podnóża fordońskiego zbocza od osiedla Eskulapa na Tereny Nadwiślańskie.

Przygotowani do unijnych funduszy
Z myślą o wykorzystaniu w kolejnych latach m.in. funduszy europejskich trwają prace nad koncepcjami kilku nowych dróg rowerowych o łącznej długości 7 km wzdłuż:
ul. Wojska Polskiego (Szarych Szeregów – Chemiczna, długość ok. 1,0 km, po obu stronach łącznie ok. 2,0 km) , połączy ona istniejące drogi przy węźle Szarych Szeregów ze ścieżką wzdłuż ul. Chemicznej,
ul. J. Sułkowskiego (Kozietulskiego – Modrzewiowa - po obu stronach łącznie ok. 1,8 km), połączy ona istniejące drogi rowerowe wzdłuż ul. Ogińskiego, Kamiennej z dworcem przy ul. Leśnej),
ul. Glinki (Dąbrowa – Bydgoskich Przemysłowców, długość 1,9 km, połączy ona nową infrastrukturę wybudowaną podczas II etapu trasy Uniwersyteckiej ze ścieżkami na terenie BPPT),
ul. Kieleckiej (Nowotoruńska – Toruńska, długość 0,8 km, połączy ona drogi rowerowe wybudowane wzdłuż ul. ks. Dachtery i Spornej),
ul. Sudeckiej / Wyzwolenia / Pelplińskiej (pętla Tatrzańskie - granica miasta, długość 1,4 km, połączy ona nową drogę rowerową na terenie gminy Osielsko ze ścieżką wzdłuż ulicy Pelplińskiej).

Weiterlesen...Na budowa infrastruktury rowerowej w Bydgoszczy chcemy łącznie wydać dofinansowanie unijne o wartości 6,8 mln euro. Wcześniej zleciliśmy też prace nad projektem rowerowej trasy wzdłuż ul. Fordońskiej wraz z kładką nad torami magistrali węglowej. Unijne dofinansowanie chcemy też wykorzystać na rozbudowę ul. Nakielskiej wzdłuż której również zaprojektowana została rowerowa droga. W pierwszej kolejności realizowany ma być etap od ul. Łochowskiej do wiaduktu kolejowego

Weiterlesen...Ulica gen. W. Andersa łącząca kilka fordońskich osiedli, zyska wkrótce kolejny odcinek ścieżki pieszo-rowerowej.
Przekazaliśmy już wykonawcy plac budowy znajdujący się pomiędzy ulicami Kasztelańską i S. Dubois.

Inwestycję do realizacji wybrali mieszkańcy w czasie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.

Podpisaliśmy umowę z firmą BPRD, która jest odpowiedzialna za budowę prawie 600-metrowej trasy z nawierzchnią z betonu asfaltowego.
W ostatnich dniach wykonawca przejął plac budowy i rozpoczął m.in. prace geodezyjne.
Prace przy jezdniach ograniczą się do wymiany krawężników wysokich na obniżone, w związku z lokalizacją przejść dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi.
Do oświetlenia projektowanej infrastruktury pieszo – rowerowej posłuży oświetlenie zamontowane w ramach budowy trasy tramwajowej do Fordonu.

Weiterlesen...Inwestycja kosztuje pół miliona złotych.
Zadanie zostało wybrane do realizacji przez mieszkańców w czasie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Zakończenie prac planowane jest za pół roku.

Przypominamy, że w ubiegłym roku zakończyliśmy budowę ścieżki pieszo-rowerowej pomiędzy ulicą Palińskiego i rondem przy połączeniu ul. Andersa z z ul. GOPR-u.
Przed rokiem szeroki chodnik dobudowaliśmy natomiast na odcinku od ul. N. Gieryna w kierunku ul. Geodetów.

Weiterlesen...Wiosną zakończą się pracy przy rozbudowie 3-kilometrowego odcinka ulicy Smukalskiej łączącego osiedla Piaski i Smukałę.

Od podstaw powstała solidna konstrukcja drogi, ścieżka rowerowa, chodniki i zamontowane zostało energooszczędne oświetlenie.
Trwają jeszcze zaawansowane prace przy przebudowie pętli autobusowej.

