Aktualności

Weiterlesen...W październiku dobiegł końca kolejny sezon funkcjonowania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Od marca do października 2024 roku rowery wypożyczono 29 623 razy, a w systemie zapisanych było 7333 użytkowników.

Bydgoski Rower Aglomeracyjny w 2024 roku funkcjonował jako „system pomostowy”, który polegał na kontynuacji rozwiązań z lat 2018 – 2023 i bazował na stacjach oraz jednośladach.

Do dyspozycji użytkowników przeznaczonych było 380 rowerów miejskich oraz 9 sponsorskich. Z systemu można było korzystać przez 8 miesięcy (1 marca – 31 października). Wypożyczalnie czynne były przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia, a pierwsze 30 minut korzystania z roweru odbywało się bezpłatnie. To właśnie ta opcja stanowiła około 81% ogólnej liczby wypożyczeń.

Weiterlesen...Sporo osób skorzystało też z taryf turystycznych: prawie 1500 wypożyczeń dokonanych  zostało w dwunastogodzinnej taryfie turystycznej, a 95 wynajmów odbyło się w dwudziestoczterogodzinnej.

W minionym sezonie system tworzyły 62 samoobsługowe wypożyczalnie rowerów, z których:

- 53 stacje były własnością miasta – powierzone operatorowi,

- 3 stacje były sponsorskie – właścicielami były podmioty zewnętrzne: Ikea – przy
ul. Skandynawskiej, Galeria Pomorska – przy ul. Fordońskiej i Bydgoszcz Business Park – przy ul. Toruńskiej,

- 6 stacji było sponsorskich, a ich właścicielem był operator systemu – firma BikeU Sp. z o.o. (Rondo Maczka, ul. Nad Torem / Karolewska, ul. Modrzewiowa / Sułkowskiego, Rondo Toruńskie, ul. Grunwaldzka / Filtrowa i ul. Inowrocławska / Bielicka.

Stacją, która cieszyła się największą popularnością jest ta zlokalizowana przy Dworcu PKP. W sezonie 2024 dokonano na niej ponad 1,3 tys. wypożyczeń i ponad 1,2 tys. zwrotów rowerów. Na drugim miejscu uplasowała się stacja Wojska Polskiego / Lecha Kaczyńskiego. Łącznie wypożyczono tam rowery ponad 1,2 tys. razy. Trzecią najpopularniejszą stacją jest ta znajdująca się przy ul. Szubińskiej / Żwirki i Wigury, na której wypożyczono rowery ponad 1,1 tys. razy.

Weiterlesen...Użytkownicy wybierali zarówno przejazdy na dłuższych dystansach, jak i pomiędzy stacjami zlokalizowanymi w bezpośrednim sąsiedztwie W sezonie 2024 najpopularniejszą trasą była Solskiego / Ugory - Dworzec PKP. Na kolejnych miejscach uplasowały się Rondo Jagiellonów - Wojska Polskiego / Lecha Kaczyńskiego, Szubińska / Połtyna - Dworzec PKP, Myślęcinek - Gdańska / Stadion i Plac Teatralny – Rondo Grunwaldzkie.

Średnia liczba wypożyczeń BRA w ciągu tygodnia wyniosła 120. Najwięcej wypożyczeń realizowanych było w niedziele (143). Z zestawienia wynika, że najpopularniejsze godziny wypożyczeń w dniach powszednich to od 14.00 do 20.00. Rower BRA cieszył się największą popularnością w maju (5475) i czerwcu (4 695), najmniejszą w październiku (1 177).

 

Weiterlesen...Inwestycja pn. „Przebudowa ul. Pod Skarpą w Bydgoszczy”, by minimalizować utrudnienia, podzielona została na dwa realizowane po sobie etapy: pierwszy objął odcinek na zachód od ulicy Matki Teresy z Kalkuty (328 m), a drugi dotyczy odcinka zlokalizowanego po wschodniej stronie od tej ulicy (359 m). 

Etap I został wybudowany i oddany do ruchu, natomiast nadal trwają prace na drugim odcinku. Aktualnie są prowadzone roboty drogowe i roboty związane z przepustem. Do wykonania pozostają jeszcze prace przełączeniowe na sieci gazowej. Na przyszły tydzień, przy sprzyjających warunkach pogodowych, zaplanowano układanie pierwszych warstw bitumicznych.

Weiterlesen...Wykonawca planuje zakończenie prac do końca listopada 2024r. W związku z powyższym na dzień dzisiejszy większe utrudnienia na ul. Pod Skarpą planowane są do końca tego miesiąca.

Wykonawcą inwestycji jest firma CZiLL Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością. Wartość zadania to ponad 4,4 mln zł.