Weiterlesen...Na prawie całym realizowanym odcinku wykonane została jezdnia, chodniki i drogi rowerowe. Do ułożenia pozostała już tylko ostatnia warstwa nawierzchni tzw. ścieralna.
Ostatnio uruchomione zostało energooszczędne oświetlenie.

W połowie odcinka powstał też rowerowy parking.
Wykonawca zamówił stoliki i ławki, które niebawem zostaną ustawione w tym specjalnym miejscu.

Weiterlesen...Późną jesienią nasadzone zostały pierwsze drzewa i krzewy.
Wiosną planowane są dalsze nasadzenia.
Wzmacniane i obsiewane trawą, będą jeszcze skarpy na całym realizowanym odcinku.

Nadal trwają jeszcze intensywne prace na ok. 300 metrowym odcinku, na wysokości pętli autobusowej przy ul. Rajskiej.
Trwa tam układanie warstw podbudowy przyszłej jezdni, prace brukarskie przy zatokach autobusowych.
Wytyczane są chodniki i ścieżki rowerowe.
Znaczna cześć słupów oświetleniowych została już ustawiona.

Weiterlesen...Zakończenie wszystkich prac planowane jest wiosną biezacego rok.
Wykonawcą robót jest firma Strabag
Prace budowlane zajmą 2 lata.
Koszt inwestycji to prawie 25,5 mln zł.
Inwestycja realizowana przez ZDMiKP w porozumieniu z miejskimi wodociągami. Na budowę drogi rowerowej Miasto pozyskało fundusze unijne.

Weiterlesen...Wykonawca zdemontował belki poza linią PKP i rozpoczął budowę przyczółków. Wiosną w ciągu al. Armii Krajowej montowany będzie już nowy obiekt.
Jego poszczególne elementy są obecnie montowane w Kielcach. Już niebawem zostaną przywiezione na budowę.

Rozebrano całość starego wiaduktu, łącznie ze wszystkimi podporami.
Trwają już prace przy budowie przyczółków – zakończono doprężanie pali i oczepów w nasypach. Kontynuowane są roboty ziemne.

Weiterlesen...Trwają przygotowania do transportu konstrukcji stalowej na budowę. Pierwsze jej elementy powinny przyjechać w lutym bieżącego roku. Poszczególne elementy obiektu składane są obecnie w wytwórni konstrukcji stalowych w Kielcach.

Niebawem pojawią się też na budowie szalunki nowych podpór i ich zbrojenie, a następnie rozpoczną się prace betoniarskie a wiadukt będzie coraz bardziej widoczny. Również w lutym rozpocznie się w Bydgoszczy scalanie konstrukcji stalowej przęseł wiaduktu w celu jej montażu na podporach.

Przypominamy, że pod koniec ubiegłego roku, wskutek nieprzewidzianych transportów kolejowych węgla, wstrzymano pozwolenia PKP na wyłączenia prądu pod obiektem, co przyczyniło się do wielokrotnego wstrzymywania prac rozbiórkowych. 

Weiterlesen...W związku z tym faktem, do określonego w aneksie do umowy terminu pośredniego, rozebrano pod koniec roku przęsła wiaduktu (oraz przyczółek południowy, choć aneksowana umowa tego nie wymagała), zakupiono stal konstrukcyjną, wytworzono zasadniczą konstrukcję stalową wiaduktu.

Nowy obiekt będzie wyglądał podobnie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe. Obiekt nadal będzie posiadał 2 pasy ruchu, ale dostosujemy go też do potrzeb pieszych i rowerzystów.

Koszt inwestycji to prawie 29 mln.
Wykonawcą jest firma Mostostal Kielce, która w ubiegłym roku wykonała wiadukt WOŚP na ul. Wojska Polskiego

Historia obiektów
Wiadukty wraz z dwujezdniową ul. Armii Krajowej oddano do użytku w 1984 roku. Nowa trasa zdecydowanie odciążyła ulicę Gdańską. Wiadukty przerzucono nad torami dwóch linii kolejowych.
Z biegiem lat obiekty były już w nie najlepszym stanie technicznym. Nie spełniały też współczesnych norm technicznych stawianym obiektom na drogach o tak dużym natężeniu ruchu.
Obiekt wschodni, został przebudowany więc w latach 2019-2020. Teraz przyszła pora na wiadukt zlokalizowany od strony osiedla Leśnego.

Seite 74 von 446