Weiterlesen...To jeden z ostatnich etapów przebudowy całego ciągu łączącego Fordon z Myślęcinkiem (ul. Zamczysko i Pod Skarpą). W ostatnich latach przebudowaliśmy odcinki trasy pomiędzy ulicami Armii Krajowej i Sybiraków o łącznej długości 3,6 kilometrów. Na trasie wprowadziliśmy też elementy poprawiające bezpieczeństwo, o które apelowali mieszkańcy (progi zwalniające, wysepki, rondo na połączeniu z ul. Matki Teresy z Kalkuty, nowe oznakowanie). Nowe ulice i nawierzchnie pozwoliły też w ten rejon miasta skierować autobusy komunikacji miejskiej.

Weiterlesen...

Weiterlesen...Kontynuujemy prace związane zarówno z zabezpieczeniem konstrukcji mostu Bernardyńskiego, jak i dalszym diagnozowaniem jego stanu oraz przyczyn awarii.

Prace zabezpieczające prowadzone są teraz również od spodu przęsła, dlatego w środę (06.11.2024) zacumowała przy moście barka umożliwiająca dostęp do konstrukcji w rejonie przegubów.

Równocześnie zostały wykonane tzw. odkrywki na przyczółkach. Odsłonięto w wybranych miejscach specjalne ściągi stabilizujące konstrukcję całego mostu w celu ich zinwentaryzowania, sprawdzenia zgodności z archiwalną dokumentacją techniczną oraz oceny ich stanu technicznego, co – z kolei – pozwoli na opracowanie ekspertyzy, określającej stan całego mostu i warunki jego dalszej eksploatacji.

Przypomnijmy. Podczas naprawy przegubu mostu Bernardyńskiego konieczne było wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu. Obecnie zamknięte są pasy drogowe po stronie wschodniej (w kierunku ronda Jagiellonów), a ruch samochodowy oraz pieszy w obu kierunkach odbywa się po stronie zachodniej mostu. Tramwaje przejeżdżają przez most tak jak dotychczas.

Obowiązuje też zakaz wjazdu dla samochodów powyżej 3,5t i autobusów.

Weiterlesen...We wtorek (05.11.2024) podpisano umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej. Została nim firma BAK Sp. z o.o., która wykonywała już koncepcję dla tego zadania.

 

W przetargu na przygotowanie dokumentacji dla przebudowy ronda Jagiellonów wzięło udział siedem firm. Najlepsza okazała się koncepcja bydgoskiej firmy BAK Sp. z o.o. Na przygotowanie zamówienia podstawowego wykonawca ma dwadzieścia sześć miesięcy, tj. do 05.01.2027. Na prace projektowe i budowlane planujemy wykorzystać między innymi Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).


Rozwiązania wypracowane z mieszkańcami
Jak już informowaliśmy, przygotowana koncepcja zakłada wykonanie ośmiu wind. Kabiny mają umożliwiać także swobodny transport rowerów czy wózków dziecięcych.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną łagodne zjazdy (pochylnie bez schodów) na dwóch przeciwległych ćwiartkach skrzyżowania: północny-wschód (przy Banku Pocztowym) oraz południowy-zachód (budynki pocztowe). Poprawi to komfort poruszania się na ważnym kierunku i będzie stanowiło alternatywę dla wind w sytuacjach kryzysowych. 

Weiterlesen...Zdecydowanie odrzucone zostały pomysły zakładające jakiekolwiek wyburzenia w celu wygospodarowania terenu na dodatkową infrastrukturę. Dla bezpieczeństwa skorygowane zostaną jezdnie na wszystkich wlotach i wylotach skrzyżowania. Na każdym dojeździe do ronda wytyczone będą po trzy pasy ruchu.

Dodatkowe wyjścia w postaci schodów i wind na perony tramwajowe po wschodniej stronie skrzyżowania, ułatwi w przyszłości wprowadzanie zmian w siatce połączeń - na przykład kursowanie linii od strony dworca PKS w kierunku Szwederowa. Wszystkie schody zostaną po konsultacjach wyposażone w tak zwane rynny dla rowerów.

Nad schodami prowadzącymi do przejścia podziemnego zaplanowano zadaszenia ze szklanymi okładzinami i załamaniami konstrukcji.
Na peronach tramwajowych, założono proste rozwiązania z częściowym zadaszeniem w postaci zieleni. Przewiduje się remont istniejących schodów oraz samego przejścia podziemnego wraz ze zmianą zagospodarowania jego przestrzeni. Obszar skrzyżowania zostanie uporządkowany architektonicznie oraz uzupełniony o elementy zieleni.

Weiterlesen...Nowością będzie wyznaczenie pasów dla rowerzystów wzdłuż ul. Jagiellońskiej. 
W ocenie ekspertów to lepsze rozwiązania niż fragmenty wydzielonych dróg bez przejazdów. Decydujący głos w tej sprawie oddaliśmy Zespołowi ds. Polityki Rowerowej, który analizował również to rozwiązanie pod kątem bezpieczeństwa.


Wartość unijnego dofinansowania na ten cel szacowana jest na ponad 40 mln zł.

Seite 8 von 434